- Vírusirtó topic
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Windows 11
- DIGI internet
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Mozilla Firefox
- Proxmox VE
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
rbalint88
addikt
válasz simonjoe #286046 üzenetére
Nem te kell hulye legyel, ahogy irtak mar masok is. Nalunk az eGolf udvaron all, siman benne van, hogy raesik egy faag, radobnak valamit a varjak(!), megragja a nyest (na ott aztan lesz buli ), ha nem javithato kavicsot a futoszalas szelvedo, ha serul a led-fenyszoro… azt a havi 20k koruli osszeget egy ilyen erteku autonal szerintem megeri, hogy a kar nagy reszet ne te viseld.
-
Mauzes
őstag
válasz simonjoe #286046 üzenetére
Szerintem az alapfeltevésed is hibás. "Rutinom van, én nem okozok kárt." Mindenki azt hiszi, hogy nem fog hibázni, aztán mégis megtörténik. Egyszer előfordul és akár totálkárosra törhet az autód.
De oké, ez amúgy egy elfogadható hozzáállás, bevállalod, hogy nem fizetsz casco-t, de ha hibázol, akkor viseled a kárt. Csakhogy csomó eset van, amikor nem te vagy a hibás és mégis kár ér:
- kőfelverődés miatt szélvédőcsere (nekem 200 ezer volt)
- kátyúban sérül az autó
- alkatrész lopás (nálam a ködlámpát lopták el, 300 ezer)
- másik okoz kárt, de nem ismeri el, és olyanok a körülmények, hogy utólag sem lesz bizonyítható
- parkoló autódba belemennek, majd elhajtanak
- és csomó más eset lehet, ami eszünkbe sem jut -
-
-
veterán
válasz pit stop #286056 üzenetére
Meg tudok érteni mindenkit (ha olyan napom van). Fater most ősszel finoman lekoccolta lámpánál az előtte álló autót, anyám magyarázott neki valamit, ő figyelmetlenül elindult miközben a másik még állt... Suzuki Ignis, kicsi kocc, 2,1 millió Ft - persze durván lehúzós cascos javítási ár. (Szép lett a javítás. )
Én legjobban a jégesőtől félek, vagy a saját figyelmetlenségemtől. Golf GTI casco 102 e Ft /év (Keszthely, C1 vagy C2). A Mazdára valami minicasco van csak, asszem' 35 e / év; jégre, viharra, másik autóval történő ütközésre fizet.
-
-
MC Pite
veterán
válasz simonjoe #286046 üzenetére
Ezer oka van a full casconak. A rész és full különbözete miatt
Csládban is jött már jól, hogy a hat hónapig tartó rendőrségi eljárás idejére nem kellett várni a javításra/lóvéra, casco fizette. Kellett a hat hónap, bonyolult ügy volt... Faterék mentek a nyolcason, hülyegyerek szembe drifelt egy ladával jogsinés kötelező nélkül, és elkapta a C8 bal elejét. Ha nem épp 2,5 tonna lett volna hanem egy kisebb kocsi, azt lelökte volna.
Na, hogy kinlehet a hibás és mi történhetet hat (!) hónap kellett a rendőrségnek, és végül a bő 900 ezres károkozásért és veszélyeztetésért kapott a srác 60 ezer Ft bírságot (bő tíz éve).
Igen, ez komoly.Másik eset a parkolóban állva autóra esett faág, amire nem akart fizetni senki, mert ez neeem elemi kár, ez az önkormányzaté, aki meg nem ismerte el.
Plusz durrdefekt és vagy lengéscsillapító törés miatt tk-ztam a család autóját. Nem volt casco, rendőrök minket marasztaltak el (lengéscsillapító mérés volt 1 hónappel előtte garanciáztatás végett, végig hazudták és csalták az ügyet az esztergomi kapitányságon és bíróságon).
Nem esett jól, talán megfoghattam volna, talán nem, de azóta járok évente tréningre.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Kickass
őstag
Nem bírja rosszul a 2.0TSI:
[link] -
nagyúr
Kalkuláltam KGFB-t Subarura, egy ezressel lesz olcsóbb jövőre - 42k vs 41k, B10-ben, öreg falusiként.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Kickass
őstag
-
tboldi
nagyúr
válasz Mauzes #286065 üzenetére
A DSG-hez nem szorosan kapcsolódva jut eszembe, ma kora délelőtt (6°C) ismét csúszkált a kuplungom, de már meglehetősen nyugisan közlekedve is csinálta. Úgyhogy én is gyűjtöm a kesst, mert ha így is, úgy is le kell venni az M32-es váltót, azt is illene teljesen gatyába rázni.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #286070 üzenetére
Azzal 2 bökkenő van:
- a 155 pacis MiTo és az Abarth Grande Punto rövidebb végáttételt kapott, mint bármi más, amibe M32-t szereltek, a későbbi variánsok pedig már C635-ös váltóval jöttek;
- már van egy drága short shifterem, ami csak az első generációs M32-re jó, a másodikra másfajta való.Szóval még ha drágább is (nem biztos), célszerűbb a meglévővel foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Mesélitek itt páran, hogy jó a casco mert a hosszadalmas eljárás miatt csak sok hónappal később érkezik a határozat.
De ilyenkor mit ér a határozat? Mármint a casco fokozatra ez gondolom nincs hatással, vagy ezzel lehet menni a biztosítóhoz és nyer vele valamit az ember (károkozó fél kgfb terhére könyvelik át)?⭐ Stella
-
veterán
egy dolog megoldasan gondolkodom meg az audi eseten. najo ketto. mennyire lehet nehezkes ebbe beleepiteni a gyari tolatokamerat es holtterfigyelot szerintetek?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz bandus #286074 üzenetére
Annyira nem nehézkes, inkább az alkatrészek ára ver majd földhöz. Kamerát még megéri venni bontóban, de radar szenzorokat nem (azok könnyen sérülnek).
Be kell drótozni a vezérlő modulba és átbillenteni OBD-vel azt a beállítást, ami aktiválja.
Tuti van aki ezt megcsinálja. (Fordnál láttam ilyen gyári retrofitet külföldön).⭐ Stella
-
mycso
veterán
válasz MunezXBK #286064 üzenetére
Azért ez ennyire nem evidens.
Tavaly az autókeresésem látóteréből pont ezért estek ki az Arteonok, mert pár éves példányok, 100.000km futás után olyanok voltak belül, mint valami leharcolt alsópolcos autó. (mondjuk abban igazad van, hogy ettől függetlenül még drágák voltak, közel milliós felár egy b8-hoz képest... )
A B8 passatok viszont valóban tartósak, 200.000km felettiek is patika újnak tűntek belül.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Szada85
aktív tag
válasz mycso #286080 üzenetére
Valószínüleg kategóriafüggö is illetve használati mód is nagyban befolyásolja, G7 (meg 7.5) GTI-nek a sima kockás szövet ülése úgy kopik és szakad kifelé (jellemzöen a háttámla kagylósításának hegye, ahol ki-be ülsz), hogy elkeserítö, van 60-70-80 ezret futott autóból tucatnyi, ahol már rojtos az anyag, és szálak lógnak ki.
A Honeycomb pedig relatíve ritka, pedig elsösorban olyat próbálnék találni.
-
Qru
MODERÁTOR
Jo latom, hogy ma meg nem volt fogyi? Bubival toltam egy 7.95-os atlagot (BC:7.4). Keves autout sok orszagut. Es volt benne egy kor a Matraban. A lefagyott vizatfolyas megviccelt elsore (0 fok volt fent, ejjel boven fagy volt).
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
addikt
válasz tboldi #286071 üzenetére
Oh, én naív azt hittem, hogy plugandplay.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #286086 üzenetére
Ez csak a harang az egész váltó legvégén, ez éppenséggel p&p.
-
tasiadam
veterán
Mindig megtalaljuk a balesetet. Elsok par kozott ertunk oda. Sotet VW, szembol nem tunt serultnek, de megpordult valahogy. Meg par auto megallt neki, megkerdeztek mizu, mentot kihivtak, mentek tovabb, igy mi nem alltunk meg huzamosbb idore. Nemtom sima uton hogy tortent, de 2 savot elfoglalt. Eso es szel itt mar nem volt, ut csont szaraz.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
mycso
veterán
válasz Szada85 #286084 üzenetére
Ezek mind bőrösek voltak, jellemzően r-line. B8-ból ugyan ezt a felszereltséget néztem, a passatok rendben voltak 200.000 felett is, az arteonok 100.000 körül hányadékok voltak belül, ahogy írtam is.
Természetesen lehet, hogy arteonokból megtaláltam a világon azt a 4 példányt amit "széthasználtak", de minden esetre számomra nagy csalódás volt.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Alusky
aktív tag
válasz szőröscica #286095 üzenetére
Munez rászoktatta az embereket.
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
-
-
tototos
őstag
Ha már casco:
11 éves Prius Pluginra vidéki címmel 180 ezer forinttól indul -
barnam_
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen