Új hozzászólás Aktív témák

  • 6030D

    Ármester

    válasz cappa72 #299961 üzenetére

    Nem értek hozzá, de elvileg a turbóban fut a motorolaj, hűtés gyanánt, nem? Ezt szokták még megfejelni plusz vizes hűtéssel. Ha jól tévedek, akkor ha nem jár a motor, akkor nincs olajnyomás, tehát nem tekereg az olaj a körben. A vízhűtés ettől függetlenül megy benne elektronikusan. De a sokszáz fokos turbóban ott ül egy helyben az olaj, ami megég, kokszolódik. Oké, hogy hűti a víz, de nem olyan gyorsan, kb mint amikor elzárom a gázt (ff topikosoknak indukcióst :P ) a serpenyő alatt, de még serceg az olaj, mert a serpenyő meleg.
    Szóval nem hülyeség nagy menet után alapjáratozni pihenőben, vagy díjfizető kapunál, más kérdés, hogy ha nem tudjuk az olajhőfokot, akkor az csak jóslás. Pl a TSI 100 fokról autópálya után visszahűl a lehajtó után 90-nel haladva 2 km-en belül 90 fok környékére, amit városban is mutat, ahol meg senki nem gondol turbóhűtésre.
    Nyáron, bringákkal a tetőn már tud 115-120 fokos is lenni az olaj, onnan több idő kell neki.

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Új hozzászólás Aktív témák