- Linux kezdőknek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bittorrent topik
- Microsoft Outlook topic
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- ASUS routerek
- PHP programozás
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz Bandit21 #199599 üzenetére
Ezt meg igy a foto alapjan lehet javittatni. Addig ne cserelj szelvedot, amig nem muszaj - karpitot kell bontani hozza, utana zoroghet, elallhat. A fenyezes is serulhet, utana beazhat az auto, sok buktatoja van.
nekem a cegesen mar be van repedve a bal also saroktol a kormanykozep vonalaig, de meg megyunk iden Erdelybe, azt biztos megvarom a csereltetessel, ott mindig szoktam kavicsot kapni… -
Doki16
addikt
válasz HUTCHDB #199598 üzenetére
16A a max amivel tud tölteni. Otthon vagy utcán teljesen mindegy. A gyári töltő amit hozzá adnak 10A-t tud maximum, de bármikor kapható hozz 16A-es. Utcai kábel jár hozzá, az simán tudja gyárilag a 16-ot. Töltési idő ha nulláról nézzük akkor 16A-el 2-3 óra kb.
Golf vagy Passat érdekel jobban? Immáron 3 éve GTE-zek és elég sok infót gyűjtöttem róla :)
Ha az igazi kényelemre vágysz és a sok extrára, akkor Passatot vegyél. A Golf sportosabbra van véve és nem kapott meg annyi extrát mint a Passat. Mindamellett nagyon hiányzik a Golfom, de két gyerek mellett nem jó.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
válasz Bandit21 #199599 üzenetére
"A" verzió.
1. Mihamarabb ragasszátok le a sérülést valamivel, akár celluxszal, hogy ne jusson bele szennyeződés.
2. Minden nagyobb Tesco parkolóban van szélvédőjavító szaki, kérdezzétek meg, hogy tudja-e javítani vagy tovább fog repedni. Ha tudja, akkor kb. 6-8 ezer Ft (biztosító sokszor állja)."B" verzió.
Vidd el a VW szervizbe. Ők majd berepesztik, hogy a biztosító fizesse a cserét. (Kivágják, reméljük nem cseszik közben össze a szélvédőkeret fényezését.) Őr intéznek mindent a biztosítóval. -
veterán
válasz Bandit21 #199604 üzenetére
Nekem pl. jól megcsinálták 6 évvel ezelőtt, azóta is vízzáró és nem rozsdásodik (nem látom nyomát). Ők is berepesztették, hogy ne jöjjön felesleges kérdés a biztosítótól.
Lehet, hogy nem javítható "A" verzió szerint, és akkor csak a "B" marad. Én mindenképp márkaszervizre bíznám a cserét ("B"), bár nem ismerem a Porsche Szeged munkáját.
A lényeg, hogy ne szólj előre a biztosítónak! (hátha repeszteni kell)
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sziasztok!
Jól gondolom, hogy a shellnek megszűnt a keddi v power dízel akciója, normál áron
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
szilchi
őstag
válasz kleinguru #199608 üzenetére
Én a sárvári kútnál szoktam tankolni,ott ha van Vpower dízel,akkor normál áron van,de bármikor.Legalábbis eddig.Viszont nem nagyon van mostanság.Vagyis inkább nincs készleten.Szombathelyen és Pápán se láttam jó ideje vpower dízelt.A korábbi,keddi akció az olaj áremelkedés kezdete környékén szűnt meg,ahogy én vettem észre.
[ Szerkesztve ]
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
Kiskokó
veterán
-
Kis Tigris
tag
Sziasztok.
Seat Altea XL PD TDI 2.0, mennyi hűtővíz fér bele? Megmondom őszintén, egy ideje nem néztem a szintet, úgy voltam vele, úgy is szól ha kevés kezd lenni. Ma reggel hazajövet 24-es szoliból nem hogy szólt, de mire szólt s rá 10 percre kopra nem volt a tartályban, s a hőfok majdnem pirosba szaladt. Épp hogy hazaéértem... A garásban a kocsi alatt kis tócsa. Felforrt sz szétspriccelt a motortérben...
Délután öntöttem bele, kb 4 liter belement... Beindítottam a motort, maxról egyből lefogyott min-re. Feltöltöttem megint maxig, megint indítottam, most elvileg beállt.
Szerintetek mi történhetett? El kell ismerni, Egertől 33km-t vezettem, eléggé hegyes-kanyargós-szerpentines úton, s eléggé pörgettem is. Létezik hogy ez ette el a hűtővizet? Lehet azért, mert eleve kevés volt benne? Az úton elvileg kellett hogy legyen benne legalább minimum, mert nem csipogott, csak már majdnem otthon. Vagy a csipogás és a piros lámpa nem a szintet mutatja, hanem hogy forrósodik felfelé?
Új kocsim, minden más rajta mint a régin, folyamatosan tanulom.
Holnap itt a kisvárosban megyek vele pár kört, figyelem, hogy viselkedik, fogy e extrém módon, van e csepegés. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Kis Tigris #199613 üzenetére
Sargaval jelzi ha alacsony a szint, pirossal ha teljesen kifogyott es tulmelegedik a motor. Nezd meg van-e szivargas lehet vmi bilincs engedett el csak.
#nincsbennetarcsi
-
BullKoxa
őstag
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni ismét . Octavia 1,4 TSI ( 1Z5, kombi ) CAXA , 2010-s , alvázszáma : TMBHJ61Z3A8027695. Kicseréltük a féknyereg vezető csapokat, de a jobb oldalán az egyik menet kiment a csonkálványból. De így is halkabb az egész mint volt !
Kérdezni szeretném tudtok nekem bontót ahol kapható lehet ez a csonkálvány ?szerelő mondta olyat kellene vennem amiben benne van a kerékagy és az ABS jeladó is.
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz yodamester10 #199620 üzenetére
1,35 literre jön ki benzinres fogyasztásra, ha a mai, itthoni 480 ft/literes árat nézzük.
Ha a nem támogatott árat vagyis kb 800 forintot, akkor pedig 0,8 liter/100 km." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Doki16
addikt
válasz HUTCHDB #199623 üzenetére
Figyelj ha csak a fogyasztás számít akkor vegyél egy Hyundai ioniq electricet. Magasan a legjobban fogyasztó kocsi. 10-11 kWh a nyári fogyi. Otthoni árammal töltve jelenleg 350-400 Ft/100km amivel járkálok vele.
A Passatok ára nagyon magas lett, de ha beülsz megérted, hogy miért ennyivel drágább a Golfnál. És ebben a 2015-2016-os szegmensben a legélhetőbb PHEV. Viszont még mindig azt mondom, hogy csak a spórolás miatt nem érdemes megvenni, mert annyival magasabb az ára, hogy bazi sokáig tankolhatod majd el a felárat.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Paxker315
addikt
válasz enddav #198694 üzenetére
egyébként ez valahogy számszerűsíthető? A jetták azért olcsóbbak a Golfoktól, meg mégis csak szedánforma, így "szebb". Mennyi az eltérés, főleg szélzajban? ADAC-tesztekben nem bízom, mert, mindenféle sztenderdizáció híján vannak Azok alapján amúgy nem nagy az eltérés a Golf javára.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz vzsryl #199627 üzenetére
Mindegy végül is, hétvégén úgyis kipróbálok egyet, az ötös-hatosgolfokról jó emlékeim vannak. Meg, amíg nem a papírüveg a fő probléma, addig rengeteg orvosolható. Szerencsétlen Auris hatchback itt vérzett el nálam: motorhang-gördülési zaj nagyon szépen tompítva, csendes. A szélzaj nem. Üveg vékony, pályázni nem tudnék vele. Nem rossz, sőt, jó, (konkrétan csendszoba a yarishoz képest), de nem egy golf szintje.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
kuni1123
csendes tag
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok, és eddig csak CAXA motorkódú golfokat meg jetta-kat néztem (konszernen belül), most viszont tudnék venni egy BWA motorkódú Octavia mk2 RS-t. A CAXA motoroknál nem feltétlenül ismert az előélet, a BWA-nál tudom a főbb dolgokat, hogy mikor javították.
A Skodánál vezérlés és kettőstömegű 35.000 kilométerrel ezelőtt lett cserélve, camfollowerek is cserélve vannak + még fékek tárcsa+nyeregm. Viszont 200.000 kilometer van jelenleg az autóban.
Ezek alapján inkább egy CAXA motoros golf 6/jetta kevesebb kilométerrel (kb 150e), vagy a Skoda? Melyik lenne megbízhatóbb? Természetesen nem azt várom, hogy ne kelljen az autóra költeni, hanem, hogy ne álljon meg alattam
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Doki16 #199625 üzenetére
Ismerem a passatot, egyik céges autónk az.
Magát a GTE-t is próbáltam, tetszett a menetteljesítménye is.A napi rutinunk megváltozott.
Főleg munkába, boltba járunk, és néha néha kirándulni autóval.
Ha havi szintet kellene nézni, akkor kb. 1.000-1.200 km/hó a város, és 200 km kint, városon kiívül.
Nem igazán a napi spórolás, de nyilván az is benne van.
Kb. 30.000 ft/hó megtakarítást érnénk el a jelenlegi áraknál, és ha majd duplájára emelkedik meg az üzemeanygok árai itthon is, akkor abba bele sem merek gondolni.
Ami ezen kívvül zavar, hogy itt valami nagyon készül... ilyen adó, olyan üzemanyagár emelés, kitíltás...A jelenlegi autóm szerintem most van az értékének a csúcsán.
Ha még tegyük fel, használom 2-2,5 évig, akkor szerintem minimum 3 milliót bukok rajta, amihez nagyban hozzá fog járulni az, amit írtam az előbb, vagyis az elektromosságra való kényszerítés.
Ebbe nem számoltam bele azt az üzemanyag megtakarítást, ami akár 1 millió is lehet ez alatt az idő alatt.Családi házban lakunk, ebből a kb 4 millióból simán meg tudnánk oldani a napenergiás átállást, és mivel hőszivattyunk van, így az autó töltése mellett az egész villamosenergia, fűtési, fürdési költségünk is egy ideig konvergálna a nullához.
Én MOST úgy gondolom, lehet érdemes lenne már most váltani, mielőtt valóban ezek az áresések a használtautó piacon be nem következnek, és ahogy itt írta valaki korábban, be nem kell majd tolni a bontóba a néhény éve súlyos milliókért vett autókat.
Szerk.:
Jah a Hyndai nekem nagyon nem tetszik, azért vannak határai a lemondásomnak...[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Doki16
addikt
válasz HUTCHDB #199630 üzenetére
Nincs értelme szerintem annak, hogy GTE-t vegyél. Annyira kevés az elektromos hatótáv, hogy nem lesz érdemi spórolásod vele 40 km távolság felett. A mai eTsi motorok már kevesebbet fogyasztanak mint a GTE. És egy hasonló korú, felszereletségű és km futású Tiguan még mindig olcsóbb lesz mint egy ugyanolyan Passat GTE. A különbségből meg bazi sokat elautózol. Annak meg nem látom értelmét, hogy egy viszonylag fiatal autót lecserélj egy 2015/2016-os Golfra vagy Passatra. Ha van pénzed, akkor hosszútávon sokkal jobban jársz már egy tisztán elektromossal. Az általad írd futásra bőségesen elég a legkisebb akkumulátorral rendelkező villanyautó is. Bár ez a napi rutin változás szerintem még mindig nem indokolja az autó cserét. És csak halkan súgom meg, hogy a GTE: Környezetvédelmi osztály: 5P - Külső töltésű hibrid elektromos jármű (plug-in hibrid jármű). Ez lesz az első amit kifognak venni a kedvezményekből.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Doki16 #199631 üzenetére
A GTE Passat olcsóbb most, mint a Tiguan-om, bár ez barmikor változhat.
A tiszta elektromos autóból olyan kellene, ami 4-500 km-t elmegy, és max 1/2 óra alatt feltölthető, hogyha kilépek a városból ne kelljen idegeskednem.
Van már ilyen, de az kb 20.000.000 forint.Nyilván ugyanezen gondolkodom, mint amit te felhoztál, maga a csere is agyalás tárgya, nemhogy a márka, típus…
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
BullKoxa
őstag
válasz molnarpeter #199621 üzenetére
Szia! Nem szeretné a féket így babrálni. Hátha elgyengül az anyag, na meg ez átmenő menet. Ezt mondta szerelő.
-
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz rbalint88 #199635 üzenetére
Az én Tiguanomra, két fix vevőm is van 10 millióért.
R - Line, 4Motion.
Ilyen GTE passat nincs. (Na ugye ez is kérdés, mert nekem igazából kellene a négykerék hajtás...)
Egyéb felszereltségben kb. ugyanazok, tehát digitális műszerfal, asszisztensek, évjárat, napfénytető, alcantara.
Kb. 1,5-2,5 millióval kerül olcsóbba a GTE passat.
Egyedül a km az, ami zavaró, mert több 170-180e km-es GTE passat van, amit nem nagyon akarok.
Van talán egy, ami 130e km alatti, az sem éri el a 9m forintot.Azt nem tudom, hogy egyébként ezekben a GTE-ben meddig bírja az akku? Ha valami gebasz van, akkor pedig mennyi a csere, szereléssel együtt?
Mert ugye ez is egy elég sarkallatos kérdés..." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz HUTCHDB #199636 üzenetére
4 évente javasolt az akku csere, ezekben a kocsikban gyakorlatilag megviseli őket a rendszeres önindítózás és visszatöltés hiánya... Nyilván a nagyra gondolsz, de a mérnököknek is eszükbe jutott, gyakorlatilag soha semmi baja (ha mégis, veszel bontottat és régi jó részeit eladod). Úgy tudom, tömítés miatt bizonyos szériára van egy szervizprogram, egyértelmű jele amikor fogy a hűtőfolyadék, javítják vagy cserélik az egészet. Volkswagen GTE Hungary fb csoportot ajánlom
-
Bdanyy
addikt
válasz molnarpeter #199637 üzenetére
Ezt az e-golfnál is hallottam, hogy veszel bontottat aztán a régit eladod. Ilyet csinált valaki? Nagyon nagy szívásnak hangzik, meg embert találni hozzá aki megcsinálja. Vagy vannak akik erre álltak rá, hogy intézik az egészet? Ekkora értékű autónál nem akarnék ilyesmikkel szívni.
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz molnarpeter #199637 üzenetére
Igen, javasoltad a Facebook csoportot, lehet belépek.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Naponta, óránként változik a véleményem.
Nekem a magas építésű (Crossover) tetszik. Könnyebb beszállni, kiszállni.
A Passat nem is tetszik…
A Volvo kombi meg végképp nem" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
llacee
őstag
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni
vw/skoda panorámatető egyenletlen úton, fekvőrendőrön áthaladva nyekergő hangot ad.
kinyitva rossz úton kattog.
Ez a típus:
[link] ezt a trükköt próbáltam, de nem jött össze, bár leht itt félreértettem és az a cél, hogy kb középen legyen mindkét csavar a helyén, én lenyomtam kicsit meglazítás után.Még nem kenegettem/ápoltam.
A gumi részekhez mi ajánlott, ami hangtalan és jóba van a gumi részekkel, ill a sínrendszer kenéséhez gondolom valami speciális zsír kell.Köszönöm szépen!
-
veterán
válasz llacee #199647 üzenetére
Helló!
Gumikéderre / gumikeretre: szilikon zsír (nem szilikon spray) vékonyan.
A sínre én fehérzsír sprayt szoktam fújni, ill. volt hogy teflon sprayt. Azonban inkább a fehérzsír sprayt javaslom, a teflon nyomot hagyhat, bár az sem tragédia. Semmi extra cucc, Mannol vagy barkácsbolti márka megteszi.
Előtte takarítsd ki a fészkét a behullott szennyeződésektől, a szélfogó háló is iszonyat koszos lesz. (Akár porszívó, nedves ruha, ecset.)
Mindez félévente, de minimum évente 1x javasolt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- iPhone topik
- Politika
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- TCL LCD és LED TV-k
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen