- Windows 11
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #293701 üzenetére
Akkor lehet benne van az árban.
113000-ért legyen is benne⭐ Stella
-
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #293692 üzenetére
Gazdaságilag fenntarthatatlan lesz a komplexitásuk miatt, és emiatt a sok extra alkatrész miatt biztos nem környezetkímélő. Ezért öregszik a magyar autópark is, nincs pénz sem megvenni, sem fenntartani az újabb autót.
Kanyarodjunk vissza az eredeti témához. S65 és S85 motorokról volt szó, amik különösen érzékenyek a csapágyra, emiatt katasztrofális motor meghibásodásuk lehet. Ezzel gazdasági totálkárossá téve az autót.
Ezeknél konkrétan az ólom volt az egyik rétege a korábbi csapágyaknak, majd később kaptak egy új fajta csapágyat, amiben már nem volt ólom.
A korábbi csapágyaknál kevesebb esély volt, hogy pl. kuka legyen a főtengely, nem mart bele olyan könnyen. Ez volt a lényeg.
Nekem mindegy, hogy az újabb csapágyban már nincs ólom, legyen úgy, az sem volt csoda. De ha valahol változtatunk és haladunk előre az időben, akkor ne az legyen, hogy valamiben rosszabb lesz. A fejlődés lenne cél, ne hátra és oldalra lépdeljünk.Fejlődő technikával és tudással rosszabbat/szemetet gyártunk, olcsósítunk jól kitömve a zsebeinket, miközben a környezetet akarjuk "védeni", ez a vicc.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Hachiko95 #293679 üzenetére
A vezetni szerető, tudó sofőr mindig csak egy kis része volt a jogosítvánnyal rendelkezőknek. Ők azok, akiket az általad említett élményt keresik. A mai autók azonban már nem ezekre az igényekre fókuszálnak, mert az erre lassan, de biztosan kikopnak.
Ennek az élménynek a része volt az benzinszag, hogy néha belenyúltál a motortérbe, esetleg össze is koszoltad magad. A mai autókba az otthoni szerszámokkal nem is igen tudsz belenyúlni, kell számítógép, szoftver, hozzáférés, esetleg nincs is mit cserélni.Amit anno egy e36-tal gépészkedtél, hogy ne ess le az útról azt egy mai Bömössel úgy megcsinálod azonos sebességgel, hogy közben eltartott kisujjal fogva a csészét szürcsölöd a kávét.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
brumi1024
veterán
válasz Hachiko95 #293705 üzenetére
Nem jutunk el odáig, legalábbis Európában, mert EV-k lesznek helyette. Jött egy műszakilag jóval egyszerűbb és sokkal hatékonyabb technológia. (Abba ne menjünk bele, hogy miért öregszik a magyar autópark, az politika. Ne a lokális minimumot extrapoláljuk. )
Ezeknél konkrétan az ólom volt az egyik rétege a korábbi csapágyaknak, majd később kaptak egy új fajta csapágyat, amiben már nem volt ólom.
A korábbi csapágyaknál kevesebb esély volt, hogy pl. kuka legyen a főtengely, nem mart bele olyan könnyen. Ez volt a lényeg.
De mutass egy ilyesmi jellegű technológia változást, ami kívülről volt indukálva, előre felkészültek rá a gyártók, és az első generáció tökéletes lett? Egyszerűen nem így működünk, szinte semmilyen területen, a határidő a legjobb motiváció. Ma már nem jellemző ez a probléma. -
brumi1024
veterán
válasz macilaci78 #293706 üzenetére
A mai autókba az otthoni szerszámokkal nem is igen tudsz belenyúlni, kell számítógép, szoftver, hozzáférés, esetleg nincs is mit cserélni.
Mondjuk ha valaki effektíve hozzájut a gyári szoftverhez, akkor nem bonyolult azt megtanulni. Aztán egy Bimmercode meg kifejezetten felhasználóbarát, és elég jól személyre lehet vele szabni az autót, vagy a világon bárhol gyors debugot végrehajtani.
Írtunk mi is kis toolt, ami az elérhető információkat logolta, és szépen vissza lehetett utólag nézni, de egyetemen csináltunk appot is telefonos giroszkóppal való kormányzáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
tototos
őstag
Podcast a hidrogén+közlekedésről [link]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #293700 üzenetére
Ilyenról szó nem volt eredetileg, az már egy másfelé elkanyarodott téma volt.
Az eredeti hozzászólásod ez volt: [link]
Ez lenne a válasz: A VVEL technológiával lett a normákra szabva a motor, mert ez a teljesítményhez nem kellett. Itt ez volt a lényeg.Van új élvezhető autó, de mások, nagyon mások és az alapok elvesztették az élüket.
Az elektromos kormány szinte halott, visszajelzés nem nagyon van egy régi hidraulikus, vagy kenyérszervóhoz képest. A fék már drive by wire is lehet, ennek sincs olyan érzete, és szabályozhatósága, mint egy régi akár rásegítés nélkülinek. A gázpedált tudjuk, arról írtam eleget. Nincs olyan új autó, ami olyan közvetlen és nyers lenne mint az adott típus régi változata. Az NVH javítása tompította/elvette a karaktert. Ezzel szerintem az alapok rosszabbak lettek, de kaptunk mindenféle technológiát, extrát. Szerintem érzetre rosszabbak, vagy akár szintetikusak, digitálisak lettek. Az alapok tompulása miatt a hétköznapi használatban lettek jobbak a sportautók is.
Misha mindig ezt mondja, hogy már túl jó a 992 GT3 (RS), nagyon gyors, de túl könnyű menni vele és nem adja az érzetet úgy, mint a 996 vagy 997.
Egyre több teszben hallom, hogy eléggé digitális az egész autó, most Draskovics Andris is a legutóbbi Merci tesztben ezt mondta, pedig ő nem hobbiautós szemszögből vizsgálta azt az autót.Ez az én véleményem, én az érzetet választom a számok helyett. Sokféleképpen lehet egy autót élvezni, de ha tisztán csak a vezetési élményt, A pontból A pontba autózást nézem, akkor a régiek jobbak.
Lehet, hogy te másképp gondolod, nem muszáj egyetérteni. -
Hachiko95
aktív tag
válasz macilaci78 #293706 üzenetére
Még ha tudná is az újabb autó azt az élményt, de ezzel a komplexitással én nem akarok foglalkozni. Olyan motorterek vannak, hogy szenvedés szerelni és sok minden elektronikusan vezérelt. Nekem ez is hozzátartozik a hobbihoz, hogy mindent én csinálok meg az autón, mindent tudok milyen állapotban van. M539 Restorations stílusban.
Ahogy írod, túl jók az új autók, olyan képességeik vannak, hogy nem kihívás bőven a sebességhatáron felül elfordulni, de nem állnak össze csak magasabb sebességen. Azonos sebességen pedig nem nyújtanak annyit, mert mindennapi használat lett a prioritás még a Ferrarinak is.
-
brumi1024
veterán
válasz Hachiko95 #293711 üzenetére
A régen minden jobb voltba nem belemenve (nem alkotnék véleményt olyan autókról, amikben nem ültem, pláne nem vezettem) csak két pontra reagálva:
- drive by wire/brake by wire szabályozhatósága nem rosszabb, sőt kategóriákkal jobb is lehet, mint a mechanikusnak. Lehet, hogy érzetre nem ugyanaz (nem tudom mennyire cél tervezéskor ugyanazt az érzetet hozni), de szabályozhatósága, gyorsasága jobb tud lenni.
- alapok rosszabbak lettek: attól függ mit tekintünk alapnak. Egy modern, jobban sikerült karosszéria sokkal jobb lett vezethetőség szempontjából.[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
-
radi8tor
MODERÁTOR
Küldeném tiboldinak és mindenkinek aki szereti: [link] #tiktokalert
⭐ Stella
-
szőröscica
addikt
A Totalcaron volt a napokban egy egesz jo video egy szep W210-rol. Teljesen megkivantam egy patika E39-et a hatasara.
Vissza kene ulnom egybe, mar 11 eve nem volt, kivancsi vagyok, hogy csak az emlekeim szepek, vagy tenyleg annyira csendesen siklott az az auto.
-
ArthurShelby
addikt
válasz szőröscica #293725 üzenetére
Meg tudlak érteni, nekem is nagy szerelem
Nem tudom megérteni azokat, akik azért adják el az e39-et, hogy e60-at vegyenek... (talán kicsit meg is vetem őket)A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
szőröscica
addikt
válasz ArthurShelby #293727 üzenetére
Az E60 sokkal modernebb, ha egy csucsra extrazottat vesznek, azt megertem. Azonos felszereltsegnel viszont nem erzem jobbnak, nekem volt E61 525i es elotte a csaladban E39 530d Touring. Mint auto, nem volt jobb. Nem volt csendesebb, nem erzodott jobbnak a futomuve, az osszeszerelesi es anyagminoseg pedig rosszabb volt. Amiben erosebb az a tech, pl. a HUD vagy a kanyarkoveto xenon fenyszorok azert eleg kiralyak voltak.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #293721 üzenetére
Akkor indítaná Bubit is, 48Ah a minimum követelmény.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
radi8tor
MODERÁTOR
Én ilyet vettem a Focushoz ha megnyekkenne: [link] (majdnem 2x olyan bika mint a Xiaomi)
Sajna minden ilyen kínai cég trükközik a paraméterekkel, nagyon utána kell olvasni mennyi is valójában az annyi.
Az enyém 12000 mAh, de valójában 7900 mAh (veszteséget levonva)
Meg ugye a csúcs áramot szeretik ráírni, de azt csak pár mp-re tudja.
Kezdő áram: 600A
Csúcs áram: 1000A[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Tothgera30
Ármester
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #293681 üzenetére
Amíg határérték alatt van a víz, maradhat szvsz. Ugyanígy vagyok bármi olajjal, labor alapján ha jó akkor jó, minél cserélni
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #293732 üzenetére
Azért nem egészen, mert egy rendes akksi 30-35k, vállalható kábel meg már van 10k-ért is. De igen, akksicsere lesz, mert ebben már annyira nem bízok.
K... nav 1 éven belül másodjára nulláz le, szóval még egy kicsit tartson ki ez az akksi.
#nincsbennetarcsi
-
_q
addikt
Sziasztok!
Autó szélvédőjét belülről mivel érdemes letakarítani ha koszos? Szempont, hogy ne legyen utána párás és maszatos se. Lidlben lehet kapi W5 szélvédő tisztítót, az jó lehet?
Plusz van egy ilyenem már:
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #293736 üzenetére
Azzal nincs gond. Azzal van gond, hogy 2016-os az akksi és már a kapacitása nagy részét elvesztette.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Frosch Spiritus ablaktisztítót ajánlom. Mi nedves mikroszálas ronggyal szoktuk áttörölni, benedvesíteni kicsit a szélvédőt, majd egy tiszta, száraz mikroszálas ronggyal szárazra van törölve. Így korrekt szokott lenni az eredmény.
A "plusz izé" is használatban van, de csak a szélvédő tövében, ahol nem lehet kézzel elérni rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ha pára ellen akarod akkor szerintem extra dolgok kellenek az autóba (évente levegőszűrő csere, klímatisztítás és használata még akár télen is, harisnyában vagy zokniba macskaalom ami begyűjti a nedvességet az autóból).
A kar végén lévő rongyot minden takarítás után tisztítod-kimosod? Ha igen, nincs baj vele, ha nem, akkor van. Karcolni fog és maszatolni.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
Költséges és csak látszatmegoldás, mi az? Lakossági parkoló. TC [link]
Ezt jó tudni, hogy megúszható a dolog. Viszont most, hogy hírverést csináltak neki a lakók nem fognak örülni...
#nincsbennetarcsi
-
_q
addikt
Köszi srácok mindenkinek a segítséget
Új hozzászólás Aktív témák
- Óvodások homokozója
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- XGS24 - Október elején jön a Diablo IV - Vessel of Hatred
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen videókártyát?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Politika
- Elektromos autók - motorok
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen