- Vírusirtó topic
- Bittorrent topik
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Linux kezdőknek
- Synology NAS
- Hálózati / IP kamera
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- VPN topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikej95
aktív tag
Miközben a konkurencia átlag 9000 km beavatkozás nélküli megtett táv mellett úgy gondolja, hogy nem piacképes a megoldásuk, ez az alja cég csak tolta a fostalicskát, úgy hogy 20 km-t se nagyon tud megtenni önállóan a megoldásuk és most az egész piacon/konkurencián csattan a dögkeselyű média ostora.
A legutóbbi Tesla baleset is vicces volt, sofőr nem fogta a kormányt, 5 másodperce ~150 métere volt közbeavatkozni és semmit nem csinált. Pedig aztán mostanra elég egyértelmű mindenki számára, hogy az autopilot név csak brand. Persze a mainstream körítés más lesz.
Azt viszont nem tudják, hogy mi nem tudjuk azt, amiről ők úgy tudják, hogy tudjuk.'
-
bambano
titán
"Ráadásul a kamionsofőr már előtte készült az esetre (gondolom, rutinból), mert a srác még szinte nem is látszik ki a busz mögül, ő már erőteljesen dudálni kezd.":
a kölköt az mentette meg, ami a mesterséges intelligenciában sose lesz: a két sofőr gyakorlata. a kamerázó autóban nyomják a dudát, mint süket a csengőt, a volvoban pedig ennyi idő alatt végigfut a sofőr eszén a gondolat, hogy miért is dudálhat, és azonnal tapossa a hardvert. az pedig megáll, mert rendes vas. ahhoz, hogy a gyerekből nem lett freskó, elsősorban a volvós intuíciója kellett, meg a reflexei.
ez például tipikusan olyan helyzet, ami vagy eszébe jut annak, aki az önvezetést programozza, és akkor belerakja speciális esetként, vagy nem, és akkor kivasalja. az ember viszont meg tudta oldani.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
http://money.cnn.com/2018/03/31/technology/tesla-model-x-crash-autopilot/index.html
pedig csak egyenesen kellett volna menni...
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ok, azert azt belatod, hogy az egyaltalan nem vaksotet es a jominosegu kozvilagitas azert nem ugyan az?
Konkretan a rendorsegi felvetelen is latszik, hogy ott egy joval sotetebb folt van. [link] Persze a gyalogos is volt olyan hulye, hogy pont a sotetebb reszben kellett atmennie.
[ Szerkesztve ]
-
jamez
senior tag
ez az önvezető autó olyan mint a budi ami helyettem szarik.
Mondjátok meg mikor a gépek megjelentek csomó ember az utcára került. Most ezzel megint ez lenne?
Tulajdonképpen miért jó ez?Én is láttam és csodáltam a Kinght Rider-t. De ott a főhős azért benn ült. Pár segítő funkció jöhetne a 2004-es fordomba azért.
Ingatlan eladás-vétel, ingatlan jogi kérdések, bérbeadás kérdésed van? Hívj vagy pü.
-
somogyib
őstag
válasz laszlohu #248 üzenetére
"Igazából nem is azon megy a vita, hogy elgázolta volna -e a gyalogost"
De éppen azon megy. Mert nem az a lényeg, hogy sötét volt, hanem az, hogy a minden látási körülmények között "látó" szenzorok miért nem érzékeltek semmit. Mert ha azok úgy működnek, ahogyan tervezték, az autó meg tudott volna állni.
(#255) bambano "elsősorban a volvós intuíciója kellett, meg a reflexei."
Ezt miért állítod ennyire biztosan? Honnan tudod, hogy először nem a vészfék-rendszer lépett életbe?
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz somogyib #260 üzenetére
mert a vészfékrendszere nem 30 kilós gyerekekre van felkészítve.
[link]: "The YouTube video title, along with several headlines this week, credit Volvo's automatic emergency braking system with saving the kid's life. And that's a fair conclusion, given how quickly the truck was able to stop. However, an investigation between Kreiss and Volvo showed that the system, which is more designed for stopped or slowed cars on the highway, never registered the "small-height child." The incredible save was "100 percent human reaction," in the words of the report, though we think "superhuman" is a better descriptor here."[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
szazbolha
addikt
válasz #68686080 #243 üzenetére
Nem arról a sofőrről beszéltem aki az uber kocsijában ült, hanem általánosságban emberi vezetőről.
Természetesen az emberi vezető is hibázhat, telózhat, nem figyel, részeg lehet, de ebben a szituban az a félelmetes, hogy az automatika egyáltalán nem reagált, akkor sem mikor már előtte volt az ember.Az a kérdés hogy a gép miért nem enyhítette az ütközést, miközben a körülményekből feltételezhető, hogy egy
sokkal lassabban reagáló ember valamit csak csinált volna. Ha mást nem a reflexei által beletapos a fékbe előbb vagy utóbb.. -
bambano
titán
[link] de legalább lezúztak egy teslát is...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz somogyib #263 üzenetére
Az új járművekben az ABS - EBD - BA (Brake assistant) rendszerek működnek. Még a legolcsóbbakban is, kivétel nélkül. (Ha jól emlékszem, 2009 óta kötelező)
Ha a jármű vezetője erősebben kezd fékezni, az elektronika maximális fékerő biztosít, a fékpedál vissza irányú mozdulásáig. Ez a rendszer akkor is működik, ha az Emergency brake assist rendszer nem érzékeli az akadályt vagy nincs a járműben.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Auratech
őstag
Eltelt egy rakat idő és még mindig bizonytalanságban tartják az embereket. Gázolás rengeteg volt azóta is, sajnos.
Itt viszont egy új technológia debütált egy olyan, vélhetően műszaki hibával, ami szöges ellentétben van a fejlesztések egyik alapvető céljával, hogy a rengeteg szenzor az emberi érzékelés, reakció korlátai nélkül képes kezelni például egy, az útpályán felbukkanó akadályt. "Itt most nem nyílt ki az ejőernyő." Vajon miért?
A meglevő adatok alapján a fejlesztőknek a válasz birtokukban van, ebben biztos vagyok. Az elterjedés előtt álló technológia pillanatnyi csődje messze túlmutat a sajnálatos tragédián. Ha van kiküszöbölhető hibaforrás, ami eddig a pillanatig nem mutatkozott, vagy nem volt veszélyesnek mondható, azt be lehet vállalni, hiszen azért fejlesztés. Humán gyógyszerkísérletek nélkül sincs gyógyszergyártás. Ott is felbukkanhat olyan helyzet, ami nem előre látható és banális okból, de tragégia történik.
Ha a hiba forrása valamilyen üzletpolitikai megfontolás eredményéhez köthető, akkor szokott parajelenséggé válni egy józan megközelítésben közérthetően indokolható hiba.
Lezuhan egy repcsi, a megtalált fekete doboz alapján azonnal nyilatkoznak a lehetséges okról, ha az adatok alapján lehetséges. A cég a leghamarabb magyarázattal tartozik a beléjük bizalmat vetőknek. Itt, szerintem sunnyogásszaga van az érdemi nyilatkozat hiányának. Ilyenkor jönnek a jogászok a szóvivők helyett..[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
atike
nagyúr
Igen, olvastam. Az a bizonyos szoftver esélyes, hogy fényévekkel az Uber megoldása előtt jár...
Addig, amíg nem adnak részletes tájékoztatást, gőzünk sincs, hogy mi történhetett. Főleg nem egy olyan videó alapján, mint amit közzétettek.
Én is azt mondom, hogy jóval korábban látnia kellett a rendszernek az "akadályt". Vagy szenzorhibák vannak vagy szoftveres baki. Vagy több hiba együtt.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
Jobbak, biztonságosabbak-e a jelenlegi önvezető autók, mint az emberi sofőrök? Igen.
Ennyi a sztori, nincs miről beszélni, részemről jöhetnek, illetve folytatódhatnak a tesztelések, fejlesztések.Tökéletesek, hibátlanok? Nem.
Gondolom te is minden amihez nyúlsz első alkalommal szín arany, és elsőre tökéletesen alkotsz a munkád során. Ha nem, akkor térjünk vissza rá 120 év múlva, ha már hibátlan.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
VirsLee
őstag
Nem ilyen egyszerű a kérdés
Gondolj bele a Google több, mint 10 éve fejleszti a saját rendszerét 360 fokos látótérrel, az Uber pedig 2-3 éve szállt be sokkal olcsóbb megoldással (kevesebb szenzor, holttér, stb) a játékba és itt sokan úgy kezelik, mintha ez a kettő ugyanaz lenne. Nagyon nem ugyanaz. Szerintem is jöhetnek, de kis hasonlattal élve, még a Google se fejezte be a házi feladatát, az Uber pedig a jelek szerint el se akarta kezdeni.
Senki ne higgye azt, hogy a Google által beletett 10+ évnyi kutatást majd a másik megcsinálja 3 év alatt, kevesebb energiával, olcsóbban.
Aki pedig azt mondja, hogy az ember jobb, annak a kedvéért ott ült egy ember is a volánnál. Elütni Ő is el tudta a biciklist.
Az önvezető autók előnye az lesz, hogy fel lehet készíteni őket arra, hogy ugyanazt a hibát kétszer ne kövessék el. Ebben az esetben ez azt jelenti, hogy ha fut az utakon 1 millió Waymo mondjuk, az egyik elkerülhető balesetet okoz, akkor ez a helyzetet elemezve, fejlesztik a rendszert, aminek frissítése után a másik 999 999 darab már nem fogja ugyanezt a hibát elkövetni. Ilyenre az emberek nem képesek... -
sanzi89
addikt
Akkor az Uber-t büntessék meg, ajánljanak fel megfelelő kártalanítást a családnak, és legyenek kötelezve arra, hogy "normális" önvezető technológiát használjanak.
Azt tartom nem szerencsésnek, hogy az önvezető autókat teljes spektrumára lesz ennek hatása, és nem csak az Uber megoldására, ami a probléma okozója. Erre példa az itteni fórum is, ami miatt egyáltalán hozzászóltam.
Gondolom mikor technikai hiba miatt lezuhant az első utasszállító repülőgép, akkor ott is 120 évre bezárták a boltot és mindenki mehetett ekhós szekérre, amerre akart. De abban is biztos vagyok, hogy a ma már teljesen hétköznapinak számító védőoltások kifejlesztése közben is volt halálos kimenetelő "próbálkozás", szerintem az tis be kellett volna tiltani. Nonszensz ez a gondolkodásmód, amit itt pár ember képvisel. A géprombolók reinkarnációja?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
VirsLee
őstag
Én sem értek egyet azzal, hogy bármit is tiltsanak be, az olyan olcsójános, fillérb@szó cégeket, mint az Uber, kordában kellene tartani, ha ilyen veszélyes terepre merészkednek. A kamionsofőrök, taxisok és uberes sofőrök ideje is meg van számolva. 15-20 év múlva töredékére lesz már csak szükség.
-
2xar
tag
válasz szazbolha #242 üzenetére
Tévedsz. Wiki szerint átlag autós 1,5-2,5s-al az észlelés után kezd fékezni. A 0,3-0,4s a "várom-hogy-a-lámpa-kigyúljon" kísérletnél érvényes. Vagyis pont fékezés nélkül csapta volna telibe egy autós is, ha a közvilágítással valóban nem volt látható.
Az elektronikának több másodperccel korábban érzékelnie kellett volna amúgy.
(#255) bambano: a kölköt az mentette meg, ami a mesterséges intelligenciában sose lesz: a két sofőr gyakorlata. a kamerázó autóban nyomják a dudát, mint süket a csengőt,
Na pont ez a helyzet, aminél ha mindkét jármű, a kamerázó és a szemből jövő is önvezető, akkor a balesetnek még az esélye sem merül fel. Már most dolgoznak azokon a szabványokon, amiken keresztül az önvezető autók kommunikálni fognak egymással és megosztják a szenzor-információkat. A szemből jövő jármű már akkor tudná, hogy ott a gyerek, amikor még közelébe sem ért a busznak...
Az átmeneti időszakban persze ez még nem lesz igaz, hisz a kamerázó kocsi lehetne nem-önvezető is. Viszont ahogy az általad linkelt cikkben is írták, ahhoz hogy az emberi sofőr elkerülje ezt, csoda kellett.
-
Massmurderer
őstag
uber lassan tömeggyilkos kocsikat csinál ha igy folyatja
-
Reggie0
félisten
Biztos nem, csak 2 evvel jar elotte. Akkor meg a volvo is gazolt sokkal jobb korulmenyek kozott(csak nem lett sulyos): https://www.youtube.com/watch?v=_47utWAoupo Es legalabb a sajat alkalmazottaikat kaszaltak el. De ebbol is latszik mennyit er a szimulacio es autoteszt. Aztan a valosagban elbukik. Kerdes csak az, hogy a balesetek mely reszhalmazat lehet eloben is tesztelni, mert mindet tuti nem. Ez pedig benthagy egy csomo buglehetoseget, amit eszre sem vesznek, amig be nem kovetkezik egyszer.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Massmurderer #281 üzenetére
Es ez meg a durvabb tudast igenylo. Ha egymassal fognak kommunikalni az autok, akkor sokkal konnyebb lesz ugy autot rabolni, ha a rablo egyszeruen hamis forgalmi szituacios adatok kuldesevel megallitja az autodat. Ahhoz meg meg hackelni sem kell, csak kibelezni egy par autot es a szenzoradataikat hamisitani. Aztan hiaba van barmilyen hitelesites a prociban, az ugyan ugy marad benne...
-
Massmurderer
őstag
Be nem ülnék ilyen önvezetö vacakba.Én már eleve nemszeretem a mai autókat ép a sok elektronikai cucc miatt.Lada,trabi többet ér Pár éve látam olyan vidit a yutun,böszme kigyurt állat bohockodot bmwel.srác elött ökörködöt,lefékezet elötte,stb.csávót elkapta az ideg,laptop elö,megnézte a rendszámot,ezt azt lefutatot,bmw meg leállt a forgalmas ut közepén.bmws azt se tudta mi van,örjöngöt,nekieset a csávó kocsijának,az meg elhajtott.
-
Reggie0
félisten
válasz Massmurderer #283 üzenetére
Eleg gyanus, hogy a rendszamnak semmi koze hozza, szoval inkabb megrendezett Mondjuk attol meg a mostani bmw egy fos.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
KRESZ 43. § (4)
Bar jo kerdes, hogy egy nem kijelolt megallohelyen megallo buszrol honnan kene tudni, hogy a hatso ajtonal gyerekek szalltak le. De ha jol ertem konkretan a videon levo esetre nem vonatkozik egyik kitetel sem, csak eleg kozel all a szituacio. En ilyenkor mindig lassitok, mert a vegen egy hulye osszetori a kocsit.(#288) somogyib: Allo buszt nem tudsz elozni, mert nem halad. Az kikerules vagy elhaladas.
[ Szerkesztve ]
-
somogyib
őstag
Ebben van igazság. Ha én álló buszt előzök, a lábam a fék felett van, nem a gázon (mondjuk ez nem kresszből való tudás, hanem forgalmi tapasztalat). Mindenesetre a szituáció jól végződött, és ami plussz, hogy a sofőr és a gyerek is tanult a dologból (gondolom mindketten telefosták magukat a szituációban ).
-
bambano
titán
"Jobbak, biztonságosabbak-e a jelenlegi önvezető autók, mint az emberi sofőrök?": természetesen NEM.
Ennek többek között az is lehet az oka, hogy nincsenek jelenleg önvezető autók, így jobbak sem lehetnek az embernél."Gondolom te is minden amihez nyúlsz első alkalommal szín arany, és elsőre tökéletesen alkotsz a munkád során.": engem érdekelne a gondolatmenet, ami alapján pont ezt az ellentétes eredményt hoztad ki.
De egyébként igazad van, amiket én szoktam alkotni, azokat a cuccokat se engedem ki éles üzembe alapos teszt nélkül, mint ahogy az önvezető autókat se kellene. A különbség annyi, hogy az én cuccaim sok nagyságrenddel egyszerűbbek, mint az önvezetés, így kevesebb időt vesz igénybe a tisztességes tesztelése.
(#273) VirsLee "Aki pedig azt mondja, hogy az ember jobb, annak a kedvéért ott ült egy ember is a volánnál.": jaja, azzal az utasítással, hogy malacokat etetni, gombokhoz nem nyúlni. Teljesen normális, hogy elveszítette a koncentrációját.
"Az önvezető autók előnye az lesz, hogy fel lehet készíteni őket arra, hogy ugyanazt a hibát kétszer ne kövessék el": pontosabban fogalmazva: az önvezető autók legnagyobb hátránya az, hogy fel lehet őket készíteni arra, hogy ugyanazt a hibát ne kövessék el újra. vagyis nem elég okosak ahhoz, hogy a hibák elkerülését külső segítség nélkül megtanulják.
"az egyik elkerülhető balesetet okoz, akkor ez a helyzetet elemezve, fejlesztik a rendszert,": aminek az eredménye egy w10 szintű rendszer lesz, amiben most is van hetven tonna kivétel, hogy a kompatibilitást megőrizzék. Ez az egyik oka annak, hogy kivételesen ócska cucc. Az önvezető autó is úgy fog működni, hogy egy adott forgalmi helyzetben végigrohan a kivételek listáján, hogy van-e kivétel, majd utána megpróbál algoritmikusan reagálni?
"Ilyenre az emberek nem képesek...": és itt fejeli le az összes továbbképző, tréninges, felnőttoktató ember a monitorát...
(#274) sanzi89 " De abban is biztos vagyok, hogy a ma már teljesen hétköznapinak számító védőoltások kifejlesztése közben is volt halálos kimenetelő "próbálkozás", szerintem az tis be kellett volna tiltani.": egyrészt a repülés is egyszerűbb, másrészt a védőoltás is egyszerűbb, mint az önvezetés, ennek ellenére mindkettőhöz nagyon szigorú protokollok tartoznak. Ez a fajta nemtörődömség, amit itt az uber elővezetett, a gyógyszeriparban orbitális balhét okozott volna, milliárdos kártérítésekkel... Nézd meg, a fóccvágent simán keresztre feszítették egy ennél sokkal kisebb problémáért, vagy lassan bedöntik a takatat is...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
Arra koteleznek, hogy fokozottan ugyelj a biztonsagra. Ha jol belathato minden, akkor ez nem feltetlen kovetel meg lassitast, erosen szituaciofuggo. Nyilvan nem kotelezo, de te is sokkal konnyebben valsz felelosse egy ilyen balesetben, ha a nagyobb veszelyforrast nem vetted figyelembe valamilyen modon.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
"Jobbak, biztonságosabbak-e a jelenlegi önvezető autók, mint az emberi sofőrök?": természetesen NEM.
A futott kilométer/baleset mutató nem ezt sugallja.
De mindegy is, ez még fejlesztés/tesztelés fázisban van. A gyártók kövessenek el mindent, amit tudnak a balesetek megelőzéséért, de aki nem vaskalapos/középkori gondolkodású az tudja, hogy soha nem lesz olyan ember alkotta dolog, ami elsőre hibátlan, mindig lesznek balesetek. Ez nem indok arra, hogy a fejlődés el legyen gáncsolva. Legyenek szigorú(bb) szabályok, ellenőrzések, előírások, kövessenek el minden embertől telhetőt, hogy ne történjen baleset, de haladjon a dolog, mert véleményem szerint nagy lépés lenne az emberiség történelmében.
Az, hogy ebben a kérdéses esetben min csúszott el a dolog, nem tudom megítélni, nem értek hozzá. De az biztos, hogy egy kérdéses eset miatt nem szabad, hogy ráhúzzák a vizes lepedőt az összes(!) autonóm vezetést fejlesztő cégekre.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
#93448704
törölt tag
Korábban linkelték szerintem a baleset okaként felfogható the verge cikkét: Az Uber úgy döntött, hogy az addigi 1db 360°- os + 5 kiegészítő lidarral működő Fordokat 1db 360°-os lidarral ellátott Volvókra cseréli. E fölöt pedig a helyi el(le)kötelezett képviselők szemet hunytak, vagy nem is tudták. Minden független szakértő azt mondja a normál rendszer simán észre vette volna a biciklist.
-
TaaT
veterán
válasz somogyib #260 üzenetére
"Mert ha azok úgy működnek, ahogyan tervezték, az autó meg tudott volna állni."
Sokan azt várják az önvezető autóktól hogy nem lesz több baleset, pedig de. A fizikát mint tudjuk nem lehet megb... khm... kerülni.
Ahogy olvasom a néni igen komoly vagyonhoz juttatta a családját azzal hogy a megfelelő autó elé csámpázott ki. Mondjuk kíváncsi vagyok mi történt volna ha átlagos Joe elé tolja ki a biciklit és egy fapados F150-essel döccennek át rajta. Akkor vajon mi lett volna a tényállás.
Give them hell Ukraine!
-
Nyugalom.
"természetesen NEM.
Ennek többek között az is lehet az oka, hogy nincsenek jelenleg önvezető autók, így jobbak sem lehetnek az embernél."Ha abból indulsz, hogy ma csak teszt járművek vannak, akkor sincs igazad.
Már a tesztautók is tudnak jobban teljesíteni, mint az emberek. egy jelentős része.
Nem véletlenül terjednek az aktív, ráfutást megelőző rendszerek. Tudom ezek nem önvezetők, de legalább önfékezők.
Feltéve, hogy nem kapcsolják ki ezen rendszereket.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- LG UltraWide UltraGear 49GR85DC-B 3 Év LG Grancia !!! 240 Hz
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs