- Vírusirtó topic
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Windows 11
- DIGI internet
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Mozilla Firefox
- Proxmox VE
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Láttam ma egy Suzuki Swace-t élőben. Fura az S emblémás Toyota.
#nincsbennetarcsi
-
#89309696
törölt tag
Robogósoknál nagyon elterjedt, mert a biztosítók nem csinálnak normális online felületet a robogónak. Meg mert a rendőr a közúti használathoz kéri, oda kell az adásvételi, tehát úgy vannak vele úgy is lesz. Az egyetlen eszköz a SMKP amit fel lehet mondani bármikor, bármilyen indokkal, viszont nincs hozzá kialakítva online felület (talán a kis igény miatt), hanem emailben kéne lepötyögni nekik vagy postai úton. Legalábbis a K&H-nál nincs, a többieket nem tudom.
Erre találta ki leleményesen a nép a kamu adásvételit és akkor felmondja a biztosítást eladás címszóval. Én meg ugye felmondtam autós évfordulós címszóval.
El fogja fogadni úgy is ez 99%. Ha nem akkor meg lejár áprilisban magától. A SMKP az fix egy évre köt csak meg, nincs folytonosság, minden évben újra kell kötnöd. Kivéve pár biztosítót akik kiküldik a csekket egy év múlva is és ha befizeted akkor azzal elfogadod a folytatást.Biztosan látja a biztosító is, hogy kamu az adásvételi és ez a jelenség létezik, de senkit nem vettek elő még ezzel különben hallanánk róla, leokézza az ügyintéző aztán szürcsöl egyet a kávéjába. Ez a SMKP egy vicc amit művelnek vele minden téren, már 10 éve is vicc volt.
Nekem a megkötéshez nem kértek egyáltalán adásvételit, ha unatkozom köthetek 10 nem létező robogóra is biztosítást.[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
Tegnapi hazaúton már végre normális fogyasztásom lett 110-es szakaszon lement 5.8-ig is, utána 130-140 km/h-val lett ennyi, klímát ugyan nem használtam csak a sima meleget fújtam. Fél tankot pedig omv 100-al töltöttem fel, lehet a sima shell üzemanyag miatt is volt korábban magas értékem. Ja meg azért az is segített, hogy nem -1, 0 fok volt hanem 6-10 körül tegnap.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Ok, csak leírtam valószínű miért létezik ez.
Nyilván csak a biztosítók felől van meg ez a nemtörődömség erről, mert akármilyen rendőrségi esetnél már komolyan előrántják azt az adásvételit, hogy azzal akkor mi van, nem szerencsés a kitalált személy, kitalált aláírás oda.
Ennél egy fokkal jobb módszer a szomszédtól megvettem, mert ott valódi személyek, aláírások, tanúk vannak, bár ha lopás miatt nyomoznak akkor azzal is probléma van. -
Qru
MODERÁTOR
-
Janoo_07
aktív tag
3 napja az M4esen elmentem egy só szóró mellett, hát volt hangja a kocsin... tegnap voltam mostani a kocsit és látom hogy a motorháztetőn és a szélvédőn van nyoma rendesen, a ráengedett sónak... másnak van tapasztalata hogy rendezi-e a közútkezelő a szélvédő és a fényezés károkat?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz xEon1337 #182148 üzenetére
Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort (Style+Tech csomag)
Két hónap és 5.000 kilométer használat utáni benyomásaim.
Külső: Ízlés kérdése, de szerintem nagyon jól néz ki, különösen a fenti csomagból adódó Bi-LED fényszórókkal és 17-es kerekekkel. Mivel céges, ezért az alap fehér szín adott, de azért egy metálfény még tudna rajta dobni valamennyit.
Belső: Mostanra talán már a japánok is egészen emészthető beltereket tudnak tervezni, legalábbis egy Aurishoz képest hatalmasat léptek előre ezen a téren. Én sötét belsővel kértem, így a tetőkárpit is fekete - igazából sötét antracit - ami nagyon bunkeres hatást eredményez, ez megintcsak ízlés kérdése. Nekem van benne szükségpótkerék, így a csomagtérpadló - szerintem - nem állítható (pokrócot meg ezt-azt azért beraktam alá), de mivel adtak hozzá csomagtértálcát, ami csak a felső - küszöbbel sík állásban - passzol, így egyébként sincs sok jelentősége. Az L-es méretű műanyag kutyabox így is befér, lehajtott hátsó üléssel. Ketten használjuk párommal, gyerek nincs, ezért gyerekülés kérdésben nem tudok nyilatkozni. Ami még tetszik, hogy a csomagtartóban mindkét oldalon LED csík fut végig, így soha nem kell a sötétben kotorászni.
Futómű: Hátul is rendes többlengőkaros, multilink futómű, 225/45 R17-es kerekek, nagyon szépen fekszi az utat, végsebesség (180km/h) közeli tempónál is nagyon stabilan halad.
Hajtásrendszer: 1.8-as szívó motor (98 LE) + villanymotor, a rendszer összteljesítménye 122 LE, 0-100: 11,1 másodperc. Ez a valóságban is harmatos, nem csak így leírva. Mivel az elindulásnál a villanymotor erősen rásegít, így városban lámpától indulva 50-ig meglepően szépen meglódul, onnantól viszont egy örökkévalóság a magasabb sebesség elérése.
Autópályán mint tudjuk, két lehetőség van: külsőben nyugiban araszolni vagy a belsőben >150km/h. Ha állandó sebességgel haladni kell, akkor nincsen gond, de az állandó lassítás, visszagyorsítás kellemetlen ezzel a motorral.
Mivel én a kilométerek 80%-át autópályán teszem bele, így ez nagyon nem nekem való hajtásrendszer, de mivel automata váltót akartam, nem volt más választásom. A váltó egyébként álom, mivel nincsenek fokozatok, ezért semmi rántás nincs araszoláskor sem, ami nem mondható el az általam próbált DSG-s autókról, amik tudtak fura dolgokat produkálni.Fogyasztás: Jelenleg én vezetem a Spritmonitoron az 1.8-as Hybrid Corollák fogyasztását a 6,78-as átlagommal 291 darab autó közül… látszik, hogy a város ennek a kocsinak az igazi terepe, de ez azért kicsit zavar. :) Ez a fogyasztás egyébként 130km/h körüli pályázás mellett adódik, néha odalépek neki pár perc erejéig, de olyankor kiakad a 10 literig skálázott fogyasztásmérő, szóval nem erőltetem túlzottan.
Komfort: A klasszikus bőgés csak teljes padlógáznál üti meg a zavaró szintet, ilyet pedig jellemzően csak autópályán csinálunk. A fenti sorokból azért már következtethető, hogy nálam ez elég gyakori, de annyira nem zavar, hozzá lehet szokni. Ami sokkal jobban zavar, az a zajszigetelés, 130km/h felett már rendesen zavaró és fárasztó, alatta viszont nagyon jó, városban kifejezetten.
Hiába van állítható deréktámasz (csak két irányban állítható, kifele-befele), nem tudtam úgy beállítani az üléspozíciót, hogy hosszú távon is kényelmes legyen. 100 km körül már erősen fészkelődök, 200 km körül már hasogat a derekam. Érdekes, hogy a korábban használt C4 Picassoban és a C30-as Volvóban nem volt ilyen problémám.
Az adaptív tempomat szépen teszi a dolgát, igaz csak pályán használom, mivel városban nagyon óvatos és nagy távolságot hagy. Pályán azért oda-oda kell lépni a gázra, miután kisoroltak előlünk, mivel eltart neki pár másodpercig, mire leesik, hogy haladhatunk.
Android Auto és Apple Carplay van benne, szépen működik, gyors. Ablakmosó szintérzékelő viszont nincs, ez azért 2020-ban gáz.Összegzés: Én csalódtam ebben az autóban, igaz ez részben azért lehet, mivel nagyon nem az én felhasználási szokásomhoz passzol a hajtásrendszer. Hahu alapján ezzel a felszereltséggel 8,65M forintért adják oda, ami azért nem kevés.
Még ha kényelmes lenne az ülés, azt mondanám, hogy oké, de így?! Arról már ne is beszéljünk, hogy null kilométeres kora óta a kormány középállása balra van 4 fokkal. Elvittem karácsony előtt a márkaszervizbe, ahol nem tudták még mindig tökéletesre beállítani, mivel “annyira kicsi a hiba, hogy ez hibahatáron belül van”. Attól még nem tökéletes (most csak 3 fokkal kell balra tartani) és engem ez marhára zavar, főleg pályatempónál. Majd az első olajcserekor megint beállíttatom velük.Hirtelen ennyi jutott eszembe, tetszik-nem tetszik, még 33 hónapig ez marad. :)
"Less but better" - Dieter Rams
-
mekker
őstag
Kamera elé lett teremtve Göbi, mély természetességgel beszél. Mondjuk nem tudom mennyire van vágva az anyag. Külön poén a Tányecskózás
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
Chereiose
addikt
válasz focvis #186576 üzenetére
Remélem, de a lefele utamon a 8 literes átlag kicsit hanyatt vágott, így már ennek is örültem hazafele Viszont lehet tényleg még elég bejáratós, mikor indultam volt benne kb 700km, visszaérve lett meg az 1100, lehet kelleni fog neki még pár ezer km. Ja amúgy ez egy S-Cross
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz xEon1337 #186570 üzenetére
Facelift előtti C-HR-el is hasonlóak voltak a tapasztalataink komfort terén (szintén elég sokat pályázunk). Üléstámla japánosan csak bizonyos fokozatokba állítható, természetesen pont két állás között lett volna kényelmes. Pályán fárasztónak éreztem én is. Viszont a kormány legalább egyenesben állt.
De akkor már értem, hogy miért hajtanak el folyamatosan, hogy rendben van a futómű a Polón. Nálam csak 2-3 fokkal áll balra a balesetet követő "megszerelés" óta.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Van 3 fokozat, de városban szerintem a legkisebb is nagyon óvatos és bevágnak elém. Plusz nem igazán tud finoman araszolva rálassulni és megállni az előtte lévő autóra, egyszercsak besatuzik, elég zavaró.
#186574 Gergőke88
Igaz, hogy a táv 80%-a pályán megy bele, de az autóban töltött idő nagy része a budapesti dugóban araszolás, a franc se akar váltogatni.#186575 joshua7
Nem láttam az idén elfogadott végleges car policyt, mert nekem ez a Corolla be volt rögzülve és ilyet akartam mindenképpen (és tudtam, hogy ilyet lehet), de amúgy ilyesmikre kell gondolni: Megane, Captur, Kadjar, 2008, 308, esetleg új Octavia, Karoq, ezek dízelben, de csak kéziváltóval a policy miatt."Less but better" - Dieter Rams
-
barnam_
nagyúr
Én is tankoltam ma, 7,57l lett, ez már téli gumival.
Mostam autót is, természetesen délután eleredt az esőszerk.: Generali visszajelzett, hogy elfogadták a biztosítás felmondását, szóval az is OK.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Milyen motor lehet ebben, hogy bemelegedve egyenletes tempóval ilyen fogyasztásai vannak? Vagy a szél meg a -20 fok miatt?
Azért ez már emberes, ilyen fogyasztásokat már én se néznék el, mert megérezni évi 3000Km mellett is. -
tboldi
nagyúr
Én meg nem tudom a fogyit, a WagonR-ben csak km számláló van, meg szent kvarcóra.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen