- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz bringasisti #147397 üzenetére
Jólvanna! Értem én!
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
válasz kemotox #147396 üzenetére
Minden esetre grat, és kitartást!
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
maximilian4
addikt
válasz kemotox #147396 üzenetére
Kitartást. Ha már most rákaptál, gyorsan le fog az menni. Sajna munka mellett sokan felszedik a kilókat fiatalon. Nincs idő normálisan étkezni.
Más:
Aki tud occón szállást Semmeringen ne tartsa magában. Privátban is jöhet. Nincsenek luxus elvárásaim. Legyel hol aludni kb., meg azért ne munkásszálló legyen.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
robee19
tag
Ma délután hazafelé magától eltört a tiagra váltó "névtáblája". Ahol a csavar leszorítja. Csak azt vettem észre, hogy nagyon zörög a döcögős aszfalton.
-
dellfanboy
őstag
honnan tudhatnam, meg, hogy egy shimano nexus 3 valto attetele mennyire kulonbozik, egy klasszik regi MTB 3x6 sebessegetol? marmint neten talaltam egy ilyet a nexus3 gear ratio-ra de 0.73 1 1.36 ,, de ez nekem nem sokat mond.
pl. lefedi a regi mtb legkonnyebb, (elol legkisebb, hatul legnagyobb) es legnehezebb, (elol legnagyobb, hatul legkisebb lanckerek) vagy nem??
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
benfolds
őstag
válasz Runner_fxr #147357 üzenetére
hű bakker, ideje lenne kicsit jobban utánaolvasnom a dolgoknak, mert úgy látom, elég nagy tévedésben vagyok pár dologgal kapcsolatban.
-
Jester01
veterán
válasz dellfanboy #147406 üzenetére
Kiszámolod az arányokat és megtudod. De a válasz az, hogy nem fedi le. Jóval kisebb a tartománya. Ez olyan 180% míg egy 3x6-os 600-700% körül van.
Jester
-
Because
őstag
válasz benfolds #147407 üzenetére
ajánlom a gyúrós topikot vagy ezt az animét: HOW HEAVY ARE THE DUMBBELLS YOU LIFT?
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz dellfanboy #147406 üzenetére
a tartományokat számold ki, az kijön,ha a legnagyobb áttételi arányt elosztod a legkisebbikkel. de szemre messze nem lesz annyi, az mtb-ét, amivel hasonlítanád, nagyjából tudod? az első váltós bicómon pl. hátul 12-28 lehetett, elöl 28-38-48. annál 48/12 a legnagyobb, és 28/28 a legkisebb, tehát 4x-es átfogás.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
BigBlackDog
veterán
válasz dellfanboy #147406 üzenetére
Hátha segít; én itt szoktam számolgatni ilyeneket.
-
válasz bringasisti #147405 üzenetére
Wow, köszi!
Mind a 2-ből hiányom van, szóval egyelőre marad a "megszoksz vagy megszöksz".
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
jjeahh
nagyúr
Ma észrevettem, hogy hegyesre koptak a váltógörgőim. Van ezekre valami jobb alternatíva olcsón, vagy maradjak a gyárinál?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz bringasisti #147413 üzenetére
-
Fall-N
veterán
válasz Somatom #147329 üzenetére
Szerintem nem rossz dolog, egyedül az, hogy a profit orientált cégek úgy csinálják meg, hogy ne legyen tartós a fogaskoszorú és a lánc. Bár ez sem feltétlenül igaz, illetve nem mindegyik fajtára.
Nem véletlenül nem tudják még kiváltani. Akármilyen jó lehet papíron egy (bordás)szíj hajtás, ha nem lehet vele hagyományos váltót ("lánc"váltóra gondolok, de itt nincs lánc) csinálni, mert a szíj egyenesen kell hogy fusson. Ezért is lehet csak valamilyen belső felépítésű váltó, amilyen a középcsapágyváltó - Pinion vagy agyváltó. Lánccal ezt meg lehet tenni. Feszíteni sem lehet illetve nem kell a szíjat, igy a fogaskoszorút is el lehet felejteni, mert a fölösleges mennyiséget nem lehet feszíteni, mint egy láncnál.
A kardán szerintem nem jó alternatíva és ahogy bringasisti is írta ha tartós akkor nehéz is lesz. Meg egyébként is minek bonyolítani ennyire a forgó mozgást kardánnal?
Szóval egyedül ami még a jövőben életképes lehet az a Pinion + bordásszíj. Csak az ára horror. Meg egyébként sem nagyon tud elterjedni a speckó váz és a nehéz szervíz miatt.
-
HKorn
addikt
Őszies időben, tizenegy-két fokban ti milyen szerkóban tekertek? Valami jó bringás, szellőzős kabát/pulóver, illetve nadrág érdekelne.
Run&Ride
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #147414 üzenetére
A fókán volt (nyomtatott papíros) Sram alu görgő (1250 Ft/2 db postával), teljesen jó volt, kicsit hangosabb, amíg nem kopik a lánchoz, de jól néz ki. Vegyél ilyet, kenőanyag se kell bele, mosod, visszarakod, kész. Vélemény jöhet.
twine: minimum 3 helyen kell engedélyezni, hogy ne lője le a Stravát, ha a telefonod le van zárva, nem aktív a kijelző, más használja a memóriát stb. Keress rá a Strava + telefonra, hátha kidobja, mik a szükséges beállítások. Ha sikerül, teljesen használható lesz.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fetz
csendes tag
Alakulnak az előjelek a jövő hétvégére... Ma délután ránézek a gépre, első kerék totál lapos, megfogom a hátsót, felniig tudom benyomni. Biztos, hogy a múlt hétvégi pálya bejáráskor történt valami, mert azóta nem mentem vele és ott még nem volt vele probléma. Így legalább eggyel több program lesz most hétvégére. Remélem azért a versenyen nem lesz gebasz.
-
deny330
aktív tag
Üdv!
Hátsó tagokkal kapcsolatban valaki képben van? Adott egy 216mm szemtávolságú Float X CTD tag egy Giant Reign X0 2014-es vázban, amit ki szeretnék cserélni valami rugósra (csak kíváncsiságból, hogy úgy mit tud a felfüggesztési rendszer). A legtöbb esetben viszont csak 222mm szemtávolságú tagokat találok, 216-os konkrétan csak újonnan van rugósba. Kérdésem az lenne, hogy számít valamit a pár miniméter, vagy nyugodtan vehetek bele 222mm szemtávolságú tagot is, mert nem lesz gáz, és bele fog menni?
Szerk:
(#147414) jjeahh: Szerintem maradj a gyárinál. Ahhoz képest, hogy nekem mennyibe fáj az XX1-hez a görgő, szerintem maradj csöndben az olcsóbb alternatíváiddal együtt.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Fall-N #147416 üzenetére
Én húsz évvel ezelőtt sem értettem, hogy a bringákon miért nem használnak tárcsaféket. Kár, hogy akkor nem érdekelt annyira a dolog. Most sem értem, hogy miért rakosgatják arrébb a láncot különböző átmérőjű fogaskerekeken ahelyett, hogy változtatnák a fogaskerék átmérőjét. Ha tizenpár fog elég a nyomaték átviteléhez a kis lánckeréken, akkor a hajtó lánckeréken minek az a sok fog? Elég lenne ott is tizen fog, amiket azon az oldalon, ahol épp nincs a lánc, símán lehetne radiálisan mozgatni, ezzel változtatva az átmérőt, vagyis az áttételt. Ezt szíjra is lehetne alkalmazni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
deny330
aktív tag
válasz deny330 #147427 üzenetére
Bocs bocs, nem fért bele a szerkesztési időbe.
Más: valaki múltkor (jóóó múltkor még) linkelt egy kormánycsapágyat, ami elvileg 1,5 fokkal dönt a fejcsőszögön. Ez tényleg létező dolog? És ha igen, gondolom egy Enduro váznak ez nem okoz problémát?!
Kicsit agresszívabbá akarom tenni a bringát, a tubeless átalakítás óta az időm 90%-át terepen töltöm. )
-
Fall-N
veterán
válasz Somatom #147431 üzenetére
A bordásszíjas hajtásnak pont az a lényege, hogy ne legyen fogaskerék, így tudnak kenés nélkül is tartósak lenni és kisebb is jóval a súrlódás, kisebb veszteség a belefektett hajtási munkából. Bármilyen más elvű hajtás, amiben fogaskerék van ugyanúgy rossz megoldás bizonyos szempontból, mint a láncváltó. Ugyanúgy kopnának viszonylag hamar és ugyanúgy kéne a kenéssel is bajlódni, hogy ne kopjon szét. A fogaskerék - fogaskerék még terepre sem lenne jó mivel ha beleakad valami akkor meg is szorul az egész és lesz borulás. A kopásnak is adna a sár és a por.
A láncváltó átka, hogy pazarlás a fogaskoszorú elhasználódása, főleg ha nem lehet szétbontani, mint a drágább fajtákat. Az is pazarlás hogy nem egyformán kopnak általában a fogaskerekek, de egyben kell cseréljük, holott a keveset és kevesebbet használtak még jó állapotban lennének. Pont ezért a drágább de bontható fogaskoszorús lánchajtással nincs is baj, viszonylag olcsó és könnyen szerelhető.
Úgyhogy szerintem tényleg egyedül a Pinion + a Gates szíjas hajtás lenne a jó irány. Van is BikeMagon teszt egy ilyennel szerelt bringáról, jókat is írták róla. Csak nem terjed el és b...szott drága. Pedig terepen sokan értékelnék a zárt váltót és a sárra igénytelen szíjat.
cdl: Nekem általában melegem van, ezért is utálom a nyarat az extrém meleggel. A reggeli hűvösebb idő nekem még bőven tetszik és nem fázok. De ezt a fülledt levegőtlen meleget nagyon utálom.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Because #147438 üzenetére
Nincs azzal gond, tök mindegy mi a neve. A fogaskerék - bárhogy is hívjuk egy merev anyag és kopik (ugyanez igaz a láncra), a szíj rugalmas ezért tartósabb. Ez is az előnye. Hátránya, hogy egyenesen futhat, így korlátozottan lehet használni váltásra.
Somatom: Persze lehet az fémből is. Csak a kopásállósága és a rugalmassága nem mindegy. Ezért is írtam a Gates szíjas hajtást. Ez az amit már biciklire kapni, nem túlzottan drága és jó is lenne.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz bringasisti #147418 üzenetére
Noname-t nem merek megkockáztatni.
6030D: sajnos ezekből csak 11-12 sebességes van. Vagy az nem a sebesség, hanem a fogszám?
4.-ik helyezés kemény, grat!deny330: ja, valszeg az lesz, a gyári sem drága, csak gondoltam kipróbálok valami kínai kerámia csapágyas csodás, ha van olyan, ami bevált másnál.
Ákkk: Ok, valszeg marad a gyári.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
Wombath: Köszi, hogy írtál, akkor be fogom rendelni AliExpressről a Magene CAD szenzort. Árban nem mindegy, a Bryton saját szenzora 10900 Ft a CAD + HR meg 19990 Ft. Kicsit sok érte, de mondjuk apránként is meg lehetne venni. Maradt az E alapcsomag 22900 Ft-ért. Az a vicces, hogy a Rider 10 már kifutott, nem lehet kapni pedig nekem az is jó lett volna. (Főleg jó áron volt a Rider 10 + CAD szenzor 26900 Ft-ért).
Eredetileg a Rider 15 + CAD lett volna a vétel 29990 Ft-ért, csak kellett vennem új kitámasztót (motoros 7000 Ft) meg gyerekülést (Bellelli Pepe Clamp, 12000 Ft) az asszony bringájára, így most az kicsit sok lett volna a költekezés. Mozgatta a fantáziámat a Rider 310E is, Ami most 29900 Ft, meg most akciós a 410E is az sem sokkal drágább. Hátha valaki tervez venni egyet, azért írom.