- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Windows 11
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roadkill
csendes tag
Namost ha jólemlékszem a kis fejfájás után tettem szmájlit, de ha nem: ezt úgy értettem, hogy lehet eltörik a kezed vagy a lábad, pár bordád, de 2 hónap után nagy valószínűséggel helyre fogsz jönni, és nem halsz meg a mentőben.
A tömeget arányba állítottam a sebességgel, ugyanis az adott esetben a lendületmegmaradás törvénye alapján a közös kialakult sebesség (lévén az audi duplaakkora) 30km/h lenne az audi javára. Teljesen rugalmatlan, teljes átfedéses ütközést tételeztem fel. Bár elég durva közelítés, de ezt mertem hasonlítani a 60-as deformálhatatlan betonfallal való ütközéshez. Az energiaelnyelésbe azért nem mentem bele igazából, mert ezt tudtommal csak konkrét merevségi adatok alapján lehet (az audit ezesetben súlya alapján duplaolyan merevségűnek vettem), és szerintem jól tudom azt is, hogy a volvo tesztlaborában elég komoly cuccok két hétig számolják egy ütközés pontos következményeit most is.
Nem mondtam, hogy húdeszívesen átélnék ilyet, és szerencsére nem is éltem át sose, de sztem így sacc/kb fedi a valóságot amit mondtam.
Ha valami falrengető hülyeséget beszélnék (ami nem kizárt, mert sose törésteszteltem) akkor szólj.Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Tommmysun
senior tag
-
Roadkill
csendes tag
A volvo mostmár tényleg nem világelső, de a tesztlaborja tudtommal még mindig az. Mind1, annyira sose voltam benne a témában, mert nemis érdekelt (nem szokásom törni az autót ). Mindenesetre engem spec érdekelne, hogy konkrét (teszt)adatok nélkül mit is veszel/mit kellene figyelembe venni. Hacsak nekem is küldöd el mail-be, akkoris érdekelne az eset te szerinted.
Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
Hát tudod, lehet van benne valami, mert nekem úgy tűnik nagyon rámentek euro-ncap teljesítésére. Nem tűnnek azok az autók annyira robosztusnak. Kíváncsi lennék egy amerikai/ausztrál vagy független teszteredményre. Ezeket nemnagyon hangsúlyozzák. S mercire kinek van pénze??
Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
bambano
titán
Nem néztem én be semmit, főleg, hogy a ''be'' az helyhatározásnál használatos igekötő. Te azt írtad, milyen jó volt egy hétig hajtani a tesztautót, én meg azt, hogy ha meg akartad volna venni, akkor se dől össze anyagiak miatt a világ, mert nagyon olcsón hozzá lehet jutni.
Az egy kérdés, hogy miért nevezed a 2/3-ados értékvesztést irreálisnak. Azért, mert úgy gondolod, hogy ilyen nem létezik, vagy azért, mert úgy gondolod, hogy ez nagyon komoly anyagi teher annak, aki ilyen autót vett. Egy 3.2-es gts full bőrrel, xenonnal, sok mütyürrel 12 misi körül volt annó újonnan. Sajnos már nincs ilyen árjegyzéke az opelnek, mivel a ráncfelvarrott c2-es vekit a csúcsmotorral lényegsen alacsonyabbra árazták (rájöttek, hogy azt a rettenetesen sok luxusfelárat, ami a c1-en volt, nagyon kevesen akarják megfizetni), így sajnos url-lel nem tudom bizonyítani az állításomat. A használtautó.hu-n anno több autó is volt 4.5-5.5 misi közötti árfekvésben. Egy 18 hónapos 3.2-est már 4.6-tól meg lehetett venni. A 12 misis autó 4.6-os árára 2/3-os értékvesztést mondani szerintem nem túlzás.
Egyébként gondolom azért ennyire olcsó a 3.2-es, mert sokan azt hiszik, horribilis összeg a fenntartása. Megveszi cégautónak a vállalat, és vagy leamortizálva vagy más okból eladják, annyiért, amennyiért el lehet adni. Ezért van olyan irreálisan alacsony ára.
[Szerkesztve]Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Nem állítottam, hogy nincs különbség a két motor között. Azt állítottam, hogy a turbo miatt (ha nem kapja meg a szükséges plusz törődést) kevésbé megbízható a motor mint a sima motor és ez nem feltétlenül éri meg azt a minimális különbséget, ami a két motor között van.
A turbo a web szerint már 1800-tól húz, a 3.2-es meg 2000-től kezd mocorogni. Igazán aszfaltszaggató módon 3500-tól megy a 3.2-es. Tehát ha már mozog és hirtelen nagyon sietős lett, akkor vissza kell kapcsolni a 3.2-est. Nagy dolog.
Ha meg 1-ben indulnál, akkor jobb is, hogy nem kezd rögtön vágtázni, mert mindenkit lelökdösne az útról.
Ez szigorúan a magánvéleményem.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
karib
addikt
Igen, az OPC szerintem túl hivalkodó (illetve pár év múlva kicsit izzadtságszagú lesz), meg a nagy kerekek nem Budapestre valók (max 17''-osat vállalnék) - mindezt igazából papírról tippelem, eddig csak dízel Vectrákhoz volt szerencsém, azok teljesen kellemesek voltak. Ránézésre a turbós nem csúcsteljesítményre van kihegyezve, hanem egy nagyon kellemes karakterisztikára, amihez az automata is jól passzol. Esetleg egy kis elektronikai átsimogatást még megérdemelhet, hogy előcsalogassuk a rejtőzködő pár lóerőt
Department of Redundancy Department
-
G@ben
addikt
Ez a futóműfeszesítés hogy működik? Benyomod a Sport gombot és keményebb lesz, de hogyan? A lengéscsillapítóban az olajáteresztőfuratok egy részét elzárja vagy elektronikusan művelnek valamit? Mintha olvastam volna ilyet régen, hogy mágneses mező hatására sűrűbb lesz az olaj, így keményebb lesz a csillapítás, de ez nem biztos.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
bambano
titán
-
G@ben
addikt
Akkor a másik módszerre is jól emlékeztem, kösz a megerősítést!
Másik kérdés, hogy amikor egy (általában) tuninggépre írják, hogy állítható magasságú a futómű, azt hogy csinálják? Plusz állításnál elméletileg változik a futóműgeometria (bár nem biztos), az meg nem igazán jó.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
Nem akarom keverni, csak tuning Audi A3-ban, meg Golfban is alkalmaztak ilyet és nem versenyautókól van szó, hanem utcairól, ott meg a tulaj gondolom nem akar mindig bemenni a szervízbe, hogy akkor most kimenne a telekre és emeljék meg a kocsit!
Ez a felkeményedő lengéscsillapító meg tényleg jó megoldás, asszem én is szeretném.
[Szerkesztve]Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Ragnar_
addikt
Én is úgy gondoltam , valószínűleg csak a hátsó dobot , viszont nemtudom , hogy a sport hátsódobbal mindenképp változik e az autó hangja is , vagy vannak olyanok is , hogy csak minimális mértékben.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen