- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Open Broadcaster Software OBS
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
krono.
tag
16.ker Magtár utca, jegyezzétek meg. Borzalmas az érzékelője, kb 1 autóval előrébb kell állni mint a záróvonal, szinte teljesen a lámpa alá, elállva ezzel a keresztforgalmat a kisutcából, különben soha nem vált. Nem járok gyakran arra, egyszer kidobtam haveromat éjjel, megyek haza, 7 perc után felhívtam, hogy amúgy ezzel ilyenkor mi van. Mondta, hogy áh csak álljak előrébb, előrébb mentem fél autót, semmi 2 percig, majd teljesen alámentem, na és akkor egyből
-
krono.
tag
válasz tboldi #241337 üzenetére
Ezt az autót sosem értettem, mert hátulról egész pofás elegáns autó, elől nekem egyáltalán nem koherens a dizájn, sem a hátuljához, sem saját magához
Ettől függetlenül én bírom a quirky autókat, bár magamnak nem venném. Bár ebbe egy automata váltó jobban passzolna, nem? -
krono.
tag
válasz Tsebacsi #241652 üzenetére
Régen nagyon hittem abban, hogy a japán autónál kezdődik és végződik az autózás, azonban minél többet tapasztaltam az autós körképből annál inkább derült ki, hogy kicsit korlátolt 3F szabályban és hasonlókban gondolkodni. Fatális motorhibákat pedig 1-2 ilyen 1.6 THP féle példán kívül ritkán tapasztal az ember, amik vannak azok pedig ismert hibák, amik megelőzhetőek kellő odafigyeléssel.
[ Szerkesztve ]
-
krono.
tag
válasz stickermajom #242240 üzenetére
Szerintem ezt szépen visszadobja a csomiba mielőtt elindul vele.
-
krono.
tag
válasz tboy93 #242395 üzenetére
X-szel van tapasztalatom, halottnak azért nem mondanám, de egy szívó karakterisztikájú motor, nem modern turbós, ennek minden velejárójával (vissza kell váltani). Automatával szerintem ez kevésbé zavaró lehet (bár engem így sem zavar túlzottan).
Szerintem nagyon is rendben van, a fogyasztása számomra több mint korrekt, a beltér minősége szerintem árában kiváló (zongoralakkot kivéve, de szerencsére csak kevés van belőle, cserébe fixen karcolódó helyen), 60ezer km-en eddig sok baja nem volt, még 1000km-es korában egyszer elment a radar a tempomatból egy mosás után, aztán megjavult és azóta nincs baja. Android Auto szenved néha, de az lehet a telefon is.
A szervízzel ellenben elég negatív élmények vannak, lehet írok róla egy szösszenetet, ha érdekel.
-
krono.
tag
válasz tboy93 #242412 üzenetére
Egy parkolóban megtörték az autót, tettes elhúzott, cascora ment a javítás.
Lámpa 3 hónapig nem volt, csereautó nincs, a sárvédő fényezését pedig olyan jól megoldották, hogy 2 hét múlva pergett a festék. Pedig a számlán a fényezés alapanyagra 270ezret számláztak, és munkadíjra 170et... Lököst és 1db sárvédőt fújtak... Magyar márkaképviselet magasról tett a megkeresésre, Mazda Europe kicsit megbökdöste őket, hogy reagáljanak, de megoldás nem lett. Végül visszaforrasztották a fülét ideiglenesen, amivel nem is sikerült túl jól összerakni... Majd meglett a fényszóró, és a beszerelést természetesen kiszámlázták. Fater próbál valami kártérítést intézni, majd rákérdezek mire jutott. Mindenesetre egy vicc az egész.
-
krono.
tag
válasz Tsebacsi #242432 üzenetére
A MABISZ fizetne bizonyos esetekben, de sajnos kamera a környéken nem volt, így nem hívta ki a rendőrt sem. Asszem így annak a lehetősége ugrott. Én legalábbis csak erről hallottam.
#242434 radi8tor
Egyébként én ezt nem is értem, mivel az alkatrésztámogatásra is van ugye az X év szabály, kizártnak gondolom, hogy ne lenne arra, hogy új autónál kell lenni készletnek. Mindenesetre nagyot csorbult a Mazda megítélése a szememben, pedig nekem bejönnek az autóik és egy ND MX5-tel aktívan szemezek, szerintem ez nem egy felvállalható user experience. Ezt egyébként emailben megfogalmazva a magyar képviseletet hidegen hagyta, a Europe pedig egyből megértően válaszolt... Jó példája a hozzáállás különbségére.Persze sajnos nem egyedi eset, gyári hibás autónál is a Renault Hungária írt egy papírt a lógó hajtásláncra, amiben anyjukra esküsznek és azt mondják, hogy szerintük semmi baja, pedig már létezik rá javítószett, és Angliában ingyen cserélték sokaknak.
-
krono.
tag
Én a wazenek hála (meg annak is, hogy azért nem hajtok abszurdgyorsan) sosem voltam büntetve.
Mikor friss jogsim volt, még fater autójával jöttem ki Győrben a moziból, film végén ezren indultak haza, sor volt a kiléptető kapunál, az egyik zseni elfelejtette a jegyét kifizetni, ezért elkezdett tolatni. Mindenki nekiállt hátrébbállni, hogy kiengedjük, én sajnos borzalmasan nem éreztem az autó hátulját, kb 0.5km/hval gurultam hátra, aztán egyszer csak megálltam... A mögöttem lévő passat orrán. Kár semmi nem keletkezett, olyan kicsi volt a tempó, hogy tényleg semmi nem történt. Cserébe a csávó szétordította a fejem, hogy mit képzelek, takarodjak oktatásra, ha nem tudok vezetni és hasonlók... Ha történt volna valami, még meg is értem, de 0 Ft váltott gazdát, nem kellett biztosítózni sem, mert érintetlen volt az autója.
December 23-án, Budapest Árkád, hatalmas tömeg, nagy nehezen találtam egy szabad helyet, az utolsó a sorban, tehát jobbra tőlem már nem volt szabályos hely. Mikor visszaértem jobbra rámállt egy X3, mögöttem meg az "út" volt, majd fal, az út jobb oldalára egy CHR lerakta, szerinte az úgy jó volt. Egy átlagos méretű szedánnal voltam, lehetetlen volt kiállni rendesen, mert nem bírtam alászedni annyira a BMW-től, hogy a Toyota mellé érkezzek. Mint a korábbinál, kb 0 sebességgel nekimentem a CHR-nek, majd kb 23 Y után ki is tudtam állni a helyről. Odamentem telefonnal, lefotóztam mindent, tényleg érintetlennek tűnt a lökhárító, de gondoltam hagyok cetlit. Másnap hívott a hölgy, hogy köszöni szépen nagyon alaposan átnézte az autót, nem lát rajta semmit, de örül, hogy vannak még tisztességes emberek.
Már a Clio RS-sel, egyik reggel átrakták az edzésem reggel 8-ról 6-ra, mindezt fél 1-kor közölték velem, de nem akartam kihagyni a napot, szóval egy nehézkes elalvás után, 3 óra alvással megjelentem edzeni, lenyomtam 1 órát, majd megtudtam, hogy aznap a melóban is várnak sok szeretettel, úgyhogy onnan már mentem is dolgozni. Egy E34es kétszer is bevágott elém, a második alkalommal ráadásul én tempósabban is mentem, eléggé felbaszott, de hagytam menni, nem szoktam viaskodni az ilyenekkel. Az M3 bevezető véda alatt csorgott a forgalom, a belsőben mentem, utólértem a BMW-t, pont akkor Putyin miatt hegesztgették a csatornafedőket, talán az is elvonta a figyelmem kicsit, de igazából csak annyi történt, hogy a belső sor megállt, a másik kettő pedig haladt tovább, el voltam bambulva, későn fékeztem, és ráadásul az a nyálkás szar idő volt, kicsit megtoltam az ürgét. Vonóhorga volt, csinált egy szép lyukat a lökösömre, neki kb semmi baja nem lett, nem volt őrült tempó. Természetesen meghallgattam a "mit ér az erő, ha nem uralod dumát", amiben semmi ráció nem volt, ezt neki is mondtam. Majd mivel szerinte az autója OT állapotú (az ajtón be lehetett látni, akkora rozsdafolt volt), ezért 120-at akart tőlem kérni a kb 5 centi karcért a lökösön. Mondtam neki, hogy hát ez így szerintem felejtős haver, tudok érte adni 40et, fújni nem kell, szerintem egy kis polír kihozza max, de akkoriban 25-ből fújtál egy elemet, így a 40-et tök fairnek éreztem. Próbált alkudozni még egy darabig, mondtam neki, hogy 40, vagy írjuk meg a kéksárgát, azt nagyon nem akarta. Közben a rendőr is odajött, hogy tud-e segíteni. Végül így 40-ben megegyeztünk, elszaladtunk a Pólushoz pénzt felvenni és kész. Utána mondjuk fél évig törött lökössel jártam, mert sehol nem vállalták a javítását (vagy százezreket mondtak rá), és Anglián kívül nem kapható sehol (azok meg nem akartak postázni, pedig futárt mindent intéztem volna). Végül nagy nehezen egy kedves forma elpostázta nekem, fel is került. 32ezerből lett egy új lökösöm, ez postával együtt! Utánam a fórumban egy angol forma hónapokig keresett lököst, annyira kevés volt. Majd a karosszériás mondta, hogy neki amúgy van egy haverja, aki műanyagozik, megkérdezze? Mondom kérdezd, de senki nem vállalta. 1 hét múlva kész volt az autó, meg kész volt az eredeti lökös, hibátlan állapotra javítva, 15ezerért. Azóta az a padláson van és a legféltettebb kincsem, főleg brexit óta.
-
krono.
tag
Tud valaki esetleg fojtószelepekkel foglalkozó céget, szervízt?
Bovdenes fojtószelepem van, ami idővel elkezd "ragadni", kb 2000-res fordulat alá nem szeret esni, néha magától emelkedik a fordulat kicsit. A tengely egyik végén van a bovden, másik oldalon a tps, és egy ilyen csillag alátét központosítja a pillangót a házban. Nekem ez eltört, lecseréltem ugyan, látszatra középen van, de nem tudok vele zöld ágra vergődni, továbbra is megakad. Sajnos típushiba, nem kapható már új, a használtnak is megkérik az árát és előbb utóbb mindet utóléri ez a hiba. Angoloknál olvastam olyasmit hogy kiesztergálják picivel nagyobbra, cserélnek benne ezt-azt, a kérdés: van-e itthon olyan szaki aki ezzel foglalkozik?
Google-n már futottam egy kört kevés sikerrel, gondolom ide valami öreg szaki kellene, akinek még volt ilyesmi melóban része. -
krono.
tag
válasz gooool #242823 üzenetére
Na az mondjuk vicces, hogy ennyiből egymásra találtunk.
De jól gondoltad. Régebben egy tisztítással nekem megoldódott egy időre, de aztán elkezdett visszajönni, és állandó nyűg lett.Igen, a Laguna fojtószelep sztoriról én is hallottam, de ott a műanyagon máshol vannak a bevágások tudtommal, kézzel kéne furkálni és úgy beakasztani, ez a megoldás annyira nem tűnik a szívem csücskének. De persze ez csak ilyen hallás alapú infó, de még nem néztem meg, hogy a műanyag cserélhető-e, akár tengelyestül. Mindenesetre ha megvan az infó mindenképp kíváncsi vagyok.
RS facebook csoportban tag vagy?
-
krono.
tag
válasz focvis #242848 üzenetére
Jó, nyilván, de az első 4-re a válasz úgy kezdődik, hogy nem egy sportautóban ül az ember.
Nem hiszem, hogy teljesíthető az 5 liter, bár nemes cél volna, illetve falsnak gondolom azokat a méréseket amiket nem teljes tankolási ciklusra néz az ember, hiszen a hidegindítás, bemelegedés is része a dolognak. Alattam amúgy 8.5-et eszik általában, bár nem daily már jó ideje, mikor apámnak odaadtam a Mazdás sztori miatt ő ki tudott belőle hozni 7 litert.
-
krono.
tag
válasz focvis #242873 üzenetére
Persze, nekem is fontosak ezek, bizonyos szintig, de azért ilyen szinten szinten nem tudok ráizgulni a témára.
Azért a CO2/környezetvédelem témában nem hiszem, hogy az én autózásom a legszámottevőbb, a fogyasztói társadalom, a fölöslegesen rövid ideig megtartott autók, az 1 év után kukázódó eszközök, a javíthatóság hiánya, az autókra tervezett kontinens, India a pár milliárd 2 ütemű robogóval. Persze ez nem jelenti azt, hogy nincs személyes felelőssége senkinek, csak én inkább távolabbról nézve látom nagyobb jelentőségét.
Sportautó témában mondjuk nem értek egyet, persze ezek az autók "puhák" a versenyautókhoz mérten, de nem gondolom a hajtást meghatározónak sporautóságban, bár tény, hogy rwd a klasszikus tekintetben, ugyanakkor fwd rally is van, Swift kupa, stb. Modern autók meg messze nem könnyűek a szememben, szinte csak a Lotus kivételével.
-
krono.
tag
válasz tboldi #243113 üzenetére
Ráadásul valami komoly milliomos arc lehet, mert állítólag minden autó amit posztol saját, rendszeresen posztol ritka órákról, meg LV, Gucci fotóstáskákról, ilyesmikről.
Mondjuk én már kikövettem, mert 2 év után már kb mindent láttam, csak ugyan azokat az autókat ugyan olyan helyeken, ugyan olyan szaturáltan rak ki.
-
krono.
tag
válasz MasterMark #243182 üzenetére
Kár, egy ilyen kisebbet még el tudnék rakni az autóban, de az 5 kilós már elég sok helyet venne el.
-
krono.
tag
válasz kisza25 #243296 üzenetére
Pont most volt hír Californiaban, hogy nem lehetett autókat tölteni, mert nem bírja a hálózat. Ugyanakkor szerintem ez egy megoldható probléma. Fejlett akkutechnológiával én simán látom benne a jövőt.
A hobbiautó témára visszatérve, szerintem bukni rajta nem lehet. Az EU ígyis kinyírja a sportautókat, egyre kevesebbet kapunk, azok is egyre elfojtottabbak, plusz az elmúlt években hatalmas boomja van a retro dolgoknak, nagy a kereslet.
-
krono.
tag
válasz macilaci78 #243429 üzenetére
Még mindig jobb, mint a BMW XM suv az ötven éves M mellé... A legendás M1 mellé, mint második saját építésű autójuk.
[ Szerkesztve ]
-
krono.
tag
válasz Shadowbull #243444 üzenetére
Tiszta sor, mégsem vagyok hajlandó elfogadni, hogy az M1 mellé ez kerül be. Pont egy 50 éves évforduló alkalmával. Felköpni és aláállni, szerintem.
-
krono.
tag
válasz Shadowbull #243446 üzenetére
Úgy értem, mint saját M fejlesztésű autó. Tudtommal ez a kettő van.
-
-
krono.
tag
Az új M2-t(/iX-et/XM-et) látva máris gyönyörűnek is mondható.
Ugyan nem értem, hogy a jelenlegi (prefl) hármas orra helyett/mellett, ami szerintem a legszebb modern BMW perpill, miért ilyen lett (azon kívül, hogy láthatóan megkülönböztethetővé teszik a modelleket), szerintem sokkal kevésbé bántó, mint mikor megjöttek róla a első fotók.
A vesénél engem például sokkal jobban zavar az alatta lévő \_/ forma, ami indokolatlanul éles, például a vese aljához képest, és céltalanul visz egy vonalat a lámpák felé (ez egyébként az M3/M4 esetében máshogy néz ki, bár ott sem gondolom jobbnak).
Ezt kiegészítve azt sem igazán értem, hogy az M3 és M4 közül miért az M3 kapta az agresszívebb vállvonalat, mint ahogyan azt sem, hogy az anguláris, éles front mellé miért krumpli lágyságú az iX oldala, dehát mostanában számomra a disszonancia jellemzi a BMW design language-t.
[ Szerkesztve ]
-
krono.
tag
válasz tepenzed #244550 üzenetére
Casco-ra?
Imádnak iszonyatos lehúzásokat csinálni. Nekünk a mazdán egy lökhárító és egy sárvédő fényezésnél az ANYAGDÍJ 270ezer (KETTŐSZÁZ HETVENEZER) forint volt, a munkadíj további 150ezer emlékeim szerint. Nevetséges. Mellesleg két hét múlva vihettük vissza az autót, mert pergett a festék a nem megfelelő előkészítés miatt.
#244547 Tsebacsi Egyébként szerintem 40-50ezerért nagyon szépen megcsinálják, kérdés, hogy téged mennyire zavar. Ugyan nekem is fáj a szívem ilyesmit látni saját autón, még személy szerint húzom a fényezés témát, mert akkor meg félthetném a frissen fújt elemeket, és abból kiindulva, hogy random havonta megjelenik 1-2 karc rajta, pedig kevés alkalommal parkolok publikus helyen, lehet jobb is, ha nem hibátlan. Múltkor egy öreganyó a világ legnagyobb természetességével b@szta neki az ajtót az ajtóm peremének, pedig nem álltam hozzá közel, csak sajnos a hölgy 2-3 számmal nagyobb volt az egészséges BMI értékhez képest. Rábizonyítólag nem láttam, hogy ő nyitotta rá, amíg ott álltak még ők is, odarohantam fontoskodni az autóhoz, hátha rátör a lelkifurka és bevallja tettét, de elhajtott. Mikor már nem vetett árnyékot a másik autó egyértelmű volt, hogy friss sérülés. Semmi felelősségtudat nincs az emberekben...
-
krono.
tag
válasz K Norbi #244549 üzenetére
GTT-ben ültem már, motorikusan molesztálatlan állapotban, én nagyon meglepődtem. Persze az nem is a csúcs a lineupban, de gondolom hatalmas különbségek a viselkedésben talán már nincsenek. Inkább tűnt nagyon jó GT autónak, mint racsingnak. Persze így 800 lóval biztos letépi a fejed kategória, de egyébként a gyári iszonyatosan lineáris és kultúrált volt. Engem a hangulata inkább túrázásra sarkallott, némi sportos vezetéssel, mintsem Hungaroring nyíltnap jegyvásárlásra.
-
krono.
tag
válasz pècsimunkás #244762 üzenetére
Ha minőségi tartót szeretnél, és az ár nem számít, a Brodit tartókat ajánlom. Nem a hagyományos tappancsos meg ilyen légbefúvós cucc, hanem autóspecifikus talp van, amibe vagy telefonspecifikus, vagy univerzális "fejet" lehet rakni. Általában típusonként 2 helyre lehet venni, és a műszerfal illesztései közé kell betenni, szerintem elegáns megoldás, és atomstabil.
-
krono.
tag
válasz tasiadam #244765 üzenetére
Itt vannak E39 M5-höz, de a beltér gondolom ugyanaz. Például ez a venti köré rakható, vannak képek is, hogy hogyan kell felrakni és hogyan néz ki. Ehhez kell még utána egy telefon specifikus, vagy egy passzív állítható tartó, utóbbit most perpill én sem találom (a weboldaluk elég gatya), lehet telefonon érdemes keresni őket segítségért.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen