- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
- Facebook és Messenger
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- Synology NAS
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz bandus #216303 üzenetére
Mert a P "fokozat" reteszelést jelent. Ha az autó D ből tehát kihajtás alól kerül bele akkor nem biztos hogy a kocsi megállapodott a kerekein- amíg a hajtás nem szakad meg a kerekek felé, tehát nem nyugvó a kocsi állapota, a P a váltóra fogja terhelni a kocsi teljes súlyát. Javasolt a megálláskor először Nbe rakni és utána behúzni a kéziféket még a P előtt.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz atos19881101 #216309 üzenetére
Engem meg statisztika érdekelne, hogy aki nem menet közben nyomja rá a P-t, milyen gyakran van retesz hiba.
-
Whynot?
aktív tag
válasz BigBlackDog #216204 üzenetére
Köszi, megoldódott. De továbbra sem tudok főfelhasználóvá válni :S
-
gyulaszu
senior tag
válasz atos19881101 #216309 üzenetére
Mármint tartja a súlyát (átvitt értelemben persze, mivel nem a teljeset), ha emelkedőn/lejtőn parkol valaki.
Remélem így érted.
Nyugtass meg, ha vízszintes helyen hagyom, akkor elég a P.gyulaszu
-
-
gyulaszu
senior tag
válasz atos19881101 #216315 üzenetére
De hát a kézifék nem a hátsó kereket fogja a váltó pedig az elsőt?
...csak az elmért parkolás szempontjából nézve mindegy hogy behúztad-e...gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
válasz atos19881101 #216317 üzenetére
"a kis reteszt ami ilyenkor a kocsi súlyát tartja"
Hol van ez a kis retesz? Nem a váltóban? Az pedig nem a hajtott kereket, vagyis legtöbbször az elsőt hajtja/fogja?gyulaszu
-
atos19881101
senior tag
válasz gyulaszu #216318 üzenetére
Ha behúzod a kéziféket, majd ráengeded az autó súlyát a kézifékre és csak utána rakod P-be, akkor nem a reteszen fog támaszkodni a súly. Ilyenkor ha kapsz egy lökést (és természetesen feltétel, hogy jó a kéziféked), akkor max a gumi fog megcsúszni, nem a váltó fogaskerekei kapják a pofont.
A retesz az a váltóban van igen.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
gyulaszu
senior tag
válasz atos19881101 #216319 üzenetére
Akkor a te mozdulatsorod a következő? (Legalábbis lejtőn)
Állóra fékezel
Kiteszed N-be
Behúzod a kéziféket
Felengeded a féket , miáltal rámegy a súly a kézifékre
Újra lenyomod a féket
Beteszed P-be
Leállítod a motort
Leveszed a lábad a fékrőlmég mindig azt gondolom ha meglökik a kocsit, az első kerekeken keresztül úgyis kap egy ütést a váltó.
nem beszélve arról sem, hogy N-ből P-be tolás közben áttolod az R-en, tehát ott visszaveszi a terhelést...
de én befejezem az eszmefuttatást.gyulaszu
-
atos19881101
senior tag
válasz gyulaszu #216320 üzenetére
Igen, pontosan így csináltam amikor automatám volt. Ezzel tudod a legjobban tehermentesíteni a váltót, de mindenki úgy használja ahogy gondolja.
Természetesen ha olyan lökést kap az autó, akkor igen az első kerék kapcsán kap pofont a váltó is. De nem akkorát, mintha alapból azon támaszkodna szvsz.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Asbee
veterán
válasz pictigjis #216324 üzenetére
Nem mindenki szereti az auto holdot, köztük én sem. Parkolj centizve auto hold-al. Golf 7 en még nem is olyan finom. Itt az lett leírva mivel teszed a legjobbat, az autódnak, a váltódnak. Van aki figyel erre van aki igénytelen és bohóckodásnak tartja. Érthető ez is.
[ Szerkesztve ]
-
TrollBalint
addikt
ezt sose tudtam, miért nem ajánlják, de most már legalább ez is.
Amúgy én is úgy szoktam, hogy megállok, N-be, és úgy kézifék (mondjuk nekem manuális van) aztán mehet P-be. Egész gyorsan megvan, de az idő nem tényező, mert amúgy is várok leállítás előtt, mivel jellemzően autópályázni szoktam
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
tibbike01
őstag
válasz Asbee #216326 üzenetére
A kuplung csúsztatást is nagyon szereti a DSG.
Én pont ezért szeretem az auto hold-at, mert vagy megyek vagy megállok, nincs kúszás-mászás parkolgatás. Próbálom minél gyorsabban, egyszerűbben lerendezni. Piros lámpánál szintén. Illetve jó, hogy nem kell a féket taposnom folyton.
Meg hát ez az e-tsi agyrém, folyton leáll a motor még mielőtt megálltam volna...[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz 426os #216277 üzenetére
Ezt vajon hogy lehet használni alsó és felső állásban is úgy, hogy közben méretpontos? Nekem alsó állásban rövidebb a csomagtér padlója, mert egy darab műanyag fixen ott van az ülések mögött, ami felső állásban része a csomagtérpadlónak, alsó állásban meg foglalja a helyet.
Egyébként egy plédet szabtunk be...rip and tear, until it is done
-
TrollBalint
addikt
válasz tibbike01 #216332 üzenetére
És - mint amatőr, autóhoz nem értő - honnan tudod mikor csúsztatja a kuplungot? Ha nem nyomom a gázt, hanem hagyom, hogy magától menjen, akkor azt gondolnám, hogy nem csúsztatja, csak kevés benzint kap. Ha meg nyomom a féket, akkor meg azzal lassítok.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
BigBlackDog
veterán
válasz TrollBalint #216334 üzenetére
Mikor kúszik, akkor is csúsztatja. Nagyjából érezhető, hogy mikor a motor fordulatszámával (hangjával) nem arányosan változik a sebesség, akkor csúsztat. Vagy azért, mert direkt, vagy csak szr már a kuplung és csúszik akkor is, ha nem kéne.
-
TrollBalint
addikt
válasz BigBlackDog #216335 üzenetére
Akkor ezentúl nem finomkodok úgy piros lámpánál (vagyis mikor zöldre vált). Pedig direkt azért csináltam így, hogy ne terheljem annyira a motort (meg mentek is előttem )
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
BigBlackDog
veterán
válasz TrollBalint #216336 üzenetére
Szerintem olyan helyzetekben nem gáz, indulásnál máshogy úgysem tudja másképp megoldani. Ha telitalppal indulsz, akkor szerintem erősebb a kopás (ugyan lehet, hogy kevesebb ideig csúszik, de nagyobb nyomaték és fordulatszámkülönbség miatt tippre erősebb az igénybevétel).
-
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #216336 üzenetére
Ezért is jött be kb 5-6 éve az Auto Hold funkció a képbe! Az egyik legjobb funkció.
-
vlevi
nagyúr
válasz TrollBalint #216334 üzenetére
Használd ugyanúgy a DSG váltós kocsit, mintha kézi váltós lenne. Mert ebben is van puklung, csak sajnos összekeverednek a fejekben az automatával.
Oké, helyetted vált, tehát automata, de műszaki szemszögből megközelítve, az az automatváltó, amit annak hívunk, az egy olajfürdőben kotyvasztja a különböző fogaskerekeket, nincs kuplungszerkezet, az alkatrészek között nincs fizikai kapcsolat.Ezért tudod a régi automatával megcisnálni, hogy egy parkolóházból kihajtva a feljárón, nyomod a gázt, nem a féket! a gázt!, és azzal tartod helyben a kocsit, és amikor lehet, kicsit nagyobb gázt adsz, és kifordulsz.
Na, ezt egy DSG-vel, asszem 2-3x tudnád megcsinálni. Először, utoljára, és talán sohatöbbet
Senki nincs ui. olyan bolond, hogy a kéziváltós autóval fél percig álljon az emelkedőn csúsztaott kuplunggal. -
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #216340 üzenetére
Nem! A visszagurulás gátló manuális váltónál jellemző, ami csak néhány másodpercre fogja meg az autó, amíg a fékről a gázra lépsz és csak terhelésnél (tehát emelkedőn).
Az auto hold mindig működik, amikor megállsz, hogy egy helyben tartsa az autót (nem egyenlő a teljes kézifék behúzással) és egyben ellátja a visszagurulás gátló funkciót is.
-
zsoltip
őstag
Üdv Fórumtársak!
Skoda Octavia 4, 2021. Ha jól tévedek MIB3 kódnéven fut a fejegység.
Miként lehet videólejátszásra késztetni, teszem azt, akár menet közben, rajta? -
zsoltip
őstag
válasz zsoltip #216343 üzenetére
1.) Egyéb iránt SD, SSD, vagy mi a túró a háttértár?
MIB1 SD kártyás volt ezelőtt. De ebben egyelőre nem lelem.
Kisegítetek kérlek?2.) Továbbá itt leírtak szerint nem csupán telepítés idejére, hanem folyamatosan bent kell legyen az a bizonyos pendrive a kocsiban? Ez kiküszöbölhető lenne, ha 1.) pontra a válasz egy belső tárhely (SSD) lenne. De ezek szerint nem így van?
-
Rigormortiis
addikt
Sziasztok! Az mitől lehet, hogy ha jobbra tekerem a Borán a kormányt, akkor valami nagyon kellemetlen és most már hangos hangot ad ki az eleje? De csak akkor, ha jobbra tekerem. Másfél hónapja volt műszakin, akkor még nem volt vele semmi gond.
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Rigormortiis #216345 üzenetére
Video?
-
426os
őstag
válasz zoo8800 #216346 üzenetére
Köszi mindenkinek az infókat, megosztom majd a tapasztalataim.
Más:
lehet írtam már, de rendes kábellel rendesen tölt a gyári usb port. A Waze viszont marad a telefon kijelzőjén, az autó kijelzője számomra rossz helyen van navihoz. Szerencsére sikerült megoldani, hogy a waze a telefonon fut, közben a Spotify-t tudja a Mitfahrerin a gyári kijelzőn tapicskolni.Voltam futóművet is állíttatni, kellett rajta tekergetni kicsit. Valószínűleg még nem nyúltak hozzá, mióta kijött a gyárból. Kerekek is kaptak pár gramm súlyt. Lehet csak placebó, de mintha halkabb lenne a futása.
.
-
F_Zolee
veterán
válasz Rigormortiis #216345 üzenetére
Bármi lehet ennyiből. Trapéz gömbfej, féltengely és még jópár.
-
zsoltip
őstag
válasz zsoltip #216344 üzenetére
3.) Melyik kód azonosítja a fejegységet? Teszem azt ez?
Készülék alkatrészszám: 5E3035816H
Nem tudom, hogy Amundsen / Colombus / Bolero, és szeretném megérteni, megfejteni.4.) USB Type C csatlakozó 2 db van a váltó előtt, rádió alatt.
Ezekbe tettem egy 128Gb-os pendrive-ot, adapterrel. De itt megáll a tudomány.
A MENU gombot nyomva tartva, majd a szerviz menübe (fekete alapon piros rendszer), belépve, hiába választom ki az UPDATE-et. Még ki kellene válasszam, hogy melyik slot, USB-1, vagy USB-2... De ezek egyike sem aktív.
Próbáltam többféle adapterrel, több féle fájlrendszerrel (NTFS, EXTFAT, FAT32), de semmi eredmény.
Mi lehet a probléma?
A frissítési csomag (OI_P107_EU_202345_Offline_Update) mérete 27,2 GB.Tudtok segíteni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen