- Aliexpress tapasztalatok
- Mikrotik routerek
- Videó stream letöltése
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Milyen routert?
- DIGI kábel TV
- Bittorrent topik
- Linux kezdőknek
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
"Csinálj jobbat, írj jobbat."
Igen, ez a szokásos ferdítés. Tehát ha nem vagy focista, ne mondj véleményt a fociról. Ha nem vagy zenész, ne mond el, hogy tetszik az XY zene vagy sem, mert majd jön valaki és hozzád vágja, hogy "csinálj jobbat". Mintha ennek bármi köze lenne a témához. Ráadásul egy szóval sem minősítettem a cikk írójának munkáját! Kizárólag azzal vitázom, hogy van-e értelme az ember -tényszerűen szubjektív- érzékelési képessége mellett arról beszélni, hogy XY akármi csak úgy lehet csodás, ahogy azt egy valaki annak gondolja. Szeirntem nem lehet, és épp ezért nincs is értelme. A miértjét már kifejtettem.
A tudomány a valóság költészete!
-
Erunosta
tag
Akkor máshogy mondom. Tapasztalatom egyik cikkem után. Foglalkoztam vele, dolgoztam rajta, második cikkem volt, szóval még kevés rutinnal jóval több energiámba került mint egy rutinosnak. Sok időbe telt mire megjelent, addigra kb 3-an átnézték már. Borzasztóra vártam a megjelenést.
Érdeklődve figyeltem a hozzá csatolt fórumot, hogy beszélgessünk a játékról. Erre az első hozzászóló egy nyamvadt szóba kötött bele, hogy az nem azt jelent, mert az ezt meg ezt jeleni. Amit követett kb még két másik hozzászoló azt a szót vesézve.
Igazuk volt? Igazuk, tényleg hibás szót használtam. De tényleg ez volt a legfontosabb?
Lehet, hogy én túl érzékeny vagyok, de az akkor és ott olyan rosszul esett, hogy azt hittem soha többet nem írok cikket.
Lehet érvelésed, meg igazad, de azért add meg az szerzőnek azt a tiszteletet, hogy például megköszönöd a munkáját, írását, mielőtt kivesézel egy problémát benne. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
A fej súrlódásától keletkező statikus feltöltődés időnként mindenképpen okoz pattogást. Viszont ami ezen felül van, az a por miatt van, azt érdemes eltakarítani. Az élményen jelentősen javít.
Ha egyszer kipróbálnád, ajánlom a Vinyl buddy kit-et [link] , a nedves és a száraz takarításhoz. A standard száraz takarításnak az a trükkje, hogy a szénszálas kefével a nem kifelé, hanem a lemez közepe felé húzzuk a port, érintve a fém tengelyt. Ezzel a technikával lehet elkerülni, illetve megszüntetni a lemez statikus feltöltődését.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
wolfman
veterán
'A műszakilag képzett építők pedig és ez csak megint a saját véleményem, de talán nem is vették észre, de támogatják ezt. Odáig jutottunk, hogy már ők is ellene vannak az emberi szubjektumnak! Félnek talán tőle, mintha valami boszorkányság lenne?'
Mert fogyasztói társadalomban élünk. Minél olcsóbban, minél többet, kompromisszumokat mindig kötünk. Ráadásul az emberek igényei sincsenek túl magasan mert nem is tudják, mit kellene keressenek vagy kell-e egyáltalán minőséget keressenek.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Erunosta
tag
Túl pörgős lett a világ. Gyorsan és mindent IS akarnak az emberek, lehetőleg olcsón és azonnal. Azt gondolják, illetve úgy lettek beprogramozva reklámok hatására, hogy az új mindig jobb. A régi dolgokban volt anyag, meg ma is a minőségiekben van. Csak annak az ára is annyi.
Egy ismerősöm mondta: "Nem vagyok én olyan gazdag, hogy olcsó dolgot vegyek". Utalva ezzel arra, hogy jobban megéri minőséget venni drágábban, mert hosszab távon az megtérül, illetve kevesebb bosszúságot okoz mert nem akkor törik el megy tönre mikor legkevésbé számítunk rá. -
Itt nem ül az a bizony rég lejáratott "kár, hogy "régi jó dolgokból nem maradt semmi" szlogen. Ezek mai is létező dolog.
A mai napig adnak ki LP, MC, CD,Tape-t a híresebb előadók limitált számban. Csak úgy zárójelben megjegyzem.
Vagy szerinted miből van lerippelve az AAC vagy a FLAC?
Hogy gondoltad? Nincs fizika adathordozó mögötte.De te lelassíthatod az időt, ha akarod. Ez szabad akarat kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
Nagyon terjengős írás, kb. az állítások terjedelmének 10-szeresére duzzasztva "töltelékmondatokkal". De ettől még van benne sok érték; köszönjük!
Kár, hogy a keresztezési torzítás nem lett nevén nevezve.
Tegyük hozzá a leírtakhoz, hogy olyat is láttam már, hogy egy nagy gonddal épített JLH-t váltott egy visszacsatolt, IC OPA alapú kompoziterősítő.
Illetve felmerült bennem a kérdés, hogy a DAC-odban vajon van-e kerámiakondenzátor.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Erunosta
tag
Nem értem ezt a támadó hangnemet. Idézőjelbe raktam a "Régen minden jobb volt." mondatot, okkal. Mert egy közhelyes dolog és az ember szeret nosztalgiázni. Mert akkor fiatalok voltunk, amit akkor kaptunk használtunk az nyomot hagyott bennünk. És mint írtam, lusta és kényelmes ember vagyok, szóval nem vágyom vissza, attól függetlenül, hogy szép emlékként gondolok rá.
Senki se mondta, hogy már nem kaphatóak amiket írtál. Erről nem is volt szó a mondandómban. Nem is értem a kérdésed.Igen a magam módján lelassítom az időt azzal, hogy megmaradok az asztali PC-nél és kerülöm ezt az okosvilágot. Eddig jól bevált és nem is hiányzik.
-
-
Sinesol
veterán
Köze sincs a legjobb minőséghez, a felbontása jócskán elmarad az emberi hallás képességeitől, lényegében csak a nosztalgia miatt tartja magát. Ha jol emlékszem kb 12 bit környékére képesek a jobb darabok, a roszabbul sikerültek ennyire sem, miközben a hallásunk elméletileg 20 bit környékére képes. Még ha ezt nem is maxoljuk ki 16-18 bit mindenképpen kellene, hogy egy nagy dinamikatartományú, részletes zenét vissza tudjon adni egy eszköz. Bakeliten zenét hallgatni kb olyan, mint a régi, mosottas, gyenge dinamikájú fényképeket nézegetni és azt hinni, az jobb, mint egy mai csúcs fotó.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Furcsa a 21. században ennyire áltudományos, öncélú féligazságokkal megtámasztott katyvaszt olvasni.
A sok sebből vérző szörpös példa már csak hab a tortán.
Egy eszközt tulajdonságait egzaktan meg tudod mérni, megvannak a minőségre vonatkozó kritériumok, mi kell ahhoz, hogy az eredeti anyagot hűen vissza tudja adni, szubjektivitásnak itt nem sok helye van. Egy magas technikai minőségű eszköz nem vesz el és nem is tesz hozzá semmit a zenéhez, az hogy ez nem tetszik, maximum az a szubjektiv, mert lehet valakinek hiányzik a megszokott toronymagas torzitás, mély vagy magaskiemelés, stb. Na és akkor méág nem is beszéltünk a placebo-ról és az önigazolásról.Az is tetszett, hogy csövs előadást ugy kell megtartani, hogy ne legyen benne képlet, azért sokat elárul ez a hallgatóságről is. Teleshopban sem szabad tudományos dolgokba belemenni, csak dicsérni kell a cuccot, hogy az emberek elhiggyék és megvegyenek minden hülyeséget.
[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
A cikk egy része vallás, de közben az sem stimmel, amit te írsz. Nincs olyan "magas technikai minőségű eszköz," ami nem változtatja meg a hangzást miközben erősít vagy átvezet. Soha nem is lesz ilyen. Ez pedig nem szubjektív vélemény, hanem tény, ugyanis még a csupasz drótnak is van parazita kapacitásai és induktivitása, hogy csak a jelentősebb dolgokat nézzük egy egyszerű vezetőnél...
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
bambano
titán
A vinil-cd vita eldöntését jelentősen nehezíti, hogy sok esetben a lemez tényszerűen jobb, mint a cd, annak ellenére, hogy ennek nem technológiai oka van, hanem valamilyen más.
Például át kell kalibrálni a hangmérnökök fülét ahhoz, hogy aki tegnap lemezhez keverte a mastert, az holnap cd-n tudjon jól dolgozni.
Például nagyon sok esetben más forrásból dolgoznak, egyszerűen azért, mert az van. Anno kiállt egy zenekar, fizikailag pendültek a húrok, dübörgött a dob, stb., felvették valami rendesebb magnóval, és vágtak belőle egy lemezt. Ma meg kiáll egy csürhe, vernyákol valamit az énekes, amit rögtön az elején átkergetnek egy korrektoron, hogy a néző ne hallja, hogy még véletlenül se talált el egy hangot se, a dob az midi dobszinti, a zongora az roland zongoraszinti, a hammondot rohadtsok bitből emulálják, már az egész forrás egy nagy katyvasz. Ezt nagy hajrában, szorító határidők mellett keverik, sok esetben akkor lesz kész, amikor lejárt a stúdióidő, nem akkor, amikor készen van. Az egészet felügyeli egy félsüket, totálhülye producer, aki mindent maga alá akar rendelni. Na ezt kapod spotify-on.
Benne lehet még a történetben az is, hogy a csöves erősítő korrigálja a lemez hangját, így nem a csöves szól jól, hanem a lemez-cső-hangfal teljes rendszer. Ha cseréled egy részét, felborul a részek egymásra hatása.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Sinesol
veterán
Nyilván nincs olyan, hogy tökéletes, nem gondoltam, hogy ezt külön el kell mondani.
Viszont a mai modern eszközök csak nagyon kis mértékben szinte alig valtoztatnak a jelen, ellentétben a cikkben tárgyalt csöves dolgokkal és persze ide sorolhatjuk a jobbára csupán marketingből élő nagy nevű brandek, drága audio cuccait is, persze tisztelet a kivételnek, itt is akadnak kifejezetten csúcskategóriás készülékek.
Drága brandekről jut eszembe, hogy még stereophile review is emlitve volt a cikkben, te jó ég, miért nem rögtön Whathifi? Még a Headfi kéne és kész is a fizetett tesztoldalak szentháromsága.[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
-
dabadab
titán
Nincs olyan "magas technikai minőségű eszköz," ami nem változtatja meg a hangzást miközben erősít vagy átvezet.
Viszont olyan van, ahol ez a változtatás bőven olyan mértékű, amit nem hall meg az emberi fül. Ahhoz, hogy egy forrás vagy erősítő tényleg komolyan belenyúljon a hangba, vagy nagyon el kell rontani/spórolni a cuccot vagy direkt kell ezt csinálni - aztán az egészet úgyis agyonvágja a hangsugárzó, mert ott tényleg komoly problémák vannak a reprodukcióval és ami abból még kijön valahogy, azt meg a szobaakusztika gyilkolja le kegyetlenül.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Sinesol
veterán
Igen, ez nagyon igaz, ha jol emlékszem csinaltak régebben egy vaktesztet, ahol csak azt mondták a résztvevőkbek, hogy különböző eszközöket hallanak, de valójában nem volt semmi változtatás, ennek ellenére viszont részletekbe menő, jelentős hangbeli változatásokról számoltak be a résztvevők. Egyrészt az emberi agy folyamatosan keres valamiféle mintázatot változást, lehet csak egy korábban kevésbé érzékelt részletet nagyitott fel, máésrészt gondolom a jó öreg audiofil büszkeség is ott lehetett, hogy ő bizony hall valamit.
Hasonló játszódik le szerintem akkor is, amikor egy drágább cuccot megvéve, akár csak önigazolásként is áradozik a derék audiofil, hogy micsoda különbségek vannak két tápkábel között, neadjisten még kondenzátor cserét is kihallja, miközben az égvilágon még semmiféle mérés nem mutatott ki ilyen esetekben hallható különbséget, pedig egyre másra mérnek ujabb és ujabb dolgokat, de sajna sosincs semmi bizonyíték...
[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Kérdés, mennyi pénzed van olyan eszközt megvenni. Nekem nincs közöm a high-end körökhöz, ami cuccokat emberi pénzért megkapni azok meg olyanok amilyenek, vagy építesz magadnak valamit...
Pl. volt olyan Yamaha cuccom, hogy nem lehetett benne kikapcsolni a DSP-t. Kénytelen voltál a sci-fi meg theatre meg club room és társai beépített hangzások közül választani, aztán a végeredmény olyan is lett, hamar tovább is adtam rajta. Nem volt egy direct mód benne...
Meg volt olyanom is, ami mérőmikrofonnal bemérte a szobát... Vagyis csinált valamit a bemérés, de sokat nem ért mert maga az erősítő egyszerűen nem szólt jól. Azt is eladtam hamar...
De sima sztereó erősítőből is járt nálam olyan Danon, hogy inkább megváltunk tőle, mert totál semmitmondó, erőtlen hangzása volt. Lehet, hogy nem jó elkók kerültek bele, vagy valamit nem jól terveztek meg, ki tudja.Meg vannak olyan nyalánkságok, hogy mi van az erősítőben? Tranzisztorral csinálták? Vagy integrált szeteró IC-k vannak benne? Ez utóbbi is olyan, hogy lehet nagyon jót csinálni (volt hozzá szerencsém), meg lehet olyat, ami max a falunap hangosítására jó pedig azzal a technikával különösen jó félvezetőket lehetne tervezni, amik kilakatásuk miatt lényegesen jobb paramétereket is mutathatnának mint diszkrét alkatrészekből felépített társaik.
*Amúgy igen, a hangszóró az egy marginális pont a lehallgatási láncban. Sajnos többnyire nincs mérő mikrofonja az embernek, hogy egyáltalán egy frekimenetet meg tudjon nézni, pedig kellene mivel szinten minden eszközön van legalább egy alap magas-mély hangszín szabályzó. Persze a hangszín szabályzó használata az meg nem mellékesen kihat a fázismenetre is, ami not good not terrible...
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
bambano
titán
"Hasonló játszódik le szerintem akkor is, amikor egy drágább cuccot megvéve, akár csak önigazolásként is áradozik a derék audiofil": a hifiben (szerintem) kiemelten igaz a csökkenő haszon elve. minél többet költesz rá, annál kevesebbet lépsz előre.
Az, hogy vesz egy drágább cuccot, és az placebo, szerintem nem igaz akkor, amikor ténylegesen ócskáról cserél rendesre. Elfogadom, hogy 1 misi/méter árú hangfalkábelről fellépni a 10 misi/méter árú drótra nem hallasz semmit. De hidd el nekem, a 300 forintosról fellépni a 6000 forintosra, az ég és föld.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
"a 300 forint/méter egységárú drót az komolyan képes elrontani a hangképet. ez kb. a 230 voltos drót szintje"
Az a "230 voltos drót" ugyanabból a magas tisztaságú réz huzalból készül, mint az audio-célra árusított, hangzatos névvel ellátott, irányjelölt, dizájnos szitázású, emiatt sokszoros áron értékesített Hi-Fi drót. Nem állítom, hogy nem lehet hangi különbség hangszórókábelek között, lévén analóg az átvitel. De ami talán "képes elrontani a hangképet", az nem amiatt rontja el, mert "300 forint/méter egységárú", hanem mert esetleg hamisított, réznek kinéző, sárga színnel futtatott gagyi alumínium. Van ilyen is, meg kell nézni alaposan, mit vesz az ember. De egy tisztességes, szabványban rögzítetten 99.99% tisztaságú réz villanykábel nem képes ilyen szinten rontani, legalábbis ezt még mérések vagy vaktesztek nem igazolták. Van hifista, aki még csak nem is sodrott, hanem tömör, a műanyag burkától megszabadított villanykábelt használ hangszórókábelnek. Vagy egy időben nagy divat volt hifista körökben a CAT kábel is erre a célra. Az sem drága célhardver, mégis megfelel.
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
Nektek tényleg kéne egy mp3 topik... Kicsit se felfuvalkodott (és ostoba) dolog azt gondolni, hogy valaki éveket beletesz egy hobbiba placebo alapon.
Pont a hangfalkábelt a süket is hallja, mert nagyon szedi a rezgést a levegőből és a dobozról is, és viszi az erősítőre. Viléamosságtan...
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Sinesol
veterán
Rengeteg ertelmetlen dolog van a vilagon, amiben egy eleten at hisznek az emberek..ufohivök, homeopatia, antivaxxer mozgalmak, szcientologia, összeeskuveselmeletek, laposföld, stb, a csodakabelekben valo hit beleillik a sorba. Epp azert hit, mert bizonyitek sosincs az elmesélt csudálatos tapasztalatokra.
Akkor van különseg, ha bovli, ki tudja milyen anyagbol keszült sz.rrol lep az ember normalis kabelre, utana mar pont mindegy, hogy 10 ezres vagy 100 ezres a kabel…[ Szerkesztve ]
-
Victorio
aktív tag
Én nem akarok tudomány vs vallás vitába belemenni, csak a saját tapasztalatomat írom le.
Sok erősítő hangfal kombót kipróbáltam. Kezdve a házi építésűektől, Sony, Technics, NAD, Jungson. B&W, Dali, Teac, Triangle hangfalakkal.
Nem tudtam elérni azt az élményt amit a zenehallgatásban kerestem.
Nálam ritka, hogy dedikáltan zenehallgatás a cél, az esetek 99%-ban háttérzenét hallgatok csak az egyéb tevékenységeimhez.
Egy idő után mindig fárasztóvá vált a zene akármit tettem be. Pár óra után inkább zavart, azt éreztem elvonja a figyelmem, nem tudok tőle koncentrálni más dolgokra. Ilyenkor inkább lekapcsoltam.
Variáltam a forrással, a hangfal-erősítő kombinációkkal, hangfalkábelekkel, RCA összekötőkkel, még a tápkábel cserét is megnéztem ha már annyira ajánlják sokan.
Változások voltak, volt ami jobban tetszett, volt ami kevésbé, de nem jött el a megváltás.Aztán jött egy házi építésű push-pull sugártetródás csöves.
Szépen szól, azt éreztem, de nem volt az az egetrengető minőségugrás amiről a csöves hitűek áradoznak.
Viszont a zene soha többé nem lett "elég". Bármeddig elmegy a háttérben, néha csak azt veszem észre, hogy vége a napnak, le kell kapcsolni már.Most ott áll a dolog, hogy nem kísérletezek, mert minek. Elértem amit el akartam.
Pedig itt van a fiókban még pár RCA interconnect, meg egy litze hangszórókábel, de úgy vagyok vele, hogy "örülünk Vincent", szóval minek piszkálni.Hiába nem szereted, - mondta a Macska - itt mindenki bolond. Én is bolond vagyok. Te is bolond vagy. Honnan gondolja, hogy én bolond vagyok? - kérdezte Alice. Ha nem volnál bolond, - válaszolt a Macska - nem jöttél volna ide.
-
bkercso
nagyúr
Hát én aztán nyíltan körberöhögtem az RCA-kábelt fordítva kötjük be dologtól kezdve a rugós készülékalátéten át az Unicum-os üvegig minden ilyen hifis marhaságot - amíg meg nem tapasztaltam őket. Szóval már nem röhögök.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Volt szerencsém nekem is ipari hulladék Onkyo rádióerősítőhöz, aminek a hangja az élettől is elvette az ember kedvét. Végtelenül döglött és tompa volt. Botfülű ismerősöm se értette, hogy lehet ilyesmit kiadni gyártásba. Azt hitte, hibás, így került hozzám. A jelútban volt vagy egy tucat elko csatornánként, illetve a receivere SMD X7R kerámia kondival csatolódott. Átkötöttem az összeset MKS-sel és kb. életre is kelt a hang. (A végfokban léve 2-2 elkot nem tudtam, mert az a panel egyszer használatos műanyag pattintókkal volt a házhoz fogatva... ).
Ezelőtt kb. 10 évvel került újonnan 80eFt-ba a készülék, mégis szó szerint kóklerség volt HiFi-szempontból. És sajnos sok hasonló kerül forgalomba.
Az említett kikapcsolhatatlan EQ-s Yamaha láncot (vagy másik, ugyan ilyen Yamahát) is halottam: az is hasonló élményt okozott. Mondtam is a tulajnak, hogy az egyetlen funkció ezen, aminek hasznát venném, a kikapcsológomb. Azóta se hívott át büszkélkedni.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
baryll
tag
Elolvastam a blogbejegyzést, nekem tetszett. Mondjuk sík hülye vagyok az egészhez, de zenét hallgatni szeretek.
Kérdezni szeretném, hogy az ebben a bejegyzésben is bemutatott csöves erősítőknél van értelme beszélni az erősítők csillapítási tényezőjéről?
Én tranzisztoros erősítőket hallgatok és azoknál nekem nagyon sokat számít ez a paraméter, tulajdonság. -
bkercso
nagyúr
Van, de visszacsatolatlan erősítőnél kb. 1..8 körüli damping faktorra lehet számítani általánosságban. Állítólag 4 fölött már jó. (A lengőtekercs egyenáramú ellenállását is illene belevenni a képletbe, így kb. 1,5 fölé amúgy se lehetne menni - bár erről megoszlanak a vélemények.)
Ahol ez sokat számít, azok a nagy membrántömegű mélynyomók, de ezeket nem a 10W alatti csövesekkel szokás meghajtani, hanem inkább több száz wattal.
Az érzékeny szélessávúak, amiket a csövikkel párosítanak nem olyan érzékenyek erre, mert a mechanikus csillapításuk dominál.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
pechman8
aktív tag
Köszönöm, hogy elolvastad.
A kérdésedre ajánlok egy cikket ami elég jól és értehtően írja le ezt a kérdéskört. Kérlek olvasd végig.
https://audioworld.blog.hu/2020/08/24/mi_is_az_a_damping_faktor[ Szerkesztve ]
Saját korlátaimból nem léphetek ki, mások adottságaiba nem léphetek be.
-
bkercso
nagyúr
Hát szeritnem tárgyi tévedés is van benne, az érthetőséget rontja a terjedelme, de a legnagyobb gond a cikkel, hogy az írójának nem sikerült megértenie azt, amiről ír.
"Ha megnézünk egy SE kapcsolást, amelyben nincs visszacsatolás, látni fogjuk, hogy nem számíthatunk aktív fékezésre az erősítő részéről. A membránt egyedül a kimenő trafó szekunder tekercsének Ohmos ellenállása fogja fékezni, itt záródik a lengőcséve elektromos áramköre."
Ez pl. nem igaz, mert kimeneti impedanciája akkor is van egy erősítőnek, hanincs benne visszacsatolás.
Az pedig semmitmondó, hogy aktívnak vagy passzívnak titulálja a helyzetet, mert egy nulla közeli kemeneti impedanciájú erősítő ugyan úgy fékezi a mebránt, mintha zártuk volna a hangszóró kapcsait.
Az erősítő előrébb ját a jelkövetésben, mint a hangszóró: trivialitás, ezért képes csillapítani a hangszórót. Megintcsak minek kell ezt leírni úgy, mintha mondanánk vele valamit, amikor semmitmondás?
A szerző azért ír ennyit erről az amúgy nem túl bonyolult dologról, mert nem alakultak ki benne a megfelelő fizikai fogalmak.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bambano
titán
A 230-as drót a következők miatt ronthatja el az átvitelt:
1. már az áramerősséget se bírja el, amit az erősítő kiad magából
2. nincs nagyobb frekvenciákra méretezve, egyáltalán: semmilyen frekvenciára nem méretezik
3. nagyobb az ellenállása, mint a hangfalkábelnek.A cat kábeleket 100 MHz-es nagyságrendben méretezik. Egyébként hangfalkábelnek használni nagyon rossz ötlet, mert ha rendesebben meghajtod, elolvad (a szigetelése biztosan).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
Nyugtass meg. Azt a 3 pontot ugye nem gondolod komolyan?
"cat... hangfalkábelnek használni nagyon rossz ötlet, mert ha rendesebben meghajtod, elolvad"
Ezt mondd azoknak a hifistáknak, akik összesodorták a cat ereket, és hangfalkábelnek használták. Teljesen nyilvánvaló egyébként, hogy nem tud "elolvadni" rendesebb meghajtás esetén sem. Nem koncerthangosításra használták.
[ Szerkesztve ]
-
GhanBuri Ghan
őstag
Pár gondolat a témával kapcsolatban: rengeteg minden szubjektív (vagyis hát lényegében minden, ami körülvesz minket, és az érzékszerveinken keresztül észleljük), de ennek ellenére egy rosszabb és jobb dolgot egymás mellé téve szinte mindenki a jobbat választaná.
Ha valamit megismételhetővé akarunk tenni, akkor ahhoz mérni kell. Ha a mérések nem igazolják vissza az eredményt, akkor rossz dolgot mértünk. (a cikk is a mérési eredményekre hivatkozik)
Persze azon el lehet gondolkodni, hogy elvileg a hifi (és a high-end) arról szólna, hogy ha egy paraván mögé beraknánk egy muzsikust vagy egy énekest, egy másik mögé pedig egy hangkeltő rendszert, ne tudjuk megmondani a különbséget - de mivel szeretjük a színezett hangot, el tudom képzelni, hogy kellően jó minőségű rendszer sokaknak jobban tetszene, mint az élő zene. Aztán persze az is lehet, hogy a színezés szeretete is egyfajta megszokás... -
pechman8
aktív tag
válasz GhanBuri Ghan #89 üzenetére
Nagyon jó gondolat! Engedd meg, hogy kicsit tovább vigyem. A pédádnál maradva talán fogalmazhatok, úgy, hogy mivel nem tudjuk visszadni a valódi zenekart, pontosan tudjuk sajnos, hogy a paraván mögött készülék van nem zenekar, ahogyan írtad "színezéssel" próbáljuk kipótolni a hiányt. Ez lehet, hogy így van...
[ Szerkesztve ]
Saját korlátaimból nem léphetek ki, mások adottságaiba nem léphetek be.
-
nagyúr
"tudjuk sajnos, hogy a paraván mögött készülék van nem zenekar, ahogyan írtad "színezéssel" próbáljuk kipótolni a hiányt"
Az a baj ezzel és a cikkedben is vázolt elméleteddel, hogy szerintem nem azt a bizonyos hiányt pótolod vele, hanem a hiányt helyettesíted valami egész mással. Ráadásul el akarod hitetni, hogy a hiány pótlására megvan a tuti recepted. Találtál valamit, ami a színezésével, a "csalásával" ad neked egy pluszt, csak épp nem valószínű, hogy ez a plusz épp beleilleszkedik abba a bizonyos hiányba.
"Ez a “csalás” elbűvöl, érzelmeket kelt vagyis zenél."
Ez a fogalomzavar az egyik probléma. Az elbűvölés és érzelemkeltés nem egyenlő a "zenéléssel". Lehet, sőt biztos, hogy az élő zene, a zenész élőben, egész más érzelmeket keltene benned, erre te behelyettesíted valamivel, ami szintén érzelem, el is bűvöl, csak épp valószínűleg tök más érzelem, mint amit a valódi zene keltene benned az azonnaliságával, a megismételhetetlenségével, az akusztikájával, a közvetlenségével, a hangszerek valódi hangjával, stb. stb. stb.
Te ugrasz a hatáskeltésre, és szereted, ha hatnak rád érzelmileg, ezzel semmi baj nincs. Sokunk szereti ezt. Egy romantikus filmben lévő nyálas zene is képes hatást kelteni, érzelmeket kiváltani, ez nem nagy teljesítmény. És szerintem te sem gondolod, hogy az általa kiváltott érzelem, pontosabban érzelgősség egyenlő a szerelemmel.
Azt gondolom, hogy a te módszereddel egy hangyafitymányit nem kerülünk közelebb a zene lényegéhez, mint más, általad lesajnált módszerekkel. Az is a lehetetlent ostromolja, és ugyanúgy nem éri el, mint te. Te egy pótlékot kapsz, és elhiszed róla, hogy az a ZENE. Ez is egy út valami felé, érezd jól magad tőle, de nem az egyedül üdvözítő út.
[ Szerkesztve ]
-
ecaddsell
aktív tag
Beleolvastam ebbe a vallás és dogmák témába és nem csalódtam, itt még mindig áll az idő.
Emlékszem talán a Papp László (aki később dékán is volt) mutatta meg jó pár évtizede ezt a háromkettedes hatvány vs. exponenciális függvény hasonlítást.
Nyilván nem kérdés mi közelíti a lineárist jobban, de valamiért a FET kimaradt, meg a MOSFET-es DSPs megoldások szintúgy (ahol nagyon nagy frekvenciás kapcsolgatásokkal állítják elő a kimenetet).
Ha kell ezekkel olyan torzításmentes cuccokat lehet építeni amit utána 16bites DSO-val meg a 160dB dinamikatartományú SA-al is lehet nézegetni. Csak minek. A hangfal torzítása több százalék nagyságrendjében mozog. Gondolom nem most olvasod először.
Aki sokat hallgat zenét hangosan a hallásának a csúcsa lehet már a 10-15kHz környékén van csak (is folyamatosan romlik kisebb nagyobb visszatérésekkel) stb.
Nyilván az ELKO egy kompromisszum, lehet az Nichicon, Rubycon vagy éppen Pana/you name it. Ki fog száradni, nagyobb frekihez mindig kell valami más mellé stb. Jobb ha nincs közvetlenül a jelútban.Meg akinek szubjektíven egy adott átviteli karakterisztika tetszik csak, annak minek a kevés torzítás.
Erről egy más témás történet jutott eszembe, de a tanulság az közös.
Mikor a DSLR-ek felbontása elég nagy lett már, hogy az obik felbontása lényegesen meglátsszon akadt valaki egy nagyon eleresztett országban aki a méregdrága obikat úgy válogatta, hogy a kép sarkain is éles legyen, tökéletes legyen a fókusza stb. Ez nem kis pénz/idő/energia volt. Aztán eljött a váz csere ideje és meglepődve tapasztalta, hogy minden obi gyatra. Idővel rájött, hogy az eredeti váz amit használt nem volt tökéletes (talán a szenzora rosszul volt illesztve most nincs meg a részlet) és e-miatt az összes obi amit összegyűjtött olyan hibával rendelkezett ami illeszkedett a vázhoz. Azaz a vázcserével vagy az összes obi csere vagy indulhat az olyan váz keresés ami illeszkedik az összes meglévő obi hibájához.
Röviden: Nagyon nem mindegy a referencia egy több elemű rendszerben, mert ha az hibás akkor lehet bukta az egész. -
"Kérdezhetné valaki: ha ront a hangzáson a visszacsatolás, akkor miért használják? Nos igen, használják, ha kell, ha nem!"
Megvan a műveleti erősítő működése? Ott pl. muszáj. Meg nélküle nő a gerjedési hajlandóság.Amúgy mivel minden ember hallása egyedi, nem nagyon van olyan, hogy egy erőstő mindenkinek ugyanúgy szóljon. Innentől kezdve... már az is fura, hogy az ifon4 jól szólt, mert valószínű egy iPhone 4, és egy 14 között kisebb az eltérés, mint egy csöves meg egy iPhone között (ugyanis ezekben már olyan, alacsony torzítású erőlködő van, amilyet te nem szeretsz)
@liszi70 : Ezt is akartam írni, de már megtetted Ott kezdve, hogy nem tudni, mivel vették fel a hanganyagot...
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
bkercso
nagyúr
Ha rosszul van huzalzva az erősítő, akkor nagyon rossz tud lenni a visszacsatolás. Vagy, ha a műverősítő tápja nincs elszűrve a végfokétól rendesen, és utóbbi push-pull (vagyis keresztez), akkor is. De, ha minden jó, akkor visszacsatolással is kiváló hang érhető el, ami egyáltalán nem bántó, részletes, folyékony, zenei és gyönyörű. (Főleg nagyon erős visszacsatolással.)
Az viszont elképzelhető, hogy a visszacsatolásellenesek által hallott véges számű erősítő nem ilyen volt, vagy csak hozzászoktak valami máshoz - ami szintén lehet nagyon jó, még akkor is, ha színez.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Nyilván, ha rossz valami, akkor nem lesz jó Az egyetlen érdekes a dologban a torzítások hatásának boncolgatása; valószínűleg a bakelit hangja is ezért egyedi. Ebben az esetben a torzítás módja és mértéke nem rontja a végeredményt, hanem hozzátesz, de ezt el kell találni, ahogy a cikkben is ez a végkövetkeztetés.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Zenehallgatás: tranzisztorral vagy elektroncsővel?
Hát én speciel hangszórókkal szoktam zenét hallgatni.
[ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- EAFC 24
- ASUS ROG Ally
- Apple iPhone SE (2020) - életképes alternatíva
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Bemutatkozott a Xiaomi Civi 4 Pro
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Diablo IV
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen