Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz simonzé #7 üzenetére

    Mondjuk egy ilyen kínai zombiautós horror jöhetne a trashfilm rajongóknak. Ütős forgatókönyv lenne, ahogy Hans - Fridays for Hubraum őstag, Opel Manta-bütykölő főhős - megmenti a világot az elszabadult kínai elektromos zombiautó flottától WD-40 és karburátortisztító segítségével. A cápák, anakondák meg piranhák amúgy is uncsik már, a kínai villanyautóktól lehet igazán rettegni.

  • TomMusic

    őstag

    válasz simonzé #7 üzenetére

    A régi, jól ismert gyártókra se tennék nagy tétet..
    Ez egy akkora technológiai váltás, hogy mindenki nyögi. Pont a múltkor olvastam, hogy egy faszi vett 60 misi körüli EQS-t, és annyi hibája volt, hogy egy rémálom lett belőle. Aztán ott van a rengeteg visszahívás, pl. ID3, ID4-nél is volt valami nagy gebasz az akkukkal.
    Anno a belsőégésűek elterjedése is nézd meg mennyire nem volt egyszerű. Csak végtelen korrupció, haláleset (ólmos benzin, shell bement falvakat kiírtani..), kartellezés, stb árán tudott azzá alakulni, ami.

    Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.

  • bteebi

    veterán

    válasz simonzé #7 üzenetére

    Sok igazság van abban, amit írtál, egyúttal elgondolkodtatóak is a számok (pl. eladott/legyártott darabszám), de:

    "És mi történik ha egy kínai gyártó becsődöl? ... Hogy lesz a karbantartás? Honnan lesz alkatrész ha kell? Pl. szélvédő, lengéscsillapító, csere fényszóró, vagy akár csak egy guminyomás szenzor? Hát sehonnan."

    Mert mi történne, ha mondjuk a Ford csődölne be? Vagy a Mercedes? Akkor honnan lenne alkatrész? Jó eséllyel ugyanonnan, ahonnan a becsődölt BYD-hoz is. Kínából, meg pár OEM-től. :U Ha van igény, akkor azt valószínűleg ki fogják szolgálni, mert van benne lóvé. Persze nem biztos, hogy így lenne bármelyik gyártó esetében is. Rosszabb esetben sok autó donorként végezné, ami >~20 éves távlatban eleve így szokott történni. (A Ford meg a Merci piaci részesedése nyilván nem kevéssel nagyobb a BYD-énél, szóval nagyobb eséllyel foglalkoznának velük.)

    "A régi, jól ismert gyártók drágák."

    Valóban azok, csak ezt a felhasználó oldaláról nézve - szerintem - egyre kevésbé érthetően teszik, tehetnék meg. Az autóipar szabályozása persze sajnos túlerőltetetten változott, nem kis részben már-már értelmetlenül.

    "De vajon mit adnak cserébe? Minőséget? Megbízhatóságot? Szolgáltatást? Stabilitást? Biztonságot? Tapasztalatot? Időtállóságot?"

    Hááátt.. ezek közül egyre inkább csak a tapasztalatot. Amiből egyre több a rossz. Gyakorlatilag minden gyártónak vannak kisebb-nagyobb szériahibái, akár rossz tervezés miatt, akár későbbi spúrkodásból. (Ford motorproblémák, gagyi váltók, BMW motorproblémák). De több olyan esetet is hallottam már, hogy vadonásúj autóval is (talán Renault meg Nissan??) a tulaj kb. állandó vendége volt a márkaszervizeknek, mert gyakorlatilag nem lehetett használni az autóját.

    Annyi "előnye" van a tisztán elektromos autóknak, hogy azoknál némi túlzással ugyanakkora (nulla) tapasztalattal indult egy BMW, egy Mercedes, egy Tesla, meg egy BYD is. Oké, a két előbbi már közel 100 éve is gyártott karosszériát... tyűűű, baromi releváns most. A Tesla meg pl. megcsinálta a Gigapresst, amit szintén spúrkodásból több gyártó is igyekszik lemásolni.

    "Nekem volt ALUVÁZAS (!!!) kínai bicajom, aminek garázsban tartva is barnán rozsdásodott a váza, meg a felnije."

    Akkor az nyilván nem aluvázas volt, mert az legrosszabb esetben is "csak" korrodál, de nem rozsdál. Nyilván sok kínai termék gagyi, pl. az a bringa is az volt, de attól még a "Made in China" nem a gagyi szinonimája. A BYD autói eléggé jó minőségűnek tűnnek, az persze másik kérdés, hogy ez hosszabb (>5 év) távon is így marad-e, és hogy hogy lesz hozzá később support, pláne Európában.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Yeffy

    veterán

    válasz simonzé #7 üzenetére

    az igen, szep kis gyujtemeny...

    Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!

Új hozzászólás Aktív témák