Új hozzászólás Aktív témák

  • zseko

    veterán

    válasz grinapo #37 üzenetére

    A torrent az átok az egész rendszer sebességére, meg az a júzer aki ész nélkül használja agyba-főbe. Azt egyébként én is tapasztalom, hogy a kezdeti időkhöz képest nem jön már az a sebesség mint akkor.
    Egyébként mint szolgáltatós rész, válaszoljál már meg nekem valamit légyszi, bár sejtem rá a választ: vidéken vagyok, a csomagom 15000/900 kbps. a választható legnagyobb 25000/5120 kbps. Át akartam rá lépni de nem kötik be, mondván a hálózat nem tud ennyit csak kb ~18-20Mbit-et stabilan. Mondtam hogy nem gond mert a 15Mbit bőven elég már, inkább a felfelé irány legyen valamivel több, még annál se érdekel hogy megvan-e az 5Mbit, ha a mostani dupláját eléri már jó. Mégsem akarják bekötni, kifejezett kérésemre sem. Itt most arra hivatkozva nem kötik be, hogy 'hülye júzer beleköt majd' (mint az idióta amerikaiak, minden sz@rért perelnek), vagy mire?

    HR24.hu

  • Bici

    félisten

    válasz zseko #51 üzenetére

    Én is így voltam a T-vel. Nekem azt mondták az elutasításkor, hogy ha a nagyobb sávszélességhez tartozó magasabb vonali sebességet állítják be, akkor szakadozni fog a vonal, méghozzá durván. Kisebb vonali sebességet meg azért nem állítanak be, mert egyrészt nagyon ki kellene mérni, hogy mennyi a stabil, és erre nincs megfelelő adminisztrációs lehetőség a cégnél, másrészt belső szabály, hogy nem engedélyeznek egyéni csomagot. Erre az okot nem mondták meg.

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • bambano

    titán

    válasz Bici #52 üzenetére

    azért nem engedélyeznek egyéni csomagot, mert ahhoz:
    - egyéni minőségbiztosítási procedúra kell, az meg drága
    - a főnök nem ér rá szerződést kötni.

    a szerződéskötésnél úgy zajlik a dolog, hogy az ászf-ben szereplő csomagokra köthet szerződést a helyi gizi.

    egyébként ismerek olyan embert, akinek egyedi szerződése volt az upc-vel :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • shark300

    tag

    válasz Tamás88 #50 üzenetére

    Köszi, ennek már utána néztem :) Digit pár napig még nem mondom le.

    Ha egy hirdetésem lejárt, akkor már nincs meg az a termékem.

  • zoli62

    addikt

    válasz Bici #52 üzenetére

    Érdekes, nálam ADSL-en két évig egyedi profil és csomag volt.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz shark300 #54 üzenetére

    majd kikötik neked...
    mikor én szerződtem a digire, a t önhatalmúlag kikötötte a régi internetemet, hiába veszekedtem velük. azt már nem is mondom, hogy természetesen utána kiszámlázták azt is, meg a következő hónapot is...

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • VIC20

    őstag

    ,,A kép csak illusztráció"

    Mi van?! A kép csak kép? Mégis mi más lenne? Attól féltek, hogy valaki majd megeszi vagy mi? :F

  • Bici

    félisten

    válasz bambano #53 üzenetére

    Értem én. Ezért mondjuk nem is hibáztatom őket.

    Az viszont gáz, hogy pl. sávszélesség emeléskor nem veszik figyelembe, hogy pár helyen nem stabil a megemelt sávszél. Nekem kell szólni, hogy gáz van, és ha vissza akarom csinálni, akkor még én fizessek XY összeget nemtom milyen címszóval, mivel hűségem van és nem mehetek kisebb csomagba.
    Miután végigszívtam +fizettem mindent, kiderült, hogy jéééé, VDSL van az utcában, mert 200m-re van egy állomás, de a 8Mbit-es ADSL nem köthető be, mert az a központ 3 km-re van... És erről az ügyfélszolgálatos nem tudott.
    Kártérítés nincs, mert én kértem mindent...

    [ Szerkesztve ]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • bambano

    titán

    válasz Bici #58 üzenetére

    akkor nem kérted elég határozottan.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Bici

    félisten

    válasz bambano #59 üzenetére

    Az a baj, hogy annyira elegem volt az egészből, hogy hagytam a fenyőbe csak már legyen stabil netem, ami nem szakad 3 percenként.
    Azóta nincs baj a nettel, csak a TV-vel, de az rendszeresen. Az egészen biztos, hogy soha többet nem kezdek a T-vel - hacsak nem ők lesznek az egyetlenek adott helyen.

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • zoli62

    addikt

    válasz Bici #58 üzenetére

    Ja hát ez köszönhető a T-nél levő T-Home márka bevezetése óta érvényben levő ügyfélmenedzselés fogyatékosságának.

  • vacs

    veterán

    Nekem kb 4 évig volt EnterNet-es netem, vezetékes telefonon a T hálózatán. A sebességek évről évre emelkedtem (1 > 4 > 5 > 10 > 15 > 50 Mbps), az árak csökkentek. Szinte soha semmi bajom nem volt, a sebesség is mindig a maximum volt. Én meg voltam elégedve.
    Manapság már T-s netem van, optikai kábelen jön az 50/25-ös net, a sebesség itt is megvan.

    Optikai kábelen nyugodtan lehet T-s netet is köttetni, tökéletes (habár nekem a vezetékes telefonossal se volt bajom), szóval nem mindig rossz a T.

    (^)(>.<)(^)

  • TeeJay

    félisten

    válasz vacs #62 üzenetére

    ciki is lenne ha az optikai hálózat sz@r lenne... jelenleg az a csúcs lakossági hálózat, ahol 1x már bekerült az optikai kanóc ott az életbe többször nem kell szórakozni max a végpontokon eszközcsere később és kész is.

    bambano : az a 2megás dedikált otthoni kapcsolat vicc áron megy szerintem... persze 600ezer havonta
    gondolom max akkor ha optikát húznak ki a legközelebbi node-tól de nem vágom utána mi kerül ennyibe havonta ha már ki van húzva a kábel...

    Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

  • zseko

    veterán

    válasz Bici #60 üzenetére

    T-vel nekem is volt gondom még anno 2006-ban mikor bevezették a településre a netet, eléggé felhúztak, átakartak cseszni, +félretájékoztattak, majdnem megjártam, azóta tőlük semmit.

    HR24.hu

  • bambano

    titán

    válasz TeeJay #63 üzenetére

    senki nem mondta, hogy az otthoni.
    ez a 2 megás drót nyújtja azt a szolgáltatási szintet, amit sokan bele akarnak magyarázni a lakossági internet szolgáltatásba. csak próbáltam jelezni, hogy akkor fussunk már egy kört az árak terén is.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • grinapo

    csendes tag

    válasz zseko #51 üzenetére

    A többiek jól mondták: nem menne stabilan. Ha *DSL akkor nem lenne meg a jel/zaj arány ami a kódoláshoz kell (esélyesen el sem indulna rendesen), ha kábel akkor meg lenne olyan frekvencia ami nem menne át és emiatt vagy leszakadna, vagy iszonyú lassan indulna el, vagy időnként belassulna kegyetlenül.

    Egyedi csomagot nagy szolgáltató két okból nem ad: egyrészt a rendszere nem úgy van kialakítva, hogy az egyedi csomagokat jól lehessen műszakilag kezelni (könnyű őket szétbarmolni) meg megborul tőle a pénzügy, másrészt a törvény sem szereti, konkrétan tiltja (legalábbis az ÁSZF alapján kötött keretszerződések között). Ha valakinek lakossági egyéni van, az általában fű alatt létezik, szabálytalan, és ez különösen igaz a "jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatókra", mint amilyen pl. a magenta is, akire még szigorúbb szabályok vonatkoznak. ilyenkor érdemes csendben sunnyogni. ;-)

  • grinapo

    csendes tag

    válasz TeeJay #63 üzenetére

    "Életben többé nem kell szórakozni" kapcsolat nem létezik. ;-) Ha árulsz ilyet mi vevők vagyunk rá! :-)))

  • zseko

    veterán

    válasz grinapo #66 üzenetére

    Ha nem akkor nem :N Igazából felfelé lenne jó egy valamivel nagyobb érték, 2Mbit már elég lenne. Egyébként így is nagyon jó, vidék, 15Mbit, hamarabb volt pár hónappal 8 megás netem duplázáskor mint fél pestnek.

    [ Szerkesztve ]

    HR24.hu

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Szerintem a megoldás az lenne, hogy minden szolgáltató csak a garantált minimum sebességet írhatná le, legyen az szerződés, szórólap, TV reklám vagy óriásplakát. Akkor az legalább komolyabb versenyt teremtene, hiszen az emberek elvárhatnák azt a sebességet jogilag is, miközben minden szolgáltatónak az lesz az érdeke, hogy nagyobb számot írhasson a papírra a konkurenciánál.

    Egyébként kábel TV fronton szintén lenne mit lépnie a fogyasztóvédelemnek, de úgy néz ki, hogy már jó ideje homokba dugták a fejüket. Nálunk pl. a PR telekomnál továbbra is dívik a gördülő hűségszerződés használata, ami azt jelenti, hogy két ártáblázatot használnak, az egyik a hűség nélküli ár, ami olyan irreálisan magas, hogy csak arra jó, hogy az ember a hűségnyilatkozatos felé terelje, de azon változtatni csak úgy lehet mondjuk 2 évvel később, mikor már nincs hűség, hogy újra aláírsz 2 évet. Gyakorlatilag, ha nem írsz alá megint, akkor beragadsz egy csomagárba, hiába látod, hogy azóta mondjuk már fele pénzért kétszer annyit kaphatnál. Sőt jellemzően az aktuális akciós csomagot nem is választhatod te, mint régi ügyfél, lejárt hűséggel, mert azt csak azoknak tartják akiket a konkurenciától akarnak átcsábítani. Gyakorlatilag a szolgáltatási csomagok és árak mátrixa óriási, és könnyen lehet hogy van akik mondjuk 10-15 ezret fizet mondjuk 40 TV csatornáért és 5 megás netért, míg a szomszédja ugyanennél a cégnél 60 csatornát kap és 15 megás netet 6 ezerért. Anno én pont azért hagytam el a PR-t, mert benne ragadtam egy ilyen nagyon drága csomagban és hiába járt le a hűségem, nem akartak áttenni egyik akkori akciós csomagba se. (és tényleg fele pénzért kétszer annyit kaptam volna, hiszen a két év alatt a piaci harc ennyire megváltoztatta az árakat) Mondjuk pár nappal a szerződésbontás után telefonon megkerestek és akkor már azt mondták, hogy semmi akadálya nincs a váltásnak, de addigra már átmentem másik céghez.

    Most a T-nél vagyok sat TV-vel, és itt a beltéri egység gyalázatos. Ez az EC2208s Huawei beltéri valami hihetetlen lassú. Jellemzően 3-5 másodperc kell neki hogy reagáljon a távirányítóra és van hogy még ehhez képest is belassúl. Ez megint nem olyan része a szolgáltatásnak ami miatt reklamálni lehetne, pedig élvezhetetlenné teszi gyakran a TV-zést. Jó szokás kábelTV-s szokás szerint nem lehet átrendezni a csatornákat és persze minden tematikát félredobva össze vissza programozták be a csatornákat. A lassú beltéri meg erre rátesz egy lapáttal. Ha lejár ez a hűség, elég lesz nekem a váltáshoz indoknak ez a selejt set top box. (egyébként nem készülékhiba, mert 3db is van belőle és mind egyformán hulladék)

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • bambano

    titán

    válasz Tigerclaw #69 üzenetére

    ha nem írhatják bele a reklámba, hogy mennyi a maximális sebesség, akkor milyen alapon várod el, hogy a sebességed túllépje a garantált minimumot?

    a settop box lassúságának lehet más oka is. kérdés, hogy milyen műveletnél lassú, mert ha csatornaváltáskor, akkor az egyáltalán nem biztos, hogy a doboz baja.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • grinapo

    csendes tag

    válasz Tigerclaw #69 üzenetére

    Amit az emberek hajlandóak sokszor „elfelejteni” az az, hogy a szolgáltatónak érdeke, hogy a somag legtöbbször annyival menjen mint amennyinek eladják, ennek a neve a „best effort”, vagyis „a lehetőségekhez képest ami lehetséges”. Ha a csomagot 128kbps-nek hívnák senkinek nem lenne érdeke, hogy 10 Mbps-el menjen.

    Úgy képzeld el hogy a csomag sebessége két érték között változik: a minimum a garantált, a maximum pedig a maximális csomagsebesség. (Ha a szolgáltatónak gyenge a hálózata, vagyis nagy az overbooking akkor ez úgy néz ki hogy garantált - átlagos - maximális.) Mindkettő fontos jellemző, és mást jelent.

    Amúgy egy adatátviteli vonalnak nem a legfontosabb paramétere a sávszélesség. Nagyon fontos a csomagvesztés, a késleltetés is, amire általában nincs garancia. Az is igaz, hogy minél nagyobb a sávszélesség, annál kisebb a késleltetés, bár nyilván ezt még száz faktor módosítja (pl. a kapcsololóezközök kapacitása).

    (Nekem amúgy pont pr adott meglevő csomagra akciót, ami olcsóbb és tízszer gyorsabb. :D)

  • <Lacy85>

    addikt

    Igazából az elmúlt kb. 5-6 évben 3 szolgáltatónál voltam. UPC - Nagy gond nem volt, csak a P2P forgalmat korlátozták, azt is csak csúcsidőben. Szinte mindig megvolt a max sávszél. Ezután 4 évig DIGI TopNet, ahol semmi nem volt korlátozva soha, és a 80-as net átlag 90Mbit-et tolt. Most pedig vidéken T-Home 10Mbit lassan egy éve, és ez is jön mindig maxon.

  • Béééla

    őstag

    A legnagyobb bajt még mindig nem fogják fel sokan:
    persze van best effort, garantált meg reklámozott ár - a baj akkor van, amikor előfizetsz 30 megabitre, és 20-nál több sose jön, mert a végén laksz az utcának, messze vagy a központtól, stb.
    Ilyenkor papíron jogosan követeli a szolgáltató a havidíjat, mert a minimumot bőven felülteljesíti, de Te az elvártat nem kapod meg. Ilyen helyzetet kellene a Kedves Törvényhozóknak kezelni, például ilyenkor hűség ide vagy oda, de csökkentse az árat arányosan a szolgáltatás outputjával.

    Bélabá

  • bambano

    titán

    válasz Béééla #73 üzenetére

    itt maximum csak az a baj, hogy tájékozatlan vagy.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • rsf

    senior tag

    válasz grinapo #37 üzenetére

    Nagyon jó és érthető amit leírtál, csak engem mint a szolgáltatást igénybe vevőt egyáltalán nem érdekel a műszaki háttér.
    Tőlem sajnos nem fogadják el a munkahelyemen, hogy a napi 8 óra munkából csak 2-őt tudok garantálni.
    Mert problémás az asszony,gyerek,kutya,közlekedés stb.
    Ha 8 órát vállalsz akkor nincs mese nyomni kell vagy mehetsz más szolgáltatóhoz. ;]
    Az eszem megáll, hogy a szolgáltató a 10MB-es vonalán szolgáltathat 50x1MB-ot.
    Ez ám a parasztvakítás a köbön. És még nekik áll följebb, ha valami problémád van a vonallal.
    Üdv.

    “Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

  • Dany007

    veterán

    válasz rsf #75 üzenetére

    A műszaki háttér számodra akkor válik érdekessé mikor megkapod a havi számlát. :)
    Ha a korábban említett 10-20-30%-os átlagos kihasználtság valós - márpedig reálisnak tűnik - akkor bőven elég lehet a 10Mbites vonalon 50x1Mbitet árulni. Ez így tűnik ésszerűen gazdaságosnak. Ha mindenkinek külön vonalat tartanának fenn akkor v.színűleg a havidíj olyan magas lenne, hogy inkább nem akarnál netezni...

    Nekem amúgy a legtöbb esetben a valós sebesség rendszerint nagyobb(!) mint amire elő vagyok fizetve. Nem sokkal csak 2-3 Mbps-mal. :D
    Jó, persze én megyeszékhelyen lakok...

  • bambano

    titán

    válasz rsf #75 üzenetére

    "Nagyon jó és érthető amit leírtál, csak engem mint a szolgáltatást igénybe vevőt egyáltalán nem érdekel a műszaki háttér.": pattogni lehet, hogy mást akarsz, de akkor találd fel vagy fizesd meg. ha a szolgáltató megfelelően tájékoztatott szerződéskötés előtt és ezek után szabad akaratodból írtad alá a szerződést, akkor mehetsz a sóhivatalba.

    Te mit szólnál, ha a munkahelyeden azt mondanák, hogy mától harmadakkora munkabérért 72 órát kell egyhuzamban dolgozni, majd kapsz egy óra szünetet, hogy kicseréld a büdös zoknidat és kezdődik a következő 72 óra? mert amit te beleképzelsz az internet szerződésedbe, az ez, ha a te példádra fordítom le. A 24 órában működő munkahelyeknél sem az van, hogy egy ember tolja folyamatosan, hanem többen, felváltva. A netet is többen, felváltva használják.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • grinapo

    csendes tag

    válasz rsf #75 üzenetére

    A többiek kirészletezték, én csak azt tenném hozzá, hogy ez nem az internetről szól, hanem maga az Élet ilyen. Nem véletlenül írtam az első válaszomban hogy "mérnök" meg "rendszer": ez nem az internetről, hanem általában minden rendszerről szól, amit adott terhelésre méreteznek.

    Tervezésnél van egy minimális, egy átlagos (szokásos) és egy csúcs (worst case) állapot; polgári rendszereket általában átlagosra tervezünk (tartalékkal), katonai és kritikus rendszereket csúcsra, aminek a költsége 10-1000-szeres.

    Mondok egy talán érthető hasonlatot: autóbuszok. Ezeket is átlagos forgalomra tervezik, előfordul, hogy tele vannak, de olyan nem szokott lenni, hogy aznap nem jutsz fel egyre sem.

    Képzeld el hogy a maximum felhasználási eset hogyan néz ki: Budapest kétmillió lakosa beáll a piros hetes végállomásra, hogy fel akar szállni. MOST. MINDENKI. Vettek jegyet! JOGUK VAN!

    Na, ilyen az amikor mindenkinek "joga van" kihasználni a maximális sávszélességet.

    De, mondom, lehet. Ez választás kérdése: bárki vehet magának buszt. Mindenki árul garantált vonalat, az árat hallhattad. A te döntésed, hogy egy átlagos vagy egy csúcsra méretezett szolgáltatást akarsz használni.

    Ami nem megy az az, hogy csúcsra garantált szolgáltatást akarsz átlagos felhasználási árért. Ha ezt nem érted, akkor vélhetően hiába magyarázom hatféleképp.

  • Meridian

    senior tag

    Az egyik nagyoibb távközlési cégnél melózom, de mivel nem vagyok sajtóreferens, hivatalos formában én nem írhatok semmit - legfőképpen nem nevezem meg hol dolgozom -, ezért csak nagy általánosságkban írnék.

    A cikkben megszólaló szolgáltatók szvsz olyan módon válaszoltak, hogy az egy hétköznapi ember számára nem teljesen közérthető, inkább jogi vonalobn próbálkoztak olyan választ adni, amely az álláspontjukat e téren teljes mértékben védi.

    A probléma megértéshez szvsz inkább technikai jellegű megközelítés lenne szükséges. Pl a kábelTV-s net vagy xDSL netnél tényleg jogos és okkal adják meg a szolgáltatás névleges és a garantált minimum sebesség adatokat, mivel ténylegesen nagyon sok tényező befolyásolja a végül elérhető sebességet. De az már nem teljesen igaz, hogy sok szolgáltatótól független és ráhatás lehetősége nélküli ok befolyásolná ezt a sebességet.
    Pl egy T-Home-s DSL kapcsolat sebessége egy 10Mbps-es kapcsolatnál mondjuk csak 7.2Mbps-vel működik. Az ok, hogy az előfizető túl messze van a központtól. Viszont a T-comnak pont megvan az a lehetősége, hogy az előfizetői hurkokat lerövídítse egy-egy miniDSLAM egységgel (amelyet más, "vendég" szolgáltatóknak vagy nem, vagy csak különdíj ellenében ajánl fel, és ez a díj általában nem túl "baráti"), és máris meglesz a 10Mbps. Nyilván ez anyagi ráfordítással jár, éppen ezért ezt mérlegelik, hogy megéri-e vagy sem.

    Ugyanakkor egy 10Mbps-es kapcsolat garantált minimuma 900Kbps (vagy 1Mbps), ha jól emlékszem. Van olyan eset is, hogy a 10Mbps-es kapcsolat kiépülés után csak 4.0MBps-t bír el... ekkor ugye még a garantált minimum teljesül - mivel az elért sebesség felette van.

    Viszont a szolgáltatási portfolióban (azaz a választható csomagok) között van olyan, hogy 5Mbps-es csomag. Ekkor az lenne a tisztességes, hogy a hűségidőre szerződött ügyfélnek felajánlják, hogy a 10Mbps-es csomagot 5Mbps-re módosítsáj, mivel van közte havidíj különbség, és miért fizessen az ügyfél egy olyan csomag árát, amely nem éri el az eggyel vagy több fokozattal kisebb csomag sebességét sem..? Nálunk ez így van, mi felajánljuk és leboltoljuk a T-comnál (tehetjük pl azért mert nem darabszámra, hanem ha jól tudom 1000 darabszámos tételekben kötjük a DSL szerződést a T-comnál), hogy mivel nem teljesülnek a kisebb csomag teljesítményparaméterei sem, váltson át eggyel kisebbre, és ennek megfelelő lesz a havidíj is. Igaz, hogy ez sok ügyfélnek ez még így sem felel meg, de ez van - csodát nem lehet tenni.

    De visszatérve az ilyen jellegű problémák megközelítésére, a szolgáltatók már csak azért sem tudnak biztosat mondani egy-egy szolgáltatás sebességparamétereinél, mert képzeljük el a szolgáltatáshoz hasonló lokális hálózatot (LAN) ami egyszerűség kedvéért álljon 2db 24 portos 10/100-as switchből. Portonként a rácsatlakozó eszközök 100Mbps adatátviteli sebességre képesek. Mindkét switchnek 16db ilyen portja van, és mindkettőnek van egy 1Gbps-es uplink portja, amivel egymás össze van kötve.
    Az egyes switchekre csatlakozó "ügyfelek" egymással képesek akár 100Mbps-el kommunikálni, sőt a más switchen lévő kiszolgálókkal (mert legyen az egyik SW az ügyfél oldali, a másik meg mondjuk egy adatparki, ahol a szerverek csatlakoznak), bizonyos megkötéssekkel.
    Ha egy sw-en két ügyfél egymással vagy csak egy ügyfél és a túloldalon lévő szerverrel akar kommunikálni, akkor minden további nélkül megy a 100Mbps.
    De ha a 24db ügyfél akar egymással kommunikálni, akkor korlátként fellép a sw belső adatkeret feldolgozási képességei, mondjuk képes 17-20 portot maximum sebességgel kiszolgálni, ha ennél többet kellene, akkor minden egyes porton arányosan visszább esik a sebesség - mert belül nem képes ennél többre.
    Amennyiben az összes ügyfél az adatparki, túlsó switchen lévő kiszolgálókal óhajt kommunikálni - ami a csövön kifér módon -, akkor egy másik korlát lép fel, mégpedig az uplink 1Gbps-es sebessége. 24x100Mbps=2.4Gbps, ez kevesebb mint az 1Gbps, jelentős mértékben.
    Mivel a switch eleve csak 20x100Mbps belső sebességgel bír, a szükséges sávszél még így is 2Gbps lenne, amihez van 1Gbps maximum - az ügyfeleknél a sebesség ezért "leesik" 1000/24 = ~41Mbpsre.

    De ugyanakkor ez egy nagyon speciális eset. A hálózat működésénél ilyen csak ritkán vagy soha nem is fordul elő. Nem kezd el mindenki ész nélkül letölteni. Többnyire elég az 1Gbps uplink port sebessége. Ha mégsem, és a SW támogatja, az un. "Etherchannel"-el 2x1Gbps uplinket lehet készíteni (ha nemcsak egy uplink port van, hanem mondjuk van 2db 1Gbps), és ekkor az elérhető sebesség ügyfelenként ~82Mbps lesz. (azt most ne számítsuk, hogy egy-egy szerver csak 100Mbps-el lenne képes kiszolgálni a kéréseket, esetleg 2x100Mbps-e, redundáns módon - mindenki más és más szerverről akarjon letölteni)

    Persze lehetne azt is mondani, cseréljék ki a SW-ket olyanra (mert az ügyfeleknek erre van igénye és szerződés szerint névleg erre fizettek elő), aminek nem 1Gbps, hanem 10Gbps-es uplink portja van, és a belső sebesség és maximálisan ki tudja szolgálni a 24x100Mbps adatátviteli sebességet - csakhogy ez aránytalanul drága megoldás lenne. Nem lenne gazdaságos, vagy ha mégis megvalósítanák, akkor sokkal többe kerülne a szolgáltatás, amit senki nem szeretne, kevés kivételtől eltekintve...

    Mindez ugyanígy működik minden szolgálttaónál, csak azzal a különbséggel, hogy több helyen és többféle eszköz vesz részt a szolgáltatás megvalósításában, és az is elég sűrűn előfordul, hogy a hálózat egyes szakaszait nem egy, hanem több szolgáltató biztosítja. Mindez csak azért említem, mert fokozottab előtérbe kerül a kültséghatákonyság elve. Ugynais mindent lehet, de mindennek megvan az ára. Ha neked olyan igényed van, márpedig szinkron 1000/1000Mbps-es kapcsolatot akarsz otthonra, akkor kiépítik ezt neked, ha hajlandó vagy a hálózat kiépítési költségét megtéríteni (pár millióba biztos belefáj), és utána a havi pl ~500ezer Ft havidíjat fizetni... (ezek most csak hasraütés számok, nem konkrétak!)

    De ne legyünk extrémek, visszatérnék DSL/KábelTV-s kapcsolatokhoz. A kábelTV-s kapcsolatoknak megvan az az előnye, hogy alapból jóval nagyobb sebességeket tudnak biztosítani mint a DSL-nél. Ugyanakkor a hátránya, hogy az adott kábelszegmensre csatlakozó felhasználók a rendelkezésre álló össz adatátviteli sebességen osztozkodnak, azaz ha a kábelszegmens 1Gbps sebességet tud átvinni összesen és 24 db 120Mbps-es kapcsolatot igényelnek arra a szakaszra, akkor a 24 fogyasztó kénytelen lesz beérni a 41Mbps sebességgel, adott helyzetben, lásd fenti switches példát. De ugyanakkor, mint mondtam, nem ez a jellemző.

    A DSL-nél a kapcsolat sebességén nem kell osztozni mással (lényegében dedikált a sebesség), de ugyanakkor sokkal kisebb sebesség érhető el, és a központól az előfizető közötti kábel hossza és minősége egyenes arányban befolyásolja (rontja le) az elérhető sebességet... Az nem teljesen igaz, hogy a szolgáltatónak erre nincs befolyásolási lehetősége, de minden ilyesmi (hurok lerövidítése, vagy hurok cseréje, hurok újrakiépítése, stb) nagyon költséges, azaz a szolgáltónak inkább gazdaságossági értelemben nincs befolyásolási lehetősége erre. (Meg néha fizikai értelemben sem, de ez a ritkább, mert nincs lehetetlen, csak tehetetlen, ugye... ;) )

    A fenti switches példából analóg módon van egy másik tényező is, ami a sebességet befolyásolja, az "uplink" sebessége, amely itt a központok közötti hálózat sebességét kell érteni.
    Ez is telítődhet, akár váratlan módon is, de ugyanakkor van egy jó hír is, a szolgáltatók ennek kiküszöbölésére vannak a legjobban felkészülve. Az elosztási és a központi hálózatuk minden esetben skálázható, és dinamikusan bővíthető. Nyilván ez is anyagi ráfordítást igényel, de ezzel eleve számolnak is.
    (ezért undorító pl az a Deutsche Telekomos illető és a nyilatkozata)

    Például, nálunk a T-com KábelTV-s kacsolatának sebessége Érden ahol lakom, időről-időre leesett a 25Mbps-es kapcsolat nagyjából 10-12Mbps-re. Ez leginkább akkor volt, amikor pl a BH torrent oldal freelech-et hírdetett, és mindenki rátenyerelt a letöltésre... egy ilyen alkalommal rákérdeztem, most mi van, mert a 15Mbps-t sem éri el a letöltési sebesség, és akkor minek fizessek 25-öst, ha 15-ös sem teljesül? Elnézést kértek, mondták, már be van ütemezve a hálózat fejlesztése, hamarosan megoldják. És tényleg rá egy-másfél hónapra megoldották, és még valamennyi jóváírást is kaptam, mert néha 5Mbps alá is leesett az a sebesség. Tehát nem azt a megoldást vették előtérbe, mint pl a Deutsche Telekom, hogy na akkor forgalom korlátos lesz a szolgáltatás. Az egyedül a szolgáltónak jó, az előfizetőknek egyáltalán nem - a szolgáltatónak is csak azért, mert a szükséges fejlesztést így későbbre halaszthatja - már ha addigra nem fullad bele a sok anyázós levélbe.

    Ez lett volna az egyik dolog, ami a fenti cikkel kapcsolatosan eszembe jutott, melyről én egy kicsit azt éreztem, hogy márpedig a szolgáltató 10Mbps-t ígért, akkor ha törik, ha szakad akkor az nekem 10Mbps legyen, nem érdekel az sem, ha ehhez Atlantiszt is elő kell varázsolni a tenger alól...

    Abban viszont van némi igazság, és joggal bánthatja az előfiztetőt, hogy a a garantált sávszél miért ennyire aránytalanul kicsi a névlegeshez képest?
    Pl 10Mbps névlegesnél 0.9-1Mbps a garantált, azaza a tizede. Miért nem az eggyel kisebb csomag névleges sebessége mínusz 5-20%? (példánál maradva a 10Mbps ADSL-nél ha a kapcsolat sebessége nem haladja meg tartósan a 4.5Mbps-t akkor automatikusan váltsák át a csomagot 5Mbps-re. Azaz a garantált minimum 4.5Mbps legyen vagy ha ez nem teljesül akkor szerződés módosítás.
    Az, hogy ekkor az ügyfél elállhatna a szerződéstől szabadon ez még megfontolandó, de azért itt a vonali szolgáltatónak megvan az egyértelmű felelősége: ha a szolgáltatás kiépítése után azonnal nem tudják biztosítani a 10Mbps-nél pl a minimum 4.5Mbps-t, akkor minek vette fel eleve erre a megrendelési igényt? Miért nem utasította el rögtön a kiépítési fázisban? Az benne van a pakliban, hogy előre ez nem volt kimérhető - mert nem olyan egyszerű ez, mint sokan gondolják - de amikor kiépül, akkor a teszten látszik, hogy ténylegesen mi a helyzet már. Eleve úgy kellene a szerződést kötni, hogy az adott vonalnál ha megkísérlik a 10Mbps kapcsolat kiépítését (mert az előminősítés azt mutatta hogy ez lehetséges), de ez végül nem lesz lehetséges, akkor a szerzőpdésben anank is benn kellene lennie, hogy automatikusan az eggyel kisebb csomag lesz megvalósítva, számlázva, és érvényben.

    Azon ritka esetekkor, amikor még ez sem tud teljesülni, mert 2-vel kisebb csomag (pl a 2.5Mbps vagy 1Mbps-es ADSL lenne létesíthető csak), akkor az előfizető dönthesse el azt, hogy szeretné a szerződést (természetesen a megfelelő paraméterekkell, ha 2.5 adható, akkor nem 10-esre szerződik, hanem a 2.5-re) vagy szabadon elállna a megrendeléstől. A saját tapasztalataim alapján ez sajnos nem így van, főként köszönhető annak, az alacsony garantált minimum sebességek által biztosított "jogi védelem" okán... Ilyenkor persze ettől függetlenül megy a levelezés a szolgáltó és az előfizető között, ugráltatják a műszerész csapatot, aztán valami lesz a végén, általában több hónap herce-hurca után elengedik az előfizetőt -a i egyébként így senkinek sem jó.
    Ráadásként ekkor még lehet olyan eset is az ügyfél szívására, hogy ADSL-en kívül nincs más alternatíva, csak a drágább mobilnet...
    Ennek egyértelműbb és korrektebb szabályozásában viszont az MNHH a felelős. Ők azok, akik ezt jogilag szabályozzák, amit ők megengednek, azt a szolgáltatók értelemszerűen meg is fogják tenni, legfeljebb csatasorba állítanak még egy kommunikációs managert... vagy kirúgjáka régit, és jobbra cserélik...(?)

    Van egy harmadik dolog is, ami eszembe jutott - ami egyébként mindenkinek jó lenne, legalábbis az ügyfeleknek biztosan.
    Van egy település Magyaroprszágon, Bóly községe. Aki ismeri, nem kell részleteznem. Ott az önkormányzat EU-s pénzekből kiépítette mindenhova az optikai kapcsolatot és maga az önkormányzat a szolgáltató.Talán ez egy nagyon extrém példa, de miért ne lehetne úgy kialakítani az egyes községekben a hálózatot, hogy minden község saját maga épít ki egy adatkicserélő központot, ahová az egyes szolgáltatni kívánó távközlési cégek behúzzák a saját hálózatukat, és az egyes előfizetők az önkormányzattal közösen szuerződve meghatározhatják azt, hoyg a tényleges szolgáltatást kitől veszik igénybe... azaz az előfizetői hurkok kiépítése, üzemeltetése, és karbantartása az önkormányzat felelősége (célszerűen optika kellene mindenhova - egyébként maga az optikai szálak nem drágák, csak a végberendezések és a központi eszközök, amik brutálak, de viszont sokféle van; cisco optikai switch 48 portos 1/10Gbps/port 45ezer dollár, Arista ugyanebből, ~10ezer dollár - csak a példa kedvéért - nyilván elég lenne a 10/100/1000 -es portokkal), ugyanakkor magát az internetkapcsolatot már a betelepült szolgáltók adhatnák. Ez lenne az igazi verseny, mert az elérhető sebességet nem az előfizető hurok adná meg (az mindenkinél egyforma lenne - célszerű nem csavart érpár, vagy koaxban gondolkodni, de akár még ez is lehetne, költségkímélés szükségessége esetén) hanem az egyes szolgáltatók hálózatának a képességei, minősége. Ebben az esetben tényleg megmutathatnák mire képesek.
    Szvsz erre EU-s pénzeket lehetne megnyerni, mivel maga az EU írta elő azt, hogy 2020-ig mindenhol rendelkezésre kell, hogy álljon a minimum(!) 20Mbps-es internetelérési lehetőség. A beruházások és maga a beruházás minden önkormányzatnál - szolgáltatás üzemben tartása végett - munkahelyeket is teremtene - mégha az jellegéből nem egy tömegeket felszívó álláslehetőségek is.
    A szolgáltatók alapból ezzel ellenérdekeltek ott, ahol saját maguk már kiépítettek egy jobb-rosszabb hálózatot, de ugyanakkor csak a területi koncessziót elnyert szolgáltató az ellenérdekelt, a többi meg éppen pont érdekelt abban, hoyg az adott területen ő is szogláltathasson.
    Nyilván a már kiépült és korszerű hálózatokat valamyilyen áron át kellene adni az adott önkormányzat számára, és onna kezdve a szolgáltató ténylegesen szolgáltatással kellene foglalkoznia, amire az előfizető előfizet. Telefon, TV, internet, dedikált béreltvonal, stb stb.

    Ehhez persze fel kellene adni azt a modelt, amit jelen esetben alkalmaznak, hoyg adott területen egy-egy koncessziót elnyert szolgáltató van csupán, és jószerivel senki más. A terület legyen az önkormányzaté, azaz az önkormányzatnál lévő központig az önkormányzat adja a kapcsolatot, azon túl pedig az ide becsatlakozó szolgáltatók. Persze sejtem, ebből is jómagyar szokás szerint sok helyen óriási civakodás lenne - ki mennyiért és hoygan csatlakozhatna be ide (na meg a már meglévő és megfelelő minőségű hálózat mennyiért lehetne az önkormányzaté, pl vannak már egyes települések ahol kiépült az optikai hurkok az előfizetőkhöz, azt csak át kellene venni, egy-az-egyben //zárójeles megjegyzés, egyesek vizionálhatnak olyat is, hogy majd a fidesz "önkényuralmi módon" lefoglalja...//) -, de mivel ez egy erőssen elméleti felvetés, úgysem fog megvalósulni - inkább tovább nem is ragoznám, annak ellenére, hogy ez lenne a legjobb mindenki számára...

  • Sethdobaloah

    senior tag

    a nem szabályozott területeken sokkal viccesebbek. T önként vállalja, hogy 3 napon belül megoldja a bejelentett hibát.
    Csütörtökön bejelentettem, pénteken hívott a szerelő, hogy mizu. Megegyeztünk benne, hogy a hiba tényleg az Ő oldalukon lesz, illetve kérdezte mikor jöhet. Mondom felőlem 5-10 között bármelyik nap, hétvégén ha ráér megbeszéljük mikor jó nekem is. Erre mondta akkor hétfőn. Magamban már dörzsöltem a kezem, az aktuális havi előfizetési díjat már el is engedték ezzel a lendülettel... na nem. 2 perc múlva jött az sms: az ügyfél kérésére hétfőig felfüggesztve a hibaelhárítás. WTF? Szóval csak ügyesen :)

    ...csak én vagyok helikopter?

  • kenwood

    veterán

    nem erzem akkora problemanak ezt.
    piaci verseny van,minden szolgaltato elemi erdeke,h elegedett legyen az ugyfel.
    egy bizonyos pontig!
    ha egy lakotelep kozepen laksz,es csak a garantalt mininmum jon,semelyik szolgaltato nem fogja azt mondani,h "papiron mi jok vagyunk,ha nem tetszik,lehetm ashova menni".

    A meghirdetett maximumot szinte minden esetben fixen biztositjak,a minimum inkabb csak 1 biztositek nekik,h egy nehezebbenmegoldhato problema miatt ne keljen kotbert fizetniuk.

    Egyszeru emberkent nyilvan az en szivem is a fogyaszto fele huz,de az eszem nem mindig.

    Ha valaki egy ritkabban lakott terulet szelen el,es a technikai problemait garantalatan csak tobb szazezer forintos beruhazassal lehet veglegesen megoldani,nem varhato el egyetlen piaci alapon mukodo cegtol sem,hogy a havi 2-3 ezer forintos elofizetesert csereben ezt a koltseget benyelje.
    A befektetese meg akkor sem terul meg,ha nem jelenik meg 1-2 even belul 1 konkurens,akihez az elofizetojuk atmegy.

    Az ilyen kotelezo szolgaltasok elsosorban az allamilag is tamogatott,kompenzalt cegeknel vannak,mint peldaul a bkk.
    Nekik akkor is fel kell kuldenie a buszt a hegyre este 10kor,ha azon a honap 30 napjabol 29ben max 1 nyugdijas lesz,aki nem is fizet.

    Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

  • ljungberg

    tag

    "A Telekomtól a cikk megjelenéséig nem érkezett válasz."

    Meg se lep, sok helyen monopolhelyzetben vannak, akinek nem tetszik kussol vagy nem netezik...... :DDD

  • shark300

    tag

    válasz bambano #56 üzenetére

    Srác mesélte, hogy az egyik szerelőjük kérdés nélkül levágta a Digi kábelét, és utána 8k-ért kötötte vissza a Digi. Kezd egyre unszimpatikusabb lenni ez az egész, ma felhívtam az üzletkötőt, hogy mégsem kell, meggondoltam magam.

    Ha egy hirdetésem lejárt, akkor már nincs meg az a termékem.

  • nord_

    veterán

    válasz grinapo #78 üzenetére

    15/1-es internetem van, a garantált sávszél 12288 kbps / 819 kbps. Harmadik éve használom a cég szolgáltatását, rendszeresen mérem, 14/0,9 alá sose mentek. (Home workingben dolgozom, kiemelt fontosságú a stabilitás.)
    Ők hogy csinálják? :)

  • csendes

    őstag

    válasz shark300 #84 üzenetére

    A minimum és maximum önmagában nem sokat mond, inkább hisztogramot (sűrűségfüggvényt, eloszlásfüggvényt) kellene megadni. Nem mindegy, hogy az idő 99%-ban az alsó határ körül van vagy a felső határnál.

    Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.

  • orimate86

    tag

    "A legédesebb nagymamából is kibújna az Uruk-Hai ork egy ilyen esetben, és amikor azt látnánk a híradóban, hogy a banyatankkal feltrancsírozta az eladót, nem is tudnánk rá őszintén haragudni"

    Ezen bekullantottam.

  • tomazin

    veterán

    válasz Bici #58 üzenetére

    hát nem kicsit át lettél bva, hogy még Te fáztál rá a sebességemelésükre...
    de igen sajnos ez a t-nél divat,h eladnak bármit annak ellenére, hogy a vonal nem bírja

  • #06658560

    törölt tag

    válasz grinapo #78 üzenetére

    Az autóbuszokat maximális utasszámra és komfortfokozatra tervezik, valamint a jogszabályi elöírásoknak megfelelö utaslétszámra. Hogy a soför esetleg felenged többet, már egész más történet, az már nem a tervezési fázis, hanem overbooking.

    #73 Béééla: a tiszta helyzet az lenne, ha a minimum szolgáltatással lehetne csak reklámozni, mondván a maxot a fizikai korlátok, földrajzi viszonyok, többi felhasználó, midnenki befolyásolja, s örülj, ha minden jó és száguld neked az adat lefele. Igaz, hogy ekkor a marketingesek tömege kereshetne új munkát, de a vevö sem verné az asztalt feleslegesen.

    [ Szerkesztve ]

  • tomazin

    veterán

    válasz Sethdobaloah #81 üzenetére

    1.a t nem önként vállalja a 72h-t
    2. ha bejelented,h para van, majd a szolgáltató érdekkörén kívül eső okból (azaz miattad, hiszen neked mindegy) nem tudják elhárítani a hibát, akkor miért is kéne fizetiük?

    Kopi31415: nem értem ezt a garantálttal reklámozást. miért gondolja bárki is,h ezek a cégek jótékonysági intézmények? ha azzal lesz meghirdetve,h 1mbps, akkor miért adnának 50et? :W

    [ Szerkesztve ]

  • Bici

    félisten

    válasz tomazin #88 üzenetére

    Tudom, hogy megszívattak, de mivel éppen állás keresés közben ért a dolog, így az egyetlen gondolat az volt, hogy legyen végre stabil a vonal (másfél hónap szívás után).
    Tudom, hogy ki kellett volna harcolnom valami kártérítést, vagy a szakadozós idők alatti összeg visszafizetését, vagy bármit, de akkor sajnos nem ezen járt az eszem. Ők meg természetesen nem szóltak, hogy van erre lehetőségem, nehogy véletlenül korrekt cégként emlékezzek rájuk. Miért is tették volna... hiszen, csak papíron és a reklámokban számít az elégedett vevő.

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • grinapo

    csendes tag

    válasz Meridian #79 üzenetére

    Nem ismerem a bólyi helyzetet, de ha van 100 user 100 Mbps üveggel az 10000 Mbps, azaz 10 Gbps. Van 10 gigás vonaluk külföldre? Lehet hogy kétlem? És lehet hogy nem 100 user használja (4000 lakos, 10% lefedettséggel 400 fő, 40 Gbps, annyi még a magentának sincs szerintem).

  • #06658560

    törölt tag

    válasz tomazin #90 üzenetére

    Hol mondtam, hogy jótékonysági intézmények?

    "ha azzal lesz meghirdetve,h 1mbps, akkor miért adnának 50et?" Mert a hálózat bírja és a többi felhasználó nem használja a maga sávszélét.

    Amúgy nem tudom szövegértési problémáid vannak-e, vagy mi, nem azt mondtam, hogy többet adjon, azt mondtam, a garantáltat reklámozza, ne a szép nagy számokat hatszáz kiscsillaggal, lábjegyzettel, kiegészítéssel.

    Anno vagy öt éve láttam olyan reklámot, s írtam alá olyan szerzödést, amelyik dslt rendre azzal a szöveggel hirdetett: akár 16mbps* (*a helyi lehetöségek által biztosított sávszélesség).

    Az akár elég feltünen volt írva ahhoz, hogy észre vegye bárki. Egyböl korrektebb is ez a reklám, mint a 16mbps kiírva, kiscsillaggal akármivel.

    Nekem ebböl aaz akárból olyan 2,5 jött össze, bár a T-s csóka azt mondta kettöre számítsak.

  • grinapo

    csendes tag

    válasz #06658560 #89 üzenetére

    Az autóbuszokat maximális utasszámra és komfortfokozatra tervezik, valamint a jogszabályi elöírásoknak megfelelö utaslétszámra. Hogy a soför esetleg felenged többet, már egész más történet, az már nem a tervezési fázis, hanem overbooking.

    Nem az autóbuszról volt szó hanem a tömegközlekedésről en bloc. A piros hetes vonalát nem a maximális utasszámra (ez Budapest lakossága, 2 millió fő / járat; de mondhatnám extrém példának egész Magyarországot, akik egyszerre akarnak mind a 9.5 millióan átjutni a keletiből kelenföldre :D) tervezték, de még talán hetente sem bírná el. Ki lehet számolni, ha valaki unatkozik, hogy napi hány utast bír el a vonal egy irányban; buszkapacitás szorozva járatmennyiséggel. Nem hiszem, hogy közelítené a kétmilliót.

    Vagyis nem: az autóbuszjáratokat az átlag utasszám alapján méretezik, úgy a buszok méretét (sima, csuklós) mint a járatsűrűséget. Nézd meg egyszer hungexpo záráskor mi megy a buszmegállóban, és az még nem is a maximum, csak egy helyi burst. :-)

  • grinapo

    csendes tag

    válasz #06658560 #93 üzenetére

    Azért nem a garantáltat reklámozza mert annak nincs értelme: az átlagfelhasználó azt akarja tudni, hogy általában milyen gyors a net nem pedig azt, hogy extrém körülmények között mennyire lehet lassú. A meghirdetett érték az, amit elvárhatsz az idő jelentős részében. A szolgáltatók is ezen sportolnak folyamatosan, maximum nem mindenki látja.

    [ Szerkesztve ]

  • wutuka

    aktív tag

    Pécs Kertvárosa,nagyrészt panelnegyed 70 ezer emberrel.
    A Digi starnet 20MB-os csomagja letarolt mindent.UPC,T, teljesen készen van. A DIGI részesedése netvonalon itt 90% minimum. Mégis mindíg tartja a 20/10 MB-t! Szerintem ez korrekt!

    Lionel Messi : The Best !

  • #06658560

    törölt tag

    válasz grinapo #94 üzenetére

    Ha a közlekedésröl akarsz beszélni, írd azt!

    A tényleges szolgáltatás, amit vállal a szolgáltató az a garantált, a felett minden definiálatlan hasraütéses, mérhetetlen maszlag. Ezért kéne a garantáltat reklámozni. hogy a vevönek kevésbé mutatós az 1 giga az ötvennel szemben, mellékes.
    De kezdjünk el játszani: definiáld az átlagos használatot, átlagos körülményeket, egzaktul, ami mindig igaz is!

  • Ygg

    senior tag

    Ha már megvan egy pár megabit lefele és egy fél felfele,
    az amihez nagyon kell, megnézni, munka -kivéve extrém esetek- elég.
    Inkább az bosszant, ha kimarad, meg-megszakadozik, leakad, etc..
    Nem baj, ha kevesebb, csak jöjjön stabilabban, én úgy vagyok vele.

  • yodamester10

    őstag

    Én vidéken lakok,kertvárosi részen,és sajna csak a vidanetet tudom használni,más szolgáltató nem jön erre.A sebességet 98%-ban be is tartják ami 60/6MB,de marha drága tévével.Engem ami jobban zavar az az aránytalanság,ha már 60 nal jön miért csak 6-al megy fel?

  • Ygg

    senior tag

    válasz yodamester10 #99 üzenetére

    Mert azt aszimetrikus olcsóbb.
    Illetve ezzel is korlátoznak.
    Másrészt az átlagos felhasználó nem nézi a feltöltési sebességet, hanem a minél nagyobb letöltésivel lehet elkábítani.

Új hozzászólás Aktív témák