Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bgyarmati

    csendes tag

    válasz bambano #1 üzenetére

    Villamosmérnök vagyok, bár a Híradásipari Technikusi oklevelemre büszkébb! Óvatos duhaj vagyok annak megítélésében, mi objektív, mi szubjektív és mi placebo. (Mellesleg, ha pusztán a placebo hatástól valaki kigyógyul a az eddig gyógyíthatatlan krónikus betegségéből, akkor az a placebo az ő számára valós gyógyhatást produkált. Ha tényleg placebo-t kapott, és mégis meggyógyult: akkor valamit még nagyon nem ismerünk az emberi szervezet működéséről.)
    Ellenállás:azért óvatosan. Olyan, hogy "ellenállás", olyan egyáltalán nem létezik. Milyen ellenállás? Huzalellenállás, bifiláris huzalellenállás, dia- vagy paramágneses huzalból? Tömör tömb-ellenállás, kerámia hordozón szénréteg-ellenállás, fémréteg-ellenállás, spirálisan vagy lineárisan köszörülve jusztírozott, koptatással jusztírozott, valamilyen karbid-ellenállás valamilyen hordozón, milyen kivezetéssel, csatlakozással? SMD ellenállás? Az közismert, hogy sok ellenállás dirac-impulzus hatására megrogyik (más az impulzus-ellenállása mint az egyenáramú!), teljesen más az ellenállása, mint egyenfeszültség vagy kisfrekvencia esetén.
    Én anno a FOK-GYEM KTSZ-ben (kb. 58 évvel ezelőtt...) saját kezűleg gyártottam precíziós ellenállásokat precíziós export dekádszekrényekbe, Ganz Ábrahám idejéből való feszített zafír szálas tükrös galvanométerrel jusztírozva pontos értékre ezeket.
    Nekem ezután egyáltalán nem hihetetlen, hogy nem mindegy a zenei hangzás szempontjából, hogy kiféle-miféle (kefél-e) ellenállást alkalmazunk egy csöves erősítőbe.

    És akkor még nem is beszéltem a bárium-titanát kerámia kondenzátorok szörnytevéseiről...

    Amúgy: hátrább az agarakkal! Egyrészt ma sem tudják kétség nélkül megmondani, hogy egy Amati, egy Guarnieri és egy Stradivari hegedű mitől olyan szép hangzású, másrészt: Egy Amati másképp szól, mint egy Guarnieri, és egy Guarnieri máshogy, mint egy Stradivarius. (Ahogy a csöves máshogy szól, mint egy tranzisztoros.)

    (Degrell László és a HIFI Magazin emlékére.)

  • Bgyarmati

    csendes tag

    válasz liszi70 #18 üzenetére

    "többek között akusztikai anomália is okozhat ilyet, amit megszokunk, megszeretünk, azt hisszük el jónak, és azt várjuk el."
    Igazad van.
    Sajnos, a katasztrofális hangot is meg lehet szokni, mégha az ember eleinte jajveszékelt is miatta !
    Nekem - kezdő mérnöki fizetésből csak erre tellett - Pioneer PL200 direct drive lemezjátszóm volt Ortofon MC10-es mozgótekercses hangszedővel, T5 hengeres illesztő transzformátorral, ORION NAGYTORONY - a csiszolt alumínium előlapos - (azt hiszen, SE260 volt az erősítő típusa), és ORION HS400 hangdobozok. (Sajnos, nem a HS40). Ennek elég elfogadható hangzása volt, különösen az MC10/T5 párosnak.
    De előbb a PL200, aztán az SE260 bekrepált, és amíg újabbra és jobba cseréltem volna, addig egy kölcsönkapott olcsó PHILIPS minitorony helyettesítette. Amikor először meghallgattam, felállt a szőr a hátamon, és szinte felsikoltottam. Nem Sokol hangja volt, mert a Sokol rádiónak ennél a toronynál kellemesebb volt a hangja...
    Viszont: családi okok miatt huzamosan nagyon másra kellett a pénz, semmi kilátásom nem volt a kiesett PL 200 és SE260 pótlására, ezért ottragadt nálam az olcsó PHILIPS mini torony.
    2 év múlva már nem is értettem, hogy miért voltam anno ANNYIRA felháborodva. Megszoktam. És ez egy katasztrófa, hogy így hozzá lehet szokni a kakihoz is.

  • Bgyarmati

    csendes tag

    válasz liszi70 #19 üzenetére

    Ha jól emlékszem, a tesztekhez Degrellék meg szoktak hívni zenészeket is. Mintha valamelyik kamarazenekar
    karnagya, vagy ki szokott ott lenni. Azért az ő véleményük duplán számít!
    Valamint nem egy HIFI cuccot építő saját maga is játszik valamilyen akusztikus hangszeren, az én szememben az ő véleményük is duplát ér.

Új hozzászólás Aktív témák