Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz dark100 #6 üzenetére

    kevés memória: ne a wintel-pc-kből induljunk ki.
    nincs rsx: még lehet (persze nem teljesen közvetlenül)
    lassú processzor: 1. ezt mi alapján mondod? 2. szabadon felhasználható 6db SPE, azokkal azért lehet szép dolgokat csinálni, pl. felmerült egy sw-es opengl implementáció, ha tényleg nem lesz rsx hozzáférés.

  • dezz

    nagyúr

    válasz dark100 #11 üzenetére

    ''Hol is van az eloretelepitett Linux?
    Ha nem is egy egész Linux, de egy Linux kernel van benne ROM-ban. Az meg érdekes lett volna, ha (átlagos jéték előtti) bekapcsoláskor elkezd Linuxot bootolni... :)

    ''Ok, nyilvan lehet valamire az SPE-ket is hasznalni
    Valamire? Ezt sikerült összeszedni az olvasmányaidból? ;) (Nem hepciáskodni [vagy mi] akarok, de azért ez így érdekes, hogy ''valamire''.)

    ''de a mag egy 800-as pentiummal vetekszik''
    De ugye nem várod el, hogy ezt így bemondásra elhigyjem? (Egyátalán, milyen pentiummal?) Most nem mennék bele, miért nem tartom ezt valószínűnek. Mutatass teszteredményeket! (De nem ám teljesen optimizálatlanokat [itt nem aprólékos kézi optimizációról van szó, hanem fordító általiról], ami itt, a nagyrészt in-orderes működés miatt igen sokat számít.)

    ''az SPE-k meg nagyon specialisak. Eleg sokat olvasgattam mar a temarol, mert engem is nagyon erdekel, de a valosag sajnos kiabrandito.''
    Én is ''olvasgattam'' a témáról (évek óta), és szerintem messze nem annyira nagyon-nagyon speciálisak, mint egyesek mondják. Alapvetően mini-ppc chipek 1-1 VMX + int simd egységgel, saját kis [de nagyon gyors] rammal, dma-hozzáféréssel a main ramhoz. Mi ebben az olyan speciális?

    ''Es igen, a cell egy nagy dobas volt amikor elkeszult, tehat kb 2 evvel ezelott, de azota egyszeruen leszaladta a fejlodes.''
    Ez egyszerűen nem igaz. :) Mi alapján mondod ezt? Hogy a G80-as 2x annyi FLOPS-ot tud? Ez még messze nem minden! Ime egy jó példa: egy Celles fejlesztő gondolt egyet, és átírt Cellre egy direkt G70-re fejlesztett, annak állítólag jól fekvő, pixel-shader alapú kis ray-tracert. Eredmény: 5x gyorsabban fut Cellen! Miért? Mert nem csak a FLOPS számít. Az SPE általános kódrészekkel is viszonylag jól elboldogul. Forrás: [link]

    ''Talan kirakhatod az sw opengl-t az SPE-eknek, de akkoris sehol se lesz a kepessege egy kommersz pc-hez kepest.''
    Ez csak átmeneti szükségmegoldás. Egyébként a Getaway demó alapján nem olyan rossz ebben sem a Cell.

    ''De ugye a fokusz a jatekok lennenek. Nem erzem jo dolognak, hogy a mostani generacional ugytunik 3 gepet is meg kell venned ha lepest akarsz tartani a jatekokkal.''
    Ezt nem egészen értem, milyen 3 gépet?

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dark100 #14 üzenetére

    ''single issue''
    Nem: ''The PPU is a dual-issue, in-order processor with dual-thread support.'' (Lásd pl. CYX által linkelt oldal.) Talán dual-thread módban single-issue.

    ''SPE-knel nincs branch predictor''
    Na nézzük. A branch-pediction lényege ugyebár: előre beolvasni a következő utasításokat, ill. adatot, ha volt hivatkozás, adott esetben a külső memóriából, elfedve annak relatív lassúságát. Illetve az adott esetben hosszú pipe-line-ok feltöltése is időt takarít meg. Nos, az SPE-ben lévő (vagy másként megfogalmazva, az SPU mellett lévő) local storage (embedded sram) 1 ciklus alatt olvasható, és az SPU rövíd pipe-line-nal rendelkezik. Szerinted ezek után mekkora érvágás, hogy nincs itt branch-predictor? (Ami amúgy jelentős helyet foglalna, amit így hasznosabban is fel lehet használni.)

    ''egy rendszerbusz van''
    Nem, 3/több (konfigurációtól függően) is van. 1. XDR IMC (25GB/s, 2 csatorna, kb. 8 hozzáférés egy idejű kezelése), 2. 2 FlexIO interface (76.8GB/s, konfigurálható csatornaszám).

    Azért figyelmesebben is olvashatnál... :D

  • dezz

    nagyúr

    válasz dark100 #14 üzenetére

    Ja, a digg-es íráshoz: nem ''speciális esetekben'', hanem normális esetben. Mint tudjuk, in-orderes, ezért egy erre való optimizáció nélküli kóddal megszenved. (Ezt írják itt is.) Szóval lenne/lehet/lesz :) ez még jobb, csak jól se**be kellene rúgni azokat, akik a GCC PPC-s részét csinálták/csinálják (eleve gyengén fordít PPC-s procikra). :( Addig is, vannak más fordítók is. (Ez persze nem vígasz kimondottan GCC-hez passzított programoknál.)

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dark100 #21 üzenetére

    Azért te is bedőlsz néha a számoknak, lásd #12 közepe. ;)

    Azért az több egyszerű ráfogásnál, hogy eleve nem túl jó kódot fordít PPC-re a GCC, és in-orderre sem optimizál. Ez egy tényszerű állapot, ami még változhat.

    Int. fetch: az nem feltétlenül 32 ciklus. Meg ez is egy optimizációs kérdés: ha az ott egy feltételes ugrás, úgy kell megírni/fordítónak legenerálni a kódot (pl. ciklus esetén), hogy az ugrás utáni rész fusson le a legtöbbször.

    A ring bus úgy van kialakítva, hogy mindent elég jól el lehessen látni adattal. Ami valamennyire gond lehet, az inkább a késleltetés. De tervezéssel az is kompenzálható többé-kevésbé.

    Természetesen megvannak a dolognak a maga kompromisszumai. De azért nem teljesen hülyék csinálták, jól meggondolták, mit hogyan.

  • dezz

    nagyúr

    válasz dark100 #30 üzenetére

    ''De forditott esetben is manipulativ eredmenyeket kapsz, hisz a sony is valami brutalis teraflopsokkal reklamozta cell-t, es lassan kijon jo ha a 10-ede igaz (mondjuk akkor is eros a gep).''
    Az az egész PS3-ra vonatkozott, RSX-estül. Tényleg némileg manipulatív volt, mert (gontolom) a fix-funkciós egységek elméleti FLOPS értékét is beleszámolta, nem csak a szabadon felhasználható FLOPS-okat.

    ''Nekem nagyon celaramkorosnek tunik az egesz, sokkal inkabb valami gridnek nez ki mint egy onallo processzornak.''
    Ez valamennyire persze igaz.

    ''Szerintem a SPE-ket assembly-n kivul nem lehet normalisan programozni, mert amilyen C optimalizaciokra te vagysz, azokat sokkal egyszerubb procikon sem lehet igazan megoldani (meg egy olyan viszonylag egyszeru procin mint egy ARM is felettebb nehez).''
    Ez nem egészen így van. Azt természetesen én sem várom, hogy átlagos C kódból magától a Cellnek pont megfelelő megfelelő vektorkódot csináljon. Viszont vannak fordító-bővítmények (vektoros változók, és függvény(simd és egyéb változók) alakú függvények), amikkel elég kultúrált C kód írható. (A GPU-s shader-kódok is ilyesmik.)

    ''A programozoi es a gepi logika meglehetosen elut egymastol.''
    Hát, egy jó programozó át tudja venni a gép logikáját. :)

    ''Gyakorlatilag neked a project elejen kell olyan kerdesekrol donteni, amik tipikusan a project vegen derulnek ki, tehat hogy milyen feladatot melyik reszegyseg vegez, holott meg azt sem tudod, hogyan fog kinezni a vegleges program. Kivancsi vagyok hogyan lehetne altalanositani egyaltalan a dolgokat. (Pl lennenek SPE binarisok kulonfele feladatokra, amelyek dinamikusan aszerint toltodnek be, hogy eppen melyikre van szukseg) 256Kbyte az nem sok, ha benne akarsz dolgozni, ha meg a fomemoriat nyuszteted, akkor megoli a teljesitmenyt. Kicsit felo, hogy a gyakran olyan lesz a mukodes, hogy egy reszegyseg agyondolgozza magat a tobbi meg unatkozik.''
    Erre vannak ötletes megoldások. Pl. az SPE-k self-multitaskingja: szépen beolvashatják maguknak az aktuális kódot, és futtathatják, és így tovább. Ha az idő kis része a beolvasás, és nagy része végrehajtás, csak néhány % a veszteség.

  • shev7

    veterán

    válasz dark100 #36 üzenetére

    hogyhogy gyenge? nem akarom en vedeni a sony, meg biztos nem fogok ps3-at venni, de miert is nem lehet lecserelni ps3-ra az otthoni gepet?

    Eddigi infok alapjan a kov ket dolog nyilvanvalo:

    1. Azert grafikailag ott lesz a csucson a PS3
    2. Teljesitmenye egy 800Mhz-es p3-mal merheto ossze.

    Nezzuk mire hasznalunk egy pc-t.

    Viszonylag sokan jatszanak rajta. Ezt kipipalhatjuk
    Emelett az irodai alkalmazasok hasznalata a jelentos. Csak osszehasonlitaskent, az en laptopom az ideje 90%-at 600Mhz-es orajelen tolti. Egyszeruen a hetkoznapi hasznalat soran ritkan van erre szukseg. A pentium m architektura meg sokkal kozelebb all a p3-hoz mint a p4-hez. Szoval ezt is kipipalhatjuk.

    Maradtak a szamitasigenyes alkalmazasok, de ugye azt senki nem gondolta komolyan, hogy a ps3-on fogunk videot tomoriteni, meg kernelt forditani?

    Szoval nyugodtan elmondhatjuk, hogy ha a fenti infok igazak, akkor az altalanos felhasznalast szem elott tartva nyugodtan vehetunk pc helyett ps3-at...

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • Jim Tonic

    nagyúr

    válasz dark100 #36 üzenetére

    Rosszul emlékszel. A szórakoztató rendszerre (home entertainment) ígérte, hogy lecserélhetjük erre. És ez igaz is.

    Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

  • dezz

    nagyúr

    válasz dark100 #36 üzenetére

    Te már annyira kötöd az ebet a karóhóz, hogy szerintem rég nem a tények számítanak, hanem mindenáron ugyanazt bizonygatod, nevezetesen hogy a PS3 milyen nagyon rossz. :U

  • dezz

    nagyúr

    válasz dark100 #52 üzenetére

    Ha nem is pont ilyen stílusú, de korábban is volt verseny. Ha nem is voltak ennyire közismertek, azért léteztek más konzolok is. Gondolj pl. a Nintendo 64-re, ez volt a PS nagy ellenfele, meg a PS2-é is valamennyire.

    Rossz a példa. Itt inkább a Sony az AMD, és a MS az Intel. A Sony kisebb, de kezdeményezőbb, és a MS erőből próbálja lenyomni...

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák