-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zack
nagyúr
válasz bitpork #29647 üzenetére
Ki kell próbálni mit tud a rosejbli és rántott hús olaj. meg is spóroltad a plusz kiadásokat.
Meg nem kell megvetni a työtyő józska automotive GMBH alkatrészeit sem.(#29650) kornelka
Igazad van, de amíg az átlag bér 120e, és sorra mennek tönkre a vállalkozások a karcsú bevételek miatt, mindenki ott okoskodik, ahol tud. Majd ha a fogyasztók meg tudják fizetni a szolgáltatásokat, a vállalkozásoknak pedig nő a bevétele, akkor kell ezeket meglépni. Mert megfordítva csak még nagyobb káosz lesz.
A vagyonőri szakmán belül 10 éve nem volt emelés. Átszámítva 1,5 EUR órabérért dolgoznak. Beharangozták az 1900ft vállalási díjat, és hogy az milyen jó lesz az őröknek. Annyira jó lett, hogy semmi sem változott a gyakorlatban, de azokra a vállalkozókra rászállnak, akik trükköznek a bejelentésekkel.
Olyan politikusok irányítják az országot, akiknek fingjuk sincs arról, hogy lehet ebből a mostani rendszerből okosan kimászni. Nem érdekli őket.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
válasz Kornel #29650 üzenetére
Ezt kategorikusan vissza kell utasítanom. Nálam a szerelő mindent legális forrásból szerez be. Mi több, kb az áfával egyenértékű borravalót kapott tőlem az esetek többségében. (Most a műszakira kért 25k-t én 40-t adtam neki)
Az értetlenséged meglehetősen zavaró, mert félreértésre alapozva kívánsz elég érdekes dolgot másnak (ti nem azt mondtam h helyes az áfa elkerülés, hanem hogy az autószervizek rezsi óradíja megfizethetetlen, és most ezzel a kis szerelőket el fogják lehetetleníteni, rajtuk keresztül meg az autósokat. Mert ne legyenek illúzióid, nem a szervizes fogja megfizetni a végén ezt.)
A rosszindulatod meg visszataszító.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-v-
addikt
-
Kornel
veterán
válasz bitpork #29652 üzenetére
Továbbra is tartom magam ahhoz, amit írtam.
A borravalodnak semmi köze amugy se ahhoz, hogy adozik-e a szerelme rendesen!, vagy nem.
Azt, hogy a te szerelod tiszta forrásból szerzi be az alkatrészeit, sose vontam kétségbe, hanem a jelenségre próbáltam meg rávilágítani:
1. Csinálja a szerelő okosba, nem baj, hogy nem fizet adót (vagy csak annyit, hogy ne tűnjön fel), csak olcsó legyen.
2. Már az alkatrész is draga, az is legyen okosba... (És nem rád írtam, ha félreértetted, akkor sorry).
De az tény, hogy a suzukikat, opelokat, vw-t, renault, mind alkatrésznek viszik, mert van rá igény.Generaljuk csak tovább
Zack: ezzel már inkább egyetértek, szerintem itt is elmondtam már, hogy azonnali minimálbér emelés kell, a minimum a nettó 150k...
Sok mindent megoldana.[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
válasz Kornel #29654 üzenetére
Az itteni adókhoz mérten, ennek legalább 170-200k kellene lennie.
Józska egyedül van. Keres 90-100e-et vidéken. Fel akar jönni Pestre, hiszen itt több a lehetőség. Egyedül van, más lehetősége nincs, csak lakást bérelni. Sokkal jobban nem fog keresni, de abból a 120-130e-ből bérel egy lakást 80k-ért...Marad 50k rezsire, kajára. No komment.
Annyi pénzt kellene meghatározni, hogy 1 fő meg tudja oldani a lakhatását és ennek rezsijét, élelmét. Mert jelenleg aki egyedül van, az meg van b@szva.
Kint ez azért másképpen működik. 2 fizuból bőven félre tudnak tenni, szinte az egyik fizut teljesen. Eleve stabilabb jövőkép lenne nem azt reklámozni, hogy légy szingli, mert az milyen jó, hanem legyél családos, és juss egyről a kettőre.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
lugosi
MODERÁTOR
Köszi a válaszokat nyári gumi ügyben.
-
Predator2
addikt
Helló
Van egy 2004-es 1.5 dci clio-m.
A jobb első spirál rugóm törött benne. Elég ha csak azt cseréltetem, vagy azt párban kell(ene)?
Láttam viszonylag olcsón használtat.Üdv
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Declare
őstag
Most lesz 8 eves a kis H astra 1.7 cdti-m 220k km körül vagyok. Tudtok mondani esetleg valami olyan "check-list"-et, amit erdemes ilyenkor atnezetni, megnezni? Tudom, hogy ez nehez kerdes, de megis, mik azok, amik ilyen körül elfaradhatnak, meg milyen jelei lehetnek? (pl mindig olvasok ilyet, hogy szilentek, meg bakok, de ezek f.ngom nincs mit jelentenek ....vagy egy turbo halodasnak milyen jelei lehetnek? Esetleg futomü? Izzito gyertyak? vagy akarmi...nem tudom, lehet e ilyen listat összeallitani). Kettöstömegü es valto rendben van, ez kb biztos Ilyen injektorokat vagy nem tudom, valamit megnezni müszerrel szervizben esetleg? Annyi mindent olvasni.....(most megy olajcserere)
Igazabol az lenne csak a celom, hogy tenyleg "top" allapotban legyen a kocsi, maximalis üzembiztonsaggal. Az a "bajom", hogy nincs semmi bajom a kis Hastraval hiaba 8 eves, relative jol megy, jol fogyaszt, nem kell nagyobb....az ülese nem egy ergo üles de nagyon jo hatparnat talaltam amazonon, ami total megoldotta a bajom, szoval egyelöre ez is jo....ami extra kell, az benne van, nem hianyzik semmi, igy szerintem nem sok ertelme lenne egy mondjuk 3-4-5 eves 120-160k km es masik autonak. Szerintem sem üzembiztonsagban, sem fenntartasi költsegben nem lennek elörebb Vagy?
-
-
gooool
őstag
Lenne itt még egy kérdés a részemről:
Az autóval ahogy járok-kelek, azt veszem észre, hogy nem olyan közvetlen a kormányzása (persze a 19 évnek betudható a picivel nagyobb holtjáték).
Értem ez alatt, hogy ha kevésbé jó minőségű úton megyek, ami göröngyösebb, kicsi kátyúk színezik (vagyis kb. mindenhol ), akkor olyan, mintha a kerekek és a kormány külön életet élne.Ez lehet a kormányösszekötők kopása miatt? Én arra tudok tippelni. Persze ha tudok alánézek, de addig is próbálom szűkíteni a kört.
Köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
-
Declare
őstag
válasz bitpork #29663 üzenetére
Lehet, hogy pont Te beszelted ezt Magussal valahol es ez maradt meg befecskendezö idözites es turbo töltesi teljesitmeny....utanna nezek
(#29662) kalmanchris hat igen ez igy van, csak pont ez a kerdes, hogy vajon egy 8 eves autonal nem lesz e ez lassan több vagy nem jöhet a semmiböl hirtelen valami nagyobb esellyel, mint egy fiatalabbnal (persze az alap, hogy barmikor barmilyen autoval barmi....csak megis...megkaptam azert mar parszor, hogy "hmm jaaa, hat 8 ev...azert az 8 ev..."
Mas egyeb akkor ilyen altalanos okossag nincs? Dizelben mi van ezekkel az izzitogyertyakkal pl? En akar azt is el tudom kepzelni, hogy soha nem csavarta meg ki öket senki
-
stickermajom
addikt
-
-
Declare
őstag
válasz stickermajom #29667 üzenetére
Megy a szervizemberekhez, csak szeretnek beleokoskodni a dolgukba, hogy mire pillantsanak ra de akkor az menö, ha ott ezt is ki tudjak kattogtatni
(#29668) bitpork ilyen hiba nincs szerintem nalam nyaron is felvillan egy pillanatra
-
-
McSzaby
őstag
Az utólagos üléseket, tehát nem gyári üléseket mennyire vizsgálják műszakin? Csak elméleti kérdés, mert olvastam egy fórumon, hogy volt akinek ezért beszóltak.
Illetve az ajtózárnál a pöcköt hogy hívjuk, ami "kilóg" az ajtóból? Amivel tudjuk belülről nyitni és zárni a kocsit
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
Declare
őstag
(#29671) rbalint88 , (#29670) bitpork
-
tomiii.
aktív tag
válasz McSzaby #29676 üzenetére
Mindegyik ilyen nálunk. Sőt az összes sierra ülés recaro, mivel mindet a recaro gyártotta.Csak nem mindegyik íg ynéz ki És az összes kárpitban a kilincs vezérli az ajtó zárat, kicsit megpöckölöd befelé, bezárja az ajtót, kihúzod egy picit, kinyitja, jobban kihúzod, kinyitódik az ajtó. a kilógó pöcök túl mainstream
[ Szerkesztve ]
-
-
Integrale
veterán
válasz bitpork #29681 üzenetére
Elhiszem, nem megkerdojelezlek. Csak pont a napokban olvastam, hogy a modern dizelek is izzitanak, csak nem vesszuk eszre, VW-ek pl ajtonyitasra mar izzitanak, igy amikor behuppansz az ulesbe mar csak forditod a kulcsot.
Persze ez lehet pontatlan is.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
válasz Integrale #29684 üzenetére
Hangsúlyoznom kell, hogy egy beszélő malac nem vitapartner!
Tudtommal izzít minden de:
-csak indítás után segít rá az első pár percben, hőmérséklet függően.
-ha minden ajtónyitásnál elkezdene izzítani akkor az akksi elég gyorsan megadná magát szvsz. Lehet h a kulcs behelyezésére már reagál.
-a sok rövid izzítás nem tenne jót a gyértyának nagyban csökkentené az élettartamát ( megint csak az ajtónyitásra gondolok )https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
veterán
válasz McSzaby #29672 üzenetére
Pöcök = úszó (mint a horgászszerelék).
@Porky + Integrale: amikor kinyitom a vezetőajtót a benzines Golf7-en, akkor elkezd "bootolni" az autó: szivattyúhang (?), finom kattogás, szuszogás... a Golf6 is csinált valami hasonlót, csak szolidabb hanghatások mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #29686 üzenetére
Az normális, Bubi is csinálja, meg a Jazz-em is pl. Én meg is szoktam várni amíg elcsitul, addig nézem a műsort (végig szaladnak a mutatók a skálán meg kiírja a rádió, hogy Bubi - ha esetleg nem tudnád mibe is ültél bele).
To all:
Nagy SUV teszt: [link]
Azért kicsit többet vártam ettől a teszttől. Az előző SUV teszt sokkal tartalmasabb volt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
válasz focvis #29686 üzenetére
Üzemanyag szivattyu, AC pumpa, ilyenek beindulnak, meg digit klima kinyit valamit, hogy amikor bevagod az ajtot a legnyomas ne nyomja meg a füled (vagy valami ilyesmit olvastam ). Ha becsukod az ajtot utanna azert hallani megint az elektromos motoros hangot, mert akkor meg zar valamit vagy ilyesmi
(#29687) Qru Manualt megnezem ez jo ötlet, köszi....de tudod, oda pl az is bele van irva, hogy olajcsere 30k km ..... ezek a szijjak/olajak/folyadekok csereje, csekkolasa mar a veremben van Minden cserelve lett....vezerles, vizpumpa, hütöviz, olaj 10k km -enkent (liqui moly), valto olaj is friss most a valto gond utan....minden patika itt kerem szepen
Feket akarom megnezetni, mert ha lassan gurulva fekezem gyengen, akkor hullamosnak erzem, azaz egy picit mintha bizonyos ponton jobban lassulna az auto majd egy picit kevesbe (es ahogy forog a kerek ez ugye ismetlödik )....de lehet ennyi normalis . Alapjarat ingadozas van neha egy picit, de az sem veszes, de azert ezt is megemlitem....olajcseren kivül masra nem lesz most idö, de nyaron a kövi olajcserenel ugy idözitem, hogy ha valamit most talalunk akkor csere.....(az EGR gaz hütö szelepet is megkerdezem, mennyi lenne kicserelni, mert ugye az volt berohadva meg az elsö idökben, amiatt kaptam a hibalampat es az most ki van szedve. Igy most minden jo, de ez azt jelenti, hogy mindig hüti a kipufogogazt az EGR....Magus szerint is allitolag ez nem problema....de azert megis....csak jobb ha nem hüti amikor nem kell ) -
veterán
@Porky, Qru, Declare
Persze, gondoltam én is, h. normális, arra próbáltam utalni, hogy akár izzíthatna is ennyi erővel, ha dízel lenne. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #29691 üzenetére
Azért jót nem tesz a motornak. Kezdődik ott, hogy lassabban éri el így az üzemi hőfokot a motor is meg a kati is. Tehát évente eggyel több fókabébit kinyírsz plusz jobban kopik a motor. Ha nem marad soká nálad akkor ne foglalkozz vele de ha oldtimeresítés a cél akkor igen.
Azért az olajcserét leszámítva a gyári periódusok jók többnyire (pl vezérműszíj).
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
Igen, valamit biztosan szamit, de a szerelöm is azt mondta, meg Magus is, hogy nem egy tul erdekes problema. Sajna ez is gyari/tervezesi hibas dolog, egyszerüen eljön az idö, hogy berohad az a szelep, mert hogy elvileg az ideje nagy reszet nyitott allapotban tölti. Ilyenkor az ott levö vizparatol berozsdasodik es legközelebb, amikor zarna a rendszer, motorhibat dob....ami erdekes, hogy soha nem hidegen jött a hiba, hanem menet közben es ott is randomban....anno erröl sokat irtam, mert nem tudtuk mi lehet.
Elvileg ez csak az EGR be aramlo kipufogogaz hömersekletet befolyasolja, tehat a motor hömersekletere szerintem kis köze van, a katalizatorban igazad lehet. Sajna szelepet külön nem lehet, valami egesz egyseget kell egyben cserelni es erre mondtak, hogy az is elöbb utobb be fog rohadni...
Van amugy elektromos kisegitö fütes, ezert eleg gyorsan bemelegszik a rendszer....de nyilvan jobb ha ez a szelep is müködik....majd beszelek a sracokkal ....nem birok mar tovabb igy aludni, hogy a legyilkolt fokabebik üldöznek a tulvilagon kesekkel
Oldtimer azert nem cel (bar sokak szemeben mar az ) de egyelöre meg marad a kis paripa
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #29695 üzenetére
Terhelésre jön elő, legalábbis nálam most Kormin volt ezzel gond. Városban nem volt gáz, éreztem h picit erőtlen, nem úgy húz ahogy kéne de nem volt vészesen gyenge. Aztán amikor mentem fel a pályára a gyorsítósávban megnyomtam a gombot (kickdown) és egyből bedobta a tröcsit a gép, vészmódba rakta magát és közölte hogy húzzak a szervizbe.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
Ugyan ilyen egr hütö szeleppel volt gond?
Nekem erdekes volt....ezert tartott sokaig, mire meglett a ludas. Terhelesre (padlogazas gyorsitas/emelkedö) nem volt gond. Hidegen soha, rövid szakaszokon sem. Ha viszont hoszabban mentem vele (1-2 ora palya) akkor jött elö, de total randomban. Volt hogy mentem 12 orat kb egyhuzamban es semmi, volt hogy 10 percenkent bedobta egymas utan többször, aztan megint semmi. Csak egyenletes haladas mellett csinalta, ha eröltetve volt akkor sem soha....azt hittem megörülök, mire kiderült a mi okozza. Motor leallit, ujraindit es a hiba eltünt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #29697 üzenetére
Ha leállítottam és újra indíttottam akkor nálam is eltűnt a hibajelzés. De ez maga az EGR volt. Pucolás nem segített. Illetve annyit, hogy utána kb két egész hétig jó volt.
A hűtőszelep miatt nem rakta volna magát vészmódba csak dobott volna chcengine-t mint nálad.#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Ukrajnai háború
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Suzuki topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- PlayStation 5
- Diablo IV
- XGS24 - Október elején jön a Diablo IV - Vessel of Hatred
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen