-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Magnum_ #143542 üzenetére
Több cégnél több céges autóm volt, de sosem volt semmilyen papír. Mostani cégnél is mindenkinek van autója, volt akit ellenőriztek is, volt aki koccant is, rendőr is kint volt, de sosem kértek semmilyen papírt senkitől (mármint használati engedélyt a céges autóra nyilván, a többit elkérték). Van erre vmi jogszabályhely? Me akkor szólok a tulajnak, hogy írjunk vmit.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
-
-
-
grizlisandor
addikt
válasz Jorus #143552 üzenetére
Cégnél ahol dolgozom, ott engedélyhez kötik, belső szabályzat szerint kellene hordani a engedélyezős papírt, de még élő emberrel nem találkoztam, aki hordaná. Van kártyánk, amit a kocsiban le kell érzékeltetni, mert különben sípol, mint állat. Kártya fényképes "igazolvány" hátoldalán van írva, hogy ez engedélyt ad a társaság autóinak vezetésére és a kártya tulajdonosát azonosíthatja a xy telefonszámon. Rendőröket itt vidéken nem érdekli, párszor volt, hogy int, hogy húzódjak le és álljak meg. Meglátja a céglogót a kocsi oldalán és int, hogy menjek tovább.
-
Micsurin
nagyúr
Olajnak mi az a hőfok ahonnan nem csak kímélősen lehet menni? 80-110 az üzemi tartomány nem? 80 alatt ne igen nyomja az ember?
Eddig akkor vettem csak sietősebbre a figurát ha az olaj hőfok elérte min a 70-75 fokot. (55-től írja amúgy a Golf, érdekes az alatt kihúzza
3 vonallal. )The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Szoszo94
őstag
válasz Micsurin #143561 üzenetére
Körülbelül úgy, ahogy írod
Nekem az olajat nem jelzi, így mikor a víz 70 fok körül van, kicsit jobban terhelem ha nem fagypont alatti a hőmérséklet (addig 1500rpm, max 2000, aztán 70 fok fölött 2500-3000). Aztán ha elérte a víz a 90-et, akkor már különösebben nem figyelgetem, onnan nemsoká az olaj is el kell érje az üzemi hőfokot.Visszatérve a forgalmira: szvsz azért hagyják a legtöbben a kocsiban, mert egy nagy lap, amit nem tudsz rendesen eltenni akár igazolványtartóba, akár pénztárcába és így nagy az esélye, hogy elfelejted magaddal vinni. Sokkal praktikusabb lenne, ha a törzskönyv lenne ilyen papíron, a forgalmi pedig kártyán. Azt a jogsi mellé be lehetne tenni és csókolom. Akkor én is mindig magammal cipelném Egyedül az lenne a bajos, ha vannak záradékok is, de biztosan lehetne erre is megoldás - pl központilag, rendszám alapján lekérdezni azt is, ha megállít a rendőr, akárcsak a műszakit.
#563: akkor gyorsan felmelegíti neked a vizet, nálam azért a mostani 15 fok körüli hőmérsékletnél is kell majdnem 10km a városon át, mire eléri a 90-et.
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Micsurin
nagyúr
válasz Szoszo94 #143562 üzenetére
Köszi
Én a vízre nem adok rég 90-et mutat az óra az olaj hőfokom meg átvan húzva ergo 55 fok alatti.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
flegga92
senior tag
válasz Micsurin #143563 üzenetére
Hát ha a Golfba olyan mint a Fábiában akkor nem is szabad ráhagyatkozni
Reggel beindítottam, mentem vele kb 1 km-t, piros lámpánál megállok, Start-stop leállítja a motort. A 1,5 perc alatt míg vártam, a vízhőfok 40-ről 70 fok felé kúszott leállított motornál
Az olajhőmérséklet kijelzés baromi jó, bár ezek után kételkedem benne. -
BigBlackDog
veterán
válasz Szoszo94 #143562 üzenetére
Mondjuk Nálad kicsit nagyobb motor van az autóban (gondolnám, hogy gyorsabban is bemelegszik), de az 1.4 TSI Leonból kiindulva nem hagyatkoznék a vízhőfokra. Indulás után 3-4 kilométerre már 90 fok körül van a víz a BC szerint, de ott még az olaj bőven 60 fok alatt van. Kb. 10-15 kilométer után (amiben van már autópálya is) éri el az olaj a 80 fok körüli hőmérsékletet nálam.
(#143564) flegga92: Nem lehet, hogy start-stop által leállított motornál még pörgeti a vízkört valami szivattyú és szépen lassan átáramlik a hideg víz a valamennyire már átmelegedett motorblokkon?
-
flegga92
senior tag
válasz BigBlackDog #143565 üzenetére
Elképzelhető, céges autó így annyira nem jártam körül a témát. 1.0 TSI motor, oké, hogy nem nagy, de szerintem 1 km alatt nem kéne akkor sem így melegednie mikor kint 15 fok van. Bár azt is el tudom képzelni, hogy van benne villanyos hűtővíz fűtés, mert a dízel Amarokban van. Mondjuk ebből kispórolták a vízhőfok mutatót is, télen a fűtésből lehet következtetni, hogy mikor kezd el melegedni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Micsurin #143563 üzenetére
Arra ne is alapozz a VW-ek 70-110 fok között fixen 90-et mutatnak. Az olajhőfok a tuti, azt figyeld. 80 foktól már bőven jó vagy egészen 120-ig. A 125-130 az már necces tartomány.
mod:
Szoszo94: Én hidegen sem szeretem 1500 körül tartani a fordulatot inkább 2000, ott már van rendesebb kenés. [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
-
#89309696
törölt tag
válasz kisza25 #143556 üzenetére
Persze, mert idiótán van kitalálva ez is. Egy olyan okmány amit magunknál kéne hordani nem kártya alapú, mint a törzskönyv (ami meg otthon a fiókban van...). Akkor mindenki magával hordaná. Ráadásul a papírforgalmi a francba szétfoszlik, ha hurcolja az ember. Kártya bőven elég lenne, sorozatszámot neki, rendőr meg lekérdez mindent adatbázisból, amúgy is lekérdezi legtöbbször mert a forgalmi könnyen hamisítható a gagyi elavult papírformátuma miatt. 2019 van, azért ez tényleg vicces, hogy ez ilyen. És erről egy mukkot nem írt még senki, hogy változtatni kéne, mármint autós oldalak stb. Úgyhogy ez még jó 20 évig így is marad.
Nekem is bent van. Otthon az udvarban áll ott olyan mindegy, ha boltba megyek ott már cikibb. De mint ahogy mondod, a kocsik 90%-ában ott van a forgalmi miközben a Tesco parkolóban ácsorog, de lehet még 98% is van az. Jobb esetben pár odafigyelőbb ember éjszakára beviszi, ha az utcában parkol, de az se lehet sok.
El lehet dugni a kocsiban, akkor ha a rendőr igazoltatja véletlenül nem tud mit felmutatni a tolvaj, de a tulaj is szarban van a lopás bejelentésénél, hogy nincs nála a forgalmi. Nem mintha annyira eldugná akárki, napellenző, kesztyűtartó, kész. Szóval az is csak negyed megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #89309696 #143570 üzenetére
Elég nagy hiba a kocsiban tartani, casco sem fizet lopásra ha nincs meg a forgalmid + összes kulcs.
Am a TAJ kártya is ilyen, az is lehetne szabvány kártya méret de még véletlenül sem, éppen picit nagyobb, hogy pont ne férjen bele a bankkártya mellé. Mondjuk az EU-s TB kártya legalább standard méretű, így azt hordom magammal inkább.
#nincsbennetarcsi
-
Integrale
veterán
válasz #89309696 #143570 üzenetére
Mi szukseg a forgalmira egyaltalan? Ireknel es angoloknal nincs ilyesmi.
Kapsz a kormanytol vasarlas utan egy hajtott A5-os lapot, rajta adatokkal, a hajtott fele perforalt, amikor eladod az autot, akkor erre irod az uj tulaj adatait, feladod postan/beviszed szemelyesen es kesz. (Ennyi volt az atirasi procedura, igen, koltsegben is, max 2 euro a belyeg miatt).
De nem kell hordanod magaddal, sot nem is ajanlott. Ott az a k.va rendszam, hozza lehet tarsitani mindent. Rendor latja a rendszert, tulaj Lakatos Kevinszpészi, a sofor neve is az? Igen! Jo utat. Nem! Alljon csak oda felre.Alig varom, hogy csippet tegyenek a farpofamba es minden azon legyen, adokartyatol a jogsin at, a szemelyiig. Es nem kell cipelnem magammal semmit.
"Bad reklám is reklám too"
-
#89309696
törölt tag
Jaja, dízel mehet nyugodtan 2000-ig, benzines 2500-ig, de igazából fülre hallani. Ha az ember szerencsésebb helyen lakik, mint én akkor körbemegy a hátsó utcákban és finom terheléssel tök gyorsba be tudja melegíteni a motort. Utána meg már lehet menni vele normálisan, nem kell üzemiig se várni, 90-et tudja tartani az úton. Csak ha padlózgatni akarja az ember tiltás környékéig akkor kell megvárni üzemi hőfokot, meg nagyobbat akar rajta terhelni.
Főnököm szokása, hogy indítás után rögtön tutoltatja a motort a cégtől kifele és hajt fel a főútra ott is kihúzza rendesen. Na amiket ő használ kocsikat abban eddig mindegyiknél százezrenként turbót kellett cserélni, az egyik dízel hengerfejes lett, vetemedett. Más bajuk amúgy nem volt.
Ha várna fél percet és normális fordulaton gurulna át a parkolón, bekötőúton és nem háromnegyed gázzal gyorsítana fel 95-re a főúton meg a kanyarokból sem háromnegyed gázon gyorsítana ki az első pár Km-en, akkor azok a kocsik röhögve mennének 300 ezret ilyen jellegű szerelések nélkül. Igazából ennyi is elég nekik már. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #143556 üzenetére
Nálunk ha forgalmival együtt lopják el az autót, akkor nem érvényes a casco rá, így a teljes költséget az ügyfél állja. Ez külön ki van emelve mindenhol, szóban és írásban is. Nem is volt még rá példa, hogy azzal együtt loptak volna autót.
Meghatalmazás: nálunk a sofőrök kapnak kis szerződést, ami igazolja, hogy használhatja az autót belföldön vagy külföldön. Nyugatabbra azért volt, akitől kérték, itthon kb. soha. De ha szar napja van a rendőrnek, akkor ebbe bele tud kötni simán.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
válasz Integrale #143574 üzenetére
Nálunk is lát mindent a rendőr a rendszámból. Szerintem ha bemondom az adataimat fejből még az igazolványképemet is látja. Szóval még papírok nélkül is simán igazoltathatóak vagyunk (kivéve ikertestvérek ).
Nálunk egyszerűen ilyen a rendszer. Nálunk még mindig sok helyen kp-ban van fizetés, azzal fizetnek a boltban, sárga csekken adják fel a számlákat. Ilyen a felfogás, ehhez igazodik valamilyen szinten a rendszer is. -
gzbotii
veterán
válasz Integrale #143574 üzenetére
Ez feldobta a reggelem
Amúgy nekem volt olyan, hogy iratok nélkül mentem el véletlenül, a román rendőr megállított igazoltatni, elmondta, h igazából ez nálam kéne legyen, mé' nincs aztán név+lakcím alapján lekérdezte az adataimat, minden ok és viszlát. Ja, és legközelebb legyen nálam minden.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Doki16
addikt
válasz #89309696 #143575 üzenetére
Az én főnököm is ugyanilyen. Mindig ott van alatta az új autó amit általában 2-3 éves korban már cserél. Már a telephelyről is padlógázzal áll ki még télen is. Minden autóját milliókért kellett szervizelni már 100-150k km-nél. Nem foglalkozik vele, mert úgysem neki kell fizetnie a javítást.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Integrale #143574 üzenetére
Aztán amikor két kézzel fogja a vállad és küldi a szondát leolvasni az adatokat, akkor az nem lesz annyira jó.
Egyébként igen, ennek kéne a jövőnek lennie, nem annak, hogy a mai napig kiszedhetnek csak úgy, vagy megállítanak igazoltatni és kérdezgetik, hogy hova, minek és merre tartasz. Amihez semmi köze.
Doki16: Az én főnököm meg perre akart menni, mert fél literrel többet fogyasztott az autója és nem hozta a gyári értéket az első néhány ezer km-en (ahol szinte mindig többet esznek az autók). Szerinted mennyire hajtja?
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Doki16 #143582 üzenetére
Hybridben nem hisz, meg nem is ért hozzá, csak a dízel vagy a villany. Mert ő próbálta és neki sokat evett, én meg csak röhögtem rajta. Dízel se kéne neki, mert képes inkább egy eladós, lefingott autóval vidékre menni, hogy abból használja az üzemanyagot, mint a sajátjával. Így a legtöbb autója előbb éri el a naptári revíziót, mint a km-est. A vérében van a spórolás - és akkor még finoman fogalmaztam -.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
zolynet
addikt
2napja nem lehet eljutni már korán reggel (f7) a Könyves Kámán Gyáli úti felüljárótól a Vajda Péter utcáig, illetve tovább is gondolom, de én csak addig nézem.
Van később valami sáv lezárás?Life is too short to stay stock!
-
batai15
félisten
válasz Integrale #143574 üzenetére
Főleg ebben a mai erősen informatika világba ciki ez a papír alapú szarakodas ..amúgy mekkora faszsag már hogy casco nem fizet ha nincs meg a forgalmi a lopott autónak ...M már bocs de azért nincs meg általában mert el lopják ... És ez egy faszsag szintén hogy ha bemész egy tejért vigyél magaddal egy paksamétát..
Tiéd a kocsi ? Igen . Akkor meg ? Értelmetlen hülyeségeket hogy a ha a paraszt pórul jár ne kelljen fizetni a casconak..
De azé kötelező új autóra kötni , mikor fizetni kell meg megy a mutogatás .[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz Doki16 #143526 üzenetére
Belenyult, de lenne azert egy tippem, hogy a szervizelessel is jol lehuztak, nyilvan a valtofelujitas szepen megdobta a koltseget, de abbol kiindulva hogy, uj feknyereg a regi sz*r betetekkel/tarcsaval lett felrakva es 1,5 misi elkoltese utan is mindenhol fossa az olajat, lehet szervizt/szerelot kellene valtania.
-
Doki16
addikt
válasz Kickass #143587 üzenetére
Mindegyik új kocsijával? Dehogyis, csak talpalja mindig és képes egy nap hússzor is rövidtávozni dízellel. Amikor magasnyomásút és befecskendezőket cserélnek gyári újra, ott könnyen összejön a milliós számla. Ma már szerencsére hybridet hajt, ott meg a 7 literest fogyasztást sokkalja a nagy suv-tól.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz batai15 #143586 üzenetére
Mivel a forgalmival igazolod, hogy a tied az autó, így jogos az érvelés, hogy nem fizet a casco, ha a kocsiban hagyod. Igazoltatásnál egy lopott autót simán kidumál egy nyugodtabb arc, ha ott a papír nála.
Nem kötelező a casco, csak hiteles autókra, okkal.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
gzbotii
veterán
Hát...az új Defendert is szokni kell [link]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
batai15
félisten
válasz CactuS #143589 üzenetére
Forgalmiba benne van a tulaj , alváz szám is .
Meg ott a rendszám .
Mai online rendszerben bármelyik ismeretében tudni kell(ene ) a többit .ennyire egyszerű volna.
Van forgalmi :benne a név , személy azonosság nem ugyan az ,akkor meg állítani .
Etc etc .
Úgy hogy elég hülye indok .[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Én a tárcámban tartom a forgalmit, a műanyagtok nélkül pont elfér benne, ahogy a TAJ is.
-
DEJVID
őstag
Ma délután 5-re kell elérnem az Istenhegyi útra Dél-Pestről. Van valami tippetek, az időt tekintve, vagy hagyatkozzak a wazera?
-
MasterMark
titán
válasz #89309696 #143570 üzenetére
Kártya bőven elég lenne, sorozatszámot neki, rendőr meg lekérdez mindent adatbázisból
Erre egyébként a rendszám is tökéletesen alkalmas lenne.
És azt meg hogy ki vezetheti, ugyanoda felvenni az adatbázisba. Akkor ha olyan vezeti aki nincs ott akkor már gyanús.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
batai15
félisten
válasz MasterMark #143597 üzenetére
+1
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen