Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [CS]Blade2

    addikt

    Belinkelném ide egy autóval kapcsolatos kérdésem, hátha tud valaki valami okosat: [link]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz VegyesTamás #8768 üzenetére

    Azt tudom, hogy drága az alkatrész. A kar 17 és 30 között van újonnan. Bontóból 2,5K-tól. Azt hittem, hogy magáról a karról törött le a pöcök vagy eltörött a két rugó benne, stb., és elhoztam egy másik kart, de beszereléskor kiderült, hogy nem a karral van a baj.
    ford focus 1.4 ambiente 2001-es.
    Kezdetben elég lenne, ha tudnám az alkatrész nevét, vagy kép róla, hogy egyáltalán hogy néz ki, amikor nincs eltörve, vagy ilyesmi.

  • [CS]Blade2

    addikt

    Látatlanban a következő tünet milyen hibára utalhat?:

    Focus (2001) egy 0,5-1 nap állás után nem indul. Tekeri, de semmi, viszont, ha gázt adunk indítás közben, akkor beindul. Onnantól, hogy így beindult, ha 1 perc után lekapcsolom, és újra indítom, akkor már azonnal indul, ahogy kell. Ha olyan körútra megyek helyben, hogy 1-5km-enként le kell állítanom, akkor végig jól indul. Lerakom 10-15 órára, és onnantól csak teker, ha gázt adok, akkor pedig szarul ég el az benzin, büdös.
    A legutolsó alkalommal olyan is csinált, hogy 4.-re gázzal beindult, és nem volt alapjárat, tartani kellett a gázt egy darabig, egyébként az szerintem rendben van, szabályoz, 1250-es fordulat szokott lenni indításkor, aztán lemegy 750-800-ra, ami a könyvében is szereplő érték.
    A szerelő szerint semmi baja, mert mire odaérünk vele a szerelőhöz, ott már nyilván 10-ből 10x jól indul, és hiába köti rá a gépet, nincs hiba a hibalistában.
    Az akku 2009-es, nem tudom, hogy okozhatja-e. Van benne riasztó is, de nem úgy néz ki, hogy az tilt le, kikapcsolt riasztóval is csinálja.
    Automata szívató :F

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz [CS]Blade2 #22758 üzenetére

    Lenne egy elméletem a hibára, amit a napokban ki is fogok tesztelni. Feltételezem, hogy azért nem indul állás után a gép, mert az üzemanyag a csőből visszafolyik a tankba, mert a szivattyúban van valamilyen visszacsapó, ami szerintem nyitva marad, vagy már lehet, hogy sosem zár el.
    Ha 1x beindítottam, és megállok itt-ott 1 órára, addig nem folyik vissza annyi üzemanyag, hogy ne induljon rendesen, viszont x óra vagy fél nap alatt annyi visszafolyik, hogy az indítás állásban abban az 1 másodpercben, amíg járatja a szivattyút, nem tölti fel a csövet, ezért hosszú állás után csak teker, de, ha nyomok egy kis gázt a pedállal, akkor elindul. Feltételezem, hogy ezért nincs meg az alapjárat az ilyen gázpedálos indítással, mert így sokkal több üzemanyagot adok, mint amit magától adna. :F vagy 2 külön hiba van, és a másik az alapjárati-levegő? vagy fojtószelep hiba?
    Ha maga a szivattyú jó, de az üzemanyag visszafolyik indítás előtt: az magyarázatot adna arra, hogy onnantól, hogy 1x beindult, bármikor normálisan újraindítható és menet közben nem produkál hibát, valamint nem hoz hibát a hibalistába, amivel a szerelők kezdhetnének valamit.

    Úgy fogom tesztelni, hogy indítás előtt 0 és 2 között forgatom majd párszor a kulcsot, hogy az üzemanyagpumpa feltöltse a csövet teljesen. Eddig 1x próbáltam 5 óra állás után, és jól indult, holnap reggel jön a 2. alkalom 12 óra állás után.

  • [CS]Blade2

    addikt

    Két kérdésem lenne:

    Ford Focus (2001) esetén az emelési pontok itt vannak elvileg: [link]
    Alul az első és a hátsó kerék között végig lefelé 2cm-t lelóg egy lemez, ami kb 2-3mm vastag, és ezen van az emelési pont. Befele 1-2cm van még, utána van szerintem egy fékcső. Hátul kifelé sincs sok hely, meg ott a lemez is össze-vissza görbe.
    Na most ehhez vettem krokodil emelőt.
    Gyárilag gondolom ilyen emelő lenne hozzá: [link] aminél a lemez bent van az U alakú vályúban.
    Na most a krokodilnál egy kör van, amin van 4 bevágás, de nem 2cm mély, hanem kb 0,5.

    Hogy kellene ezzel emelni? A lemezen kívül a fényezett résznél kéne emelni? Vagy tegyem a lemez alá, és nem gond, ha elhajlik?

    A másik, hogy mostanában csinál olyat a gép, hogy lámpánál vagy, amikor megállok meleg motorral, akkor az alapjárat 800-ról beesik kb 400-ra, majd 1 másodpercre rá vissza 800, majd 2 másodpercre rá megint, és megint, és, ha lekapcsolom a fényszórókat, akkor jár normálisan. Akku-ra gyanakodtam, de 12.39V-ot mérek rá, és jól indít. Nem rég le lett párszor véve az ékszíj a generátornál, de azt szerelő csinálta, ez a másik, amire gyanakszom, hogy lehet, hogy nem jó a feszesség?

  • [CS]Blade2

    addikt

    Ki szeretném cserélni a hosszbordás szíjat a vezető és a feszítő görgővel együtt:

    A kivett szíj: 6PK1893LE

    Ford Focus lépcsőshátú
    FXDB
    2001-es

    A bárdi szerint nincs hozzá készlet, mindent külön kell megvenni és 38K.

    [Ez] nem lenne jó nekem?
    Ez a bolt megbízható lehet?
    Ahogy elnézem Berlin-ből küldenék a cuccot, ami 3-7 nap.

  • [CS]Blade2

    addikt

    2001 Focus 1.4 szívó benzin: csupa 1-2-5-10km-es utak, tankolásnál nullázva az órát, majd 400-500km körül visszatankolva:
    jelenleg: 8.5
    a csúcs 2 éve télen: 9.3
    a nyári, nyári gumival: 7.6-8.3
    (ja, és ez mind klíma nélkül, mert az nagyon fogja. 1.4 75 ló.)

  • [CS]Blade2

    addikt

    Nem igazán értem ezt az E10-es mizériát, hogy a még nálunk is sz*rabb országok miért engedték, ők és MO miért ment bele. Most olvastam, hogy 1.000.000 magyar autó van, amibe nem szabadna E10-et tankolni. Egyszerűen nem áll készen ez az ország erre a változtatása. A németeknél elmegy, az a pár 10.000 autós lenyeli, tankol elégséges minőségű benzint a sz*r helyett, de itt a 3.600.000-ből 1.000.000 autót érint, ami főleg azoknál a családoknál lehet, akiknek k.ra nem fér bele egy üzemanyagpumpa csere, de még talán egy üzemanyagszűrő csere sem, és nem fog Shell V Power-t sem tankolni anyagi okokból.
    Valószínűleg az érintett 1.000.000 autó nagyrészéből már jelenleg is folyik a motorolaj, váltóolaj, fagyállós hűtővíz. Pár év múlva már az üzemanyag is folyni fog belőlük az utakra, parkolókra, mert a 20 éves csöveket az E10 majd kicsit szétkapja.
    Követelni kellett volna egy 5-10 éves halasztást, hogy ahogy a Trabantok, Ladák 90%-a eltűnt az utakról, úgy a mostani érintett autók 90%-a magától kikopjon, és 1.000.000 helyett lehetőleg 100.000 alatt legyen az érintettek száma.
    2007-es Mondeo vagy 2008-as Toyota is van, ami érintett, persze a szupersportautókat leszámítva amikbe mindig is 100-as benzin dukált.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz brumi1024 #154637 üzenetére

    Bazi nagy eltérések vannak. Van akinek ennyi belefér, van aki évek múlva fog pár 100.000-ért egy 2000 utáni évjáratú autót venni. Van aki már vett zsír új elektromost és mondjuk 2 év múlva tervezi is lecserélni egy újabb zsír újra.
    Hogy 3.600.000-ből 1.000.000-t érint, szerintem jól jelzi, hogy probléma egy ilyen autóparkra és anyagi helyzetre ráengedni ezt. 14,2-14,5 év az autók átlagéletkora, az E10 mizéria pedig pont a 2005 környéki közvetlen befecskendezéses autóktól kezd el probléma lenni, ha visszafele nézzük az éveket.
    Ez olyan, mintha a németekre ráb.nánk egy E30-as benzint, a flotta 99%-át érinti, aztán cserélgessétek az alkatrészeket. Az anyagi helyzeti különbséggel kb. akkor lenne egál a probléma.

    Egyébként ez hasonló a dízeles kitiltásokhoz, amibe az ő bicskájuk is kezd beletörni. Ezért nem célszerű ennyire erőltetetten, agresszíven belenyúlni. A magyar flottánál a nagyobb városokat kivéve az EURO 3 kitiltása is probléma lenne. Most jönnek be az EURO 4 és EURO 5-ös 10 éves használtak az országba pont ugye tőlük.
    Majd az is ráerőltetik a csóró országokra, aztán megoldódik a benzin kérdés, mert az autók 85%-a majd nem mehet be a nagyobb városokba.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz #89309696 #154720 üzenetére

    Csak tudják, hogy milyen tulajdonságú és összetételű anyagokat használtak fel. Van amelyiknek a könyvébe és a betöltőnél is ott van, hogy maximum 5%. Ha tudna 10-et, akkor ráírták volna. Nem most szedték össze, hogy melyiknek árt és melyiknek nem, mert más országokban ez korábban bejött.
    Egyébként igen, vannak autók és kisgépek, ahol már az 5 is gáz volt már eddig is. (pl. fuxtec benzincsőről épp tegnap láttam videót)
    Vannak javított autók, amik gyárilag tudják az E10-et, de időközben utángyártott alkatrésszel cseréltek tankot, pumpát, csövet, befecskendezőt, stb., és annak meg árt.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz CactuS #154767 üzenetére

    A Fiesta ST is aszem 3 hengeres és még abból is le tudja kapcsolni a középsőt, és megy 2 hengerrel. 1.5-ös aszem.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz dugynok #154959 üzenetére

    Az átalakítási folyamatok a kész – az autó tankjáig eljuttatott – üzemanyag
    energiatartalmára fajlagosított mennyiségekkel szemléltethetők jól. Az alábbi, 2. ábrán
    látható, hogy 1 megajoule (MJ) energiatartalmú (vagy 1 liter) benzin előállításához 0,19 MJ
    (vagy 0,19 liter benzinnel egyenértékű) energiát kell befektetni ahhoz, hogy a kitermelendő
    kőolajból az autó tankjáig eljuttatott üzemanyag legyen.

    Kukoricaalapú bioetanol esetén a földművelés, és azon belül a műtrágya előállítása igényli
    a legtöbb energiát. A betakarított kukorica feldolgozása már kisebb energiaigényű, ez annak is
    köszönhető, hogy a folyamat során hasznos melléktermékek keletkeznek, amelyek kiváltják
    ezen termékek egyéb előállítási módjait, ezáltal csökken a bioetanolra számolt energiaigény.
    Sajnos Magyarországon a bioetanol nem képes pozitív energiamérleget produkálni – azaz
    több energiát igényel az előállítása, mint amennyit az elégetése során nyerünk –, ennek
    ellenére a felhasználása kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a fosszilis
    tüzelőanyagoké (a bioetanol elégetését karbonsemlegesnek tekintjük). A repce esetén már
    megvalósulhat a pozitív energiamérleg.

    [link]
    1,3 liter-t kell elégetni, hogy 1 liter a kocsidba kerüljön, ha etanolból oldanák meg az etanol gyártásához az energiát.
    Csak arra jó, hogy bizonyos országok bizonyos városaiban jobb legyen, máshol meg sokkal rosszabb, pont mint az akkupackos elektromos autóknál.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Gaben92 #154974 üzenetére

    Én 500-600km-t járok havonta, és még azonos gumival a hőmérséklethez képest fordítottan is tudja hozni a fogyasztást. Az útvonalak 95%-ban ugyanazok.
    Mióta fent van a téli gumi mentem már 8.0-al 8.7-el és 8.3-al.
    Klímám nem működik.
    Ergó valószínűleg csak a forgalom képes -3 és +3 decit produkálni. Lassabban mennek előtted, kevés, átlagos lámpát fogsz, vagy mind megállít, stb. Pár fékezés, megállás és újra kigyorsítás okozhat ekkora eltérést.

    Nem lehet ezt igazán kimérni. Az energiatartalomból kiszámított elméleti még talán jobb lenne, de akkor pontosan kellene az adott két benziné.
    Az E5-ös maximum 5%-ot tartalmazhat, de lehet, hogy csak 3% van benne. Az E10-es meg minimum valami 6,1 vagy 6,3-at, ha jól rémlik, és a max. a 10.
    Ha 4,99 volt az E5 és 9,99 az E10, akkor mondhatjuk, hogy literenként 0,05 liter energiatartalma lett a 1/3-a. (magyarul fél deci minőségi helyett van benne fél deci híg f*s.)
    Az 10 literenként 0,16 liter.
    Az durván 1 tank benzinnél nincs 1 liter.
    Ergó, ha 60 literhez még tankolsz +1 liter minőségit, akkor vagy ugyanott energiatartalomban.
    Az én fogyasztásom közelebb van a 10-hez, így durván 0,15 fogyasztásnövekedéssel számolhatok / 100km. Ergó 8-al már sosem fog elmenni E10-el, a 8,15 lesz a legkevesebb.

    E85-el ellenőrizhető: A 85%-a az 1/3-a. Az 0,28. Az 10 literenként 2,8 liter, és szerintem az stimmel is, annó aki E85-el ment, az kb ilyet mondott, hogy 10 liter helyett 12,8 körül eszik, ergó 2-3 literrel többet.
    100km-en 8 helyett közel 10-et.

    Nézzétek azért át, hogy jó-e a számítás.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Qru #155035 üzenetére

    Viszont nem is akarnak a vevő-fogyasztó igényeinek megfelelni, így igazán jóra nem fogják megcsinálni.
    Jó nekik, hogy dombon felfelé 1000-es fordulaton nyomatékból koptatja oválisra a hengert, mert akkor hamarabb kell alkatrészt vagy új autót venni.
    A vevő meg azt hiszi, hogy költségbe jól jár az alacsonyabb fogyasztással. Az állandó alacsony fordulaton tartás, a rossz minőségű benzin, és a gyárilag ritkának ajánlott olajcsere együtt lehet, hogy nagyobb kárt okoz a hardver-ben költségre, mint amit megspórol az üzemanyagon és amennyi kényelmet ad a kézi váltóhoz képest.

    Ma már nem tudja egy gyártó kimondani, hogy neked és az autódnak a legjobb, ha pörgeted legalább 2000-en vagy azt, hogy jobb, ha sűrűn cserélsz olajat.

  • [CS]Blade2

    addikt

    Tud valaki pár napos OMV 100-as árat (mindenféle kártya/kedvezmény nélkülit)?

  • [CS]Blade2

    addikt

    Az légszűrőház és a fojtószelep közti gumicsőn ilyen bilincs van. Gondolom speciális fogóval jönne le. Tud valaki valami házi megoldást amivel le is lehet szedni, és vissza is lehet rakni ugyanazt?

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz MasterMark #156211 üzenetére

    Sejtettem.
    Focus nem indul csak gázadásra, és úgy nincs alapjárat egy pár másodpercig, később pedig az alapjárat ingadozik.
    Az alapjárati levegőnek van külön egy elektromágnes. Azt takarítva egy darabig jó volt, aztán megint kezdte, de tiszta volt, tettem rá egy kis műszerolajat, attól jó volt 2-3 indításig.

    Vennék egy új ilyen szelepet, csak mondom előtte megnézem, hogy nem-e a pillangónál koszos és azért nincs annyi levegő, hogy elinduljon és tartani tudja az alapjáratot.
    Lábbal tudom 800-on tartani, meg felette is a bowdenes pillangó jónak tűnik.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz kisza25 #156215 üzenetére

    Ezt már régóta tudni lehet. Amíg van relatíve olcsón és könnyen kibányászható anyag, addig maximum hegyekben fog állni, utána pedig megnézik, hogy nagy mennyiségre ki lehet-e hozni valami eljárást, vagy ugyanúgy kuka az egész, mint a benzin, hogy x évtized után ennyi volt.

    Olyan megoldásra kellene törekedni ami iszonyatos mennyiségben van jelen, mondhatni korlátlanul.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz EQMontoya #156218 üzenetére

    Olyan anyag, mint a benzin, de olyan mennyiségben jelenlevő, mint a tengervíz. Persze ilyen nincs. Nem műanyag. Mondjuk az lenne a legtutibb, ha használt műanyaggal menne a benyás Delorean. :DDD
    Az akku-hoz viszont ritka anyagokat használnak, ergó hosszútávon egy idő után már minden nyersanyagból halott akkupack-ok lesznek.
    Lehet, hogy később sem lehet újragyártani akku-nak, valamint lehet, hogy később valami máshoz meg kellene az egyik felhasznált ritka anyag.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Dluinet #156302 üzenetére

    Sok a kamu adat az elektromosak kapcsán is. A valós tapasztalatok nagy része azoktól jön akiket rábeszéltek. Akik rábeszélték őket, azoknak a nagy része ferdít.
    A fékekre is jönnek elő a problémák, hogy a kevés használat miatt elkoszolódik, megszorul, félre kopik, az anyagában keletkezik valami probléma, stb. és ugyanúgy cserés. Legutóbb pl. a műhelypornóban volt egy hybrid, ott a hátsókkal volt probléma. A márka szakértő a megbízható autóra 10 percen keresztül sorolja a típusra jellemző hibákat.

    Apró megjegyzés, hogy a német áram előállításának a kibocsátását az egyik tábor nem számolná, a másik meg csak azt számolná.
    Hát az igazság itt is valahol félúton lehet, mert a legyártott autók egy része bizony ott töltődik, de az is igaz, hogy közel sem az összes, mert, ha tényleg ez lesz a jövő, akkor az összes országra ki kell számítani és azt is figyelembe kell venni, hogy az hogy fog változni.

    Az is téves számítás amikor a már kiépített rendszerre nem számolnak 1 g-ot sem. A napelemek és szélerőművek legyártása és telepítése is több millió tonna CO.
    Ugyanígy ki szokták hagyni, hogy azt a rendszert is frissíteni, javítani, cserélni kell. Az ilyenek az elektromos tábor oldalról gyakran kimaradnak. A motor örök élet, az elektronika örök élet, az akkupack irreálisan hosszú vagy örök élet, a napelem örök élet vagy 100 év.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák