Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz pechman8 #31 üzenetére

    A 70 évvel ezelőtti melyik minőséget?
    70 évvel ezelőtt volt Sokol, Videoton, Philips, Marshall, meg a társai.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Erunosta

    tag

    válasz pechman8 #31 üzenetére

    Én mindig azon ámulok, hogy a legjobb minőségű zenetároló még mindig a bakelit lemez, ha nem tévedek.
    A cikkedből árad, hogy megszállotja vagy, ez az életed. Ne hagyd abba munkádat! Az emberek szeretnek kukacoskodni, beleokoskodni mindenbe. Kicsit közhelyes, de az érzéseidre, meggyőződésedre hallgass, ne a kinti "zajra", az úgyis csak ront a hang minőségén. :K

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz pechman8 #43 üzenetére

    Köszi, őt nem ismertem. Igazából sosem volt kapcsolatom a high-end témával, pl. mire odakerültem a főiskolára, addig pont megszűnt a hifi klubb, pedig igen komoly épített cuccaik voltak és még volt alkalmam hallani nyílt napon. Volt ott minden a lesúlyozott CD lemeztől kezdve az épített CD lejátszótól az alkarnyi vastag hangszóró kábelig, és az a setup mikor megszólalt, akkor nem viccelt.

    Persze ezzel a hifi témával az volt a gond, hogy amíg volt időm tervezni, építeni meg minden, addig lóvé nem volt túl sok, azóta meg már az idő és az akarat kevés... :D Meg mondjuk a PCL86SE + EAR834P lemezjátszó előfok + Panasonic "beletekerhető" linear drive lemezjátszó trióval elértem egy szintet ami nekem megfelel, miközben ár/érték arányban kb. verhetetlen. - egyéb esetben meg egy olcsóbb, de fasza DAC hajtja meg.

    Erunosta: vinyl, nem bakelit. :N
    Egyébként átérzem, olyan hangzást kapsz egy vinyl lemeztől, hogy ha ugyanazt megszerzed a legjobb lossless formátumban, akkor az utóbbit sterilnek fogod érezni. Úgy fogod érezni, hogy valami hiányzik belőle. De ez megint olyan, hogy az érti, aki meghallgatta mindkettőt...

    Persze meg kell adni a lemeznek lejátszás előtt a tisztítást, annak külön technikája van mert ha rossz felé kotrod le a port akkor statikusan feltöltöd, szal kicsit igényes. Meg erre külön tisztító készletet kell venni és ott sem mindegy, hogy mit veszel. Meg maga a vinyl is használódik el ahogy hallgatod, ez sajnos egy adottság.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • bkercso

    nagyúr

    válasz pechman8 #64 üzenetére

    A visszacsatolást adó OPA tápjánál én is leszoktam az X7R-ről, helyette NP0 és tantál kombót használok.

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • bkercso

    nagyúr

    válasz pechman8 #84 üzenetére

    Hát szeritnem tárgyi tévedés is van benne, az érthetőséget rontja a terjedelme, de a legnagyobb gond a cikkel, hogy az írójának nem sikerült megértenie azt, amiről ír.

    "Ha megnézünk egy SE kapcsolást, amelyben nincs visszacsatolás, látni fogjuk, hogy nem számíthatunk aktív fékezésre az erősítő részéről. A membránt egyedül a kimenő trafó szekunder tekercsének Ohmos ellenállása fogja fékezni, itt záródik a lengőcséve elektromos áramköre."
    Ez pl. nem igaz, mert kimeneti impedanciája akkor is van egy erősítőnek, hanincs benne visszacsatolás.
    Az pedig semmitmondó, hogy aktívnak vagy passzívnak titulálja a helyzetet, mert egy nulla közeli kemeneti impedanciájú erősítő ugyan úgy fékezi a mebránt, mintha zártuk volna a hangszóró kapcsait.
    Az erősítő előrébb ját a jelkövetésben, mint a hangszóró: trivialitás, ezért képes csillapítani a hangszórót. Megintcsak minek kell ezt leírni úgy, mintha mondanánk vele valamit, amikor semmitmondás?
    A szerző azért ír ennyit erről az amúgy nem túl bonyolult dologról, mert nem alakultak ki benne a megfelelő fizikai fogalmak.

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • liszi70

    nagyúr

    válasz pechman8 #90 üzenetére

    "tudjuk sajnos, hogy a paraván mögött készülék van nem zenekar, ahogyan írtad "színezéssel" próbáljuk kipótolni a hiányt"

    Az a baj ezzel és a cikkedben is vázolt elméleteddel, hogy szerintem nem azt a bizonyos hiányt pótolod vele, hanem a hiányt helyettesíted valami egész mással. Ráadásul el akarod hitetni, hogy a hiány pótlására megvan a tuti recepted. Találtál valamit, ami a színezésével, a "csalásával" ad neked egy pluszt, csak épp nem valószínű, hogy ez a plusz épp beleilleszkedik abba a bizonyos hiányba.

    "Ez a “csalás” elbűvöl, érzelmeket kelt vagyis zenél."

    Ez a fogalomzavar az egyik probléma. Az elbűvölés és érzelemkeltés nem egyenlő a "zenéléssel". Lehet, sőt biztos, hogy az élő zene, a zenész élőben, egész más érzelmeket keltene benned, erre te behelyettesíted valamivel, ami szintén érzelem, el is bűvöl, csak épp valószínűleg tök más érzelem, mint amit a valódi zene keltene benned az azonnaliságával, a megismételhetetlenségével, az akusztikájával, a közvetlenségével, a hangszerek valódi hangjával, stb. stb. stb.

    Te ugrasz a hatáskeltésre, és szereted, ha hatnak rád érzelmileg, ezzel semmi baj nincs. Sokunk szereti ezt. Egy romantikus filmben lévő nyálas zene is képes hatást kelteni, érzelmeket kiváltani, ez nem nagy teljesítmény. És szerintem te sem gondolod, hogy az általa kiváltott érzelem, pontosabban érzelgősség egyenlő a szerelemmel.

    Azt gondolom, hogy a te módszereddel egy hangyafitymányit nem kerülünk közelebb a zene lényegéhez, mint más, általad lesajnált módszerekkel. Az is a lehetetlent ostromolja, és ugyanúgy nem éri el, mint te. Te egy pótlékot kapsz, és elhiszed róla, hogy az a ZENE. Ez is egy út valami felé, érezd jól magad tőle, de nem az egyedül üdvözítő út.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák