- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
Sziasztok!
Jelenleg egy több mint 10 éve vásárolt bringát hajtok, amit még tizenéves fejjel kezdtem el építgetni, ebből kifolyólag rengeteg dolog nincsen rendben a bicóval. Tavaly kapott egy nagy szervizelést és használható állapotba került, de már akkor jelezte a szerelő, hogy bizonyos dolgokat cserélni kell.
Akkor javarészt érzelmi okokból kifolyólag kicsengettem egy elég tetemes szervízdíjat (nem sokkal többért új bringát vehettem volna), de még mindig maradtak problémás alkatrészek. Nemrég elkezdtem napi szinten kerékpárral közlekedni és ebből adódóan szépen ki is jött, hogy mi az amit cserélni/javítani kéne. Ezzel kapcsolatosan szeretnék érdeklődni nálam jóval hozzáértőbbektől.
A bringa alapja egy Magellan Crater váz- mivel ez volt az első „rendes bringám” érzelmileg kötődök hozzá – egy olcsóbb Sountour teló, V-fék, Shimano váltók (abból is a legolcsóbb, amit több mint 10 éve használok).
A helyzet a következő:
- a kerekek nincsenek jó állapotban, a hátsóban folyamatosan nyolcas van és már nagyon gyengék a küllők is, a fékező felület is rendesen elkopott már -> a nyolcasra küllő csere megoldást nyújtana? vagy ilyen esetben már komplett kereket kéne cserélni?
- az első hajtásért felelős fogaskerekek elferdültek, a fogak is elég szépen elkoptak, cserélni kéne az egészet -> azt vettem észre, hogy a 3 fogaskerék elöl sok nekem, a legkisebbet szinte soha nem használom. Érdemes lenne 2 vagy 2 fogaskerekes hajtásra váltani?
- középső és hátsó váltó is még a több mint 10 évvel ezelőtti felépítményből származik, hátsó is elég szépen elkopott, szerintem cserélni kéne
- a fékekkel nagy baj nincsen, de mivel sokat használtak a kerekek nem az igazi a fékerő és nyikorog is, Jelentős ideje szemezek a tárcsafékes rendszerekkel, érdemes mindennapi használat esetén tárcsára váltani?
A vázon rendelkezik tárcsafék konzol, csak nem tudom mennyire bírná a strapát, kicsit félek attól, hogy megcsavarodna a fékerő miatt. Alaptalan ettől tartani?
- az első telót nem is említem problémaként, igazából baj nincs vele, de nyilvánvalóan nem egy komoly darab, de városban nem jelent problémát.Érdemes egyáltalán ennyi pénz beleölni ebbe az egész projektbe? Az én bringám még 26’ kerékméretű, de látom, hogy az újabb vázak inkább 27.5’, 29’ kerékméretet preferálják. Érdemes lenne nagyobbra váltani úgy, hogy elsősorban dolgozni járok vele? (a bringa mindenhol zárt helyen van tárolva)
Mivel számításaim szerint megint egy elég tetemes összeget el kéne költeni arra, hogy a bringa megfelelően használható legyen (lényegében pár alkatrészen kívül nem maradna semmi), nem tudom megéri-e. Ugyanakkor szeretném a kiadásokat ésszerű keretek között tartani és egy elvárásaimnak megfelelő masinát használni. Érdemes lenne inkább vennem egy új bringát?
Az elmúlt években nem követtem a kerékpáros trendeket, most próbálom pótolni ezen hiányosságokat.
A segítséget előre is köszönöm! -
Csokicsibesz
tag
válasz Pttypang #68417 üzenetére
A tavalyi nagy generálra több mint 40 ezret fizettem, én előzetesen úgy kalkuláltam, hogy a mostani javítás megint nagyjából ennyibe kerülne (alkatrész ár + munkadíj). Tehát nagyjából 80 ezret költenék rá kb. 2 év alatt.
A bringát városban használom (Bp), hétvégén nagyobb körökre is szoktam menni (Szentendre felé), teljesen átlagos felhasználó vagyok. Ha sikerülne egy rendes bringát összehozni az vinném alkalmanként terepre is, de elsődlegesen városi használat lenne a domináns.
Nézegettem különböző bringás boltokat, illetve használt hirdetéseket is, de nem tudom mi az az árkategória amit érdemes lenne néznem. Hülyeség lenne egy olyan bringát megvenni amit nem tudok rendesen kihasználni.
A célom nyilván az lenne, hogy legkevesebb ráfordítással a lehető legjobb gépet kapjam (tudom, hogy a minőség mindig drágább).Új bringa vásárlása esetén a fő szempont elsősorban a használhatóság lenne számomra a fő szempont. Olyan bringát vennék ami jó mindennapi használatra, el lehet vinni túrázni, kirándulni és rendszeres karbantartás mellett évek múlva és megfeleljen az elvárásoknak. Új vásárlása esetén szeretnék 150 ezer alatt maradni, lehetőleg minél többel, de ennyit reálisan rá tudnék költeni a dologra.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Pttypang #68427 üzenetére
Ami tavaly ősszel javítva/cserélve lett:
- minden agy, csapágy át lett zsírozva, újra lett golyózva - elméletileg jóknak kell lenniük
- teló szétszedve, kitisztítva, átzsírozva
- bovdenezés ki lett cserélve
- váltókarok cserélve
- hátsó kazetták ki lettek cserélve, lánc cserélve lett (7 sebességes most, de nem érzem h nekem oda több kéne)
- fék/fékbetétek cserélve lettek
- kerekek centrírozása is megvolt - utána jelezte a szerelő, hogy cserélni kéne, mert szerinte már eléggé szét van
- gumik lettek cserélveNyilván nagyon sok pénzt el lehet költeni egy bringára, mindig van valami amit lehet cserélni. Számomra a fő kérdés az, hogy megéri-e rendesen rendbe rakni ezt a bringát. Akár úgy, hogy most egy részletbe kicserélek telón, és tárcsaféken kívül mindent. Aztán következő részletbe azokat is komolyabb szintű (de nem felső kategóriás), akár használt termékekre cserélem.
Igazából nem tudom miért álltak át a gyártók a 26'-os kerékről a nagyobbra, ezért nem tudom megéri-e erre rákölteni. Vagy hagyjam meg a bringát úgy, ahogy most van, (eladni nagy eséllyel annyiért se tudnám mint amennyit szervizelésre elköltöttem) és inkább nézegessek újakat.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Pttypang #68434 üzenetére
Persze ezt értem, a döntést nekem kell meghozni.
De úgy érzem nincs meg az a technikai tudásom amivel jó döntést tudnék hozni.
Nem tudom érdemes-e nagyobb kerékméretre váltani, illetve ahogy nézegettem a 150e körüli 29ereket a legtöbb beugró szintű Sountour telóval van szerelve. Így idővel azt is cserélni kéne valami jobbra.Nem tudom mivel járnék jobban egy 26'-os bringával ami teleszkópban kicsivel jobb mint egy új 29-es. Vagy a nagyobb kerékméret annyi pozitívumot ad, hogy ezen az egészen felesleges gondolkodni.
-
Csokicsibesz
tag
Pár napja volt egy bejegyzésem amiben segítségeteket kértem kerékpár ügyben, hogy cseréltessem-e ki a dolgokat vagy vegyek egy újat.
A mai nap voltam bent a szervizben, ahol nagyon jó fejek voltak velem és végigbeszéltük a dolgokat, 50 ezer alatt nem úsznám meg a dolgot, és a srác azt mondta, hogy utána sem tudja garantálni a sikert. Ő is azt javasolta, hogy inkább vegyek egy új bringát, mert erre nem éri meg költeni. - ebből a tapasztalat, ha valakinek van tizenéves gyereke ne engedje kerékpárt építeni, mert nagyon hülye ötlet -
Szóval most felnőtt fejjel nem szeretnék még egyszer beleesni abba a hibába amibe korábban már belesétáltam, és veszek egy új kerékpárt.
Ebbe szeretném a segítségetek kérni, hogy mit érné meg venni? Mindennap városban tekerek kb. heti 60-70 km-ert, hétvégén elviszem kisebb körökre is, szeretném ha esetleg elmegyek vele 1x, 2x terepre akkor se menjen tönkre a gép. Az árkategóriát szeretném 150 ezer környékén meghúzni.
Nem tudom megéri-e váltani 26-os kerékről nagyobbra, őszintén megmondom nekem a 29erek nagyon tetszenek.
Én az alábbi bringákat nézegettem:
Merida Big Nine [link]
Kelly's TNT [link]Még ez a Devron is beleférne az árkategóriába, de nem ismerem a márkát: [link]
Vélemény? Ötlet?Igazából teljesen tanácstalan vagyok, hogy merre induljak el. A boltban próbáltak nekem mutogatni trekking kerékpárokat, de világ életemben montival jártam, és azért a hiúság is beszél belőlem. Nem érzem magamat annyira idősnek, hogy teljesen lemondjak a veretésről (25 éves vagyok).
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz csibuka85 #70218 üzenetére
Ha nem vettem volna a hónapban új bringát röhögve fizetném ki érte a 120-at.
Szerintem próbálkozz meg a hirdetéssel valamelyik nemzetközi honlapon (pl pinkbike) és a vásárló fizeti a vételárat.
Esetleg valamelyik bringa boltban is megpróbálkozhatsz, szerintem 100-at ott is kifizetnek érte (és eladják legalább 150-160-ért).
Nem éri meg ilyen bringáról egy beugró trekingre vagy 29erre váltani. -
Csokicsibesz
tag
válasz Roni2011 #70661 üzenetére
Szavatosság akkor is vonatkozik rá (használt termékekre is 1 év szavatosság vonatkozik) a vásárlástól számított fél évig az eladónak kell bizonyítani, hogy amit eladott nem gyári hibás (csak szakértővel tud ellenbizonyítani).
Helyedben tuti visszavinném, cserélje ki vagy javítsa meg, ha meg egyik sem lehetséges adja vissza a vételárat. Feltéve ha számla vagy nyugta megvan![ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Roni2011 #70666 üzenetére
Igazából mindegy, amelyiket te preferálod.
Ha keménykedik, hogy akciós árú volt, meg ennyi pénzért máshol nem kapsz semmit, meg hasonlók akkor se hagyd magad. Ha minden kötél szakad vetess fel vele jegyzőkönyvet meg írj be a vásárlók könyvébe, az álltában hatásos szokott lenni. -
Csokicsibesz
tag
Esetleg tippek arra, hogy mitől nyikoroghat a tárcsafék ha fékezek? (első, hátsó egyaránt)
kb. 150-160 km-t mentem eddig a bicóval és elméletileg a fékpofáknak is újaknak kéne lenniük. De nagyon arra gyanakszom, hogy a szerviz nem törődött a dologgal és teljesen el vannak kopva... -
Csokicsibesz
tag
válasz Runner_fxr #71030 üzenetére
Köszi szépen!
Ettől féltem, hogy szét kell szedni a féket, hogy kiderüljön mi a gáz.
Az olajat nem ereszti azt megnéztem, kicsit bosszantó, hogy egy ilyen kevés megtett út után már problémája van az embernek.
Az elején még azt hittem be kell kopnia a féknek, de mióta használom úgy érzem egyre rosszabb a fékerő és egyre hangosabban nyikorog. -
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #71210 üzenetére
Vezetékes Sigma 1200-am van és tudja.
Szerintem átlagos felhasználás mellett nincs értelme olyat venni amin túl sok mód van, mert a felét nem is használja az ember.
A hőmérő pedig néha köszönő viszonyban sincs a valósággal (volt olyan h 30 fokban 44-et mutatott). -
Csokicsibesz
tag
válasz Bbeatrix #71293 üzenetére
Persze. Menj el egy szervizbe, válaszd ki a váltót amit felszeretnél rakatni és ennyi.
Ott tudnak segíteni melyik kar jó a váltószettedhez stb.
Mind a kettő ugyan úgy bovdenes. A váltókar cseréjével együtt az egész bovdenezést át kell húzni a vázon, le egészen a váltókig, azután beállítani. -
Csokicsibesz
tag
válasz maximilian4 #71359 üzenetére
Egyébként ez egy érdekes dolog az emberek a gond nélkül veszik a 250 ezer Ft feletti telefonokat, de ha 100e felett van egy kerékpár akkor az nagyon drága...
-
Csokicsibesz
tag
válasz IMIIKE1998 #71401 üzenetére
Úgy érzem nagyon szeretnél egy össztelós gépet ami nem feltétlenül baj, de érdemes kicsit logikusan átgondolni a dolgokat. Mivel hasonló cipőben jártam én is a közelmúltban nagyjából értem/érzem amit szeretnél, ugyanakkor legyél tisztában vele, hogy egyáltalán nem logikus.
Szerintem egy teljesen általános hétköznapi használatra, túrázáshoz, Balatonra, ide-oda utazáshoz nem kell fully. Ha elmész lejtőzni akkor se, mert reálisan nem fogsz métereket ugrani lefelé. Kicsinek tartom az esély arra, hogy DH versenyekre járj vele, stb.
Kb. 10-en éves korom óta szerettem volna egy fullyt, akkor a zsebpénzemből kivitelezhetetlen lett volna. Ma már dolgozom és igazából megengedhetném magamnak, de mégis hardtailt vettem (és még így is jelentősen túllőttem valószínűleg a célon).
Szerintem keress egy olyan MTB-t használtba ami tetszik neked normális felszereltséggel. Vannak boltok is amik árulnak használt bringákat, ha nem értesz hozzá én ezt ajánlom neked. Bármi gondod van vissza tudod vinni a bringát és megcsináltatod velük. Biztosan drágább lesz így a vétel, cserébe viszont van egy személy (vállalkozás) aki felel a hibákért. -
Csokicsibesz
tag
válasz -=RelakS=- #71407 üzenetére
Bevallom nekem a kényelem ebben nem számít.
Őszintén hiszek benne, hogy az általam linkelt 2 bringa [link], [link] jobban megy terepen mint bármelyik 150 ezer környéki fully és a hétköznapokban is használhatóbb.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Slownz #71420 üzenetére
Pedig a Bagaboo nagyon minőségi táskákat gyárt. Nekem egy Eco S-es futárzsákom van, soha nincs helyhiányom, pedig mindennap bringával járok, bevásárolni is ezzel megyek.
Ha összehasonlítod a külföldi márkákkal akkor azokhoz képest olcsó (150 dollár felett mennek a bringás táskák + kiszállítás). A futárzsákot 17-ért vettem (rakattam bele plusz irattartó részt és egy szivacsot a hátához).
A hagyományos hátizsákok is 16-nál kezdődnek[link]. -
Csokicsibesz
tag
válasz Runner_fxr #71425 üzenetére
Nem szeretném minden áron az igazamat bizonyítani, utolsó hozzászól a témában.
Azért linekeltem 2 drágább merev vázas bringát, mivel teljesen biztos vagyok abban, hogy jobban működik mint egy olcsó fully. Továbbá egy adott típusban (maradjunk a Ghostnál és legyen Tacan) ugyan azzal a vázzal kapja meg az ember az összeset (nyilván minden más voltázik). Indul kb 200 ezernél [link] és tart 650-ig [link].
Nem a váztól lesz jobb a bringa hanem a felszereltségtől.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Runner_fxr #71435 üzenetére
Köszi!
Sokat tanulok az ilyen hozzászólásokból és rájövök, hogy még többet kell olvasni.
Visszaolvasva látom, hogy nagyon rosszul fogalmaztam meg a mondandómat. Azt szerettem volna írna, ha azon típusú vázakat veszünk, akkor az árban lévő változásnak az oka a felszereltség változása.
Rájöttem ez így nem igaz, mivel a váz is változik.
Elnézést a hülyeségem miatt. -
Csokicsibesz
tag
válasz IMIIKE1998 #71793 üzenetére
Szerintem nagyon sokan ajánlottak neked olyan dolgokat amiket érdemes megfontolni
Többek között emlékszem, hogy jómagam is leírtam ,hogyha nem értesz hozzá keress egy olyan boltot ahol használt bringákat is árulnak és ott nézz körül.
Mindenképp érdemes körülnézni minél több helyen is, minél több bringát annál képbe kerülsz az árakkal és a felszereltségekkel is. -
Csokicsibesz
tag
válasz IMIIKE1998 #72101 üzenetére
Biztos, hogy van...
Pécsen amikor bringát kerestem legalább 4-5 helyen voltam és 3-ban volt is használt bringa. Nem akarásnak.... -
Csokicsibesz
tag
válasz Runner_fxr #72300 üzenetére
Egyébként villa fronton az elmúlt években voltak nagy technikai változások? Az újabb modellek mennyiben nyújtanak többet mondjuk egy régebbi csúcsmodellhez képest? (nyilván nagyobb kerékmérethez vannak méretezve)
-
Csokicsibesz
tag
válasz Runner_fxr #72489 üzenetére
Runner: A tesztnappal kapcsolatosan esetleg van arra infód, hogy kb. mikortól lehet majd előzetesen tesztgépeket foglalni?
Nézegettem a honlapot, de erről nincsen semmi információ csak, hogy majd lesz.
E-mailben szintén nem küldtek semmit...[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Valkűr #72715 üzenetére
Rossz árral számoltok
Kickstarteren nem USA dollár, hanem AUD (vagyis Ausztrál) dollár van megadva [link], aminek az árfolyama 200 pár ft. Így az ára máris 5200,- Ft köré jön ki (nem tudom ez magában foglalja-e a posta költséget).
Így se nevezném éppenséggel olcsónak, de nem felháborítóan drága.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Runner_fxr #72942 üzenetére
A kerékpár boltok nem próbálkoznak különböző kapcsolt szolgáltatásokkal? pl. részletfizetés, biztosítás, valami szerviz kedvezmény csomag, stb.
Szerintem az e-bikeok kapcsán nem lenne egy veszett ötlet valamilyen fajta hitelkonstrukció alkalmazása. Az emberek nagy része mind úgy veszi a nagy értékű telefonokat, tv-ket, fényképezőgépeket, mindenféle dolgokat.
Ha sikerül valamelyik nagyobb biztosítóval megegyezni akkor a kerékpár biztosítási díjból és valamennyit a szerződést megkötésben segédkező fél kap meg.
Lehet sokat számítana ha azt látnák az emberek egy több százezer forintos bringa esetén, hogy otthagyja annak x százalékát a vásárláskor a többit pedig havonta fizeti meg.
Mondjuk eladói oldalon nem tudom, hogy kell a nagykerrel rendezni a dolgokat stb. Szóval lehet teljesen hülyeség is amit mondok, mert a bevétel- kiadási oldal olyan szinten felborulna, hogy nem lehetne újabb készleteket berendelni.
Sajnos jelenleg Magyarországon nagyon nehéz jól működő vállalkozást felépíteni és azt nyereségesen működtetni, nagyon sok a buktató, magasak az elvárások, kevés az állami segítség a rendszerben való eligazodáshoz stb. -
Csokicsibesz
tag
válasz Cathfaern #72947 üzenetére
Nem tudom, hogy működik ez a dolog. Arról van tudomásom, hogy az üzlet aki a hitelkonstrukciót kiajánlja kap érte anyagi juttatást, így nyilván ő is érdekel abba, hogy az ügyfél ezt válassza.
Mind mondtam lehet teljesen hülyeség amit írok, mert nem ismerem ilyen szinten a dolgokat, csupán egy ötletet vetettem fel. -
Csokicsibesz
tag
Talán valaki emlékszik még, hogy pár hete kérdeztem mitől lehet az, hogy nem fog a tárcsafékem és arra gyanakodtam, hogy nem cserélték ki a fékbetétet.
Mondtátok, hogy lehet szennyeződés stb.. Most jutottam el addig, hogy érdemben tudjak foglalkozni a dologgal, meg már iszonyatosan idegesített a dolog.
Háát csak igazam lett és baromira nem lett kicserélve a fékbetét... Ilyenekre azért nehéz mit mondani...
Megbeszél valamit az ember a szervizbe, elmondja, hogy nem gond meg stb., erre csak nem az lesz amit megbeszéltünk..
Egy éven belül két különböző helyen 2x vertek át.. Az egyik Bp-en volt a régi bringámmal és mivel barátnőmmel együtt vittük le a két bringát őt is bepalizták. Kb. 70-80 ezret hagytunk ott ketten.
Most a fékes témáért egy pécsi bolt a felelős, ahova direkt azért mentem vissza mert már féltem, hogy itt fent Pesten átvernek megint..Nem tud valaki ajánlani Bp-en, XIII. kerület környékén egy megbízható kerékpár boltot/szervizet?
-
Csokicsibesz
tag
Az Avid elixir szériához 1 típusú fékbetét való vagy típusonként változó?
Tehát mindegy milyen fékbetétet veszek egy elixir 1-eshez,3-ashoz, 5-öshöz?
Vagy mindegyik típushoz másféle betét való?
Ez a fékbetét [link] jó egy Avid Elixir 1-esbe?[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz -=RelakS=- #73536 üzenetére
Kb. minden kerékagyas posztnál hasonló szinten mennek a kommentek.
Néha bele-bele olvasgatok, de csak remélni merem, hogy trollkodnak az emberek és nem ennyire mélységesen sötétek. -
Csokicsibesz
tag
válasz Agostino #73996 üzenetére
Mielőtt lakatot vettem megnéztem egy halom youtube videót a témában meg elolvastam pár cikket.
Mindegyik típust fel lehet törni, a legdrágább lakatokat is fel lehet törni a különböző hidraulikus eszközökkel.
Nyilván ha jobban le van kötve a bringád lehet inkább tovább állnak és elviszik másét.
Sok videót lehet találni hogyan is érdemes a bringát lekötni, a legjobb U-lakattal meg egy sodronnyal. A sodrony kb. 2 ezer ft. arra jó, hogy a kerekeknek vagy az ülésnek adjon valami védelmet.Kb. mindegy melyik gyártónál veszel lakatot nagyjából hasonló szintű védelmet adnak. Teljesen nem véd semmi.
Vannak még különböző gps alapú jeladók, de azok jóval drágábbak és az se mindig működik (árnyékoltság stb.).[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Runner_fxr #74056 üzenetére
Ha belegondolunk elég rossz megoldás csak azért tartani egy második bringát mert azt kevésbé lopják el...
Ez pont ugyanolyan mint strandra régi telefont vinni mert az újat félti az ember a tolvajoktól.
Nem ennek kéne a megoldásnak lennie, de amíg minden szerv a statisztika és a százalékok világában él nem lesz rendes megoldás.Talán ha GPS-es követés jelentősen olcsóbb lesz és nő a hatékonysága visszaszoríthatja kicsit a kerékpárlopások számát. De amíg sok kerékpár értéke nem éri el a lopás bcs-i értékhatárát (50e ft) nem fog csinálni semmit a nyomozóhatóság.
-
Csokicsibesz
tag
Ezért rossz megoldás mert félelemből tartasz több bringát. Meg direkt van egy boltbajárós bringád, mivel kisebb értéket képvisel.
Ez egy ilyen kelet-európai mentalitás... Nem nekem kell rejtegetnem az értékeimet, hanem egy olyan rendszernek kéne működnie ami tiszteletben tartja a magán tulajdont. Amíg egyszerűbb illegális módon pénzhez jutni addig, mindenki azt fogja csinálni.Svédországban ott állnak este mindenféle zár nélkül a bringák és nem viszi el senki. Nyilván ott is vannak kerékpárlopások, de sokkal kevésbé jellemző mint errefelé. Maga a rendszer sokkal jobban működik és a megélhetési szintje is teljesen más az embereknek.
-
Csokicsibesz
tag
Nem is neked kéne befolyásolnod, Értem én, hogy akció-reakció, de attól ez szerintem még nem normális.
Rengeteg dologgal lehetne növelni a felderítések számát, vásárlással együtt járó rendőrségi adatbázisba való regisztrációval stb. Szimplán senki nem foglalkozik az egésszel, lényegében kockázat sincs. Egy sima spirálos bringát egy kézi fogóval el lehet kötni, megvan két másodperc alatt és mondjuk eladja pár tízezerért. Egyszerűen nincs benne semmi kockázat, ha elkapják akkor sem éri el a bcs-i értékhatárt, csak ha több rendbeli lopást rá lehet bizonyítani, ami elég nehéz. -
Csokicsibesz
tag
Érdekes, hogy itt [link] a teszt elején pont az kerül kiemelésre, ezzel a megoldással mennyi súly spórolhatnak a versenyzők.
Egy profi versenyzőkkel készített interjúban, pedig épp azt taglalják, hogy a mai össztelós vázak már teljesen jók versenyre, sőt a pályák is bizonyos esetekben megkívánják a hátsó rugózást. [link] A cikk angol nyelvű, de szerintem érdekes elolvasni, érdekes dolgokat mondanak benne.
Ez a 25.-ei tekerés engem is érdekelne, ám nekem se össztelós, se elektromos bringám nincs, továbbá több éves lejtőzős tapasztalatom sincs. Ha egy lightosabb, silver tk-vel is teljesíthető terepre mentek, amennyiben van hely, csatlakoznék én is.
-
Csokicsibesz
tag
válasz IMIIKE1998 #74622 üzenetére
Milyen igényt szeretnél érvényesíteni?
- rossz maga a megvásárolt termék? ezért egy másikat szeretnél
- hibás a termék? ennek a javítását vagy kicserélését szeretnéd?Mind a két esetben az eladóhoz (ahhoz az üzlethez kell fordulnod, ahol megvásároltad a terméket).
A gyártóhoz olyan esetekben lehet fordulni amikor a termék nem felel meg a minőségi követelményeknek (ezt nevezik termékszavatosságnak). -
Csokicsibesz
tag
válasz IMIIKE1998 #74643 üzenetére
Fordulhatsz a fogyasztóvédelemhez, de nem fognak semmit csinálni és ezt valószínűleg a bolt is pontosan tudja.
Nem tudod bizonyítani, hogy szóban mit mondott az eladó, a terméknek nincsen minőségi hibája, tehát nem hibás teljesítés. -
Csokicsibesz
tag
Sziasztok,
most már lassan egy éve Avid Elixir 1-es fékeket használok és finoman fogalmazva nem vagyok megelégedve velük. Számomra gyenge a fékereje, ezzel szemben magas a karbantartási igénye és elég könnyen levegősödik.
Az elmúlt időszakban nagyon nehezen találtam olyan szervizest, aki vállalta volna a fékek légtelenítést (nyilván sok a munka + pepecs munka). A légtelenítés után sem éreztem érdemi változást a fékerőben. Próbálgatás után megkérdeztem, a boltos srácot, hogy tényleg légtelenítve lett a fék, mert nem érzek változást. Az ő elmondása szerint, ez a fék ennyit tud.
Kicsit utána néztem a neten található véleményeknek és igazából teljesen megoszlanak a fékről a vélemények.
Nem tudom, hogy a boltban vertek át és továbbra sincs megfelelően beállítva a fékem, vagy tényleg ennyit tud a rendszer.Érdemes lenne esetleg lecserélni az egész fékrendszert?
Vagy esetleg, csak egy fékkar cserével orvosolható a dolog? A rendszerek kompatibilisek egymással (érsd: a fékrendszer csak Elixir 1-es fékkarral használható, ha Elixi 5-ös fékkart rakok be nem lesz üzemképes)? Egyáltalán lenne értelme a fékkar cserének?Próbáltam nézegetni Shimano hidraulikus fékrendszereket, de egyáltalán nem vagyok otthon bennük. Nem ismerem ki magam az egyes típusok között. Abban sem vagyok biztos, hogy kevesebb problémám lenne ha más típusra váltanék.
Érdemes egyáltalán nézni a használt fékszetteket?
Tudom, hogy sok kérdést tettem fel így egyszerre, de szeretném a lehető legjobban átlátni a lehetőségeimet, illetve a technikai hátteret.
-
Csokicsibesz
tag
Sziasztok,
esetleg tudtok ajánlani, vagy ismertek olyan honlapot/fórumot/appot ahol lehetőség van társakat keresni tekeréshez (MTB) vagy lehetőség van másokhoz bekapcsolódni? Vagy olyan „egyesület” Budapesten ahova lehet csatlakozni heti vagy havi 1-2 közös bringázásra teljesen amatőrként?
Igazából olyan megoldást keresnék, amivel többet tudnék tekerni a budai hegyekben, mind felfelé mind lefelé (nagyobb durvulás nélkül). Próbálgattam keresni a neten, de sajnos ezek a kísérletek nem jártak sikerrel.
Aki esetleg tudna ajánlani valamilyen megoldást kérem jelezze nekem (akár privátban is), köszönöm.
-
Csokicsibesz
tag
Nem szoktam írogatni a fórumra inkább csak követem a topicot, de ezt nagyon ki kell írnom magamból.Egyszerűen eljutottam addig a pontig hogy teljesen kiakadjak a budapesti kerékpáros közlekedésre.
Maguk a kerékpárosok is igencsak vastagon benne vannak a dologba, teljesen ön és közveszélyesek.
Azért esek el munkából hazafelé mert egy - nem tudom szebben megfogalmazni - hülye gyerek a bringasáv kellős közepén kacskaringózik. Hiába ordítottam rá, zakóztunk mind a ketten. Amikor kérdezem, hogy miért az út közepén teker közli, hogy telefonált és nem figyelt....Előtte kb. 3 perccel a Margit-hídon munkáskocsiból kivágják a 2 literes ásványvizes üveget úgy a bringasávra, hogy esélyed nincs megállni és átmész rajta....
Katasztrófa... aki minden nap közlekedik szerintem rengetek ehhez hasonló történetet tudna mesélni.
A női sofőr aki a szembe sávból kanyarodik jobbra index nélkül, 130-al a parkolóban lecentiző Opel Mokka bemutató kocsi és társaik.
Egyszerűen elkeserítő az egész... Ebben az országban nincs közlekedési kultúra (kultúra se).
Ilyenkor mindig felteszem magamnak a kérdés, hogy miért járok még mindig bringával. Aztán lemegy az ember a 3-as metróba és rendkívül gyorsan rájön, hogy esni még mindig jobb mint bennégeti valamelyik szovjet csodába...
-
Csokicsibesz
tag
Így utólag, hogy már túltettem magam a dolgon és lenyugodtam nem látom annyira kritikusnak a dolgot.
De egyszerűen roppantul zavaró, hogy hiába tartod be a szabályokat, közlekedsz megfelelően, ha más egy vadbarom akkor megszívod.
Sajnos vannak helyzetek amikor nem tudod kikerülni a másikat, nem tudsz lemenni a fűre stb.Idén mondjuk tekertem városon belül nagyjából 1500 km-t és ez a második incidensem (az elsőnél egy futó lépett ki elém, 1 hét gipsz). Kisebb-nagyobb atrocitások vannak kb. minden nap, de annyit általában nem érnek meg, hogy az ember pörögjön rajtuk.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #97210 üzenetére
Az adásvételi csak azt jelenti, hogy írsz egy papírt arról, hogy eladsz valamit.
Annyi pluszt adt, hogy a forgalmi viszonyokban feltételezni kell a vevő jóhiszeműségét. Vagyis a vevő abban a tudatban van, hogy tulajdonostól vásáról terméket. (Lopot terméknél nem a tulajdonostól, hanem a terméket birtoklótól vásárolsz, így ketté válik a két státusz.)Alapvetően egy adásvételi akkor ér valamit, ha tudod valakivel szemben érvényesíteni a szavatossági vagy jótállási jogokat. Ami c2c (custumer to custumer) esetében elég nehézkes.
Alapvetően ezért is olcsóbbak a használt termékek, mert van benne egy nagy adag kiszámíthatatlanság.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
Sziasztok,
szeretnék méretet váltani (26 ->29). Így az utóbbi időben sokat böngészem a netet, különböző webshopokat, youtube stb. Kicsit úgy érzem, hogy a "közép kategóriás" kerékpárokkal nem nagyon foglalkoznak sehol. Nagyjából 1000 Eur-os kategóriában nézelődök (kb. 300e Huf), de itt is elég hullámzó a minőség.
Kizárólag hardtaileket nézeket, az én felhasználásomhoz, nem kell fully. Nézegetem az aprót is, de hozzátartozik a teljes képhez, hogy jártam már meg használt bringával. Úgy vagyok vele, hogy inkább ráköltöm a különbözetet egy újra, mint cserélgetem, szervízeltetem a gépet vétel után és boszankodom az egészen
Nyilván én is, mint mindenki szeretném a lehető "legtöbb" bringát venni a pénzemért. Nagyjából az alábbi gépeket nézegettem.:
Grand Canyon Al 6.0 999 Eur link
Rose Count Solo 2 999 Eur link
Merida Big Nine 600 350 ezer Huf link
Kellys Gate 50 300 ezer link
Kellys Gate 70 360 ezer link
Igazából számomra specifikációk alapján a Kellys tűnik a legjobb vételnek. Vagy esetleg valamit elnéztem?
Kíváncsi lennék a Ti véleményetekre is, hátha van valami amit elnéztem, vagy esetleg egy típus ami felett elsikadtan.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
Sziasztok
esetleg van arra tippetek, hogy miért old ki az spd-m nagyon nehezen?
Shimano m530-as pedált használok a hozzá tartozó clipekkel (nem a multi releases típus).A leírásnak megfelelően rögzítettem a clippeket a cipőre, próbáltam pont középre rakni, hogy se túl elől, se túl hátul ne legyen. Sajnos ahhoz, hogy elengedjen a pedál gyakorlatilag ki kell tépnem a lábamat a "kötésből".
A pedál rugói mind a két oldalon majdnem teljesen ki vannak már engedve, bal illetve jobb láb esetén is.
Nem érzem így biztonságban magamat, ha nem tervezetten kell megállnom 100% a borulás.
Valami tipp, hogy mi lehet a rossz, vagy rosszul beállítva? pedál? cipő? clip?
-
Csokicsibesz
tag
válasz Tuomas #111357 üzenetére
Tudom, hogy oldalra kell fordítani. Felfelé nem is próbálom hiszen hatástalan.
De oldalra is - álláspontom szerint - túl nagy erőt kell kifejtenem, majdnem ki kell fordítani a bokámat, hogy kioldjon.
cozmo tanácsára kicsit beolajoztam a rugókat azután próbálgattam is, de lényegi változást nem éreztem. -
Csokicsibesz
tag
válasz -=RelakS=- #111360 üzenetére
Nem, teljesen biztos hogy lazítom. A shimano pedálok jelzik is, hogy + vagy - irányba csavarod. Továbbá látszik is, hogy a rugó mikor húzódik össze.
Szimplán iszonyatosan nehéz kilépnem. Tehát ki lehet ki tudok lépni belőle, de ha valami hirtelen közbejön akkor esélytelen. -
Csokicsibesz
tag
válasz eddie1978 #111378 üzenetére
Nem hiszem, hogy a cipő a gond.
Ma reggel teljesen kiengedtem a rugót minden oldalon és így sokkal jobb. Nem mondom, hogy könnyű, de megoldható.
Valószínűleg 6030D-nek lesz igaza és valószínűleg a lábtartásom miatt kell sokat csavarnom.
Nem tudom ezt hogyan lehet orvosolni... majd próbálkozom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Diabetes - Cukorbetegség
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Hobby rádiós topik
- OLED TV topic
- EAFC 24
- Motoros topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...