Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Attila0 #28 üzenetére

    "Itt most nem a komplexitáson van a hangsúly, hanem azon hogy a motoroknak, váltóknak, futóműnek, kormányzásnak stb. alapjaiban ma is ugyanolyan felépítése, mint 20 évvel ezelőtt. Csak maximum a működésüket felügyeli jobban az elektronika."

    Nem.
    Nyilván a kormányzáson nem lehet alapvetően újat kitalálni.
    A motoron viszont rengeteg újdonság jelet meg az elmúlt 20 - 30 évben.
    A karburátort nyugdíjba küldték. Helyette jelent meg a közvetlen befecskendezés az Otto motorok esetében. A magas nyomású befecskendezés a Diesel motorok esetében. A munka ütemben történő többszöri befecskendezés a hatás fok emelése érdekében, mindegyik motornál.
    A belsőégésű motorok esetében nemcsak az üzemanyag mennyiségét kell szabályozni. A levegő mennyiségét is. Ez korábban egy egyszerű mechanikus volt, ami a gázpedál állásának megfelelően szabályozott. Ma már ez a szabályzás független, az üzemanyag mennyiség igényéhez igazodik. Elektronikai szabályzás szükséges. Ez messze túlmutat a felügyeleten.

    Korábban linkeltél egy ábrát, az autók külsejének hasonlóságáról.
    Nagyon jól látszik, a külső formák néhány, közös fejlesztésen keresztül alakultak ki. Ezek a fejlesztések sohasem olcsóak. A gyártók csoportokat alkotva finanszírozzák meg fejlesztéseket.
    Nem elég egy dizájnt lerajzolni. A formát ellenőrizni kell. például légcsatornában. Hiába néz ki nagyon jó a formaterv, ha egy sebesség tartományban életveszélyes folyamatok alakulnak ki a légmozgásban.

    A probléma megértése roppant egyszerű.
    Évente a legtöbb autót a adja el. Az egy járműre eső fejlesztési költség nekik a legalacsonyabb.
    A VW, Mercedes, PSA ... sok márkát gyűjtöttek be. Náluk is alacsony az egy járműre eső fejlesztési költség.
    Az egyetlen családi tulajdoni többségben lévő autógyártó a BMW. A BMW mellett Mini és a Rolls-Royce autókat gyártják. Viszonylag magas az egyetlen járműre jutó fejlesztési költség.
    A Tesla esetében jelentősek az egy járműre jutó fejlesztési költségek.
    A Cybertruck esetében figyelmen kívül hagyták, hogy a rozsdamentes acél is rozsdásodik ha rozsda kerül a felszínére. A féktárcsák kopása miatt a városi közlekedésben sok a részecske méretű rozsda a levegőben. A víz kiváló katalizátora a rozsdásodásnak.

    A BYD előnye a szinte korlátlan állami támogatás. Ezért képes a Teslával versenyben lenni.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák