Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Attila0

    őstag

    válasz Hieronymus #29 üzenetére

    Az dolog hogy a benzinmotorban karburátor helyet injektor van. (Már 20 éve is az volt) De, a motorblokk szerkezeti felépítése azóta sem sokat változott.

    [ Szerkesztve ]

  • bteebi

    veterán

    válasz Hieronymus #29 üzenetére

    "Korábban linkeltél egy ábrát, az autók külsejének hasonlóságáról. Nagyon jól látszik, a külső formák néhány, közös fejlesztésen keresztül alakultak ki."

    Igen, nagyrészt a praktikumon és a fizika törvényein keresztül :). Értelmezhető legyen a légellenállás (=hatékonyság), de azért maradjon masszív, és amennyire lehet, balesetbiztos a karosszéria, meg persze legyen némi hely az utasoknak és a csomagoknak is. Több változó ugyan, de összességében nagyjából egy (forma)irányba mutatnak a végén. Már csak ezért is ekkora a hasonlóság. Nem nagyon van új a nap alatt.

    "Ezek a fejlesztések sohasem olcsóak. A gyártók csoportokat alkotva finanszírozzák meg fejlesztéseket."

    Tudtommal ez (többek között) többnyire a motorfejlesztésekre is igaz, és viszonylag kevés (valós) fejlesztőlabor van. A legnagyobbak persze lehet, hogy full egyedül dolgoznak, valamilyen fajta fejlesztő/kinetikai laborja a valamivel kisebb gyártóknak is lesz, de az közel sem olyan, mint ~nulláról fejleszteni. (Persze a korábbi fejlesztéseket, akár saját, akár nem, is lehet reszelgetni. Csak nem feltétlenül éri meg.)
    "Nem elég egy dizájnt lerajzolni. A formát ellenőrizni kell. például légcsatornában."

    Szerintem ezeket manapság már inkább CFD-vel csinálják. Vagyis a munka kezdeti fázisait CFD-vel, mert az egyszerűbb és gyorsabb, a legvégén pedig marad(hat) a szélcsatorna, mert az a tuti.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák