- Aliexpress tapasztalatok
- Vírusirtó topic
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Windows 11
- DIGI internet
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Mozilla Firefox
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roadkill
csendes tag
Namost hengerfejtömítés abszolút nem kell egy motorba, erre a legjobb példa a közismert ''japán permetező'' zsákhengere volna (vajon miértis nem egy orosz gépen van?. A probléma a gyártási technológia bonyolultságával van, ugyanis amit könnyű megtenni egy kétütemű egyhengeresnél, az klasszisokkal bonyolultabb egy négyhengeres négyüteműnél. Egyébként teljesen értelmetlen is volna, mivel a hengerfejtömítéseknek NEM szokásuk elromlani (benzineseknél csak ha valaki topictársunk szavait készpénznek véve tényleg hűtővíz nélkül megy), ráadásul nem is lehet semmiféle teljesítmény/hatásfoknövekedést elérni ezen alkatrész mellőzésével. Tehát valószínűleg a ''tapasztgatós'' módszer is azért nem szériaérett, mert nincs értelme egy jól bevált megoldást leváltani.
Kedves Bazsesz:
Az ilyen ''2000km-en másfél liter kávézaccon 200-al mentem a rigámmal'' dolgokon csak mosolyogni szoktam személyesen, de fórumon azért leírom: nagyon remélem ezt te magad sem hiszed el
Kedves Ratdragon:
Mielőtt az összes autót becsomagolnád darálva (és elfolyik a terheléstől a szervóolajad), jobb ha elgondolkozol mit is vezetsz, mert a te autód se vagizásra való...sőt.
Le a kalappal a psa dízelek előtt, de még a magyarok se tudnak úgy elrontani egy suzukit, hogy bármikor ne űzne csúfot egy citroénből.
Mielőtt kijelented, hogy ehhez nemértek: több mint egy évig volt (szerencsére csak volt) közeli ismerősöm egy 1,4 bx.
Király amíg megy, de ellenségeimnek se kívánok rosszabb autót.
Ui.: Ja és nem vagyok suzuki tulaj.Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
válasz rATdrAgOn #283 üzenetére
Hehe, hát kívánom neked, hogy sokáig menjen alattad (az elmondottak alapján fog is). Mi kifogtunk egy lestrapáltabb példányt, és hiába volt autószerelő az apám, hiába az akna, azaz egy év kész rémálom volt, pedig többet költöttünk alkatrészre mint az autó vételára volt. Veled ellentétben nekünk nem volt ahol nem robbant le, és képes volt olyan hihetetlen, rajzfilmbe illő jelenteket produkálni, minthogy minden előjel (lógás, szorulás) nélkül leesett a bal első ajtó, s miután azt hittem, itt a vég, másnap leesett a jobb első.
Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
válasz rATdrAgOn #288 üzenetére
Na az ütközés az egyszer tuti. Anyám, mekkora merevítő van elől a bx-ekben! Ha valami puhábbat kap el, azt felnyársalja az tuti.
Tommysun: Suzukiról meg annyit, hogy sztem semmi para vele, nem hallottam nagyon zörögni én egyetse (bár ki mihez van szokva...)
Felborulni nemnagyon borul az, kivéve ha segítesz neki egy szegéllyel, bár tény, hogy bx stabilabb.
Hát, törni azt törik, mivel papírból van , de a koccanás az nem sokat árul el arról, mi van, ha TÉNYLEG törik. Ugyanis váz a spórolás ellenére van rendesen, és az elég sokmindent megfog.Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
válasz Tommmysun #303 üzenetére
Namost egy utopisztikus valamiben ez így is volna...DE. Az autók védelmét az NCAP, és más egyszerűbb okok (fa) miatt mindig a saját súlyukhoz méretezik, és nem ahhoz, hogy mennyi hely van. Azonos idejű konstrukciók (és a konstrukció a fontos, pl. 90-es évek eleji vw bogár is második világháborús) körülbelül ugyanúgy fognak teljesíteni egy törésteszten (volvo-fiat párhuzamot azért énse vonnék ).
Még régebben, amikor audi 100-as vásárlásán gondolkodtam, elgondolkoztam kicsit a tömegén (mit is gyalulhatok le vele). Namost ha egy ilyen autó elkap szembe mondjuk 180-al (ami nem is túl sok, mondjuk előzés országúton rosszul végződött) egy swiftet, akkor a tömegük alapján (asszem én egy 1500 kilós dízelt néztem) a swift kb akkorát kap, ami egy 120-as betonfal csattnak felel meg, míg az audi csak 60km/órásnak érzi. Következmény:Az audi tropáratört eleje a suzi csomagtartójának közepében lesz, és én kis fejfájással, de sértetlenül kiszállok..a suziról meséljek? Szóval a hová tűnik az energia kérdés szerintem itt lezárul.
A borulós témát nemis neked címeztem, bocs.Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
Mondjuk zuk határozottan nem 2kccm-es, hanem talán 2,4...warsawa teknology ugyebár. Egyébként meg megy az 80-tól többet is, csak aza baj, hogy hosszabb távon a szép nagy szelepei beégnek, ezért nem látsz száguldozó zuk-okat. Egyébként meg mondj még egy autót, ami nitróhigitóval is elmegy!
Az uaz-ról annyit, hogy akkor tényleg nemtudom, hogy mérték be fatterom annakidején 120-al 18-at is tényleg bevágta, de a kor gépei között úgy ment mint a repülő.
Tommysun: Én csak azt akartam példázni, hogy milyen erők is hatnak a swiftre, de pl egy mx-3-ban se élnél túl egy ugyanilyen találkát. Mind1. Egyezzünk ki döntetlenbe. Van egy swift nevű dolog, ami nem jó, de azért sok mástól jobb
Bazsesz: Nekem azzal semmi bajom, hogy 195-öt mentél, rövidtávon kis óracsalással (ami opelnél meg suzinál is default) azt elhittem. Nekem ezzel a hatliteres átlaggal volt gondom, amit ráadásul úgy hoztál ki, hogy a táv felén 160-180-al mentél megpakolva. Namost minden valamirevaló autó (egy-két istentől elvetemült japán csodát kivéve, ami 20 millába kerül) itt azért már bekajálja azt a 8 litert. A táv többi részén, meg 4 literes átlagot mentél???
Skylineról annyit, hogy te ladádból is ki lehet hozni 1000 lovat, ha mindent kicserélünk, és persze te se fogsz eljutni az utca végéig, ahogy az a skyline se bírna ki két dragnél többet (ha kibírja).Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
Namost ha jólemlékszem a kis fejfájás után tettem szmájlit, de ha nem: ezt úgy értettem, hogy lehet eltörik a kezed vagy a lábad, pár bordád, de 2 hónap után nagy valószínűséggel helyre fogsz jönni, és nem halsz meg a mentőben.
A tömeget arányba állítottam a sebességgel, ugyanis az adott esetben a lendületmegmaradás törvénye alapján a közös kialakult sebesség (lévén az audi duplaakkora) 30km/h lenne az audi javára. Teljesen rugalmatlan, teljes átfedéses ütközést tételeztem fel. Bár elég durva közelítés, de ezt mertem hasonlítani a 60-as deformálhatatlan betonfallal való ütközéshez. Az energiaelnyelésbe azért nem mentem bele igazából, mert ezt tudtommal csak konkrét merevségi adatok alapján lehet (az audit ezesetben súlya alapján duplaolyan merevségűnek vettem), és szerintem jól tudom azt is, hogy a volvo tesztlaborában elég komoly cuccok két hétig számolják egy ütközés pontos következményeit most is.
Nem mondtam, hogy húdeszívesen átélnék ilyet, és szerencsére nem is éltem át sose, de sztem így sacc/kb fedi a valóságot amit mondtam.
Ha valami falrengető hülyeséget beszélnék (ami nem kizárt, mert sose törésteszteltem) akkor szólj.Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
A volvo mostmár tényleg nem világelső, de a tesztlaborja tudtommal még mindig az. Mind1, annyira sose voltam benne a témában, mert nemis érdekelt (nem szokásom törni az autót ). Mindenesetre engem spec érdekelne, hogy konkrét (teszt)adatok nélkül mit is veszel/mit kellene figyelembe venni. Hacsak nekem is küldöd el mail-be, akkoris érdekelne az eset te szerinted.
Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
Hát tudod, lehet van benne valami, mert nekem úgy tűnik nagyon rámentek euro-ncap teljesítésére. Nem tűnnek azok az autók annyira robosztusnak. Kíváncsi lennék egy amerikai/ausztrál vagy független teszteredményre. Ezeket nemnagyon hangsúlyozzák. S mercire kinek van pénze??
Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
Hát, traffipax nemszokott csalni, arra értettem a ''bemérték''-et. Először 114-el, egy hónap múlva 123-al rohant bele a trafiba. Mondjuk annyi ''tuning'' volt benne, hogy fatter kiszedte az első(?) tengely kihajtását, meghát ment ami a csövön kifért. Azt meg énse mondtam, hogy 90-nél már ne lenne veszélyes.
Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
-
Roadkill
csendes tag
-
Roadkill
csendes tag
Na jó, nem vitázok, beszéljenek a száraz tények:
-A trabant P 601 gyári végsebessége 74-től (a 3,95-re módosított végáttétel miatt) 108km/h-ra nőtt.
-A trabi motor 54Nm-es max nyomatékát 3000-es, 26 lóerős max teljesítményét 4200-as fordulatnál adja le (tehát nem túl pörgős).
-A trabant 108km/h sebességnél 4500-at forog (tehát már a teljesítmény leszállóágán éri el max sebességét), 120-nál már 5000-et!!
-Ilyen fordulatnál (5000) már elégtelen a motor öblítése (konstrukciós okokból), így erejéből jelentősen veszít (hacsak nem módosítják a hengert).
-140-nél a trabant több mint 5800-at forogna (itt már nem egy, modernnek számító autó is leszabályoz).
Aki nem hiszi, járjom utána:
http://gdobos.freeweb.hu/trabi.html
http://www.belgonet.be/magyar/hack/trabant.html
A szerzőktől elnézést kell, hogy kérjek, hogy a fórum jellegére való tekintettel nem kértem ki hozzájárulásukat a lapjuk idézéséhez.Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
Ez teljesen igaz, de berhelt autókat kivéve általában azért ez típusra jellemző, betervezett csalás. Ladára nemtom mennyire, skodára nem, opelnél eléggé jellemző (lásd vectra c20xe esete a 210-el, astra 1,4 200 felett). Trabi egyszerűen nem mér, nem megy, és nem is mehet annyit. Egy biztos: olyan autót még nem láttam, ami gyárilag kevesebbet mért volna a valósnál.
Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
Hát, alattam most is az említett típus muzsikál, 85-ös kiadásban. Nem rossz az, csak nem városba való (ja meg kell hozzá kis...megszokás+érzék ). A mai dízelek egész jók, pörgetés szempontjából bolondbiztosak, és a legújabbak már a pincéből húznak (és nem csak 3000 felett). Ha engem kérdezel, a vw 1,9tdi-jeit ajánlom, főleg a 130 lovas kivitelt (klimával, huzatva 7 liter, de akár 5 alá is mehetsz országúton kis odafigyeléssel) ami megy mint a barom, ráadásul szívós, és van hozzá bőven alkatrész (régebbi td-k (talán 92-től) is jók, fogyasztásban ugyanaz, átlagtól jobban mennek, és 1-1,5milla körül szerezhecc). Egyszóval azzal nem lesz sok bajod. Kisebb ccm közül talán rönó 1,5dci, psa 1,6hdi lehet még jó (ezekhez még nem volt szerencsém, de állítólag hülyének kell lenni, hogy 6 litert elérd), tűrhetően gyorsulnak, de nem leszel velük a belső sáv ördöge. Az adóterheket, fogyasztásukat, és kényelmüket összevetve szerintem legjobban egy vw motoros cuccal jársz, régebbiek olcsóbbak is a modern kis ccm-eseknél, mindegyik jobban megy annál, és általában tágasabb is.
Mennyire megy? Menj el egy kereskedésbe, próbáld ki (nem lőnek le ha nem veszed meg) mert lóerő nemsokat mond (teljesen más a motor karakterisztikája!).Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
válasz rATdrAgOn #443 üzenetére
Hát igen, mi ekkor adtuk le a bontóba. A megoldást sajnos nemtudom , de elrettentésképpen ittvan jelenleg mi kell(ene) egy autó átírásához: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=37970712&t=9016937
A motorcsere is körülbelül ilyen bonyolult. Amennyiben nincs rá egy heted, és nem bírod a bürokrácia embertelen hülyeségeit, javaslom menj be valami átírással foglalkozó céghez, és megcsinálják neked egy nap alatt <5k plusszért cserébe (nekik általában vannak fizetett ''ismerőseik'' itt-ott, ezért ilyen gyorsak).
Ha el akarod úgyis adni, akkor szerintem (főleg ha még valamennyire működik is) baromi gyorsan sózd rá valakire (lelkiismeretfüggően kereskedő olcsón, vagy hozzánemértő magánszemély drágán). Én még soha nem láttam olyat, hogy eladás előtt bármilyen szakszerű javítás megtérült volna...de persze nem kizárt.Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
válasz Roadkill #444 üzenetére
Nah utánaolvasgattam, és annyi biztos, hogy kell az új blokkról adásvételi szerződés, illetve adatok arról a járműről, amiből származik (alvázszám, esetleg rendszám). Az átírás előtt el kell végezni az eredetvizsgát (amit állítólag a közlekedési felügyelet végez el), és állítólag újra kell műszakiztatni is (ha nem tip-top az autód, akkor márcsak emiatt se éri meg). Mindenhol csak annyit írnak, hogy a helyi okmányirodában kell érdeklődni a részletekről(lehet, hogy településenként változó az ügymenet?).
Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
Hát a benzin nemmegy sehova, szépen bemegy a hengerbe, és a kipufogáskor ki is megy (kivéve az újabb elektronyikákat, mert azok érzékelik ha nincs gyújtás, és leveszik a benzint). Mellékhatás: nem fog menni sehogyse, rángat, még többet eszik, és egy idő után hazavágja a motort
Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
-
Roadkill
csendes tag
válasz rATdrAgOn #1093 üzenetére
Vannak azok között is rossz típusok, deeeeee
tudod én most egy escort 1.6d-t nyűzök serényen, vagy 9 hónapja, s 25K km-e...az egyedüli ami tönkrement rajta eddig az a generátor (9K javítás), de igazából azt már a megvételnél tudni lehetett, hogy tönkrefog...soha nem robbantam le vele, s nem is űgytűnik, mintha le akarna. Nem vagyok egy autógyilkos, de nem ritka, hogy 90-es átlagtempót megyek. Naés most kapaszkodj meg, mert ez az autó 85-ös, és 200K-ért vettem!!)Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
Na jó, akkor listázzunk. Ha nem baj, én nem feltétlenül újat írnék:
1: Mitsubishi Lancer EVO VI (nemtudom miért, de az az autó nagyon megofogott)
2: Honda Accord Type-S (ha raknak bele sportülést)
3: Mazda 6 (valamilyen sportverzióban)
4: Suzuki Swift Sedan 1.6 16V (mert könnyű, tuningolható, könnyű, áramvonalas, és leginkább könnyű!)
5: Opel Vectra A 2.0 (mert az utolsók egyike, amit még országútra gyártottak, és normális autókinézete van ha nem enne annyit, már rég ilyenem volna:/ )
[Szerkesztve]Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
És akkor nem beszéltél még arról, mikor országúton megérkezik mögéd, szolíd bólintás, morgás, majd visszakapcsol és elkezd fütyölni a turbó...áááááhhhhhh.....lehet, hogy a széria néha lassan reagál, de élményre ...... hát az valami fenomenális.
Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
válasz rATdrAgOn #1360 üzenetére
''A leszolast, lesajnalast meg hanyagoljuk ha lehet.
OBJEKTIV ERVEKET MONDJAL MAR MIERT FOS A FRANCIA ES AZ OLASZ!!!!''
Mert te milyen objektív érvet tudsz? A személyes vélemény neméppen az...
Ha elfogadod objektívnek: tizenéves autók árai, vesd össze: suzuki swift, bmw E30,E32, de akár még E28 kontra alfa 33, fiat regata, citroen bx.
Talán nem véletlen....
Honda szíját nem ismerem, de sokan barkácsolják otthon....
Amúgymeg nemtom mi olyan könnyű neked citro vezérszíjcserén. Bx szíjfeszítőjénél nagyobb szopás szerintem a világon nincs. Az, hogy te esetleg rutinból, nem először csinálod, és ezért könnyű, már mástéma. Szóval 1-1.Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
válasz #16741888 #1657 üzenetére
Nem a fogyasztásról beszélek meg nem semmiről.
Hanem szerintem egyszerűen gőzödsincs miről beszélsz.
Összehasonlítasz két technikát egy olyan harmadik által (turbo) ami a mindkettőn más-más hatást fejt ki.
Ráadásul szívódízellel hadonászol, ami a kőkorszak ember!!!!! Kigyárt ma ilyet?
Ki akarja szívődezsővel utolérni a benzinest??? Nem it tartunk helló.
Precíz vezérlések, és még jobb elektronikák egész hada áll a motorgyártók rendelkezésére.
Miről beszélsz????Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
válasz hobizoli #1680 üzenetére
Gondolom nem csontolja végig a verdákat, de azért bele lehet lépni üres szakaszokon. Teljesítménybeli összehasonlításhoz bőven elég egy kilométer is. Amúgyse feltétlen kell határhelyzetig nyomatni egy autót, hogy megtudd mire is lenne képes.
Ha 5k km-en keresztül vezetted az összes általa felsorolt gépet, akkor persze igazad van, de ellenkező esetben nem több joga van annak beszélni róla aki már akár 2km-t vezette, mint annak aki ''sejti mit tudhat''?
Ha sok kilométer és év van a hátadmögött, az szép dolog. Ha lenyomtál félmilla kilométert baleset nélkül, az már objektív előny, és talán dicskedni is lehet vele. De nemértem, hogy jön ez egy alapvatően elméleti-technikai topicba. Találkoztam már nemegy olyan emberrel, akinek halvány gőze se volt arról, hogy hogyan is mükszik a gépezet, de ennek ellenére tökjól elvezetgette.Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Roadkill
csendes tag
Attól függ mire.
Falun villantani ideális, még egy két autóbuzi (pl. én ) is megbámulná, de mindennapi használatra inkább ne tedd.Az autó nem eszköz, hanem cél...
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen