- Windows 11
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hachiko95
aktív tag
Sajnos igen, filléres gumi tömítésnél levegőt szívhat a pumpa és elégtelen kenés lehet a nyugvó csapágyaknál, főleg a 3-asnál. Plusz a silány anyagú csapágyak és át is fordul. Olcsósítás + szabályozás. Ugye volt valamilyen szabályozás a csapágyak ólom tartalmával kapcsolatban, de a versenyautókban még az van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #293601 üzenetére
Remelem jobban mint ez elozo. Meghalt a klimakompi, ment a szervizbe. Majd ezutan ment is vissza mert az ablak lehuzas ment de a fel mar nem, sehogy.
#nincsbennetarcsi
-
brumi1024
veterán
válasz Hachiko95 #293600 üzenetére
Azaz érdekes a videón, hogy nem fokozatosan engedi rá, hanem van egy kis késedelem és utána ráengedi egyből az erőt a kerekekre
Igen, egy sima offset van. Ez ismert dolog, szinte minden tesztben felhoztak a cikkirok, amikor elkezdtek szelesebb korben kijonni villany modellekkel a korabbi gyartok. De nuanszokrol beszelunk, ezekhez kepest barmennyire lehet kozvetlen meg gyorsan reagalo a belsoegesu motor, lassu lesz.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz radi8tor #293607 üzenetére
Amugy pont volt errol szo a Lucid Air Sapphirenel: ugye ez 3 motoros lett, 1234 loerovel, de hatul van ket 600 (!) loeros motor. Addig modelleztek, amig kijott, hogy hatul meg mindig nincsenek tapadashataron a gumik, ugyhogy beraktak egy masikat az optimalis indulas erdekeben. Eredmeny: 3.84 masodperc. A 0-160.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
Nem csak a szabvány, az olcsósítás miatt is van, C Vectránál ami elég közeli rokon az 1.9 CDTI, annál nincs ilyen probléma. Kis szaros gumitömítés és vége, akár új blokk is kellhet. Rossz kialakítás, lehet a tömítés is gyenge anyagból van. Nem tudom mit változtattak később, azoknál már nem volt ilyen probléma.
De azért van más gyártóknál is hasonló, csak az nem a nyugvó, hanem a hajtórúd csapágyak. Ugyanígy dízel BMW, Renault, szerintem a Mercinél és az Audinál is vannak ilyenek, csak nem a kenési elégtelenség miatt, hanem szimplán elkopik.
A sokat forgó szívók is koptatják. A V10 S85-nél és a V8 S65-nél volt pont ez az ólomról váltás. Ólom puhább, nagyobb védelmet ad és így kisebb az esély főtengely és blokk cserére. -
nandow
aktív tag
Utoljára valamikor december közepén mostam autót.
Ma szomorúan konstatáltam, hogy a Savoya Carspa mosóban az eddigi 45 sec / 100 Ft lecsökkent 35 másodpercre. (Anno 55 másodperccel nyitottak.)
Hiába na, dolgozik az infláció… -
brumi1024
veterán
válasz Hachiko95 #293609 üzenetére
Ólom puhább, nagyobb védelmet ad és így kisebb az esély főtengely és blokk cserére.
Meg par tiz ev alatt 824 millio IQ pont veszteseget okozott az emberisegnek (rengeteg egyeb problema mellett), amikor a ket, emberiseg altal okozott legnagyobb kornyezeti katasztrofa alkotojanak sikerult atnyomni, hogy rakjanak az uzemanyagba olmot. Szoval ez nem olcsositas, ez mindenkinek kozos erdeke, hogy ne hasznaljanak olmot.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #293606 üzenetére
Az anyag mellett vannak egyéb szempontok is. A csipesz kialakítása, vastagsága, a kábel és a csipesz találkozása. Az okosok azt szajkózzák, az a tuti, ha a vezeték a csipesz mindkét feléhez oda van gyógyítva, ez általában nem áll.
Minden esetre én nem mertem bevállalni a Lidl-ös verziót, inkább beugrottam a Homasitába. 10 mm2 vezető, vastag gumiborítás a kábelen. Indult vele az S320 is, nem melegedd egy picit sem. És a Lidl-ös árszinten mozgott.
Tartója mondjuk nincs, de a pótkerék mellett nem is igénylem. Oldható gyorskötözővel van összefogva, de annak híján a madzag is megteszi. Nincs ez mindennapi használatban.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz brumi1024 #293611 üzenetére
Az IQ-pontvesztés elkerülése nem közös érdek, legalábbis az oktatási rendszerünk fejlődéséből nem ezt olvasom ki.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
brumi1024
veterán
válasz macilaci78 #293613 üzenetére
A lokalis viszonyok nem mindig tukrozik a globalis trendeket.
-
tototos
őstag
Pár év és jöhet a garázsba [link]
-
-
pit stop
addikt
Azt meg lehet tudni, hogy az 1,2 csoda Stellantis motort melyik modellben cserélték már le konkrétan láncosra?
Haverom most vett egy 2008-ast (már FL), mennyire hozzam rá a frásztLátszik amúgy, hogy Vidal elment sajnos. Nekem legalábbis FL arca már nem egységes, sokáig néztem és három "karmot" jobban meg kellett volna dönteni, hogy illeszkedjen hűtőmaszkhoz szvsz.
Hátul nagyot nem tudtak ártani; belül pedig zseniális dizájn - persze ez szubjektív.Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #293605 üzenetére
A lényeg az érzet lesz, semmi más nem számít. A számok, a katalógus adatok semmit nem jelentenek. Nem számít, hogy milyen gyors vagy. Az élményt az fogja adni, hogy ott van a gép alattad és érzed, hogy minden elemét te irányítod, és pontosan azt csinálja abban a pillanatban, amit te a kezelőszerveken "utasítasz" neki. Hogy nem tökéletes, hogy nem könnyű vezetni, megküzdesz vele és amikor kiszállsz érzed, hogy igen csináltam valamit. A befektetett energiáért cserében nyújtott egy olyan élményt, amit a mai Playstation játék könnyedségű autók nem tudnak. Hogy megvan az atmoszférája, hogy árad belőle a karakter, a hang, a rezgések.
Valahogy így: [link]
Nem leszel gyors, de ha csak az számít, akkor elvesztettük a lapot az autózással kapcsolatban.
Legalábbis én így látom és elektromos/digitális autó ilyet nem tud, hiába 2000 lóerő. -
brumi1024
veterán
válasz Hachiko95 #293616 üzenetére
Szerencsere errol kutatasok voltak, es nem hasrautesszeruen kitalaltak, hogy nem okoz gondot az a "minimalis olom". Okoz, ezert le is lett valtva. Az olomakkuval egyebkent ugyanannyi problema van, es bar nagyobb reszben hasznositjak ujra (egy akkut azert ritkan dobsz ki a kukaba), meg is 40000 tonna olom jut az autoipar miatt szemetlerakokba. De egyszeruen annyira olcso, hogy nincs jelenleg alternativaja.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
+1. Meg mernem kockaztatni, hogy a vasarlok 0.01%-a keresi ezt, es ok sem minden alkalommal amikor autoba ulnek. Reggel almosan, vagy ejjel egy hosszu nap utan, vizes, havas, jeges uton nem megkuzdeni szeretnek az autoval, hanem biztonsagosan es kenyelmesen hazaerni. Ilyenkor egy cseppet sem erdekelnek a rezgesek.
Amikor meg igen arra van eleg sok alternativa ujonnan is, a kozepesen dragatol a nagyon dragaig. Sajnos ez egy ilyen hobbi.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Szoszo94 #293405 üzenetére
Az a Megane 2 a 2.0 dci-vel elég ritka jószág.
Amúgy ez a turbócső kirepedés a fojtószelepnél konkrétan az összes dci-nél előfordulhat, ott valamit nagyon benéztek. Apám 1.5 dCi Lagunáján is eldurrant - chiptuning felé vezető 2 órás autópálya úton. Tuning nélkül, limp módban jöttem haza Oroszlányból SzombathelyreMajd utána az intercoolernél dörzsölte ki a csöet a hosszbordás szíj.
-
nagyúr
Octavia IV esetében a 2.0 tdi 115 lóerős variánsa az száraz vagy nedves DSG? A motor elvileg a 2.0 tdi 150 lóerős változata visszabutítva, 250nm-re. Nekem ez gyanús, hogy pont ennyire korlátozták (250nm-ig bírja a száraz DSG elméletileg). Létezik, hogy a motor visszafojtása mellett a váltó sem ugyanaz mint a szoftveresen nem fojtott verzióban? (Már ha csak szoftveresen van butítva a motor).
-
BigBlackDog
veterán
válasz tboy93 #293625 üzenetére
Én úgy tudom, hogy korábban volt nedves (pl. egy specifikáció brossúra), de újabban csak száraz DSG van alatta. Egyébként nekem is gyanús volt ez a 250 Nm.
Az olvasott infók alapján tudomásom szerint a motor ugyanaz, de pl. a turbó már nem.
De mérget semmire nem vennék, ahogy mondták is szalonban; alvázszám alapján lehet biztos infót mondani (persze, rendelés előtt ez nem triviális )
[ Szerkesztve ]
-
Villa7
tag
válasz BigBlackDog #293626 üzenetére
Szánalmas
-
Villa7
tag
válasz BigBlackDog #293628 üzenetére
Dehogy A Skoda hozállása, ma már csak száraz DSG-van és pont 250 nm az 1.5 TSI, gondolom ki kellett szórni a raktárat...
-
MunezXBK
nagyúr
Nm.
-
szőröscica
addikt
válasz Villa7 #293629 üzenetére
Az 1.6 TDI-t nem teszik már bele, de bizonyára igény volt 150 lovasnál gyengébb dízelre, így csináltak egy lebutítottat, amire mehet ugyanúgy a száraz DSG mint az 1.6-ra.
Ettől függetlenül egyetértek, olyan szarrágás megy mindenhol (pl. az újabb 1.5 TSI-re már nem tesznek zajszigetelő burkolatot, vagy az autó kézikönyve egy kartonpapírba csomagolva érkezik, ami már újkorában szétszakad, nincs már kiskönyv, stb), ami elszomorító.
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #293626 üzenetére
Felteszem olcsóbb a száraz dsg Meg a kissebb turbó is. Blokkból meg nem éri meg emiatt külön gyengébbet gyártani. Na mindegy, köszi.
[ Szerkesztve ]
-
Corsa02
őstag
válasz szőröscica #293631 üzenetére
Mondjuk az Evo2 már jobb és halkabb Bosch Injektorokkal van szerelve így nincs is szükség a burkolatra, de értem mire gondoltál, az a karton tasak egy vicc a gépkönyvnek, papíroknak....
The Truth Is Out There --->
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #293631 üzenetére
Nincs hangszigetelés?! Legalább nincs amit megrágjon a nyest.
#nincsbennetarcsi
-
Tothgera30
Ármester
válasz szőröscica #293631 üzenetére
Tűzfalra vagy motorházra nem tesznek? Anno Astra Classic, Octavia Classic (és hasonló utolsó szériás) példányoknál eljátszották ezt. De lehet pótolni, nem vészes összeg, én is beraktam a diesel összes szigetelését.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Corsa02
őstag
válasz Tothgera30 #293641 üzenetére
Motorburkolat!! Motorháztetőn alulról van.
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
Jóó hát az még a "régi szép idők". Itt időnként 10centért háború van.
Találkozón talán meséltem, de 7-8 évvel ezelőtt volt a V10-es motoron egy alkatrész ami sorban ment tönkre, de egy 10 centes tömítés megoldotta volna a hibát. Javaslatom az volt, hogy cseréljünk alapanyagot és legyen ez a másik tömítés. Elutasították, mert akkor 10 centtel többe kerül a motor gyártása. Mondom semmi gond emeljünk az autó árán 10 centet, vagy legyen 1 Euro, egy R8-nál vagy Hurracan-nál ez semmi, zéró...de nem lehetett meg csinálni "mert akkor elveszítjük a versenyképességünket" Mi van??? Semmi másról nem szólt csak fillérb@..-ról és hatalom fitogtatásról.
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #293644 üzenetére
Városon belül nem gáz, megoldom. Inkább attól félek, hogy vidéken üt be a krach. Akksit kéne lassan cserélnem, még nincs nagy gáz (mínuszban is indított) de ez egy 2016-os akksi, annyira már nem bízok benne...
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Háztartási gépek
- Óvodások homokozója
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- XGS24 - Október elején jön a Diablo IV - Vessel of Hatred
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen videókártyát?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen