Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz axioma #23 üzenetére

    Ennél nekem azért vannak sokkal mindennapibb példáim is, ahol vidéken félig élek, ott a "nagyvárosban" van a patika, a tesco, a penny meg a posta, a környező falvak 5-15 kilométeres távolságban adódnak (és pont a mienkben még kisbolt sincs, nem hogy posta). Már most is vannak földutak, amin a népek egy része bringával közlekedik, de már félig van a forgalomtól tökre elzárt kerékpárút, most épül tovább. Simán opció lesz a roller, sok emelkedő nincs, a lakosság 60%-a pedig 60+. Ful megértem, ha nem akar tekerni.

    A másik elméletem, hogy a külvárosi metró és/vagy vonatállomásokon zárt rollertárolónak lenne értelme. Amíg Kőbányán laktam, addig a KöKiről metróztam, odáig pedig a messze földön híres 85-össel jutottam el (4 megálló). Pont elég messze volt ahhoz a KöKi, hogy ne akarjam lesétálni, de pont elég közel lett volna, hogy rollerrel eljussak odáig.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • ShadowX

    őstag

    válasz axioma #23 üzenetére

    Az a 1,5 km oda és vissza is azért nem a világ vége szerintem. Egy minimális mennyiségû mozgás csak kellene. Az a 3 km pont elég lenne. :)

  • Gynt

    junior tag

    válasz axioma #23 üzenetére

    @axioma
    Nem bántásból mondom, de pont az a nagyjából 1,5 km az, amit kényelmesen le lehet gyalogolni; ahhoz nem hogy roller, de még kerékpár se kell. Ha pedig szigorúan céleszközt nézünk, ez a tesztben szereplő darab bőven elég lehet egy ilyen, és hasonló jellegű felhasználásra. A testtömeg persze kizáró tényező lehet.

    @janixusz
    "Belvárosban eddig is elég volt figyelni Pesten a biciklisekre és a motorosokra jobbról [...]"
    Ha jól sejtem, arra gondolsz, hogy jobbról előznek téged menet közben. Ezt normális ember nem csinálja, mert motorosként tudod azt, hogy jobbról nem előzünk semmit. (Nem keverem ide az álló sor mellett elhaladást.)
    Ha arról van szó, hogy jobbra kanyarodásnál "előznek" jobbról a kerékpársávon, az már más történet, mert arra neked kell figyelned, bár aláírom, hogy elég kellemetlen szituáció tud lenni. (Motorosnak mondjuk nincs is helye a kerékpársávban.)
    Mindemellett elmondanám, hogy nem a belvárosban, hanem az egész városban, sőt, az egész országban bőven elég figyelni az elsőbbséget meg nem adó autósokra, akik a stoptábla mögül kanyarodnak ki eléd, jó láthatósági viszonyok között, és amikor megkérdezed tőlük, hogy miért akartak megölni, bambán néznek és csak annyit tudnak mondani, hogy nem vettek észre. És akkor folytathatnám azokkal, akik körültekintés nélkül váltanak sávot, akiknek nem tűnik fel a jobbkezes utca, akiknek az álló sorból kell kivágniuk a buszsávba és hasonlók.
    Nem hülye gyalogos, paraszt rolleres, őrült motoros és béna autós van, hanem rossz közlekedő. Nekik mindegy, hogy mivel közlekednek.
    Én magam gyalog, kerékpárral, motorral és kocsival is közlekedek. No offense!

    @Bog
    Ez a vidéki példa nagyon jó, hogy hol lehet(ne) igazán jó felhasználási módja még az ilyen kisebb teljesítményű rollereknek. Csak sajnos az a meglátásom, hogy egy életkor után már nem annyira a fizikai, hanem inkább a szellemi teljesítmény hanyatlása miatt nem kellene egyeseknek járművet használniuk. Arról nem is beszélve, hogy az idősebb korosztály jelentős része számára a testtömeg miatt se lenne opció egy ilyen kisebb roller, és vélhetően az állva közlekedés sem megfelelő nekik.

  • hegedus001

    aktív tag

    válasz axioma #23 üzenetére

    Én is szellemi melót végzek, aztán 2-3 naponta irány a kondi. Ha lehet bringázok (ma is így tettem) teljesen fel tud tölteni egy kis bringázás az agyleszívós napok után is. (a fekvenyomásról már nem is beszélve, az után ujjá születek rendszerint :D )

    btw, kb 8 km haza az út, megvan olyan kemény 20 perc alatt, közben kis zene/podcast és már nem vagyok annyira feszült, mintha kb ugyan ezt az időt autóban tölteném hazafelé :) (szerencsére közel lakok a munkahelyemhez)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák