Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
Jahat, a szamitogepemen is megvan minden szabaly, tehat a gepem is jol tud vezetni. Vagy megsem?
A gepre a szabalyokat ember implementalja. A szenzorok adatainak elemzeset ember implementalja. A gep nem tud olyan helyzetre reagalni, amit nem tanitottak/programoztak neki, mert nem rendelkezik intuicioval. A gep nem ismer fel olyan mintakat, amire nem keszitettek fel.
Nem tudom miert kell ugy csinalni, mintha ma lattal volna eloszor szoftvert... Meg a metro is utkozott, pedig az csak egy szutykos sinparon megy egy csoben.
Hol van 28 smiley, esetleg ittal?
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Vagy nem. Ertem en, hogy a kincstari optimizmust nehany nyers adat alapjan konnyu felvenni, plane, hogy az emberi tenyezot minden oldalon ignoralod, csak hat a vilag ennel kicsit bonyolultabb. De persze, jok ezek a joslatok, pl. azok alapjan mar 10 eve a hetkoznapi munkabajaras resze az urutazas is...
A valosag meg annyi, hogy az emberi hiba a volantol a szoftverbe fog vandorolni. Persze, egyszer majd hibatlan LESZ a szoftver, ahogy pl. a windows is az lett 30+ ev fejlesztes utan.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Eppen most cafoltam, hogy csak ettol fuggne a biztonsag. Ergo, abbol, hogy a gep gyorsabban tud reagalni, nem felejt el semmit vagy tobb modon erzekel, mint az ember meg nem kovetkezik egyertelmuen az, hogy biztonsagosabb lesz, mert van egy ezektol fuggetlen hibaforras is. Tehat a nagyobb biztonsaghoz azt kene bizonyitani, hogy ez a hibaforras(ami a szoftverhibak) nem fog akkora hibat okozni, hogy lerontsa az eredo biztonsagot akkorara, mint az emberi vezetok eseten. Erre esetleg van vmi bizonyitasod?
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Felesbandi #66 üzenetére
Viszont fel lehet hozni a gepek elleneben egy csomo tulajdonsagot ami nincs meg bennuk, de az emberben megvan. Hogyan kell ezekes sulyozni es osszesiteni ahhoz, hogy el tudjuk donteni melyik tulajdonsag-keszlet lesz vegeredmenyben a jobb? Mert ugye enelkul csak sorolgatjuk ki mit tud jobban, de nem tudjuk az mennyire szamit.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Erdekes modon problemas szituacioban a repulogep robotpilotaja adja at a pilotanak az iranyitast es nem forditva. Vajon ez miert lehet?
(#110) RudY: Pedig nem. A legtobb balesetet a relativ gyorshajtas okozza, azaz amikor nem az utviszonyoknak megfelelo sebesseggel mennek, a megengedett sebesseghatarnal nem gyorsabban. Ez alol kivetel pl. nemeteknel az autopalya, ahol gyakrabban sodrodnak ki az iv kulseje fele, mig pl. itt nalunk az iv belseje fele. Az utobbi a bena vezetessel van osszefuggesben.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Nincsen benne semmi komoly hiba. A repules annyival komolyabb terulet, hogy ott egy balesetben nagyjabol 10x tobb ember lesz erintett es jellemzoen ritka, hogy gepen kivuli szemely erint a baleset. Igazabol minden veszelyes uzem konzervativ terulet, benne a gepjarmuvezetes is.
Repulon lehet wifizni, rengeteg jaraton van AP, csak nem fapadoson kene utaznod. Mobiltelonak meg sok ertelme nincsen, mert ahhoz a bazisallomas is kene, amelyek a levegobol egymassal interferalnanak(frekikiosztas<->negyszinfestes), meg annyira felfele eleve nem sugaroznak. A foldon pedig hasznalhatod, csak felszallas/taxizas kozben nem.
Feketedobozbol tobb van - elol a pilotafulkenel, ill. a farokreszben is -, es eleve nincs mit rajta kidobni, mert ha nem talaljak meg a roncsok kozott, akkor a roncsok elott sem 1km-el kidobva... Arrol nem is beszelve, hogy amit kidobnak az mar nem igazan tudja rogziteni az adatokat, ami meg szukseges lehet.
(Ezek alapjan frissiteni kene a tudasodat, mert elegge le van maradva a jelentol.)
A repulo azert engedi, hogy nekivezessek a hegynek, mert tisztaban vannak a fejlesztok azzal, hogy a szenzor is meghibasodhat, szoftver is tevedhet -mivel emberek programoztak-, igy ha mindig hegyet erzekel, akkor nem rakod le, mig ki nem fogy az uzemanyag. Tehat tudni kell felulbiralni.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ez biztosan igy lesz. Viszont a kerdes az, hogy a komoly hiba valoszinusege X erintett autok szama, vagy az emberi hibak valoszinusege X ember altal vezetek autok szama lesz a nagyobb vegeredmenyben. Az, hogy itt mondjak, hogy deszuper egy szenzor, meg milyen gyors, meg semmit nem mond a fenti ketto viszonyairol, csak vagdalozas feltudassal. Az onvezeto auto fanatikusok pont olyanok, mint az onvezeto autot helybol elutasitok, csak az elobbiek tulbecsulik, az utobbiak meg le.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ennek merseklesere eleg jo modszer a piac szegmentalasa is, igy egy gyartonal bekovetkezo globalis hiba kisebb kart okoz. Mondjuk megerzesem szerint nem nagyon fog ez bekovetkezni, mar most is nagyon nagy merteku a tokekoncentracio az elektronika/IT szektorban.
A szoftveriparon is lehetne meg mit javitani, pl. (matematikailag) bizonyitott algoritmusok, nagyobb felelosseg a fejlesztokre, stb.. De a jelenlegi allapot tenyleg katasztrofalis.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Vallasrol meg nem hallottal? Embernel az a kartekony kod, kb. minden tulajdonsaga megvan, mint egy szamitogepes virusnak, amitol virus lesz.
(#183) szazbolha: Viszont, ha egy gepet bortonbe csuksz, akkor jo magaviselettel leuli, mert jobban birja a monotonitast, mint az emberek. Meg harmadolast se kerne. Tehat ebben is jobb lenne
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
http://money.cnn.com/2018/03/31/technology/tesla-model-x-crash-autopilot/index.html
pedig csak egyenesen kellett volna menni...
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ok, azert azt belatod, hogy az egyaltalan nem vaksotet es a jominosegu kozvilagitas azert nem ugyan az?
Konkretan a rendorsegi felvetelen is latszik, hogy ott egy joval sotetebb folt van. [link] Persze a gyalogos is volt olyan hulye, hogy pont a sotetebb reszben kellett atmennie.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Biztos nem, csak 2 evvel jar elotte. Akkor meg a volvo is gazolt sokkal jobb korulmenyek kozott(csak nem lett sulyos): https://www.youtube.com/watch?v=_47utWAoupo Es legalabb a sajat alkalmazottaikat kaszaltak el. De ebbol is latszik mennyit er a szimulacio es autoteszt. Aztan a valosagban elbukik. Kerdes csak az, hogy a balesetek mely reszhalmazat lehet eloben is tesztelni, mert mindet tuti nem. Ez pedig benthagy egy csomo buglehetoseget, amit eszre sem vesznek, amig be nem kovetkezik egyszer.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Massmurderer #281 üzenetére
Es ez meg a durvabb tudast igenylo. Ha egymassal fognak kommunikalni az autok, akkor sokkal konnyebb lesz ugy autot rabolni, ha a rablo egyszeruen hamis forgalmi szituacios adatok kuldesevel megallitja az autodat. Ahhoz meg meg hackelni sem kell, csak kibelezni egy par autot es a szenzoradataikat hamisitani. Aztan hiaba van barmilyen hitelesites a prociban, az ugyan ugy marad benne...
-
Reggie0
félisten
válasz Massmurderer #283 üzenetére
Eleg gyanus, hogy a rendszamnak semmi koze hozza, szoval inkabb megrendezett Mondjuk attol meg a mostani bmw egy fos.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
KRESZ 43. § (4)
Bar jo kerdes, hogy egy nem kijelolt megallohelyen megallo buszrol honnan kene tudni, hogy a hatso ajtonal gyerekek szalltak le. De ha jol ertem konkretan a videon levo esetre nem vonatkozik egyik kitetel sem, csak eleg kozel all a szituacio. En ilyenkor mindig lassitok, mert a vegen egy hulye osszetori a kocsit.(#288) somogyib: Allo buszt nem tudsz elozni, mert nem halad. Az kikerules vagy elhaladas.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Arra koteleznek, hogy fokozottan ugyelj a biztonsagra. Ha jol belathato minden, akkor ez nem feltetlen kovetel meg lassitast, erosen szituaciofuggo. Nyilvan nem kotelezo, de te is sokkal konnyebben valsz felelosse egy ilyen balesetben, ha a nagyobb veszelyforrast nem vetted figyelembe valamilyen modon.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz szazbolha #301 üzenetére
Nem a muszaki hiba miatt halt meg, hanem mert szabalytalanul lepet le az utra. A baleset okozoja nem az auto volt.
De tegyuk mas kontextusba: ejszakai or vagy egy parkban. Ejjel a szolgalatban elalszol es valaki ongyilkos lesz ott. Akkor te olted meg, mert nem figyeltel es leptel kozbe?
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz szazbolha #306 üzenetére
Itt az a problema, hogy egy teszteles alatt levo eszkoztol rogton mindenki tobbet var el, mint egy human vezetotol. Ha ezt lehetne, akkor nem kene bele egy ember, hogy felugyelje.
Tehat egy ilyen eszkotnel ugy illene kezelni, mintha ember vezette volna.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz szazbolha #330 üzenetére
Nagyon egyszeru. Ha onvezeto autoken lenne hatosagilag elismerve, akkor nem lenne belerakva egy ember, hogy felugyelje. Pont azert van benne az ember, mert nem onvezeto az auto, kell valaki, hogy felugyelje, ne csinaljon hulyeseget. Az onvezeto autot tesztelik es fejlesztik.
A hatosagi engedellyel tesztelik, az nem azt jelenti, hogy el vannak ismerve, mint onvezeto auto. Hanem azt jelenti, hogy emberi felugyelet mellett megengede a hatosag, hogy kozuti forgalomba menjen tesztelesi celbol, hogy tudjak fejleszteni az onvezeto funkciot, illetve jovahagyhato legyen a jovoben, mint onvezeto auto. Nyilvan amelyik a tesztet sem teljesiti, abbol nem lesz onvezeto auto, azt tovabb kell fejleszteni. (Kb. igy teszteltek nalunk is a metrot, metrovezeto felugyelte a tesztuzemet, amit a hatosag engedett meg, es utana adott ra a hatosag engedelyt, hogy onvezetokent menjen.)
"Tesztjárműnek nincs keresnivalója a közútakon."
De van, az uj modelleket rendszeresen tesztelik kozutakon, miutan megengedte a tesztelest nekik a hatosag. Altalaban ezeket fekete-feher nonfigurativ mintaval lefestve latod, hogy a formatervet se legyen konnyu lencsevegre kapni, mint az alabbi kepen is:[ Szerkesztve ]
-
-
-
Reggie0
félisten
A dashcam video nem bizonyitja az, hogy egy osszefuggesben lenne a buntetett eloelettel. Vagy lemaradtam a video vegerol es ott van valami bizonyitas?
Ha gondolod tudok hozni egy videot, ahol egy buntetlen eloeletu okoz halalos balesetet, vagy egy olyat, ahol nem torodik a feladataval, es akkor 1:1.
HR-en mindent kiszornak, kb. hasrautes szeruen. Pl. azert is, ha nincs facebook oldalad.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Az egy darabos statisztikat egyedul azert lehet szeretni, mert annak a legkisebb a szorasa. Amugy szart se er.
Mernoknek mi koze a vezeteshez? Akkor mar egy hivatasos sofort kell odarakni esetleg egy oktatot, mert az megtanulta, hogy bele kell nyulni, amikor helyette mas hibazik, ugyebar.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz szazbolha #374 üzenetére
Tok mindegy hol lepett le az uttestre, nem az uttest utotte el, hanem az auto. Tehat a problema nem azzal volt, hogy lelepett, mert az autot menet kozben meglatva akar meg is allhatot volna az uton. Sokkal nagyobb problema, hogy jobbra se nezett, mikor elerte a savot, pedig akkor mar 70 meteren belul volt az auto.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Autós topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen TV-t vegyek?
- Vírusirtó topic
- Hálózati / IP kamera
- Diablo IV
- További aktív témák...
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- The Ninja Saviors: Return of the Warriors Új Bontatlan Nintendo Switch TAITO
- Asustor AS6302T 2 lemezes NAS (4 IP kamera license, HDMI, KODI)
- LIAN LI Galahad 360 AOI - fehér
- HORI Fighting Stick Alpha Arcade Xbox Series / PC Gamepad, kontroller
- Új ! Motorola Edge 40 5G Black 8GB/256GB garanciás, dobozos !
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs