-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
GeorgeBerger
tag
válasz szatocs #3584 üzenetére
Ez azt hiszem alap, hogy piszkos légszűrővel romlik a hatásfok..
Ha a légszűrő a motorház alatti meleg levegőt szívja, aminek kevesebb az oxigéntartalma a hidegnél, akkor szintén romlik a hatásfok.
Meg kell oldani a külső (torló-) levegő bevezetését: akár beömlővel, akár flexibilis csövekkel. Ahogy hidegebbet kap a légszűrő, valamivel többet ér az egész cirkusz, mint a direktszűrő+sportgyertya+sport gyújtókábel. -
GeorgeBerger
tag
-
#16741888
törölt tag
válasz szatocs #3580 üzenetére
Igen, ez így van, igazából, sak nagyteljesítményű autóknál éri meg, de ott is csak úgy ha biztosítva van a megfelelő levegőmennyiség pl.
[link]
Belülről lefotózva látható lenne hogy a baszottnagy direktszűrő a lámpa helyére van kivezetve, asszem itt megfelelő a levegőáramlás.
[Szerkesztve] -
robisz
senior tag
válasz szatocs #3891 üzenetére
Sziasztok!
Az egyik kedves kolléganőm nekitolatott a Peugeot 206-osomnak
és kilapította a jobb első ajtón a vékony műanyag lökhárítót és alig láthatóan,
néhány miliméternyire az ajtó is behorpadt...
Szeretnénk házon belül megoldani a dolgot... tudnátok ajánlani olyan
szerelőműhelyt (Budapesten, Csepel környéke lenne a legjobb)
ahol olcsón és megbízhatóan meg tudnák javítani?
Köszi mindenkinek...
[Szerkesztve] -
Viewsonic
aktív tag
-
hobizoli
nagyúr
válasz szatocs #3923 üzenetére
SZVSZ ez is csak 3.-ban futja meg a 100km/h-t, azaz 2x valt es 2 turboluk van, egy valtas es 0 turboluk ellen, szoval a fokozatokban gyorsitva el lehet kepzelni melyik gyorsul jobban.
Ezenkivul ez a 180LE-s verzio a legfikabb ebbol a 1.8T-bol, egyatalan nincs kihegyezve, az ITR-l ellentetben, amire abbol ''csak'' 200LE-t csinalsz, addig ebbol az 1.8T-bol 250LE-t, sot...
hobizolitöbb drón kell ;P
-
karib
addikt
válasz szatocs #3928 üzenetére
Azért azt megnézem, hogy ''csippel'' 250-et kihozol egy Integrából. Nem vagyok Honda szakértő, de egy már alapból nagyon kihegyezett szívómotorból csak további komoly mechanikai átalakításokkal lehet jelentősen több erőt kihozni. (Utána meg jöhetnek a különféle feltöltések).
Amúgy elvileg a 180 LE nem annyira kevés egy Polóba (elvégre nem nagy autó az...), de a 7,5s százra elég csirke. Valszeg azért, amit hobizoli is írt, csak 3-asba futja meg a százat, tehát valójában jobban megy, mint ahogy tippelnénk.
Mondjuk fura, hogy nem a TSI (1,4 turbó + kompresszor, 170 LE) motort rakták bele - lehet, hogy nem volt értelme belekalapálni a lassan kifutó Polóba, bár szerintem olcsóbb is a régi 1,8T (amit szintén nemsokára nyugdíjaznak, ha jól tippelek).
Annyiból is okos az 1,8T használata, hogy egy széles körben tuningolt motor, sok infó és alkatrész van hozzá, így a morcos kis Polo népszerű lesz a wannabe sztrítrészerek közöttDepartment of Redundancy Department
-
hobizoli
nagyúr
válasz szatocs #3928 üzenetére
Csippel 250...hiheto, kezdjuk kb ott, hogy OBD2-s vezerlot nem lehet csippelni, vannak persze egyeb megoldasok...
SZVSZ, ha 210-re fel tudod bikazni Skunk meg stb nem dzsunka -es igy nem eppen occso'- cuccokal, mar foldhoz verheted a segged, de ennek a felebol erosebbre megcsinaljak az 1.8T-t
Ahhoz, hogy 500LE-s legyen a ITR motor, sacc/kb ki kell dobni az egesz belet es ujraepiteni az alapoktol, ami nyilvan tokoccso', annak motornak igy mar csak a motorszama lenne ugyanaz, mint ami volt.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
karib
addikt
válasz szatocs #3935 üzenetére
Azért egy szívó és egy turbó motor karakterisztikája eléggé eltérő. Kötve hiszem, hogy általános közúti közlekedésre alkalmas lenne egy 250 pacis 1,8-as, akármilyen sportos modellbe van építve. Plusz a turbóst lényegesen olcsóbb előállítani, mint az ennyire kihegyezett szívót (pláne a ciklusa végét járó VW 1,8T, ahol már valszeg az utolsó csavar is bőven megtérült...).
Tehát elméletileg igazad van, de a realitásokkal köszönő viszonyban sincs. Ilyen alapon rakhatnának a Golf GTI-be is Porsche középmotort, hiszen mennyivel jobb...Department of Redundancy Department
-
hobizoli
nagyúr
válasz szatocs #3935 üzenetére
Egy Polo-bol 7.5s-t sem sokan nezik ki, ne aggodj, de VTI nevelonek azert jo az.
Tenyleg felesleges osszehasnonlitani kettot, ki kell probalni, a turbo miatt a Polo kisebb fordulaton -ahol egyebkent a legtobbet hasznalod- erosebb, rugalmasabb, terhelhetobb, jobb a fajlagos fogyasztasa, kevesbe meredeken emelkedik a fogyasztas gorbeje, konnyebb hekkelgetni, nem suketulsz meg benne stb...hatranya, hogy tobb alkatreszbol all -> nagyobb hibalehetoseg, turboluk.
Az ijen adatok, hogy max teljesitmeny csak egy adat, az is szamit, hogy mijen a gorbe ehhez, a ket gorben meg lehet nezni, hogy a turbo vagy az valtozo vezerles rug-e nagyobbat, melyik mennyit ''er''
Az meg, hogy melyikbol mit lehet epiteni epeszu koltsegvetesbol igenis szamit, ugyanennyi erovel a gyarilag turbost is fel lehet huzni legalabb ugyanaddig piggypack vezerlovel stb
Tulkeppen az a baj, hogy ez a valtozo vezerleses dolog tulzottan majmolva van, sokan azt hiszik ez a megoldas es maris nem kell turbo az igazan nagy teljeitmenyhez es ez a megoldas a turbolukra is, de a valtozo vezerlest minden gyarto hasznalja ilyen-olyan megoldasokkal eleg reg ota, olyan is, akirol nem is gondolnad, max az nem azzal adja el az autoit -egy V betu sem utal erre sehol az auton meg rovid leirasaban sem-, igy nem is tud rola az atlag juzer...
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz szatocs #3939 üzenetére
Fogyasztas pont azert van ugy, ahogy irtam, mert a hatasfoka turbos motornak nagyobb. Mi az a nem sok? Hat a varosban 11.2 gyari adatkent nekem nem eppen tunik eppen kevesnek, egy turbos auto amire szinten ennyi van megadva lerohogi maga elol
Persze tudom, mindenki joval a gyari alatt, azaz ~7l-l jar...hiheto
9:1-9.5:1 kompresszo fellett nem igazan lehet turbozgatni ertelmes nyomasokkal, mert ongyulladassal -dizel szeruen- detonal/''becsorog'' a motor, es ez rovid idon belul szetveri a csapagyazasat.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz szatocs #3963 üzenetére
A gyari csiga legtobbszor a kozepes fordulatszam tartomany kiszolgalasara van meretezve, nagy fordulaton kifogy a szuszbol, nem birja tartani a nyomatekat a motor, egy ponton eleri a max teljesitmenyet. Egy masik ujabb fejlesztesu csiga, ami mar jobb hatasfoku, kisebb homersekleten szallit ugyanannyi vagy nagyobb levegomennyiseget (volumetrikusan), plusz a kozepes es felso fordulatszamtartomanyban is birja szusszal -nem kezd esni a nyomas egy bizonyos fordulatszamtol kezdve-, maris megoldas, ekkor nem fog annyira csokkeni a nyomatek es magasabb fordulatszamon eri el az igy nagyobb teljesitmenyet...
Jo kozelitessel kiszamolhato, hogy a pillanatnyi teljesitmeny=(pillanatnyi fordulatszam * pillanatnyi nyomatek) / 7000 (az eredmenye mar LE-ben ertendo)
Pl Punto GT-nel a gyari motorbelsovel es egy nagyobb csigaval 190-200LE-g lehet felmenni -ez majdnem 50% plusz-, a gyari injektorok 220LE-g birjak kiszolgalni a motort (~3.5bar befecskendezesi nyomason), ekkor meg a gyari fotengelyt lendkereket es hajtokarokat le is lehet konnyiteni, 230LE felett azonban mar kovidugo plusz hajtokarok recommended.
Ugyanezt meg lehet csinalni az Uno Ti.e.-kel is, ugyanis a motor az tokugyanaz, csak a vezerlese regebbi, ezert gyengebb, azoknal ugyanez a mutatvany mar 60-70%-t ''dob''
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
karib
addikt
válasz szatocs #3967 üzenetére
Nem - egy jobb csigával kevésbé melegszik fel a levegő a sűrítés folytán, így több oxigént tudsz a hengerekbe préselni, ergo ugyanakkora töltőnyomás mellett nagyobb teljesítményt érhetsz el (több oxigén, több üzemanyag).
hobizoli érti, amit beszél, csak az átlagember számára kicsit gyorsan és sokat ír, így néha kimarad pár lényeges részletDepartment of Redundancy Department
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Politikai mémek
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- XGS24 - Bemutatkozott a DOOM - The Dark Ages
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Autós topik
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen