-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolee3000
tag
Sziasztok!
A leendő autómban szeretnék majd egy nagyméretű (7 colos) központi kijelzőn navigálni. Ha gyárilag nincs navi program telepítve, vagy van, de én nem azt akarom használni, akkor nincs más megoldás, mint a navi szoftvert a mobilon futtatni, és annak a képét az autó kijelzőjére tükrözni? Vagyis magára az autó (androidos) rendszerére semmilyen navi nem telepíthető utólagosan (nyilván azon kívül, amivel a márkának licence szerződése van, vagyis ami alapból is rendelhető lenne)?
-
zolee3000
tag
válasz molnarpeter #99526 üzenetére
Konkrétum még nincs. Kb. jövő év elején szeretnék majd autót venni, de már most elkezdtem nézelődni, számba venni a fontosabb választási szempontokat, hogy mire is van szükségem. Az egyik ilyen, hogy legyen majd benne egy jó nagy kijelző a tolatókamerához és a navihoz, hogy már ne a mobil szélvédőre/műszerfalra applikálásával kellejen bohóckodni. Olyanokat hallottam, hogy a gyári navik többsége nem sokat ér, ezért szeretnék tájékozódni, hogy egyáltalán mik a lehetőségek, milyen kötöttségekkel kell számolnom: csak az a navi használható az autó központi rendszerén, amivel adják vagy valami jobban működő szoftvert is rá lehet utólag telepíteni? Vagy marad a mobilos navigáció klónozása az autó kijelzőjére?
-
zolee3000
tag
válasz molnarpeter #99548 üzenetére
Írtam kicsit feljebb, de: csak újban gondolkodok (használt nem játszik), a plafon 6 millió. De most navi szempontjából szerintem nincs sok jelentősége a konkrét típusnak. Mármint technikailag érdekelne, hogy mennyire vagyok kötött a gyári megoldáshoz. Lehet-e helyette mást használni, és ha igen hogyan: lehet utólag telepíteni az autó androidos rendszerére vagy csak mobilról tükrözve használhatok mást?
Eddig amúgy csak mobilt használtam az autóban is navigálásra, ezt szeretném kiváltani. Igo-hoz vagyok szokva, de nekem amúgy mindegy a program, csak az számít, hogy a Magyarország térképe jó legyen (külföldre nem megyek kocsival), és az offline-nal is jól elvoltam eddig.
Amúgy a gyárilag telepített navi minden esetben offline, vagy online funkciói is vannak, ha van internet kapcsolat? Ez utóbbi hogyan valósítható meg? Van a kocsikban SIM kártya foglalat vagy beépített WiFi modul, hogy egy mobilról mehessen a tethering?sky11:
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz molnarpeter #99551 üzenetére
Köszi. Közben guglizgatok is a témában. Valóban úgy tűnik, hogy az Android Auto lesz majd nekem jó. Olvasom, hogy USB-n kell a telefont az autóra kötni, és ezen pont gondolkoztam, hogy ilyenkor töltődik-e? De ezt akkor meg is válaszoltad.
Van egyébként olyan konzumer autómárka, aminek a rendszere ezt manapság nem támogatja? Én csak a Toyotáról tudok. Pár éve úgy rémlik, a Suzukikon sem ment (Vitarások panaszkodtak), de lehet, hogy azóta már ott is működik. -
zolee3000
tag
válasz Tsebacsi #99556 üzenetére
Az Iphone nem az én világom, az Android Auto lesz a nekem való. Eddig offline navigáltam, nem mintha nem lett volna net a mobilon, csak nem erre használtam. Az Android Auto egyébként net kapcsolat nélkül is használható (arra, hogy a Google Maps-szel offline navigáljak) vagy ennek a rendszernek a működéséhez eleve kell egy élő netkapcsolat?
@tboldi: Nagyon ráéreztél. Az egyik kritériumom az új autó választásnál pont az, hogy szívócső-befecskendezésű benzines szívó motoros típus legyen, és ez a két szempont jól le is szűkíti a lehetséges modellek számát. A Vitara is szóba jött természetesen, de a jóöreg 1.6-os szívómotor kivezetése miatt biztosan ki fog esni. Sajnos a budget csak jövő tavaszra fog összejönni.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz Tsebacsi #99558 üzenetére
Nagyon köszi. Persze, én sem vitatom, hogy az online működő megoldások használhatóbbak, csak, mivel nem bp-i vagyok - eddig egész jól megvoltam az offline cuccal is.
Az érdekelne még, hogy az AA a Google Maps-en és a Waze-n kívül más programokat is tud kezelni? Vagy akkor csak ez a két alternatívám van, ha nincs vagy gáz a gyárilag installált szoftver, de mindenképp az autó központi kijelzőjét használva szeretnék navigálni?@tboldi: Az a helyzet, hogy fontosabb a kevesebb hibalehetőség, ill. az alacsonyabb javítási költség, mint a dinamikus haladás. Sokan mondják, hogy nem kell tartani a turbósoktól, mert bár költségesebb a javításuk (vagy még az sem, merthogy "a turbófelújítás kijön a megtakarított üzemanyagárból" ), egy kis odafigyeléssel ezek is használhatók hosszú távon is (én 10+ évig szeretném...). Ugyanakkor az olvasottakból én azt szűrtem le, hogy az ilyen motorokat nem arra tervezték, amire pl. én is használnám: alapvetően városi, sok rövid táv ill. állás. Nálam a napi ingázás a melóba mindössze pár km (kb. 10 perc) vagyis be se melegedne a motor/olaj ennyi idő alatt, utána meg ugye 8-9 órát állna a parkolóban. Ezen kívül csak kisvárosi ide-oda szaladgálás lenne, plusz autóúton havonta 1x200 km ill. 3-4 havonta egy 120 km-es túra, pályán pedig évente max. 3x egy 400 km-es út.
De amúgy totál zöldfülű vagyok, kérlek, javítsatok ki, ha rossz a logikám, amikor a fent vázolt felhasználási kör miatt a priori kizárom a turbófeltöltős (ill. turbó nélküli, de közvetlen befecskendezésű) benzinmotorokat. Túl óvatos vagyok?
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
-
zolee3000
tag
válasz molnarpeter #99570 üzenetére
Van mód arra, hogy a térképeket (mondjuk nekem elég lenne csak egy Mo.) előre letöltsük a telóra/SD kártyára, és onnan érje el a program? Így legalább a térkép betöltése nem generálna minden egyes tervezésnél adatforgalmat, csak a forgalmi infókat kellene rá aktualizálni. Vagy tévedek?
Nem mindig otthonról/melóból/más free-WiFis helyről indulok.[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz Tsebacsi #99556 üzenetére
Amúgy a ford gyári navija is tetszik nekem, elég frissnek tűnik, egyedül ugye a forgalmi infókat nem kapja.
A Fordnak nem az NNG a beszállítója véletlenül? Mintha azt olvastam volna, csak most hirtelen nem találom, hol. Nem vagyok képben az ilyen autómárka-naviszolgáltató partner-kapcsolatokban.
(#99575) tboldi: Köszi az infót.
#99576) molnarpeter: Nagyon megnyugtattál. Ezek szerint nagyon el voltak szállva az elképzeléseim arról, milyen adatforgalmat bonyolítanak ezek a programok.
(#99578) focvis: Nyilván nem a fejegység alapján választok autót, de ez is szempont. Új autót szeretnék (elvileg üzembiztos, garanciális) és sokáig (10+ év) tervezem használni.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz focvis #99579 üzenetére
+(#99580) molnarpeter
Sajnos csak az új autó jön szóba. Nem akarok nagyon belemenni, de röviden: a teljes gyári garanciaidő is fontos, de a fő ok, hogy így nincs bizonytalanság az előélettel kapcsolatban. Sajnos én egy használt autó állapotát nem tudnám rendesen felmérni. Nem értek a kocsikhoz és kellő rutinom, használati tapasztalatom sincs még. Csak most már olyan helyzetbe kerültem, hogy nem halogathatom tovább egy saját kocsi beszerzését.
Akkor ugye szerintetek sem gondolkodom rossz irányban, ha az itt leírt használati körhöz (városi szaladgálásra, sok rövidebb távra) nem vállalnám be a turbós, közvetlen befecsis motorokat?
Azért még új autókat is lehet találni szívó benzines motorral, csak arányaiban már nagyon kisebbségben vannak, ahogy látom. Meg persze a sportos vezetést el lehet felejteni velük, de ez nálam nem gond.
A hibrid amúgy jó lenne, csak (most még) újonnan drága. Kell még pár év, hogy leszivárogjon az én társadalmi osztályom szintjére szerintem.[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz molnarpeter #99582 üzenetére
Nem mintha nem vonzana a hibrid, meg a vele járó kedvezmények, de most még inkább maradnék a jól bevált régi technikánál, amíg még egyáltalán van, és nem hagynám el a járt utat a még relatíve ismeretlenért. Talán a következő autó-váltásnál…
(#99584) sky11: Valóban, az a belépő a hibridezés világába, azt még meg is tudnám fizetni. Amúgy is felmerült a Yaris, mert a 1,5 Dual VVT-iE motor is nagyon tetszik, pláne, hogy ebben a kategóriában manapság csak 1 liter körüli, 75-85 lóerős szívó benzines a választék, de elvetettem. Túl régóta fut ez a széria ráncfelvarrogatásokkal és szvsz kicsit eljárt felette az idő: a konkurensek eléggé túlhaladták elektronika és feature-ok szintjén. Plusz nagyon kicsi (nemcsak papíron, élőben még inkább). Ami még az én egyéni hülyeségem: nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy ez egy "női autó". A célnak ugyan még csak-csak megfelelne, de nem érezném jól magam benne.
joamilestoné és a többiek: Köszi a navis tapasztalatokat. Nyilván egyik program sem tökéletes, mindegyikbe bele lehet kötni valamiért, illetve bug mindegyikkel előfordulhat. Én meg vagyok elégedve az iGO-val, évek óta használom, és, mivel zömmel olyan helyeken jártam vele, ahol nem változik napi szinten a forgalmi helyzet a sok építkezés, útlezárás, elterelés etc. miatt (ld. Bp.), nem nagyon éreztem az offline mód hátrányait sem. Inkább csak a telefon felfogatás, és a relatíve kis képernyőjéről navigálás az, amitől szabadulnék, és, ha már új kocsit veszek, élvezném a nagy kijelzőjének előnyeit. Ha a gyárilag iGo-val adnák az autót, az nekem meg is felelne, de hiába próbáltam utánakeresni, nem találtam, hogy pontosan mely márkák piaci beszállítója manapság az NNG. (Mintha a Fordot, Renault, Mazdát írták volna valahol, de már nem találom azt a cikket.) Ettől függetlenül jó, ha az AA-n keresztül megvan a lehetősége valami elterjedt online navi használatának is. A Waze-t pl. biztos kipróbálnám.
-
zolee3000
tag
válasz EQMontoya #99592 üzenetére
Okés, de újra (a hibrid Yarist leszámítva) akkor sincs pénzem, a használtba meg nem merek belevágni, pláne egy használt hibridbe. Nekem az autó nem munkaeszköz, csak vinné a pénzt, de nem hozná.
Egyébként a Mazda2 is a listámon volt, de túl sok kompromisszumot kéne kötnöm vele, ezért elvetettem. A Renault már nem kínál élhető szívó benzines motort, meg franciát (sajnos ideértve az Opelt és a Nissant is ) elvből sem vennék.(#99593) xEon1337: Végül is nem alapfeltétel az AA, mert eddig is elvoltam offline navival, de azért jobban örülnék, ha legalább a lehetősége meglenne. Elvégre nem egy-két évre venném az autót, hanem hosszú távra tervezek.Meg aztán az offline megoldások között is van jobb-rosszabb. Az iGO-t pl. ismerem, de hogy pl. egy TomTom mennyire válna be, azt nem tudom.
(#99594) pit stop: Ha garancia miatt akarsz új autót venni, akkor nem mindegy, hogy turbós vagy nem turbós az a motor? Ha nem egy hulladék konstrukciót választasz, akkor garanciaidő végéig biztosan elketyeg alattad, és még utána is jó pár évig (ha kevés éves garival választasz autót)....
Ez csak akkor lenne így, ha nem olyan szélsőségesen használnám, ahogy fentebb is leírtam már. Ha többet mennék hosszú távon, egyenletesen, nyilván nem vágna földhöz 100.000 km-enként egy turbófelújítás 100-150 ezres költsége, de a sok kis rövid táv, hidegindítás etc. nyilván gyilkolja az ilyen technikát. És ha fent nevezett javítási költséget már kvázi éves szinten kellene emiatt kicsengetni, az azért már nagyon nem mindegy...
Kis kezem van, a telefon jobb szeretem telefonálásra használni. Már a mostani 5 colost sem szeretem fogni, zsebben nyomorgatni. 7-8+ colos phabletet tudi nem vennék csak a navi miatt. Meg ha már úgyis kifizetem az autó vételárában a nagy kijelzőt, ne csak digitális óraként, meg porgyűjtésre használjam már...[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz MunezXBK #99596 üzenetére
Fentibe már nem fért bele...
Mivel életem kb. 80%-ban olyan helyen vagyok (otthon/melóban/...), ahol amúgy is van net (hozzáférhető WiFi), felesleges volt nagyobb mobilnet csomag a telefonomra. Viszont, mivel túlforgalmazásom sosem volt, eddig nem nagyon nézegettem, hogy tételesen melyik alkalmazás mennyit generál. A navik ilyen igényeiről meg, mint kiderült, téves elképzeléseim, túlzott félelmeim voltak: emiatt online navira nem is mertem használni, nehogy hamar elfogyjon a keret. De ezek szerint nem kell ettől paráznom. Neked is köszönöm a megerősítést.(#99597) stickermajom: Az a baj, hogy bújom a netet (tesztek, fórumok, blogok) már hetek óta, és zsong a fejem a sok infótól. Van aki ezt mond, van aki azt, nekem meg nincs meg a szakmai tudásom, vagy akár csak a kellő tapasztalatom (turbós és/vagy GDI motoros autókat hosszú távon nem is vezettem, csak kipróbálás szinten) ahhoz, hogy ezeket megfelelően mérlegeljem, a helyén kezeljem. Azért úgy látom, viszonylagos konszenzus van a tekintetben, hogy az 5-6 ezer km/év futáshoz, aminek napi szinten a nagy része városi ide-oda még mindig jobb az igénytelenebb szívós technika. Persze annak sem használ, de olcsóbban javítható, ha megmakkan.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz hülyegyerek #99599 üzenetére
Jövő év elejére van belőve a vásárlás. Hamarabb nem megy sajnos, mert a budget csak addigra lesz meg, szóval még csak tájékozódás van, addig még sok minden változhat. Amire eddig leszűkült a kör egyébként: a Hyundai i20 (már a facelift), Kia Rio, Ford Fiesta (előbbiek 1,25l MPi, utóbbi 1,1l Ti-VCT motorral).
Kacsingatok még a kompaktok felé is, nem a nagyobb méret (bár nem árt, ha e téren van tartalék), hanem a (remélhetőleg) jobb anyaghasználat, összeszerelési minőség, tartósság miatt. Pláne, hogy egy rendesen felextrázott kisautó áráért van, hogy már alsó-közép kategóriásat is kapni (vmi szezonális akcióban és nyilván szerényebb felszereltséggel, de még élhető kompromisszumokkal). Így jöhet még a képbe az általad is említett Hyundai i30 és a Kia Ceed. Bár utóbbi biztos horror áron lesz, amennyire új ill. hypolt. Esetleg egy Toyota Auris készletkisöprési akcióban (úgy tudom év végén abból is jön az új gen.).
A Mazda rohadásával annyi helyen riogattak már, hogy emiatt sosem lennék nyugodt - pláne, hogy nem garázsban fog állni a kocsim.[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz hülyegyerek #99601 üzenetére
Nekem elég lenne az 1,4 is, mert az 1,6-os már a kokszosodós fajta, de amúgy igen, nagyon sajnálom hogy erről lemaradok. De hát ez van: a teljes összeg még nincs a zsebemben, a hitelt/lízing konstrukciókat meg kerülni szeretném. Még ha 0 THM-es is, számomra irreális, hogy egy olyan összeget, amit amúgy bő fél év alatt megkeresek, 5-6 évig fizetgessek, mert a végtörlesztést meg "büntetik".
-
zolee3000
tag
válasz kisza25 #99603 üzenetére
+1
Egyébként egy érdekes kérdés ötlött fel bennem: Japánban, ahol a nagyvárosok tényleg nagyon túlzsúfoltak, kevés a parkoló, etc. igazi kultúrája van a kei-car-oknak, amiket szintén ilyen kicsi, sőt kisebb motorokkal szerelnek, aztán ráaggatják a turbót, hogy azért vontatás nélkül is menjenek. Na most, ezeket a kocsikat szerintem zömmel inkább városi szaladgálósnak használják, mintsem hosszabb távú helyközi ingázásokhoz, pályázásokhoz - vagyis kb. úgy, mint ahogy én is tervezem. Ez már évtizedek óta megy így, nyilván kibukott volna, ha az érzékeny turbós technikától teljesen életidegen lenne ez a felhasználási mód. Vagyis akkor mégis kicsit túllihegett ez a dolog részemről (is)? Vagy egyszerűen csak arról van szó, hogy az átlag japán annyival módosabb, hogy pont leszarja, ha 3-4 évente megadja magát alatta a kocsi, és cserélni kell / vagy hogy gyakran kell motorjavításra költenie?[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz kisza25 #100281 üzenetére
Szia!
Elnézést az alap kérdésekért, de én még sosem vettem autót. (Jövő tavasszal tervezem az elsőt szalonból.)
Szóval: a forgalomba helyezés költségeiről írtad, hogy szalononként változik, amit én nem értek, merthogy ezek elvileg (jogszabályok szerint) fix árak, nem? A másik, hogy külön említetted a névre írást - ez alatt pontosan mit értesz?
Én próbáltam tájékozódni, hogy milyen plusz költségeim lesznek az új autó vásárlásakor a vételáron felül (a regadót most úgy veszem, hogy a vételár tartalmazza, a KGFB-vel meg nem számolok, mert azt biztosan nem tudom belealkudni a vételárba ):
- műszaki vizsga: 16 290 Ft
- vagyonszerzési illeték: ennek is fix. ugye az ára a motorteljesítmény függvényében (esetelmben kis szívónál 650 Ft/kW-tal számolva olyan 50k lesz)
- forgalmi engedély és törzskönyv illetéke: 12 000 Ft
- rendszám: 8 500 Ft
- érvényesítő címke díja: 585 Ft
- van még valami "Assistance", amivel gyakran találkozok, de ez nemtom konkrétan micsoda, mekkora tétel -
zolee3000
tag
válasz kisza25 #100303 üzenetére
Aha. Nálam volt egy kis képzavar. Ezek szerint az üzembe helyezés költsége elkülönül a forgalomba helyezés fix tételeitől (vagyonszerzési, forgalmi, törzskönyv, rendszám). Lényegében akkor az előbbi tartalmazza a műszaki vizsga díját kb. 3x. Gondolom jól megnézik (3-szor is), mielőtt rásütnék az új autóra a műszakilag rendben pecsétet.
Arra van esetleg tipped, hogy az az Assistance dolog mi lehet? Az Autóklub oldalán lévő táblázatban is benne van, de díjösszeget nem írtak.
[ Szerkesztve ]
-
-
zolee3000
tag
-
zolee3000
tag
válasz pècsimunkás #100321 üzenetére
Köszi. Hasznos infó, mert még a Toyotát sem zártam ki. Hátha lesz majd valami készletkisöprési akció az Aurisra. (Tudtommal az új generáció kb. akkor érkezik, amikorra én a vásárlást tervezem.)
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz pècsimunkás #100324 üzenetére
Ezzel nem is akarok vitatkozni. Vezettem már én is kisturbóst, hogy tapasztalatból tudjam a különbséget, ugyanakkor évekig nyúztam egy 1,2-es Punto Grande-t is (igaz az asszem csak Euro 4 volt), hogy tudjam, el lehet azzal is élni. És az az érdekes, hogy városi körülmények között egyáltalán nem zavart az erőtartalék hiánya. (Jó, nyilván ebben benne van, hogy hozzászoktam.) Ráadásul tényleg méltósággal viselte a ridegtartást (értem ez alatt, hogy a gyártók nyilván nem ilyesmi nyúzásra szánják, optimalizálják az autókat - nem ezt tekintik "átlagos" használatnak). Ha kicsit nagyobb arányban mennék rendszeresen hosszabb távokat, nem lenne ennyire túlsúlyban a városi hidegjárat, jobban be mernék vállalni egy turbóst, de belátható időn belül nem valószínű, hogy ebbe az irányba mozdulnának el az autózási "szokásaim". Mivel pedig a karbantartás/javítás várható költsége nekem nem mellékes szempont, inkább maradok a szívó benzinesnél, és örülök annak, hogy egyáltalán még megvan ez a választási lehetőség, mert szvsz már nem sokáig lesz ez így új autó vásárlásánál.
Btw: Nem tudjátok véletlenül, hogy a részecskeszűrők bevezetése a GDI/turbó motoros autóknál még csak terv, vagy már a mostanában gyártott példányok már azzal is el vannak látva?
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz pècsimunkás #100340 üzenetére
Én kösz. Egyelőre még csak a specifikációk alapján szűkítettem le a kört a szóba jövő modellekre, de ami bent maradt, azokat persze szeretném élőben is kipróbálni majd.
Megkérdezhetem, hogy az Auris gyári naviját szoktad használni? Ha igen, milyen tapasztalataid vannak vele? A térképet tudtommal a Navteq szállítja, amit ismerek még az IGO előtti nokiás (HERE) időkből, de a Toyota gyári navi programjáról nem sok infót olvastam.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz tboldi #100346 üzenetére
Köszi. Még egy érv a szívó benzines mellett.
(#100352) sky11: Jól néz ki ez a tartó. Én is mobilról navigálok (offline IGo), de sokat szívtám már a felfogatással, meg amúgy is inkább kisebbre cserélném a telefont, mert a navin kívül kb. minden másban zavar, hogy olyan nagy tepsi.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz tboldi #100355 üzenetére
Jah, kitudja mit hoz majd az Euro 6z.
Persze, én is inkább a kokszosodástól félek, ezért akarok szívócső-befecsis motort. Tudom, hogy vannak turbófeltöltő nélküli, de közvetlen befecskendezéses benzinesek is, bár mostanában mintha kevesebbet látnék, annyira a turbón van a fókusz mindenkinél. -
zolee3000
tag
Igazad van, már rájöttem, hogy rosszul tettem fel a kérdést, mert nem lehet általánosítani, hogy melyik típusnál mikor vezetik be. Ha tudja teljesíteni a normát anélkül is, akkor nyilván nem kötelező a beszerelése.
Ezek az emissziós normák, értékek nekem elég homályos területet jelentenek. Régen azért nem voltak ennyire túlparázva a dolgok, vagy csak én nem vettem észre, mert ugye engem nem érintettek.[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
Sziasztok!
Megkockáztatnék egy furcsa kérdést. Mivel itt az autók széles skáláját ismerő, használó ember megfordul, hátha tud valaki segíteni.
Vizuális típus vagyok, ezért, bár hasznos a tolatóradar pittyegése, szeretném, ha ehhez valamilyen kép is társulna. Persze ott a tolatókamera, csak azzal az a gond (az olcsóbb tömegmodellekben), hogy: 1) csak hátul van; 2) kis felbontású; 3) esőben/ködben/sötétben korlátozottan használható (vagy sehogy). A radart viszont nem zavarják a rossz látási viszonyok és olcsóbbak is, mint a kamera, így juthat belőlük előre is ezen a szinten.
Nemármost, létezik olyan rendszer (külföldiül talán "surround view"/"around view" néven fut ), amely a szenzorok által közvetített jel alapján a központi kijelzőn egy felülnézeti autó-ábrán rajzolja ki – különböző színű – segédvonalakkal, hogy az adott irányban mennyire van közel vmi az autóhoz?
Ilyesmire gondolok:
Ráguglizva azt találtam, hogy a németeknél (Audi, BMW) alkalmaztak ilyeneket, de mintha én már Skoda Superb-ben is láttam volna. Nem tudjátok esetleg, hogy a tömeggyártóknál van-e ilyesmi?
Az új Focusban vettem észre valami hasonló megoldást – csak persze sokkal egyszerűbb, miniatűr kivitelben, a tolatókamera képére vetítve, a képernyő jobb felső sarkába száműzve.[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz bitpork #118316 üzenetére
Persze, elég az első és hátsó, oldalszenzorról nem volt szól. Csak személéltetésnek másoltam be, hogy mire is gondolok, és hirtelen csak ezeket a képeket találtam. Nyilván a luxusmárkáknál (Audi, BMW) nagyon komoly cuccok vannak, én meg jellemzően a 10 M alatti ársávban keresgélek autót. Egy olyan kis stilizált ábrás cucc, mint amit a Fordnál láttam, nekem tökéletes lenne. A kérdés az, hogy van-e ilyesmi manapság az olcsóbb kompakt autókban? (Mármint a Focuson kívül.) Nekem csak régebbi, 10+ éves Fabiával, Puntóval vannak tapasztalataim, sosem volt még parkolás-segítős kocsim, nem igazán ismerem, hogy manapság milyenek vannak.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz molnarpeter #118325 üzenetére
@Tsebacsi és bitpork: Köszi az infókat. Ja-ja, hasznosa a sima tolatókamera is, bár nekem a radar jobban bejön. Közben próbáltam rákeresni én is, és mintha az ilyen magától parkolós kocsiknál is csak elöl-hátul lenne radar, oldalt meg valami ultrahangos ketyere. A lényeg, hogy akkor csak azoknál van ilyen ábrás-segédvonalas kijelzés, ami tudja ezt az automata parkoló asszisztens funkciót. Amúgy az is jópofának tűnik, bár én biztos, hogy nem merném rábízni magam.
-
zolee3000
tag
válasz Tsebacsi #118432 üzenetére
Érdekes, amit mondasz, mármint hogy az újabbaknál van ilyen jellegű kijelzés. Majd ha már ott tartok, hogy pár hónap közelségbe kerül a vásárlás, és elmegyek tesztvezetgetni, meglesem. A tesztvideókban én csak azt láttam, hogy a tolatókamera képét lehetett váltogatni több állásban: alap, nagy látószögű, etc., de ilyen radaros képet sehol nem láttam, csak mostanában a Focusnál, igaz annál is csak akkor, amikor az automata parkolást csinálták vele.
Az önparkolás már működik? Ezen a szinten is? Ez nekem új. Én azt hittem, hogy az még mindig nagyon gyerekcipőben jár, illetőleg csak az Audi A8-szintjén hozza az elvárt szintet. Hiába, nekem olcsó kisautóim voltak mindig is, az innovatív megoldások valahogy eddig kimaradtak.@stickermajom (#118329): Neked is köszönöm a tippet! Sosem voltam Opel fan (és most, hogy már francia nem is leszek ), de ezt a K Astrát ahogy nézem, elég jól megcsinálták. Sajnos mivel még a GM-éra terméke biztosan ki fogják szórni, mire nekem aktuális lesz a vásárlás.
Amúgy, a COTY-ról szólva... szerintem a Ford zsebből megveszi a díjat.
@Saint_ (#118433): "Focus nem lehet ujra" Ez új szabály, hogy többször nem kaphatnak díjat? Korábban ilyen nem volt. Ld. Renault Clio (1991, 2006), Volkswagen Golf (1992, 2013), Opel Astra (1985, 2016).[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz BigBlackDog #118537 üzenetére
Ennyire nem vagyok autóbuzi. Csak a wiki csekkoltam. Amúgy jogos, 85
-ben még Kadettnek hívták.@Monarpeter: Élesben, a belvárosban én se nagyon merném.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
A metál fényezés felára (meg törés/karc esetén költségesebb javíthatósága) miatt érdeklődnék, hogy amellett, h. jól néz ki, van valami objektív előnye is? Tudtommal tartósabb, jobban véd, ill. a tisztítása is könnyebb, mint az akrilnak, de érdekelne a véleményetek, mivel nekem nincs összehasonlítási alapom.
Lehet, hogy az akril negatívabb megítélése még a régi időkben gyökeredzik (amikor még egykomponensű volt) és manapság már bőven jónak számít, a metál meg csak lehúzás ill. esztétikai kérdés? -
zolee3000
tag
válasz BigBlackDog #123920 üzenetére
Tudtommal nem, de Ti vagytok a szakértők, én kérdezni jöttem.
Én még kvázi fiatal vagyok, csak metálfényű autóm volt. Most is azzal venném majd az újat, csak a felárát lehet, hogy hasznosabb kiegészítőre is tudnám költeni.[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
BigBlackDog (#123923), focvis (#123924), Qru (#123926): Köszönöm a megerősítést. Hosszú távú beruházás lesz, így akkor inkább a metál fényezésen nem spórolok.
Más: Felmerült bennem még valami (átlátszó) védőfólia beszerzése (és hozzáértőkkel való felrakatása) is a kavicsfelverődések, egyéb karcok elkerülésére. A minőségi darabok ebből nem olcsók ugyan, de lehet, hogy hosszú távon megérné.
Van valakinek tapasztalata ilyen típusú (mármint nem dekor-, hanem védő funkciójú) karosszériafóliázással? Elsősorban az érdekelne, hogy a mosást mennyire bírja, mire kell figyelni? Annyit olvastam, hogy a magasnyomású mosót nem szereti, az könnyen kilyukaszthatja a fóliát. Ha így van, az elég gáz, mert a legtöbb kézi mosókban is azzal mennek neki, ha jól tudom. Én ált. automata gépi mosóba járok. Tudom, karcol, de eddig nem volt olyan vészes, az új autónál meg lehet, hogy a fólia emiatt is jó lenne. Vagy pont nem, mert a mosó azt is tönkretenné. -
zolee3000
tag
válasz Tsebacsi #124135 üzenetére
Bár nem nekem írtad, hanem egy másik zolee-nak de részben megválaszoltad a korábbi kérdésemet (#124033).
Szerintem nem csak a gagyikat hozza le, mert erről (mármint, hogy a magasnyomású veszélyes rá) én konkrétan a Th*my-ék honlapján olvastam, ami nem egy garázscég szvsz.
Ezek szerint akkor Nektek se nagyon van saját tapasztalat karosszéria-fóliázással. Pedig nem tűnik hülyeségnek.valami extra védelem a kavicsfelverődés, ajtórányitás etc. ellen. Oké, drága felrakatni, de újrafényeztetni nem drága?
Mondjuk, manapság már elég sok autón van fólia (taxik, egyéni vállalkozók, cégek autói logóval, önreklámmal etc.), szóval nemcsak egy maroknyi elvadult autóbuzi tetet viper-csíkozást a tuningolt Ladájára. Azt meg nem hiszem (az általános mentalitásból kiindulva - már tisztelet a kivételnek), hogy ez a sok ember mind otthon, kézzel mossa az autóját mikroszálas kendővel babusgatva, nagy odafigyeléssel. De azt sem gondolom, hogy két-három mosatás után vinnék újrafóliáztatni. Szóval olyan nagy problémát mégsem jelenthet a mosás, nem?[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz molnarpeter #124137 üzenetére
Akkor tényleg nem akkora problem, csak persze van egy forsza, meg kicsit oda kell figyelni.
máyköl: Megnyugtató. Engem eddig nem igazán foglalkoztatott a fóliázás (a Grande Puttónál nyilván), de a beszerzendő új, kicsit drágább kompaktnál már lehet, áldoznék ilyesmire. Utána nézek majd én is, hogy a miskolci taxisok hol szoktak mostani. Itt vidéken azért nincs annyi féle-fajta mosó, mint Pestiában.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
Nálam eleve csak a védő funkció miatt merült fel a fólia, dekorációs céllal nem költenék ilyesmire. Gondolom, hogy a minőségi daraboknak ára van, de hát egy lámpacserének vagy a karosszéria javításnak, újrafényezésnek nemkülönben. (Eddig nekem mondjuk szerencsém volt, bár követ a ködlámpám 2x is kapott be, komolyabb karcom viszont csak egy volt, amit javíttattam. A hajszálkarcokon meg annyira nem izgulom túl magam, lévén egy 11 éves Punto.) Egyelőre csak elméleti szinten foglalkoztat a dolog. (Még meg sincs az autó, amire esetleg tetetnék .)
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
Komoly árakon mennek akkor.
Amúgy, ha már a fóliázás téma előkerült, valamit még szeretnék megkérdezni így új autó rendelése előtt. A hátsó üvegekre a fóliát érdemes a beikszelni a konfigurálásnál? Mármint kellene, de nem tudom a gyáriak általában milyen minőségűek/szűrőfaktorúak szoktak lenni. Mert ha csak olyan ezerforintos-napszemüveg szintűek, akkor inkább nem kérem, és majd tetetek fel külön valami komolyabb cuccot.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz BigBlackDog #124162 üzenetére
és Thunderzolee: Köszönöm az infót. Ezt nagyon benéztem.
-
zolee3000
tag
válasz pècsimunkás #124167 üzenetére
Köszi. Megy majd akkor a konfigba.
MunezXBK arra gondolt szerintem, hogy ilyen nincs. Ezt én néztem be. Annyira rápörögtem most a fóliázásra, hogy fel sem merült bennem, gyárilag másképp oldják meg a sötétítést. Nem mintha nem néztem volna már át több tucat árlistát, amin mind "színezett/sötétített üvegezés"-ként (és nem "fóliázott"-ként) szerepel ez a tétel.[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz Thunderzolee #124174 üzenetére
Köszi. Gondolom némileg egy kaptafára mennek ezek, szóval a többi gyártónál is hasonló lehet.
-
zolee3000
tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni a köv. ügyben: Van egy autó, aminek én vagyok a tulajdonosa, de édesapám volt az üzembentartója, viszont ő elhunyt. Azon túl, hogy a biztosítónak jelentem a dolgot (term. a halotti anyakönyvi másolatával) és új szerződést kötök van még valami más kötelezettségem is?
Új forgalmit is kell igényelnem?
Magát a tulajdonjogot nem érinti a változás, hagyatéki eljárásra nem kell várnom, tkp. üzembentartó-változásról van szó. -
zolee3000
tag
Üdv! Amatőr kérdés tudom, de régebbi kocsiról váltok, aminek nem volt elektromosan behajtható visszapillantó tükre. Az ilyen (motoros tükrös) autóknál megfigyeltem, hogy leállítás után automatikusan behajtja a visszapillantókat. Az érdekelne, hogy ezt járó motornál is meg lehet tenni? Ha nem, akkor kézzel be lehet hajtani - okoz ez valami problémát?Félreértés elkerülése végett, nem menet közben az autópályán akarom behajtani a tükröket fogyasztáscsökkentési célzattal, hanem régi építésű garázsom van, ahová csak így férne be az autó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen légkondit a lakásba?
- Hardcore café
- Mozilla Firefox
- Milyen processzort vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen