- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- SUSE Linux
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
tonyrulez
őstag
válasz -=RelakS=- #228150 üzenetére
Igen, ezt látom a valóságban, bár azért ennél jobb a helyzet ha kicsit feljebb van állítva a lámpa, és az a kis nagyon világos téglalap egy erősségre hozható az alatta lévővel.
4 8 15 16 23 42
-
-=RelakS=-
veterán
válasz tonyrulez #228151 üzenetére
Itt van egy szűkebb összehasonlítás, de szerepel benne a Busch + Müller Ixon Space, amit most használok. Szép nagy fénye van, szerintem mindent is jól látni vele, csak hát ehhez is kell egy "távfény" is Illetve közel négyszer annyiba kerül, mint a Sigma.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #228147 üzenetére
Nekem is pár perc beállítani. Ha semmi rendellenes (váltóhajlás, kopások, fog kitörés stb.) nincs a hajtásban és a váltórendszerben akkor nem nagy dolog. Legutóbb a váltókar cseréjekor a bowdencserével együtt nem volt negyed orazaz egész művelet. Első váltó lehet problémásabb, főleg hogy terhelés alatt van valamennyi "helyezkedése" a hajtóműnek, de pont annyi hogy állítani kelljen.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #228153 üzenetére
Ja, ez ilyen. Vagy sikerül elsőre, akkor tényleg hamar megvan, vagy nem sikerül elsőre, olyankor nekiesik az ember a végállásállító csavaroknak, össze-vissza tekergeti őket, meg a bowdenfeszítő csavart is, k.anyázik kicsit ( sokat ), de a végén úgyis sikerül, csak kicsit tovább tart a művelet . Volt már így is, úgy is.
-
Zodiacus
tag
Sram láncok jók ( Pc-1051 ) Vagy ki mit ajánlana 10s sorra?
-
jjeahh
nagyúr
válasz tonyrulez #228148 üzenetére
Az olcsó öreg kínai verhetetlen mi? Amúgy sst20 leddel az S2+ is sz*r bringán. A Lumintop B01 fénye sem tűnik makulátlannak, de sokkal jobb, mint a Sigmáé, amit én sem értek, hogy képzelték el. Astrolux BL02 és BL03 viszont nekem úgy tűnik, rendben van és a vakítás problémát is megoldja.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #228160 üzenetére
az sst20 a pici? már nem emlékszem. ezeket a mezei zseblámpákat amúgy nem nehéz úgy megtuningolni, hogy ne vakítsanak, de sokat a fényükből se veszítsünk, csak kell egy kis öntapadós alucsík a felső részére a kilépő üvegnek. az nem mindent nyel el, de a gyalogosok/más szembejövők nem látják közvetlenül a LEDet.
Amúgy van nekem kisebb LEDes lámpám S2+-ból, meg C8-at is próbáltam kormányon, ezek a fókuszáltabbak bejönnek. De aszfaltra a B02 több mint jó nekem, pici is, nagy akksi is belemegy, kár hogy nappali villogót nem tud.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #228161 üzenetére
Enyém [link] vakít mint állat, de kit érdekel? Úton a gyenge fokozat elég, erdőben meg a fákat nem zavarja az erős fény. 🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #228163 üzenetére
Na mindjárt jönnek a kint élők azt megkapod
-
parandroid
nagyúr
válasz tonyrulez #228148 üzenetére
Mindig, amikor lámpát kell ajánlani, tartok tőle, hogy ez lesz. Ha nappali fényt akarsz, akkor vegyél egy kínai fényágyút. Mondjuk én, ha autóval jövök szembe, akkor rád fogom baszni a teljes ledes reflektoromat, hogy biztosan jól láss, és bízom benne, hogy pedagógiai célzattal más is így tesz.
Az éjszakai közlekedés nem arról szól, hogy 3 tengelyen 360 fokban mindent látnod kell. Ha az erdőben, vagy magad mellett akarsz nézelődni, miközben haladsz, akkor mindenképpen fejlámpával kell kombinálnod a biciklilámpát.
Ahogy írtam, 3 éve járok munkába Sigmával, hajnali fél négykor. Korábban valamelyik még gyengébb modell volt, azt kicsit én is gyengének éreztem. Nem tudom, te hogy állítottad be, vagy melyik fényerőn használod, én maxon szoktam, ott van rendesen táblatükröződés is, meg a kátyúkat, úthibákat is látom, 30 fölötti tempónál is. Sőt, az a kis csík az oldalán arra is elég, hogy magam mellett is látom a koskormány vetített árnyékát. Villogni meg még sose villogtak rám. Persze én nem nézelődni járok az erdőbe, hanem közlekedek, szóval nekem elég, ha azt látom, amit kell.
Hasaggymeg: Nem is kapta meg az stvzo plecsnit. Mondjuk már csak a villogó mód miatt sem, ami itt közúton tilos, pedig igen hasznos dolog tud lenni. Gondolom amúgy a gyengébb fényerővel ezzel is lehet közúton közlekedni, ha meg maxon felejted, majd villognak a szembejövők. Erdőben, terepen meg kell az ilyesmi, az biztos.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #228163 üzenetére
Ez nálam sem szempont. Ezzel az erővel az összes szezonlámpás faszkalapnak villogtathatnék.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #228165 üzenetére
így van, érdemes egy fejlámpát betenni a cuccok közé, ha éjszaka kivilágítatlan helyen közlekedsz.
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #228161 üzenetére
Ugyanaz a lámpa, más driver, több lumen, kisebb led és nem orange peel. Ez már nem EDC lámpa, inkább thrower, ezért bringán nem az igazi, de elvileg az sst40 ledes jó. Nekem még két xml ledes van, 1000 lumenes, azok nagyon királyak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék venni egy kisebb nyomatékkulcsot az apróbb dolgok meghúzására, van valami ajánlott típus?
Meg karbon nyereg rögzítésére valami karbon paszta kellene nekem, itt nálunk a környéken nem kapható. -
chubby2o6
senior tag
válasz Intruder A 6 #228169 üzenetére
Én ilyet [link] vettem.
Nyomikulcsom nekem sincs, még nem döntöttem el, hogy ahhoz a 3 db csavarhoz kell-e egyáltalán.[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #228171 üzenetére
tehát ha van valamid 5Nm magasságában, az le is fedi
Nekem épp ilyen, fix 5 Nm-es van csak, nyeregbilincshez, stucnihoz használom, máshoz ritkán. De amúgy Intrudernek: 10 körül szokott lenni áruházi, csak szerintem azok nekünk túl magas tartományokat tudnak, a fogaskoszorú 40Nm-éhez meg tök fölösleges nyomatékkulcsot venni. De ha valamit találsz, ami valahol 3-4 Nm körül kezdődik, az jó lehet.
Most gyorsan ránéztem, az autósom is 28-tól indul, bringához nem jó, szóval többre mész egy bringa célra gyártott fix nyomatékúval (szokásos webshopok).
A tetőcsomagtartómhoz kaptam egy 3 Nm-es 5-ös imbuszt is gömb fejjel, csak ha a kulcsért vennéd, úgy nem jó az ár:érték aránya.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
senior tag
Én egy ilyen nyomatékkulcsot vettem. Akkor pár €-val még olcsóbb volt, és az árfolyam sem volt ilyen "pompás".
Biciklihez még nem használtam, de autót már szereltem veleПутин, иди нахуй!
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Intruder A 6 #228169 üzenetére
Vannak ilyen "gyenge" nyomatékkulcsok, de az áruk nem gyenge.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #228171 üzenetére
Ááá, én annyira nem veszem véresen komolyan . Aluvázam van, mindent kézzel, érzésre húzok, soha nem volt gond semmivel. Nyilván meg lehet húzni mindent az ajánlott nyomatékra, de alu cuccoknál ( kormány, stucni, nyeregcsőbilincs, nyeregpálca, stb. ) nincs akkora jelentősége, mint a karbonnál. Ha csak meghúzom, nem eszetlenül megtépem, olyan nagyot nem lehet hibázni. Ja, nekem gyorszáram van, azt nem is nagyon tudnám nyomatékra húzni . Rendeltem nemrég egy karbonvázat, na annál van a 3 csavar ( nyeregcsőbilincs, hátsó féktest ), amihez esetleg kellene ( bár nem vagyok biztos benne, hogy a féktest hátsó csavarjához hozzáférnék-e egyáltalán a nyomikulccsal).
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #228175 üzenetére
ezekhez vennék 1 db 5-öst, és némelyiken még húznék kicsit, ha igényli. Ha lenne, ami lefedi az egész tartományt, akkor lehet hogy játszanék vele, de engem csak az érdekel, hogy a kis 4-5-6-os meneteket ne szakítsam meg, talán sosem lazult még le csavarom.
szerk: karbon csövet sem fog nagyon senki összeroppantani, kivéve ha olyan az a bilincs, hogy nagyon egy ponton nyomja az anyagot, pl.a bilincs szélén. Szóval ott is inkább a menetekre kell vigyázni. bár néha az is fontos, hogy az előírt nyomaték meglegyen, hogy ne forduljon el, ne csússzon be..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
ha már fejlámpa: tudom, biztos lenne topicja, de itt sokan futnak is. aki fejlámpázik, milyet használ? van, de kissé nehéz (vagy kéne gyártanom jobb fejpántot), 18650-es. [link] azt hiszem, ez volt amit kinéztem, és könnyebb lehet, meg kevésbé rázkódik. van valami tuti bevált? mondhatjuk hogy terepre.
usb-s töltés kéne bele.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
szuszinho
őstag
válasz Mezga Aladár #228175 üzenetére
Pont tegnap cseréltem tárcsát, és néztem mennyire kell húzni a csavarokat:
"Like most other fasteners used on your bike, rotor bolts have a recommended torque. SRAM/Avid states that its rotors should be tightened to 6.2nm (55 in lb), while Shimano recommends 2-4nm (18 – 35 in lb) for its rotors. "A 40 nem elírás nálad?
-
parandroid
nagyúr
válasz ZolkoW #228178 üzenetére
Petzl, ami a legjobb kb. Mondjuk Actic az,amivel már konkrétan terepen is lehet futni. A Core verzióhoz meg a tölthető li-akksi is jár, de végszükség esetén bármi aa-t is megeszik. Hosszútávú terepfutók tartalék core akkut szoktak magukkal vinni, azt tölti a powerbank, amíg a másikat használja.
Persze nyilván nem olyan jó, mint akármilyen alis rendelés 3 euróból, de na…
Futáshoz amúgy elég specifikus dolog a fejlámpa, mert a pánt is fontos, a kényelem, meg az ergonómia is. Nem rázkódhat a futó mozgástól, nem csúszhat le/fel, de tudd állítani a szöget, lehetőleg minél kevésbé izzadj alatta, meg még könnyű is legyen, erős fénnyel, és bírja sokáig.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #228165 üzenetére
Vadkelet, itt mindent szabad. 🤭... a villogó nappal jó, forgalmas országúton (vagyis nekem szinte soha ), erős fényt meg leginkább az erdőben használom. Valaki írta itt jó pár éve, hogy lámpájával bár nem sokat lát este de legalább jól odabax a szemből érkezőknek. ... azóta is ezzel poénkodunk zasszonnyal.
ZolkoW... bár nem fejlámpázok, már tervezem egy ideje, Sigmammal adtak egy faxa sisakkonzolt is és mivel nejem télen, főleg télen sötétben aligha bringázik, övét [link] szándékozom feltenni a kormányon lévő Buster 700 mellé, fejemre.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #228165 üzenetére
Szerintem nem a kínai lámpával van a baj, hanem a pozícióval. Egy Varia UT800 is tud vakítani, ha nagyon felfelé néz a kerékpáron. Egyébként én is levillogom azokat akik így tekernek, sőt városban lelassítok és elmondom a sporinak mi a probléma.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #228186 üzenetére
Ez jó, csak egy nullást vissza kell dobni abból az 1200-ból (ilyent vettem karbantartóimnak ).
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deny330
aktív tag
válasz sebgutkopf #227798 üzenetére
Köszi mindenkinek a jókívánságokat!
Majd a fejleszthetőséget megnézem a Lyrik kapcsán, de őszintén szólva azon is gondolkodtam, hogy eladom a hátsó taggal együtt, és tényleg dobok bele fox felfüggesztést. Mindenesetre köszi az infókat, nekem még kicsit új ez a tuning dolog rockshox vonalon.
Semmering ahogy látom jól telt akkor, gratula a két drophoz! Én nem biztos, hogy bemertem volna adni. A downhill rész eltudom képzelni milyen lehet, saalbach óta még néha érzem az ujjaimat, az az 5 nap a féklyukakkal, sziklakertekkel..
-
deny330
aktív tag
válasz varsam #227806 üzenetére
Köszi!
Napokban próbáltam bekoptatni, voltam kint 1-2 alkalommal tekerni. Az első úgy érzem, hogy okés lesz, a hátsó egy picit még mindig fura. Lehet, hogy kiveszem egyik nap a betéteket a féknyeregből, megáztatom féktisztítóban és felcsiszolom, a tárcsát pedig letakarítom. Amúgy ha nem lenne tökéletes a fék utána sem, az sem feltétlen probléma. Később mindenképp ki akarok próbálni másik fékbetéteket a gyári Sramokon kívül.A teló szervizen én is gondolkodtam, mintha valaki mondta volna itt korábban, hogy gyárilag van olyan, hogy kevés bennük a kenőanyag?!
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #228187 üzenetére
Máshol talán 800 van maxnak írva, de turbo módon, anélkül fele a max. Szerintem hihető, persze nincs összehasonlítási alapom 50ezres lámpákkal, de erdőben lefelé nem volt gondom vele.
'92 Honda VFR 750
-
fulton
addikt
Vannak itt akik így tolják. Most őszintén hogy lehet itt látni Gondolom 30 cal repesztenek lefele... hogy merre is kell kanyarodni épp, rövid idő alatt dönteni ...És nem egyértelműen látszik merre is megy az út vagy mi lesz a domb után...nem egy road filing. Az akadályokról nem is beszélve. Az útról levenni a szemed nem is lehet..
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #228193 üzenetére
Látod erre nem is gondoltam elsőre :)
Még így is azt mondom, .siman benézhet egy kanyart..így vidin nézve is hajmeresztő. Minden közel hozzád fák szikla..egyeletlenség..keskeny jaratok..
-----
Picit más , szerintetek nyernék "valamit" ha lemennék 28 as külsőre(mondjuk tempóban)? A belső felnim 21mm így tudtommal az még felmenne. Csak úgy kacérkodok a gondolattal[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #228194 üzenetére
... ja és nem kispályások, ugyebár... meg ha esetleg egyszer mégis fának megy azt már nem tölti fel röhögtetni magát.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #228195 üzenetére
Igen ebben is van valami :D
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #228186 üzenetére
köszi srácok, majdnem ilyen az enyém is, Xtar H3. súlyban kb ugyanez, és erről (sőt, mindkettőről) tudom, hogy nagyot nem hazudnak a fényáramról sem. amúgy elégedett lennék vele, csak annyi a bajom, hogy a súlya miatt bemozdul minden lépésnél. ezért nézegetem, mi van még, ami inkább az a kivitel, amit linkeltem (meg a Petzl, stb). Csak gyűjtöm az infót, aztán ha mindenki azt mondja, 10ért hibátlan a decás is, és jobb se kell, lehet hogy megveszem azt, ha meg azt, hogy 20-30 alatt ne is próbálkozzak, akkor inkább megvizsgálom, a meglévőt (az is egy tizes volt amúgy BF akcióban, és a kínaiakból márkásnak számít, annyira, hogy komoly boltok is árulják itthon, a töltőik mondjuk híresebbek) hogy lehetne ügyesebben rögzíteni.
ja, ma voltam a tízpróbásoknál, és mindig ránézek a fejlámpa részlegre, volt ott ígéretes, 15 meg 20 JMF körül, fura hogy a keresés nem hozta őket.
Tekerős üzemmódváltójuk van, az jópofa.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #228194 üzenetére
Ezt már párszor tárgyaltuk. Egyáltalán nem jobb a keskenyebb gumi. Nem véletlenül kényelmesebb a ballonosabb gumi. A mintázata és az anyaga határozza meg, hogy milyen könnyen gurul. Meg persze a súly sem mindegy. Rossz terepen meg hátrány a keskeny gumi. Főleg a nagyobb nyomás miatt is jobban átadja az úthibákat.
[ Szerkesztve ]