- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Mozilla Firefox
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
válasz Tsebacsi #246302 üzenetére
Magyarán 6-7 km-t esett.
Bár nem értek hozzá különösebben, nem hülyeségből írtam a factory resetet. Aki megvette a Volvót, időnként "szívja a véremet" (általában a vasárnapi csendes pihenőm alatt csörög), hogy nem tudja kinyitni, nem tudja tölteni, stb. Múltkor hív, hogy képzeljem, amikor nem tudta kinyitni, akkor teljesen lemerült az akku (12V), ami a tippem is volt, azóta viszont lassabban csökken a hatótáv, nem ejti egyből 50-ről 45 km-re amint kiáll a töltőről. Talán segítene Neked is. -
veterán
válasz szőröscica #246295 üzenetére
Mindjárt itt a november. Sör időpontja? ❓❓ ❓
-
veterán
-
szabonagyur
félisten
Telót ceréltem, de maradtam Apple vonalon.
Mit kell beállítanom, hogy a Google Maps is menjen CP-n? Waze megy, az okés, Gmapsnál telón látom hogy merre menjek, de kijelzőn csak a térképet látom, nem navigál.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
szőröscica
addikt
válasz focvis #246304 üzenetére
Ho kozepe korul tolhatjuk, jelentkezem majd.
Mai setakocsikazos, kirandulos kor eredmenye: [kép]XVII-Esztergom. Itt egy jo seta es ebed, kozben ratoltottem kicsit egy Plugee oszlopon. Utana elgurultunk Levara, kave, betaraztunk jo szlovak sajtokbol, virslibol, pekarubol es termeszetesen sorbol (Saris IPA, Zlaty IPA, Zlaty 73, akcios Krusovice). Aztan Leva-Bp XVII haza.
Mennyivel jobb volt kulfoldon gurulni, kis forgalom volt, akik az utakon voltak, azok is normalisak voltak, itthon meg Retsagig se kellett erni, hogy induljon a tolas es faszmeregetes. -
nagyúr
válasz szabonagyur #246312 üzenetére
Nekem ment alapból. Maps fel lett telepítve rendesen, telón navigál?
Telón a carplaynél is minden rendben be van állítva?Estifogyi: Váltó sportban, mode: Eco Pro, kéziváltás, 14km táv, 7,2l fogyi.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #246313 üzenetére
Az jo! Nekem a videki kirucc most 7,87-bol volt meg (bc 7.19).
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz szőröscica #246313 üzenetére
Oké!
Zlaty '73 egész jó.Tegnap Bp-Zeg 9,0, Balatonvilágosig buzi forgalom, némi torzulás, onnan Balatonkeresztúrig ami a csövön kifért. (OMV95 nem kormol.)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #246313 üzenetére
Jah ketten is jottek a kodben 0 vilagotassal. Abbol legalabb az egyik kapcsolt, hogy miert villogok ra.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
-
Shadowbull
addikt
Holnap megyünk Magyarországra, Zalakarosra. Hogy áll most a benzinhiány, tudok tankolni random kutakon, vagy előre kell tervezni? Esetleg vigyek egy kannát?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Shadowbull #246322 üzenetére
Van benya, Osztrakok beinditottak mar a finomitojukat.
#nincsbennetarcsi
-
szabonagyur
félisten
Ha a Várkert bazáros mélygarázs tele lenne hol lehet ott még parkolni relatív közel estére? Ilyen 6 utántól.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #246325 üzenetére
Palota úton van a másik mélygarázs ami a vár alatt van. [link]
⭐ Stella
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #246325 üzenetére
Rakparton vagy van ott felszini parkolo is. Egesz hosszu hetvegen ingyenes a parkolas.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #246328 üzenetére
Lukoil?
Shadowbull: Auchannál, pesti Moloknál, OMV-nál nem találkoztam korláttal (100-ast tankolva).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #246328 üzenetére
Jogos, az nem volt az eszemben az ilyen zsebkutakon elvbol nem tankolok.
#nincsbennetarcsi
-
tasiadam
veterán
Kb 1 oraja jottunk az M3 palyan. Az M35 elagazas kornyeken epitenek feluljarot. Nameny iranyabol jottunk, 100as tabla, majd 80as, a 2 savbol lesz 1, az is terelgetve, oldalan sargan villogo jelzopoznak. Na, igy korom sotetben a szemem sarkabol lattam, hogy vagy 3 meter villogo cucc hianyzik, es egy S merci a falban. Viz viszonylag friss, meg csurog.
Azonnal satufek, egy feher skoda elottem megallt. Kerdezi hogy en is lattam a falban az autot? Hat mondom ott villog. Odamegyunk, orra jobb oldalon leradirozva, a bal a falban.
Allunk vakuval a palyan, latom, hogy szerecsen baratunk a palya melletti fuben ul. Atmentunk oda, szolunk h hallo. ELBUJT, majd kimaszott az arokbol, h Hallo. Kerdeztuk h mento, rendor, akarmi? Ja o szolt mar. Es mi tortent? Valasz: kolegaja volt :D az ember nem a sokktol, hanem a piatol nem tudott ertelmesen beszelni. Visszamentunk az autokhoz, mondja a Skodas, hogy a baratnoje mar akkor szolt a rendoroknek, mikor felrehuzodott.
Valszeg reszeg baratunk benezett a lezart savok 2 oldalara, most meg elbujva akarta elvitetni magat,hogy o ugyan nem volt. Semmifele kolega nem volt arra.
Elkoszontunk a skodassal egymastol, valoszinuleg o megvarta a rendoroket, en jottem tovabb. Kivancsi lettem volna a rendorokre :D
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
cOxeR
Ármester
válasz radi8tor #246335 üzenetére
Nem vagyok egy teljes szabály követő, gyorsan hajtok, átmegyek a sárgán (piroson sosem), de szerintem értelmesebb ép eszű ember, egyes dolgokat nem tesz meg… ez spec nagyon a toptop pont.
Olaszországban volt 2 alkalommal olyan, hogy 1-1 pohár bor után vezettem… de itthon a hazai gondolkodással nem csodálom ezt nem engedik… mi lenne ha engedékenyebb lenne a rendszer. -
Szada85
aktív tag
válasz brumi1024 #246289 üzenetére
Nyilván nem nagy merítés egy Amerika méretü helyen, de ~150km sugarú körben mozogva (közte nagyvárossal is) szembetünö, mennyire elenyészö a (német)prémiumok aránya, ehhez képest az ázsiai (Honda, Nissan, Kia, Toyota) márkákból annyi van, mint égen a csillag, kimondottan kedveltek, ami ha jobban megnézzük hamar érthetö.
Egy alapmotoros, "fapad" C-osztály 43.500$-tól indul, 3er BMW 42.000$-tól, egy hasonló méretü Kia K5 25.000-töl, egy Toyota Camry 26.000-töl, Honda Accord 25.000-töl.
Világos, hogy a Merga bele "igényesebb" (bár azért az utóbbi szériákban már a prémiumoknál is érezhetö az anyagspórolás, van panaszkodás böven), az egyszerü amerikai meg nagy eséllyel "megérzi" a ~18.000 dolláros diffit, ha pedig extrázzuk öket szerintem a végén az olló mégjobban szétnyílik.
Hozzátéve, hogy pl. a Camry is, és pl. a K5-ös Kia is kimondottan vagány formájú, szerintem sokakat megnyernek.SUV/Crossover vonalon talán még fájóbb a diffi.
Egy GLC kezdöára 44.000 dollár, egy Kia Sportage 26.000, de még a Sorrento is csak 30.000, söt az egyel (kettövel?) nagyobb méretü Telluride behemót is 36.000-töl megy.
Toyota Rav4 27.000-töl, a 4 Runner 38.000 (ez megint nagyobb méret), Honda CR-V 31.000-töl, Ford Escape 27.000-töl, a nagyobb méretö Explorer is 36.000-töl.Pickup piacot meg ránézésre uralja a Ford/GMC/Dodge trió.
Világos, hogy van az a "dzsentri" réteg, aki veszi így is a németeket, lehet hogy LA, NY-ban más az arány, de az egyszerü átlag amerikai (és nem idevéve a redneckeket, akinek aztán tök mindegy) közlekedésre nem lepne meg, ha a "legolcsóbb" irányba kacsintgatna.
-
Szada85
aktív tag
Kiegészítve annyival, hogy így másfél hétnyi Nissan Altima használat után teljesen megértem, aki inkább elhozza ezt felextrázva ~31 ezer dolláros listaáron (mínusz fene tudja mennyi kedvességet lehet itt kiharcolni) valamelyik prémiummal szemben.
A 2.5 literes szívó ~190 lova böven elegendö a közlekedéshez, a CVT váltó persze olyan, amilyen, pályán határok felett picivel lebegve ~7 liter körül el lehet vele mozogni.
200 km/h-ig próbáltam, ott már nem tüzesen, de még ment volna, csak elég feltünö a 65mph-s korlátozáson majdnem a duplájával lobogni, nem kívántam a zsokék figyelmét.A dizájn ízlés kérdése, szerintem egész pofás, a beltér tágas, csomagtartó okés, sedan volta miatt pakolni nem annyira kellemes, de hagyományos böröndböl szerintem 3-mat elnyel és marad mellette hely.
A beltér számomra pozitív meglepetés, ülések, kormány, ajtóborítás, müszerfal teteje, középkonzol két oldaléle rendes varrásos bör (vagy annak nagyon jó utánzata), van CarPlay, tempomat, Kessy, kamera sávot/holtteret figyel, tolatásnál keresztforgalmat néz, elöre-hátra fékasszisztens. A remote start most a hüvösebb, párásabb napokon kellemes, pár perccel lemenetel elött beröffentve szépen lefújja amit le kell indulásra, de enélkül is lehetne persze élni.
Az olyan ázsiai "szokásokat" kell megszokni, hogy a vezetöülésben minden motoros de az utasé full manuál, vagy csak a vezetö ablak automata, a többi "pahaszt".
-
opr
veterán
-
brumi1024
veterán
válasz Szada85 #246340 üzenetére
Igen, sokat olvasok usa autos forumokat is, hasonlo tendenciakat figyeltem meg. Az eredeti hsz-ben mondjuk foleg a pickup szegmensre gondoltam, ott gondolom nehez lehet utolag beszallni europai premiumgyartokent.
Utoljara mikor voltam egy XTS-t kaptunk, meglepoen jo volt.
[ Szerkesztve ]
-
Puma K
veterán
válasz tboldi #246343 üzenetére
Deutsche Qualität. - azért legalább 21-22 évig tette a dolgát egy 2 zónás digitális automata klíma mellett
Egy amerikai BMW fórumon nagyon oltották a számukra ismeretlen fűtésvezérlő gyártó márkákat.
Főleg azokat savazták amiben azt látták beleírva a saját autójukból kiszedve, hogy Made in France. Írták is hogy lehet azért nem voltak olyan tartósak ezek az alkatrészek, mert Franciaországban készültek. Meg hogy a francia hadászati eszközök-járművek sem olyan strapabíróak
Úgy tűnik a facelift előtti verziókat szerelhették Siemens utastér ventilátorral. Megnéztem az enyémet és ez a Velo elvileg 2000-res gyártású (a hónapokat nem silabizáltam ki).
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
tboldi
nagyúr
válasz Puma K #246346 üzenetére
A Jazz-ben egyetlen francia alkatrészről van tudomásom, az európai Hondákhoz a Purflux szállítja a gyári olajszűrőt. Illetve az enyémen Michelin gumi is van.
Német viszont akad, a motorvezérlőt, fojtószelepet és ilyen-olyan szenzorokat a Bosch szállította, de többnyire inkább japán cuccokból áll, pl. a többi szűrő Toyo Roki (ez magyarul kissé szerencsétlenül hangzik), a ventilátorok és az önindító Denso gyártmányok, a 4 injektor, a klímakompresszor és a légzsák vezérlője Keihin, a 8 gyújtótrafó Hitachi, a rádió Panasonic, a kulcs Omron, a lámpatestek Ichikoh, a fék Nissin, a csomiajtó gázteleszkópja Showa, stb.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz brumi1024 #246345 üzenetére
Gyanítom eleve nem akkora piaci szegmens, ahová megérje gyakorlatilag nulláról fejleszteni (ha hozzáveszem a népszerű pickupok árát, azok is jellemzően ebben a 30-40e $ sávban mozognak, a világ más piacain meg még elenyészőbb ez az autószegmens.
Majusban a Hertz is így csinálta, illetve most az Enterprise is, hogy kaptam egy cetlit azzal felmentem a parkolóházba, megmutattam a kislánynak, az meg mondta, hogy “itt szembe ez a sor, bal-jobb oldalt állnak azok vihetőek, mindbe ott a kulcs.”. Poén ez, hogy magad választhatsz abból ami van.
A repülés meg a másfél órás “vízumos sor” után már tompa voltam, így beültem az első szimpibe, pedig volt 4-5 behemót Ford/Toyota/Chevy csillagromboló, legközelebb jó lenne valami olyasmit kipróbálni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen