- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Windows 11
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
pit stop
addikt
válasz bandus #287401 üzenetére
Azért ez a kép csalóka. Ha nagyon mélyről indulsz, akkor persze hogy látványos a fejlődés. 100-ról menni 1000-re látványos lesz, míg ha a másik már 900-at elérte, ha egyik évről másikra ugrik 100-at akkor sem lesz olyan látványos.
Kérdés mikor jön el a pont, ami a VAG-nál, hogy a Skoda/Seat már túl jó lett és kannibalizálja az anyát...
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
nagyúr
válasz dellfanboy #287400 üzenetére
Ezt jó tudni, köszi az infót! Egyébként nem igazán kedvelem a márkaszervizeket, sőt, nagyon rossz velük a tapasztalatom. Viszont eladáskor jelentős értéknövelő tényező, szóval ajánlott őket választani.
De nem is olyan egyértelmű ez: a cikkben is azt írják, h a kiterjesztett garihoz már előírhatnak bármit, szóval jó eséllyel muszáj őket választanod.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #287381 üzenetére
Baloldalt viszont már azért látszik lent, hogy belül megkezdte az idő a küszöböt.
Ilyenkor mi a célszerűbb?
Én megcsináltatnám minél hamarabb, persze a lehetőségekhez mérten.Csak kérdés, hogy a lakkhiba és az ív pöttyön túl akkor ne tudjam-e le a bal küszöböt idő előtt egy szuszra.
Ezt meg neked kell tudnod, hogy mi fér bele az idődbe és a tárcádba.Amúgy küszöbjavítás nálunk is volt a Lancián, de csak egyetlen egy pontja volt érintett, feltehetően egy félresikerült emelés okozta, amit aztán nem szépen javítottak, és évekkel később nekünk kellett foglalkozni a rozsdával.
Az volt a terv, hogy otthon lecsiszoljuk, rozsdaátalakítózzuk, festjük, de apum addig csiszolta, míg kilyukadt. Ekkor bedugtam az endoszkópkamerát, és jobbra-balra elnézve hibátlannak tűnt, úgyhogy kicsit megnyugodtunk, hogy elég csak ezt a szakaszt javítani. Elvittük Kálnokra, akik gyönyörűen megcsinálták (60-ért talán?), viszont a tartósságról sajnos már nem tudok nyilatkozni, pedig én is kíváncsi lettem volna. És itt derült ki számomra, hogy az első sárvédők műanyagból vannak.Ezt meg csak úgy, az alja szép volt.
-
6030D
Ármester
Gyári hibás volt a gyertya, cserélték, most jó
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
MC Pite
veterán
válasz bulikavagyok #287403 üzenetére
Kis szerviz mehet bárhol, tételes számlával.
Márkakókler azt hazudta nem lehet, én meg tudom, hogy 2009 óta lehet. Voltam garis ügyben náluk (kiterjesztett gari időben), nem álltak el a garitól (kérték a füzetet, hümmögve végignézték). Persze nem is találtak semmit, ahogy szoktak a Fortopnál. Legalább nem is rontottak rajta.Pug hungária írásos válasza:
Általános útmutatásként tájékoztatjuk Önt, hogy az idevonatkozó EU-s irányelveknek megfelelően nem jár automatikus garanciavesztéssel, ha Önök nem márkaszervizben végeztetik el gépjárművük kötelező karbantartását. A gyártó ugyanakkor elvárja, hogy a karbantartások maradéktalanul, megfelelő időben és minőségben (előírt olaj, szűrők stb.), igazolható módon (tételes számla, a felhasznált anyagok, műveletek megnevezésével) kerüljenek elvégzésre, különösen, mivel gyártói többletgarancia (3 év) és Assistance szolgáltatás vállalásáról van szó. Így javasoljuk, hogy minden olyan munkáról, amelyet a gépjárművön végeznek, tartsa meg a számlát vagy az egyéb dokumentációt. Garanciális igény benyújtása esetén mindezek ellenőrzésre kerülnek.
A garanciális javítás kizárólag Peugeot márkaszervizben végeztethető el.
A márkaszervizeken kívül elvégeztetett javításokért, azok esetleges káros következményeiért a gyártó illetve a forgalmazó semmiféle felelősséget nem vállal.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz szőröscica #287408 üzenetére
+1
tototos: Árat, meglátod pl milyen olajat ajánlanak. Ha Qruhoz (és többszázezer emberhez) hasonlóan silányabbat mint kéne, vagy nem adnak többedjére sem árat(pl Fortop Tatabánya), az is segít dönteni.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
válasz szőröscica #287408 üzenetére
Tegnap valószínűleg csak a trafókat cserélték meg.
-
6030D
Ármester
válasz szőröscica #287408 üzenetére
De egy fiatal srác volt tegnap délután és ma a pult mögött, nem akartam vele ilyen beszélgetésbe belemenni, meg ő úgyis csak azt mondja, amit mondanak neki. Szerintem is csak gyorsan átdugták a trafókat.
Tsebacsi: nem kellett másik számlát aláírni, így gondolom nem. Majd azért szólok, hogy nehogy kettőt fizessünk, mert emailben küldik utalásra.
De azt mondta, ahogy látja, meg is vagyunk, garanciában megcsinálták. Mit, a fél órája beszerelt gyertyát?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #287408 üzenetére
A trafókat cserélte át nem a gyertyákat. Vagy rosszul emlékszem?
#nincsbennetarcsi
-
6030D
Ármester
válasz szőröscica #287415 üzenetére
Azért a '98-as CR-V nem mai gyerek. Ridegtartásban is van, meg ki vannak ülve az ülések is, kuplungpedál is 5 cm-t mozog.... jobbra emlékeztem. Pedig volt egy tervem, hogy elkérem offroadozni, ha már a mezőtől 100 m-re költözünk, de nem csak 4 bütykös kéne rá. Vagy a franc se tudja.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Lezárult a projekt, leadtam a nagy vadat épségben. Búcsúzóul még legyorsultam egy villany Hunyadit (az első pár méteren jött velem amíg nem épült fel a nyomás). Volt még egy D6 is kövi lámpánál de az nem vt partner a dologban. Pedig az érdekesebb lett volna.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #287419 üzenetére
Sport-ban 1-esből indul (Comfortban kettesből) és az alapjáratot is megemeli, erre most jöttem rá. Löncskontrollt nem próbáltam, azzal sztem az első métereken sem jött volna velem. Simán S mód (nem S+) és kb 2/3-os gázpedál állás elég vt. A hangja hiányozni fog a fogyija viszont nem. Búcsúzóúl teleraktam 100-assal (632 Ft/liter áron).
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
brumi1024
veterán
válasz bulikavagyok #287419 üzenetére
Ez szvsz EUs direktíva.
-
válasz Tsebacsi #287393 üzenetére
Jó, a trabant kis tulzás, bár abban voltak puha anyagok
A vitara belseje még szódával elment, akkor még 4M Ft volt, azt vettem volna, csak kivezették pont az 1,6 120 lovast. Tesztvezetés is tetszett. Akkoriban próbáltam ki a kia stonicot, az minőségben előre lépés volt a vitarához képest, de nem volt bele rendes motor
A dusterben:
Az ülésben éreztem a drótozást a fenekemmel, a szagok... az olcsó műanyagok és ragasztó kipárolgása, azt nem nagyon lehet elmondani. És a kapcsolók és műanyagok kidolgozása...mint a gyerek játékautóiban.
Relatív nagy, magasan ülsz, de körben nem látsz ki semmit, a szélvédő olyan szögben állt és olyan keskeny, hogy se az autó elejét, se egy piros lámpát nem látsz
Igaz ebben a legújabban még nem ültem, de én külső alapján komoly vásárlási szándékkal indultam neki annó és tesztvezetés is megvolt beszélve. Bele ültem és mondtam, hogy köszönöm szépen, feleslegesen nem rablom az idejüket[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Corsa02
őstag
válasz MC Pite #287407 üzenetére
Egyszer ezzel én is nekimentem a Porsche Hungarianak, még pedig azért mert elfogadtam egy olyan garanciális javítást analízis során amit szerintük nem lett volna szabad ezért:
A fogyasztó ugyanis szabadon választhat bármilyen hivatalos (számlaképes) szervizt az éves karbantartások elvégzésére, amennyiben az a gyártó által megkövetelt anyagokkal és technológiákkal dolgozik.
Elmondásuk alapján ezzel (technológia) nem nagyon rendelkezhet egy márkafüggetlen szerviz sem, hiszen nem nyílvánosak, a kiadott TPI-k így nem ledolgozhatóak és kiadott frissítések amik akár kipufogógáz relevánsok is lehetnek, nem telepíthetőek.Na most, ezt csak infóként írom le, mindenki eldönti, hogy megérhet-e ez egy esetlegesen hónapokig elhúzódó ügyintézést és akár pereskedést. Nekem is konszern termékem van, minden karbantartást el tudnék végezni, de nem teszem, mert a POHU-val tuti, hogy örökké tartana ez a dolog. Ettől függetlenül elhiszem, hogy máshol simán mehet.
The Truth Is Out There --->
-
veterán
Tegnap kicsit sakálra sikeredett, de visszanéztem, nem irkáltam sok hülyeséget. Szerencsére.
Úti beszámoló: tegnap benéztünk a hekkes helyre, persze, hogy magyar üzemelteti. Ettem egy székely káposztát, egész vállalható, csak a füstölt hús és az opcionális kolbász hiányzott belőle. Volt pálinka is, igaz osztrák, de az még belefért. Feleségem is evett valami tengeri herkentyűt, némi pia, jattal 30 helyi egység.
Benzin 1,257 € volt ma. Holnap haza. 😢 (Indulni fog a Golf a 1,5 éves akksival egy hét szabadtéri parkolás után?)
Voltam lidliben, 4,5-5 kilós levegőn szárított sonka 44€, kicsit gagyibb kivitel 36. Viszont a banán, amit itt termesztenek az utca túloldalán, egész Európa ezt eszi, az 1,69€/ kg - szerintem otthon olcsóbb. Lidl.
-
tasiadam
veterán
Ide is bedobom a kérdést,. hátha tud rá valaki válaszolni.
E39 525d az alany. Ugye volt a szelepfedél tömítés cserélve, mert fosta az olajat, ez, hát, nem igazán szűnt meg. A héten szétszedtem kb 5 alkalommal az autót, átnézni, honnan a jó *********** ******************* ********************************************** ************** *************** ***** ***************** ról folyik az a *************** még mindig. Injektoroknál nem ereszt, szelepfedelen nincs repedés. Képen jól látszik, hogy ez bezony nem a szelepfedél alól jön. Fentebb egyedül az injektor van és a kartergáz szűrő. Okozhatja azt a szűrő eltömődése, hogy elkezdi kifele tolni magából az olajat? Az előző szűrő 10 éves volt, azzal vettem, ez ami most benne van, másfél éves kb.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Szada85
aktív tag
Kis (német) autópiaci látkép, 2023 november:
Elsö menet:
A GTI vonalat - bár nagyobb szívfájdalom nélkül, de - elenged(t)em, kettö másik megnézett darabnál is ismétli magát a forgatókönyv, alku minden esetben felejtös, az autók 22 és 24 ezer € körül vannak átlagos felszereltséggel, a szövetbelsö 60-70 ezer km-nél rosszabbul néz ki, mint a GSI-be vásárolt 30 éves használt üléseken, ennél az ársávnál ez nekem nem igazán csalogató.
Amik újonnan felkerülnek, azokat pedig jellemzöen inkább 24-26 ezer € körül pozícionálják, ezek pedig már számomra föleg értelmezhetetlen egy "kifutott" modellnél az egekig vonyított kiszáradt piacon (26e-nél már tényleg minden van, SUV , bajorprémium, vagy erösebb hot hatch is, szóval számomra az már no go), de ugye a Taft mellett a hype is tart (még) úgy fest.Gondoltam a kellemes emlékek miatt meglesek pár FL CupraST-t 300 lóval, összkerék, relatíve fullos felszereltséggel, árban 23e €-tól vannak, 24-25 körül már 3 éves, 50-60 ezret futott darabok vannak márkakerböl is.
Elsö jelölt egy kéziváltós darab, "kavicsos nepper", hívom hétfön, mondom neki, hogy szombaton szeretném megnézni az autót, meg egy próbakört is szeretnék vele, erre a nepper valami olyan trippet nyom, hogy "nem foglalja le ennyire elöre az autót, csak ha leteszek valamennnyi (mondjuk 1000€) foglalót, és akkor hajlandó szombatig tartani az autót, de a foglaló buksi, ha végül nem veszem meg az autót."
Vázolom neki, hogy de én csak megnézni szeretném csak az autót és kipróbálni, erre elmondja újra, hívjam majd pénteken, oszt ha megvan, akkor mehetek.
Fun Fact: A Cupra 3 hónapja van náluk, a hirdetésazonosítóból látszik, de majd biztos most viszik el egy hét alatt, ha nem foglalózom le, sorban állnak érte. Nem fogom hívni, nem biztos, hogy szeretnék ilyennel üzletelni.Második csokor a Tiemeyer VW/Seat/Cupra szalon: [link], van náluk 18db Cupra, abból 4-5 lehet(ne) érdekes nekem, ezek 2 különbözö telephelyükön vannak.
Az elsö helyet 3 különbözö telefonszámon hívtam délelött nyitás után 2 órával, nagyjából fél órán keresztül, sikertelenül. Délután újra próbálkoztam 3 óra körül (7ig vannak nyitva), hölgy vette fel, egy fehér Cuprát néztem ki, "az autó csütörtök este 19:30-ig foglalva van", pénteken telefonáljak, hogy megvan-e. Érted nem Ö jelentkezik majd, hanem én fussak még utánuk.
Az autó több, mint két hónapja pihen náluk, de pont most foglalt, amikor érdeklödöm.
A másik fekete Cupra pedig szintén "épp foglalt", hasonló a duma, mint a fehérnél.. Nem lett autó, amit meg lehetne nézni, még meggondolom, hogy pénteken próbálkozom-e, kedvem nem sok maradt.Nosza, második telephely, ott 3 autó is lenne.
Elsö két délelötti hívás lyukra fut, harmadszorra felveszik, vázolva a témakört máris pattanok le, Hans nem lesz szombaton bent, de megadja a hétvégés kollega telefonszámát, hívjam öt, és egyeztessek idöpontot.
A hétvégés kollegát 13-szor hívtam 2 óra alatt, sikertelenül.
Délután ismét próbáltam, foglalt volt, pár perccel késöbb próbálva már csak csengett, de válasz nem érkezett...
Hívtam ismét a központi számot, megint Hans-hoz kerültem, Ö megint meg akarta adni a hétvégés számát, itt vázoltam neki, hogy délelött óta hívom, de vagy foglalt, vagy nem veszi fel, és visszahívni is baszik, erre javasolta, hogy "megadja az E-mail címet, írjak a hétvégésnek mailt, és majd jön válasz"...Ezen érdekes tapasztalatok birtokában gondolkozom a folytatáson, lehet inkább pár magán eladót fogok megkörnyékezni, mert úgy fest a szalonoknak megy annyira jól, hogy már le sem hajolnak egy ilyen összegért.
-
tasiadam
veterán
Kartergáz szűrő. Nem egyből szívja be a motor a kartergázt, hanem van egy filc szerűelőszűrője, és aztán megy rá a turbora. Ezáltal kicsapódik az olaj és nem telibe kapja meg a motor. És ezzel szokott olyan gond lenni, hogy ha eltömődik, akkor nagy lehet a nyomás a motorban.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
rbalint88
addikt
válasz Szada85 #287445 üzenetére
Akkor a Becsnepper videoibol ismert Szent Termin es hogy lehetetlen leegyeztetni, az a valos helyzetet mutatta. Azt gondolom, hogy ugyfelbarat mentalitassal egesz komoly baberokat lehetne ott learatni
Ha mar fl Cupra 300 kombi, a fl Golf R kombik mennyivel dragabbak jellemzoen? 1-2 eve nezegettem oket, ha jol emlekszem akkor ilyen 30k korul voltak az 1-3 eves, max 100ezret futott, jobban felszerelt darabok.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen