- Facebook és Messenger
- F-Secure termékek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
konyi79
addikt
Tény, nagyokat lépnek AF-ben a Sony vázak generációról-generációra, de azért nem pontatlan szar a 7m2 se. Ott az obiban érdemes keresni a hibát.
Nem nagyon esik szó róla, de ezeket a MILC obikat is van, hogy szükséges kalibrálni. A pintos műszaki háttere nem tiszta, de létezik natívból is pl frontos példány. Fura lenne, ha a 3rd gyártók között nem lenne. -
PuMbA
titán
válasz konyi79 #29701 üzenetére
Erről én is mostanában olvastam először. A MILC-eknél sem 100%-osan megoldott a front-back fókusz probléma. Manny Ortiz videó alatt egy komment:
"I’ve had multiple people including very established photographers reach out to me and say they have the same issue with their Sony 70-200 2.8. I want to make something very clear- I’ve owned the Sony 70-200 GM for 2 years and have used it for portraits, weddings and commercial jobs. It’s worked great for me but for some weird reason, mine has been back focusing on occasion. This doesn’t mean they all do it but mine is and it has never been dropped. Also, this doesn’t mean that their isn’t a bad batch of Tamron lenses out there either. I already see comments of GM owners getting defensive so this is for you"
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz konyi79 #29701 üzenetére
AF-C ben nincs szemfókusz a7m2-ben, és ezt f1.4 -es portázással párosítjuk. Igazából így az EYE AF az olyan, mintha nem is lenne, vagy a modellnek, és a fotósnak is szobor szintű mozdulatlanságot kell tartania mikor elkattan a kép.
Szóval vissza a régi DSLR módszerhez, nem rábízni magunkat a technikára.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Speeedfire
nagyúr
válasz kovsol #29703 üzenetére
Igen, csak AFS-ben van szem, bár szerintem nem pontos. Kb mindig az orr az éles. Nyilván itt most a 85-ösről van szó.
A 135-össel csak az van, de rohadt nehéz úgy hogy a piros kiemelés nem ott van, ahol igazából éles hanem máshol.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
kovsol
titán
-
Gergo79
csendes tag
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket, illetve a véleményeteket kérni. Még 2018-ban vásároltam egy a6000-est, 16-50 mm-es gyári objektívvel. A gép eddig hibátlanul működött, de az utóbbi napokban nagyon nincs rendben vele valami:
1) néhány nap alatt lemeríti az akkut, úgymond "álló" helyzetben is, amikor ki van kapcsolva és nem fotózunk vele;
2) ennél sokkal rosszabb, hogy bekapcsolás után viszonylag lassan nyitja az objektívet (a korábbiakhoz képest), egy pillanatra éles lesz a kép, aztán kb. egy másodperc múlva már tiszta homály az egész és az objektívet is visszahúzza kicsit. A jelenség egyik pillanatról a másikra következett be, nem állítottunk semmit rajta, nem sérült meg, nem esett le, stb. Fotóztunk egy tájképet, ami még teljesen rendben volt, kikapcs aztán kicsit később vissza, és azóta ilyen. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel?Válaszotokat előre is köszönöm.
-
catroot
veterán
válasz Speeedfire #29704 üzenetére
A 135-nél csak peaking-el fotózol? Macerás a nagyítás?
Szvsz a peaking elég pontatlan, sokkal jobb, ha nagyítasz. Bár engem meg az szokott ilyenkor zavarni, hogy nem látom a kép egészét és zavar a komponálásnál.
"I live in the weak and the wounded, Doc."
-
Speeedfire
nagyúr
válasz kovsol #29705 üzenetére
Igen, de nem ott mutatja, ahol éles a kép. Sokszor teljesen máshol mutatja.
catroot: A 135 full manuális üveg (Canon nDF 135mm F2). Igen, bele szoktam nagyítani, majd tekergetem, és amikor élesnek látom a szemet, akkor kattintok.
De ugyan az, hogy zavar néha hogy nem látom az egész fotót.
Nem egyszerű az élet, ha nem milliárdokat locsol bele az ember.
Pedig ez a 135 nagyon tetszik, bár a 85-ös képe se rossz.135 teljesen nyitva mind a kettő, nyers fotók. De mire megtalálod a fókuszt lemegy a nap. A peaking meg szart nem ér, pedig rohadt jó lenne. Ha legalább a peaking pontos lenne, már sokat segítene.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
PuMbA
titán
válasz kovsol #29707 üzenetére
Nem klasszikus, de a lényeg, hogy el kell küldeni beállítani ugyanúgy Akkor lenne jóval kevesebb macera, ha nem kellene elküldeni semmit sehova, de még így is jobb valamivel, hiszen valószínűleg csak egyszer kell elküldened, míg DSLR-nél előfordul, hogy pár év után megint.
[ Szerkesztve ]
-
-
Speeedfire
nagyúr
Most akkor mi van? Felesleges lenne kalibráltatni? Csak, mert engem emiatt érdekelne a samy dock.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
80hun
addikt
válasz Speeedfire #29713 üzenetére
Attól függ hogy user hiba vagy obi hiba
Ne feledd hogy olyn megszoktad a dupla dofot , és ugye úgy könnyen betalál az f1.4@2.8 is röhögve
Bár tapasztalt vagy igy gondolom obi hiba lesz
Próbáltatd statikus témára tesztelni.
Pl műanyag babafejre fókuszálsz álványról. Ezzel ki tudnál zárni sokmindent.
Én Ef 85/1.8-at használtam mc11-el , halálpontos volt és az 50/1.8 stm is Viszont mozgást nem tudott lekövetni
Volt nálam Samy af 35/2.8. , frontfocusos volt 50-60cm-en belül, az mondták ha visszaküldöm beállítják dokkolón. Én eláltam mert nekem messze van pest. Szerintem samyhez alapból kell a dokkoló.
Tán sigmához is csináltak már e mountra. -
PuMbA
titán
válasz kovsol #29712 üzenetére
"Döbbenet léteznek hibás objektívek bármilyen rendszeren."
Pont ez az, hogy nem hibás objektívek ezek, hiszen nem kevesen jelentették ezt A 70-200 f/2.8 G Master-nél nem engedheti meg a Sony, hogy eladja a hibásakat, mert profi obi. Egyszerűen csak beállításra szorulnak, azaz tökéletesen párhuzamot lehet vonni a két eset között, mert a folyamat ugyanaz: be kell küldened beállítani. Az oka senkit sem érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
Épp statikus témát néztem. Itt úgy néz ki rendben van. Első 2. kép AF, 3. MF. Első 3 35 1.4@1.4, utolsó 3 85 1.4@1.4. MF-nél nagyobb volt a hiba, mert a téma elé jelezte mindig a peak-et.
[link]Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
konyi79
addikt
válasz kovsol #29707 üzenetére
Valószínű, de a jelenség hasonló. Annyi eltéréssel, össze-vissza produkálta.
Gyanítom az af motor pozíció-térképe nem minden esetben tökéletes a gyári beállításban, vagy nem tudom, ezeket gyárban a gyártási és összeszerelési tűrések miatt kalibrálják-e?
A lényeg, hogy ha nem hagytam neki időt, hogy kényelmesen korrekciózza magát, rendszeresen hajszálnyival elélőtt.
Most már nem, nagyon pontos.És innen gondolom, hasonló jelenséget egy 3rd gyártótól származó objektív is produkálhat, és ez nem vázhiba. Igazából azon lepődnék meg, ha nem lenne tele a piac félrefókuszáló Samyangokkal, Sigmákkal meg Tamronokkal. Más kérdés, ez csak extrém keskeny dof esetén jön ki, ott is csak szélsőséges esetekben.
-
krmcz
tag
352k a SEL 16-55mm f/2.8 G.
-
konyi79
addikt
Ismét indul a pletyka az A7s3-ról.
Az a váz olyan lassan, mint Colombo felesége. -
konyi79
addikt
Megint van Sony Napok akció a Fotoplusnál, bár valamivel gyengébb a kedvezmény, mint két hete.
-
kacsento1
senior tag
Szisztok!
Létezik olyan megoldás, hogy a Sony vázamat hálózatról tudjam használni? Pl. hét elején próbálkoztam termékfotóval, és 3 óra alatt megevett a vázam másfél akksit (np-fw50), ami szerintem teljesen nonszensz. Erre keresnék valami megoldást, esetleg valami adaptert amit az akksi helyére lehetne dugni, másik végét meg a konnektorba? -
PuMbA
titán
válasz kacsento1 #29726 üzenetére
Akkor már csak olyan gépre érdemes cserélned, aminek az akksi ideje jó A7 II ugyanolyan rossz ebben, mint az A6000. A7 III már jó. Inkább érdemes egyszer pénzt költeni, aztán megmaradni egy váznál tovább, mint állandóan váltogatni, ami a figyelmedet elvonja, mert csak félig oldottad meg a "problémád".
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz kacsento1 #29730 üzenetére
Persze hogy nem Akkor jöhetsz ki jobban, ha mondjuk az A7III-at 5 évig használod, de az A7II-t 2,5 év után megint eladnád, mert már most se tetszik benne, hogy alacsony az akkuidő stb., illetve ha az A7III használata annyival megkönnyíti a munkád az A7II-höz, hogy megéri megvenni.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz Speeedfire #29729 üzenetére
Egyébként agyalok rajta, hogy lehet veszek egy gripet az A7III-hoz, mert kíváncsi vagyok milyen így a fogás nagy teleobjektívekkel. Az aksi idő már annyira jó az új aksival, hogy az már nem is szempont, hogy egyszerre kettő megy bele.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Neck
veterán
A termékfotó tipikusan nem mobil műfaj, a kicsit újabb Sony vázak meg már mennek powerbankról, csak emiatt nem érdemes fél milliós full frame vázra váltani.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
PuMbA
titán
Persze, nem ismerem a teljes helyzetet, csak azért írom, mert én már megbántam ilyet és alaposan kell dönteni Sokszor az olcsóbb lehet a hosszabb távon drágább megoldás. "Ez a dolog úgy sem fog kelleni a fényképezőbe. 1 év múlva: Ja, mégiscsak kell." Például 1 vs. 2 kártyahely vagy bármi.
[ Szerkesztve ]
-
kacsento1
senior tag
Mindenkinek igaza van, és tisztában vagyok az a7iii előnyeivel (főleg az a7ii hátrányaival), viszont jelenleg nem tudok 500e-t kiadni egy használt vázra. Vagyis talán tudnék, de szükségem lenne egy 35-ös prímre is a közeljövöben, amiből az FE35F1.8-t néztem (FE85F1.8 mellé) ami bele is férne a vázak közti árkülömbségbe. És úgy gondolom az objektív fontosabb. Bár màr megint elbizonytalanodtam.
-
-
PuMbA
titán
Azt kihagytam, hogy szerintem viszont először a váznak olyannak kell lennie, hogy fotózáskor "eltűnik a kezedbe". Ez lesz mindenkinek más gép, de egy névtelen fekete dobozzá kell válnia, ami nem szakít ki az élményből, mert valamit nem úgy csinál, ahogy szeretnéd. Legutóbb béreltem gépet, nem is emlékszek, hogy valamit állítottam rajta vagy ránéztem volna a kijelzőre fényképezés közben, annyira benne voltam a dologba. A fényképező egy ötödleges dologgá vált. OFF vége.
[ Szerkesztve ]
-
kacsento1
senior tag
Fix gyújtótávolságú
-
catroot
veterán
Jajj, szembe jött most részén egy használt Tamron 17-28 2.8 210-ért. Nem merem bevállalni.
"I live in the weak and the wounded, Doc."
-
-
SlanKyng
tag
válasz catroot #29743 üzenetére
Én csak ajánlani tudom. A mi fotóscsapatunkban van 16-35 F4, 16-35 F2.8 és Sony 12-24 is, de mindenki elbizonytalanodott amikor kipróbálták a Tamron 17-28-amat. Ár-érték arányban szerintem verhetetlen és simán felveszi a kesztyűt a F2.8-al is, sőt... Nem is értem a Sonyt, hogy az 16-35 F4-be, ami szerintem egy tájképfotós obi, hogy spórolhatták ki 1000 Euróért az időjárásállóságot.
u.i: nem is volt sokáig fent az a Tamron
Képeim: https://www.flickr.com/photos/142359508@N04/