Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    Több dolgot is meg tudok erősíteni az itt leírtakból.

    Ugyan nem a JLH 1969-es kapcsolást, hanem az összetettebb, JLH 75W-os kapcsolás építettem meg az Ágoston könyv alapján, de igazat kell adjak neki, igen zenei hangú erősítő. Van annak némi bája, hogy azonos nemű végtranyók vannak benne használva az gyakoribb npn-pnp kvázi párok helyett. Egyszerűen élőbb a hangja a cuccnak, mint egy átlagos tranyós erősítőnek.

    Valamint építettem E88CC OTL és PCL86SE csöves erősítőket is. Ezekkel az a baj, hogy a hangzásukat leírni nem lehet. Anno utánamentem, és a PCL kapcsolás teljes működését leírtam a karakterisztikák használatával, de elmondani akkor sem tudom azt az érzést, mikor azon megszólal valami minőségi forrásból zene. Az egyszerűen egy másik szint, miközben elektronikailag talán nem is lehet kevesebb alkatrészből erősítőt építeni. o.O - Ráadásul megépíteni sem drága a PCL-t, rádiókból bontott trafókkal és használt csövekkel pár 10e forintból ki is lehet hozni.

    Azt is adom, hogy a polipropilén film kondik azok zenei erősítőbe való kondik. Én anno a Wima MKP-4 / 10 meg talán MKS-nél kötöttem ki, de itt is lehetne még különféle altípusokat próbálgatni...

    Ugyanakkor az alkatrész irányokkal szkeptikus vagyok, nekem nincs olyan hallásom, hogy ilyen vélt vagy valós különbségeket kihalljak. Meg időm sem. :)
    Hasonlóképpen vagyok a nyákkal is. Maga a nyák nem ellenség, a rosszul tervezett nyák az már igen. Tudom, régen simán légszerelték ezeket az erősítőket, de nekem akkor is visszatetsző megoldás ez egy olyan áramkörben, ahol 2-300Vdc anódfesz szaladgál. A munkám nagyrészt nyáktervezés, így adott volt, hogy megcsinálom magamnak a nyákot a saját elképzeléseim alapján.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    Ohh és egy apróság, manapság ki foglalkozik trafó terekéssel csöves erősítőkhöz? Akinél én csináltam, ő már nem foglalkozik ilyesmivel sajnos és mást sem találtam.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Vesa #24 üzenetére

    Ha annyira különböző lenne két ember érzékelése egyazon hangrendszerre mint itt írod, akkor még a hétköznapi beszéd megértése sem feltétlen menne, gondold csak végig.

    Emberek vagyunk, tökre hasonló belső felépítésű füllel meg aggyal. És igen, bizonyos típusú felharmonikus felszaporodása a zenében rád is meg rám is ugyanúgy fog hatni, erről a biológia gondoskodott.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz pechman8 #43 üzenetére

    Köszi, őt nem ismertem. Igazából sosem volt kapcsolatom a high-end témával, pl. mire odakerültem a főiskolára, addig pont megszűnt a hifi klubb, pedig igen komoly épített cuccaik voltak és még volt alkalmam hallani nyílt napon. Volt ott minden a lesúlyozott CD lemeztől kezdve az épített CD lejátszótól az alkarnyi vastag hangszóró kábelig, és az a setup mikor megszólalt, akkor nem viccelt.

    Persze ezzel a hifi témával az volt a gond, hogy amíg volt időm tervezni, építeni meg minden, addig lóvé nem volt túl sok, azóta meg már az idő és az akarat kevés... :D Meg mondjuk a PCL86SE + EAR834P lemezjátszó előfok + Panasonic "beletekerhető" linear drive lemezjátszó trióval elértem egy szintet ami nekem megfelel, miközben ár/érték arányban kb. verhetetlen. - egyéb esetben meg egy olcsóbb, de fasza DAC hajtja meg.

    Erunosta: vinyl, nem bakelit. :N
    Egyébként átérzem, olyan hangzást kapsz egy vinyl lemeztől, hogy ha ugyanazt megszerzed a legjobb lossless formátumban, akkor az utóbbit sterilnek fogod érezni. Úgy fogod érezni, hogy valami hiányzik belőle. De ez megint olyan, hogy az érti, aki meghallgatta mindkettőt...

    Persze meg kell adni a lemeznek lejátszás előtt a tisztítást, annak külön technikája van mert ha rossz felé kotrod le a port akkor statikusan feltöltöd, szal kicsit igényes. Meg erre külön tisztító készletet kell venni és ott sem mindegy, hogy mit veszel. Meg maga a vinyl is használódik el ahogy hallgatod, ez sajnos egy adottság.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Erunosta #50 üzenetére

    A fej súrlódásától keletkező statikus feltöltődés időnként mindenképpen okoz pattogást. Viszont ami ezen felül van, az a por miatt van, azt érdemes eltakarítani. Az élményen jelentősen javít.

    Ha egyszer kipróbálnád, ajánlom a Vinyl buddy kit-et [link] , a nedves és a száraz takarításhoz. A standard száraz takarításnak az a trükkje, hogy a szénszálas kefével a nem kifelé, hanem a lemez közepe felé húzzuk a port, érintve a fém tengelyt. Ezzel a technikával lehet elkerülni, illetve megszüntetni a lemez statikus feltöltődését.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Sinesol #63 üzenetére

    A cikk egy része vallás, de közben az sem stimmel, amit te írsz. Nincs olyan "magas technikai minőségű eszköz," ami nem változtatja meg a hangzást miközben erősít vagy átvezet. Soha nem is lesz ilyen. Ez pedig nem szubjektív vélemény, hanem tény, ugyanis még a csupasz drótnak is van parazita kapacitásai és induktivitása, hogy csak a jelentősebb dolgokat nézzük egy egyszerű vezetőnél...

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz dabadab #70 üzenetére

    Kérdés, mennyi pénzed van olyan eszközt megvenni. Nekem nincs közöm a high-end körökhöz, ami cuccokat emberi pénzért megkapni azok meg olyanok amilyenek, vagy építesz magadnak valamit...

    Pl. volt olyan Yamaha cuccom, hogy nem lehetett benne kikapcsolni a DSP-t. Kénytelen voltál a sci-fi meg theatre meg club room és társai beépített hangzások közül választani, aztán a végeredmény olyan is lett, hamar tovább is adtam rajta. Nem volt egy direct mód benne...
    Meg volt olyanom is, ami mérőmikrofonnal bemérte a szobát... Vagyis csinált valamit a bemérés, de sokat nem ért mert maga az erősítő egyszerűen nem szólt jól. Azt is eladtam hamar...
    De sima sztereó erősítőből is járt nálam olyan Danon, hogy inkább megváltunk tőle, mert totál semmitmondó, erőtlen hangzása volt. Lehet, hogy nem jó elkók kerültek bele, vagy valamit nem jól terveztek meg, ki tudja.

    Meg vannak olyan nyalánkságok, hogy mi van az erősítőben? Tranzisztorral csinálták? Vagy integrált szeteró IC-k vannak benne? Ez utóbbi is olyan, hogy lehet nagyon jót csinálni (volt hozzá szerencsém), meg lehet olyat, ami max a falunap hangosítására jó pedig azzal a technikával különösen jó félvezetőket lehetne tervezni, amik kilakatásuk miatt lényegesen jobb paramétereket is mutathatnának mint diszkrét alkatrészekből felépített társaik.

    *Amúgy igen, a hangszóró az egy marginális pont a lehallgatási láncban. Sajnos többnyire nincs mérő mikrofonja az embernek, hogy egyáltalán egy frekimenetet meg tudjon nézni, pedig kellene mivel szinten minden eszközön van legalább egy alap magas-mély hangszín szabályzó. Persze a hangszín szabályzó használata az meg nem mellékesen kihat a fázismenetre is, ami not good not terrible...

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

Új hozzászólás Aktív témák