Új hozzászólás Aktív témák
-
"Itt most nem a komplexitáson van a hangsúly, hanem azon hogy a motoroknak, váltóknak, futóműnek, kormányzásnak stb. alapjaiban ma is ugyanolyan felépítése, mint 20 évvel ezelőtt. Csak maximum a működésüket felügyeli jobban az elektronika."
Nem.
Nyilván a kormányzáson nem lehet alapvetően újat kitalálni.
A motoron viszont rengeteg újdonság jelet meg az elmúlt 20 - 30 évben.
A karburátort nyugdíjba küldték. Helyette jelent meg a közvetlen befecskendezés az Otto motorok esetében. A magas nyomású befecskendezés a Diesel motorok esetében. A munka ütemben történő többszöri befecskendezés a hatás fok emelése érdekében, mindegyik motornál.
A belsőégésű motorok esetében nemcsak az üzemanyag mennyiségét kell szabályozni. A levegő mennyiségét is. Ez korábban egy egyszerű mechanikus volt, ami a gázpedál állásának megfelelően szabályozott. Ma már ez a szabályzás független, az üzemanyag mennyiség igényéhez igazodik. Elektronikai szabályzás szükséges. Ez messze túlmutat a felügyeleten.Korábban linkeltél egy ábrát, az autók külsejének hasonlóságáról.
Nagyon jól látszik, a külső formák néhány, közös fejlesztésen keresztül alakultak ki. Ezek a fejlesztések sohasem olcsóak. A gyártók csoportokat alkotva finanszírozzák meg fejlesztéseket.
Nem elég egy dizájnt lerajzolni. A formát ellenőrizni kell. például légcsatornában. Hiába néz ki nagyon jó a formaterv, ha egy sebesség tartományban életveszélyes folyamatok alakulnak ki a légmozgásban.A probléma megértése roppant egyszerű.
Évente a legtöbb autót a adja el. Az egy járműre eső fejlesztési költség nekik a legalacsonyabb.
A VW, Mercedes, PSA ... sok márkát gyűjtöttek be. Náluk is alacsony az egy járműre eső fejlesztési költség.
Az egyetlen családi tulajdoni többségben lévő autógyártó a BMW. A BMW mellett Mini és a Rolls-Royce autókat gyártják. Viszonylag magas az egyetlen járműre jutó fejlesztési költség.
A Tesla esetében jelentősek az egy járműre jutó fejlesztési költségek.
A Cybertruck esetében figyelmen kívül hagyták, hogy a rozsdamentes acél is rozsdásodik ha rozsda kerül a felszínére. A féktárcsák kopása miatt a városi közlekedésben sok a részecske méretű rozsda a levegőben. A víz kiváló katalizátora a rozsdásodásnak.A BYD előnye a szinte korlátlan állami támogatás. Ezért képes a Teslával versenyben lenni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- Milyen TV-t vegyek?
- Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
- Automata kávégépek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kupon kunyeráló
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Linux kezdőknek
- Horgász topik
- További aktív témák...
- Üzletből, garanciával, patika állapotban, iMac 27"5K (2019) i5/16GB RAM/Radeon Pro 570/1TB Fusion/
- üzletből, új Razer Book 13" i7-11th gen 16RAM/1TBSSD FULLHD IPS TOUCH FULL FÉM váz/magyar bill.
- Apple gyártói garanciával, bontatlan, iPhone Se 3 kártya-független, apple világgaranciával
- iPhone 13 Pro Max 128GB Gold/ PATIKA ÁLLAPOT!
- Google Pixel Buds Pro
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen