- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Windows 11
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szoszo94
őstag
válasz bulikavagyok #268094 üzenetére
Míg jártam Kecskemétre legalább havi egyszer (februárig), addig sokszor láttam az M5-ön a pihenők kijáratánál traffit. M1 Győr - Hh közt viszont napi szinten kétszer járok, ott nem találkoztam vele eddig. Illetve havi egyszer M1-M0-M4 és akkor sem láttam eddig ezen az útvonalon.
M86-on pedig pár éve a felüljáróról mértek sokszor Szombathely mellett, viszont kéthavonta megyek arra és azt sem láttam már pár éve.
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #268094 üzenetére
Palyakon valoban elegge leltak a meressel, en is ezt tapasztaltam. Sot nem csak ott autouton se mernek.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Szóval mérnek még, csak nagyon-nagyon ritkán. Ez megnyugtató. Köszi mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
válasz bulikavagyok #268104 üzenetére
Annyira nem...elaltatják a gyanakvásod, aztán bumm...mire észreveszed már késő.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
nagyúr
válasz sutszi #268105 üzenetére
Továbbra is nyitva fogom tartani a szemem, de mostantól egy kicsit lazábban fogom kezelni ezt a kérdést. Nekem egyébként jól jön ez a "lazítás", mert bár voltak ettől gyorsabb autóim, de egyikkel sem volt olyan nehéz lassan menni az autópályán, mint ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
nandow
aktív tag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #268107 üzenetére
Errefelé is feltűnően sokat mérnek falusi helyszíneken. Pályán nem nagyon járok mostanában, de régen sem igazán találkoztam ott trafival igazából (illetve elég ritkán).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #268107 üzenetére
Eddig csak autopalyan kaptam. 2 falu kozott gyorsan menni nincs sok ertelme mert alig nyerek valamit, igy nem szoktam.
#nincsbennetarcsi
-
őstag
válasz nandow #268109 üzenetére
Ha jól emlékszem az V. generációs Rav4 már kívül volt a kereten, és ha az lesz mint máshol az új CRV eszméletlenül drága lesz. Értsd jóval drágább mint a Rav4... De jön egy ZRV nevű SUV a HRV és a CRV közé ami alig kisebb mint a mostani CRV (az új CRV szépen nő, vagy 4,7 méter lesz ha jól emlékszem), ráadásul a 2.0 hibriddel. De közelmúlt jó honda szokása szerint pici csomagtérrel (380-320 között attól függ hol nézed ami azért vicces egy 4,57 méteres SUV-tól).
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
Itthon autópályán nekem 150 tempomat, az GPS alapján 145. Biztos nem jön csekk
M7 déli part melletti szakaszán, ahol apestiek már nem járnaka madár se jár, néha 160-70, de szerintem erre a tempóra már csak a belső sáv jó, a szélső nagyon hepe-hupás. -
őstag
De ez kb japán mánia kezd lenni... Honda és Lexus is ezt csinálja. Lexus rádásul azonos alapon csinál ott kicsi belső teret és csomagteret ahol a toyota testvérmodell még tágas... Mondjuk ehhez még a Honda arányaiban is jó drága lett. Isten bizony megnézettem a feleségemmel ezt az új Lexus LBX mielőtt kapna egy új jazzt... Abban sem vagyok biztos hogy drágább lesz ahogy most a Lexus akciózik... Persze az új Jazzben is kisebb a csomagtér (ahogy a Lexus LBX is "csinált" 330 litert a yaris cross 390-éből...)
-
6030D
Ármester
Tegnap jött egy ismerős egy új 4 ajtós Corollával, csereautó. Olyan kicsi a csomagtérnyílása, hogy egy gérvágó fűrészt nem lehetett berakni. Pedig az nem a hűtőszekrény kategória. Szerintem a nagy méretű bevásárlószatyrot is csak döntve lehetne befűzni.
[link]
Valami sima benzines volt, automatával, országúton 8 literes fogyasztással.
Fel szokott itt jönni, hogy minek a kombi egész évre. Hát nem sírom vissza a sedan E11 Corollát pakolásnál soha.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #268116 üzenetére
Mert a tesztek/vevők nagyon rámentek a hátsó lábtér méretére amit a csomi kárára ment. Mondjuk az enyémnél cserébe, 2 felnőtt kényelmesen elfér hátul még hosszú távon is.
Viszont a hosszmotor is rontott a mérnökök a mozgástéren, illetve ugye nem is mély a csomi mert ott a hátsó difi meg a pótkerék is. Szóval a Jazz hiába sokkal kisebb sokkal nagyobb a csomija.#nincsbennetarcsi
-
őstag
válasz nandow #268118 üzenetére
Jazz crosstar meg 11,1. Szerintem a Lexus LBX olyan 13-tól indul majd lista áron. De Lexus ad mostanában engedményt, Hondától még engedményt nem igen láttam. Ha odáig jutunk nyilván megkérdezem, de azért ha van Lexus is a Jazz árából akkor azért az nehéz döntés. Főleg a hírekkel hogy a Honda csökkenteni akarja jelenlétét Európában.
szerk Qru: ok a hátsó lábteret értem, de valahogy ezt a jelenlegi CRV tudja nagy csomagtérrel, a gyakorlatilag ugyanakkora új ZRV meg csak pici csomagtérrel... Bár azt nem tudom hogy az új ZRV-nek nagyobb lesz e a lábtere mint a jelenlegi CRV-nek. Bár csodálkoznék ha sokkal nagyobb lenne (a jelenlegi CRV mint kasztni szerintem nagyon jó méretekben).
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz bandus #268111 üzenetére
Sejtem a választ, de azért megkérdezem: Kellenek ekkora batárok?
Az én mentségem a gyerek és a bringasport [link] (2-3 bringával szoktunk útra kelni, amit bentre szoktam rakni) a nagy autóra.
Korábban sokat jártunk túrázni és bringázni, meg sokat kellett cuccolnom, azért is voltak azok, amik:2007-2012 XP 1.8 16V
2012-2019 XP 1.6 16V @117LE
2019-2023 Megane Grandtour 1.6 16V @124LE
És bálnácska, 2023- C4 SpaceTourer 1.2 Puretech
Szóval nem hiteltelen, hogy azt mondom, csak akkora autóra célozzon az ember, amekkora tényleg kell, mert ekkora kellett, családban és ismerősök is többször mondták hogy vegyél Grand ilyet meg Grand olyat, nagy egyterűt, nagy suv-ot, stb. Akar a tököm sokat költeni üzamanyagra, alkatrészre, meg nem szeretem ha a méret a vezethetőség rovására megy. Ezerszer inkább rakok fel évente 2× boxot a tetőre, minthogy mindig a nagyobb tengelytávú, billegő farú telefonfülkét terelgessek, aminek a nagyobb terhelhetőség miatt olyan rugói vannak, mint a személyszállító vonatkocsiknak. Vagy suv-ként ezt még megfejelik emeléssel és kőnehéz kerékkel és szar hangolással is esetleg. No way.
Bár tudom, ott van a tetszik paraméter is, meg egyebek. De pl a kis crossoverek is lazán hoznak kompakt méretet és kifinomultságot (Capturt vezettem, bizton állíthatom, de a hrv, csomi kivételével a c-hr, 2008, Niro is úgy vélem tudja). Attól eltekintve, hogy nem is feltétlen kell mindenkinek emeletes autó.
Tom1339: A toyota tágas manapság nem nagyon állja meg a helyét, corolla ok, corolla cross nem az, rav4 elődjéhez és psa-hoz képest (akik egyterűt álcáznak suvnak) nem az.
Pedig az előző rav4 és cr-v álcázott eygterűek voltak még szintén, de most a pluginhibridség miatt mind ezek, mind az európai/koreai kombik sima változatánál is megszüntették az ügyes bővíthetőséget, normális csomit.
Bár pl a C-HR-nél nem tudom mi volt az oka, mert abból nincs plugin, de konkrétan másfélszer akkora csomija van a 208asunknak telejs méretű pótkerékkel, mint a C-HR-nek szükségpótkerékkel. Értem, hogy multilink de azért nem a pöcsöm magasságában kellene hogy kezdődjön a padló, majd másfél arasz múlva már ott is a kalaptartó.
Elől a félpanoráma tető és icockpit miatt érződik nagyobbnak, hátul a több fény és üveg és kicsit több lábhely miatt, amúgy meg sokkal nagyobb autónak tűnik kívülről a toyota, gyakorlatilag kétszer annyiért vásárolt nagy autót a kis gyösszel összehasonlítva nagyon nem érződik hol a fenébe a kétszer annyi lóvé benne, beleértve a vezetést, megvalósításbéli finomságokat, jóságokat.#napifogyi: Hogy ontopik is legyek, pár napig nem szinkronizált a mycitroen, most végre megint megy, júniusi átlagom 4,9l/100km a 223km-re (május 5,3 1035km-re)
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
őstag
válasz MC Pite #268125 üzenetére
Igazából arra akartam kihegyezni hogy az azonos toyotából mindig egy jóval szűkebb lexus lesz. A Chr kapcsán teljesen egyetértek. Igazából a Corolla Crossnál is, ahhoz képest hogy majd oly széles és csak 15 centivel rövidebb durván kisebb hely van benne mint a Rav4-ben.
Rav4 kapcsán annyiban tudok nyilatkozni hogy szerintem jó tágas (de 4. generációban nem ültem), és nem akartam én eleve ekkora autót venni, de külső/belső méret arányban én messze ezt éreztem legjobbnak (avagy nagy hodály de legalább nagy belső térrel). Meg tetszett is drabális stílusa. Előtte scrossom volt (ami különben szerintem tök jó ebben a belső külső méret arányban) és a corollát pl. egyértelműen szűknek éreztem utastérben hozzá képest.
-
tboldi
nagyúr
Ahogy én sem. Mondjuk szingli csávóként még a MiTo 4 métere és 270 literes csomitartója is túlzás nekem, ha úgy vesszük, egy Smart is elegendő lehetne akár.
.......................Amúgy már 3,5 órája dolgoznak rajta, vagyis a becsült munkaórák kb. felénél járnak, és még nem hívtak, hogy gebasz van, úgyhogy bizakodó vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Tom1939 #268129 üzenetére
"Előtte scrossom volt (ami különben szerintem tök jó ebben a belső külső méret arányban)"
Ültél te már Xsara Picassoban?
XP - S Cross szé/ma/ho/teng.táv (cm): 175-178 / 163-158 / 427-430 / 276 - 260De ha nem vagyok genya, akkor ott a 2008 mint hasonló korú/generációs/árú és jellegű jármű. Abba direkt nem megyek bele, hogy egyéb téren mekkorák a különbségek, mert párezer karaktert el lehetne sütni, és a topik nagyját nem hiszem, hogy érdekli.
Szélvédő, i cockpit, üléshelyzet, műszerfal, középkonzol elhelyezkedése alapján elől simán tágasabb(nak érződik), hátul is picit, hátrébb meg végképp nyílik az olló.Szóval szerintem nem (olyan) pazarló a hellyel az S-Cross (mint a CHR), de a jó helykihasználás messze nem ilyen.
HRV vagy egyéb nyalánkságot azért nem rakom mellé, mert az drágább volt. De Captur, C3 AC/Crossland is mellé rakható (2008al közös alapok), Stonic, Kamiq, anno a Rapid Spaceback, stb szintén legalább ilyen jó.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz tboldi #268130 üzenetére
Opel tegnap ugye kész lett, ma fizettem 133eFt-ot, vezérlés+ szíjjak+ feszítők +vízpumpa+ folyadék+ klíma szabadon futó csapágy és munkadíjra
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tboldi
nagyúr
Tehát akkor 156k lenne a kedvességed nélkül. Egész óccó, ott nincs a nyugatló hanyat okozta prémium.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #268138 üzenetére
Nálunk 3 teljesen különböző autó van, és nem sűrűn vettünk még egymás után ugyanolyanokat*, Pite meg a Renault-t leszámítva mindig ugyanabból a konszernből válogat.
*Volt 2 db 343-as és 1 db 345-ös Volvónk, de csak a ritkaság és az alkatrészellátás miatt (+ egy nyuszi miatt is), előttük 120-as Skoda, utánuk a WagonR jött. Illetve még a Lanciára és az Alfára lehet rásütni, hogy "egyformán" Fiatok.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz szabonagyur #268138 üzenetére
Én ugyanúgy szeretem a HRV-t is, csak arra azt mondjátok almát körtével
Arról meg nem tehetek, hogy a suzukinak csak kettes alával megy az autótervezés, és csak kisautó alapokra. Arról sem, hogy a franciák jók szoktak lenni a családi autók, praktikum, bővíthetőség terén (meg a Honda is régebben).
De igen, a PSA autóit jellemzően szeretem - szinte minden márkánál van olyan ami kéne, meg PSA-nál is vannak olyanok ami nem kéne.
Uccsó előtti HRV, 2-3 évig ez állt nálam első helyen: [link]
Utódja nem rossz, bár nem az akkuk miatt kevésbé nagy durranás a bővíthetőség és tovább emelték(~2cm)/növelték a kerékméretet.
[vezes] , mert a tc-n katasztrófálisak a képek, ill adactboldi: Jaja. XP erős ajánlat volt, és azt tudta amit kell, olcsón tágas, megbízható. Nejemnek néztünk Note-ot, Splash állt nálam az első helyen TPCA törpéket, Jazzt (drága volt). Majd benyögte pár heti keresgélés után hogy neki a C3 tetszik, amit én addig kizártam, mert azt hittem a 206os testvére, de szerencsére nem. A 208at én mutattam neki, de korának egyik legjobb kisautója, nem volt nehéz kiválasztani (kia/hyundai seggpróbáig első helyen volt).
Magamnak mindent is néztem mikor a Meganet vettem, szintén kia/hyundai volt erős versenyző még. Renault nem a szívem csücske, a M3 jó autó, de vannak benne renaultos faszságok (én a vw-hez hasonlítom leginkább hasonló gondolkosás/elbaszások akadnak bennük, miközben a psa műszakilag letisztázta a dolgokat és elment mellettük bizonyos dolgokban a családi autók technikai szintjén).
Most az Auris TS fl már elindulás előtt is lebeszélt magáról, de vezetve még sokkal rosszabb volt, egy gagyi autó, amihez képest a M3 prémium. C4P/ST meg régóta tetszett, újonnan az i30 és a Jogger voltak versenyben, használtban meg végül megint a 308SW/C4P maradtak bent.
Ez a kategória jól megy nekik, vagy jól ment, mert sajna ami ezekben tetszik, az utódokból a nagyja hiányzik. Nem én mondom, minden teszt ezt mondja, aki nem hiszi, mutasson ellenpéldát.Meg újonnan is gondoltak ilyeneket róluk . És ne feledjük 2014ben mekkora durranás volt az i3 és a Model S!
E COTY 2014[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz tboldi #268141 üzenetére
Amúgy mind a bolt, mind a szerelők lévén, mind a családból volt elég tapasztalat ezekkel is. Nem városi legendákat hallgattunk
hüly...laikusoktól, hanem használtuk, javítottunk mindenfélét, azoknak adtunk alkatrészeket akik javítanak.És igen, akkoriban aki beült egy plüss 1.8 XP-ba, hangár C8ba, panoráma ültetett egyterű 308SW-be, nem volt nehéz rákapnia . De azóta már kb 400k km-t vezettem mindenféle autóval, és sokat szeretek, meg párat utálok (szia fapados kettes fóka és kettes kula).
Meg nyilván, mindenkinél vannak olyan dolgok/látásmód amik jobban bejönnek egyes gyártóktól mint a másiktól; ha nem így lenne, egyféle autó lenne mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
tboldi
nagyúr
Én is kedvelem a japánokat, habár nem mindet, a Toyotánál vagy a Nissannál csak a nem kommersz, illetve a belpiacos típusokban látok fantáziát, de pl. a Suzuki esetében a magyar gyártású WagonR-ért is tudok rajongani.
De egyéb japán dolgokat is szeretek, Nintendo, Casio, Technics...Az olaszozás meg viszonylag újkeletű nálam, ami igazából nem is a Lanciával indult, hanem egy Ducati Monster 821 tesztmotorral, csak az Ypsilonnal tudtam először megélni rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Tudom, de hasonlítsd össze a 2022-est a korábbival. Egyik egy crossovernek álcázott kisegyterű, nagyon kellemes. A másik nagyfiúnak akar látszani, és sokat elvesznek az akksik bővítésnél. Padlómagasság, stb adatokért ott az ridc/adac. Szóval még mindig jó helyen áll a többiekhez képest, de elődeihez képest sajna itt sem fényes a helyzet, divat diktál.
Szerk: Amúgy húgomnak is Jazzt ajánlottam, most az van neki (bár csakazértse ezt akart ha én ezt mondom elsőre).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen