- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
_adaml21_
őstag
válasz Friczy #183637 üzenetére
Igen, ez az a mérettáblázat.
Pont ez a probléma, hogy Merida kalkulátora alapján az S-eset (50-es) ajánlaná, viszont már csak S/M-es (52-es) van, amit meg tudnánk nézni és venni.Ha [ebbe, az összefoglalóban linkelt kalkulátorba] beütöm a legfontosabb adatokat (magasság, átlépő, vállszél, karhossz, stb.), akkor az ajánlása 51,6 cm nyeregcsőhossz és 53,2 cm felsőcsőhossz, stucnira ajánlás 65-75 mm (ilyen rövid van egyáltalán? ha nincs, akkor miért nem rövidebb felsőcsővel számol?)
[ Szerkesztve ]
-
_adaml21_
őstag
válasz Friczy #183649 üzenetére
Elmentünk egy "használt" (de igazából szinte új) Speedert megnézni, a korábban linkelt táblázat szerinti (tehát 2019-esből), s/m-es méret.
Beállítottuk nagyjából a nyeregmagasságot (földre letéve mindkét lábat nyújtott lábbal tudott leérni, illetve pedál alsópozícióban sarokkal majdnem teljesen nyújtott láb), és ment vele pár rövidebb kört.Alapvetően jól érezte magát a bringán (de fontos azért megjegyezni, hogy nincs neki túl nagy bringás múltja), kérdezgettem tőle, hogy kitakarja-e a stucni az első tengelyt, nem érzi-e túlságosan nyújtózkodósnak a kormányt, de többszöri rákérdezésre is mondta, hogy nem, jónak érzi. (nem volt ott a tulaj, nem zavart, őszinte tudott lenni )
Ami nekem így külső, szintén nem túl hozzáértő szemmel feltűnt, hogy a nyerget csak kissé kellett kihúzni a nyeregcsőből (bár megjegyzem, az eladó szintén egy 168 cm magas úr, akinek értelemszerűen még 3-4 centivel lejjebb volt), a kormány nem tűnt túlságosan nyújtózkodósnak, viszonylag természetesnek tűnt a pozíció.
A beállítást tekintve a bringa úgy néz ki, hogy minden hézagoló benn van alapbeállításként, és a nyereg az ő beállításaival kb. 92 cm magasan volt földtől, kb. egy magas volt a stucnival (a kormány pedig értelemszerűen kicsit magasabb volt).
A beállításról, és a zasszony testhelyzetéről a bringán is mutatok pár fotót, kíváncsi vagyok ti mit gondoltok róla? Szerinte jó lenne, én egy picikét szkeptikus vagyok, de egyértelműen nem túlontúl nagy, és nem is aránytalanul kicsi váz.
U.i. - bocs a képek minőségéért és a profi paint skillekért, erre futotta most csak, nem akartam pofátlanul körbefotózni ott a tulaj mellett, a pozíciót meg egy rövid videóból screenshotolgattam, amit azért vettem fel, hogy barátnőm is lása magát.
[Beállítás, kicsit alulról fotózva]
[Beállítás, kissé felülről fotózva, és torzító széleslátószögű kamerával...]
[Pozi1] ; [Pozi2] ; [Pozi3] ; [Pozi4] ; [Pozi5] ; [Pozi6][ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Friczy #183794 üzenetére
Korábban olvastam, hogy a sarkad még érheti, de már erőt ne tudj ott kifejteni a pedálra [link] ...végül is mind1, valahol ott van az ideális mert hát az sem mindenkinek ugyanaz, gyakran egyforma átlépőmagasságú profik is különböző nyeregmagassággal tekernek. Ezek a szabályok ugyanakkor nem veszik figyelembe a lábfejed hosszát, hisz van 39-es és 47-es lábú ember is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Friczy #184634 üzenetére
Zasszonyt nagyon boldoggá tetted.
INTELligent... éppen írni akartam mennyire nehéz lenne azokat a gázokat megtartani, könnyen átszivárognak mindenen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz Friczy #185069 üzenetére
Naná, ez a Knog Oi, outira ezt szokták ajánlani ha mindenképp kell rá csengő.
Egy baj van vele, az ára, mert az szerintem nagyon magas, 6500 ft ez a kis darab akármi.
Én Aliról vettem egy másolatot fillérekért, egy ideig rajta volt a bringámon, aztán levettem.
A működéséről sokat nem tudok, kipróbáltam és szólt, de sosem csengettem bringán vele, én ott ordítozok és a hangos Campa racsnikban bízok -
őstag
válasz Friczy #185081 üzenetére
a KRESZ elfogadja a reflexcsíkos gumit, de prizmából sajnos valamiért ragaszkodnak a "borostyánsárga" színhez, pedig a küllőre pattinthatóak jellemzően nem olyanok...
amit még meg lehet próbálni, az a fényvisszaverő matrica, két küllő közét összeragasztva nekem még nem kötöttek bele (bár ritka küllőknél ez para ugyanúgy)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
zsocy
őstag
válasz Friczy #185081 üzenetére
Jó hátsó lámpa outira: A Moon Nebula-t többen is vették innen, eddig mindenki dicsérte.
Én ma kisérletező kedvemben voltam, rendeltem egy Velotech hátsót, kicsit olcsóbb volt mint a Moon, de ezt is dicsérik.
Előtte szintén Blackburn volt, de nemrég elszakadt a gumi tartója, plusz én is akartam valami brutál villogót hátra az autós kollégák miatt...
Írok majd róla ha megjön és beválik, meg akkor is ha nembsh: a Rosebikes nem sz@rral gurigázik, szerintem amúgy is érdemes regisztrálni mert néha küldenek 10 eurós kupont, amivel lesz egy ingyen szállításod. Sokszor van ott olyan akció hogy a magyar webshopok csak leshetnek. Ne félj tőlük, nem sufnicég.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz Friczy #185081 üzenetére
Ó, hát jó hátsó lámpát nem nehéz venni, csak nem lesz olcsó. Nekem alapból a Sigma Nugget is bevált, de azért bepróbáltqm egy alap Lezyne-t is. Brutális fénye van, nem is tudom, a nagyobb modellek mit tudhatnak. Tavasszal lehet meglepem magam egy automata féklámpa-funkciós, villogni is tudó darabbal: [link] .
bsh: Német webshop nem fog ilyennel szarozni. Ha megrendelted, és visszaigazolta, akkor küldi is. Ha nincs raktáron, akkor azt írja. Németországban élek, gyakorlatilag már a reggelihez való müzlit is online rendelem, boltba csak kenyérért-tejért-húsért-sajtért járunk. Főleg így covid idején.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
kenguru99
aktív tag
válasz Friczy #185081 üzenetére
"'A gravelen amúgy is reflexcsíkos gumi van, arre lehet hivatkozni. Az országútira egyelőre nem tettem fel ilyesmit"
Sajnos normális reflexcsíkos országúti gumi nincs jelenleg újonnan, én legalábbis nem találtam. Még szerencse, hogy találtam egy pár gyakorlatilag új conti gp4000sII-t, abból gyártottak reflexest is. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Friczy #185624 üzenetére
Melyiket próbáltad mert nekem kilométer pontosan megvan mennyivel ment többet a 10-es KMC X10EL a HG93-Shiminél.
jjeahh... nekem minden délutáni rövid körömön van 1-2 olyan eset, hogy le kell tennem hirtelen lábam, majd visszaüljek nehéz terepen, az a ritka ha egyszer sem történik meg... sürgősen meg kell tanuljam visszacsatolni felfelé is ha váltok egyszer.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz Friczy #186325 üzenetére
Egyetértek, bár egyelőre nem cserélek semmit, mindennek adunk egy esélyt azért.
Szóval marad a fehér bandázs, a Vittoria, és az X1 is, kipróbálom milyen ezekkel.
Aztán ha kell, hamar felrakom a bevállt Fizik nyerget, és ha elkezd koszolódni a betekerő akkor teszek rá fekete Lizard Skins DSP bandázst is.
A gumit még nem döntöttem el, de vagy GP5000-et vagy Pirelli PZero-t teszek majd fel, bár nekem a Schwalbe G-one is bejött eddig.
De ezekkel azért most várni kell egy picit, elköltöttem a bringás keretemet egy darabig, kilóg a seggem a cicagatyából
Legalább addig gyüjtöm a pénzt meg az ötletet amíg megjön a jó idő -
-
Somatom
veterán
válasz Friczy #186592 üzenetére
A farkamra nem akaszthatom. Kiegyensúlyozom a kormánykosárral, de abba csak könnyebb cuccokat tudok pakolni. Könnyű az eleje, de a Lidl -től a kamionig elegyensúlyozok vele. Az itthoni bringához meg "ipari" hátizsákot használok a bevásárláshoz.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
parandroid
nagyúr
válasz Friczy #186902 üzenetére
Mondjuk a görgőzés egyik alapszabálya, hogy nem tekerünk kiállva, főleg nem sprintet. Eleve ilyenkor döntenéd a bicajt, hogy hatékonyan megtehesd, itt meg azzal csak gyilkolod a vázat, de nem fog dőlni, szóval kb totál értelmetlen.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-=RelakS=-
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Friczy #188213 üzenetére
Legfeljebb sétabringára ajánlanék agydinamót, mindenhova cipelni azt a kereket amikor csak kerékpározásod néhány százalékában használod is, szerintem csak mugliknak való.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
nagyúr
válasz Friczy #188219 üzenetére
Egyetértek, én sem megyek ki a forgalomba világítás nélkül (pedig ez egy országúti, illetve a nagyobb tempó miatt épp ezért). Közúton durván észrevehető a különbség, ha van egy erős lámpád nappal is. Egy trekkingen, vagy városi bicajon meg az agydinamó szerintem is hasznos extra, ott amúgy sem a grammozás, meg a tempóhajszolás a szempont.
Hasaggymeg: Lemerészkedsz a muglik közül a bicikliútról, mindjárt rájössz, miért kell... Oh, hát nem ő is válaszolt erre előre?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz Friczy #188219 üzenetére
nekem ez van a trekkingemen, szerintem elég jó és van benne "elosztó" is, hogy a hátsó világítást is be tudd kötni.
van rajta ki/be kapcsoló (pontosabban el kell tekerni a végét), de alkonykapcsoló nincsen.egyébként érezhető a drag, ha be van kapcsolva, de nekem régebbi technológia az agy.
itt a matek, mennyit számít (elég részletes cikk): [link]
a lényeg:
The most-efficient hub will slow you down:
10-30 seconds per hour with no lights or chargers attached
1-2 minutes per hour with a USB charger
1.5-2.5 minutes per hour with a bright light
The least-efficient hub will slow you down:
0.5-1 minute per hour with no lights or chargers attached
2.5-3 minutes per hour with a USB charger
2.5-4 minutes per hour with a bright lightHub dynamos run well with nothing connected. On the flat, my Schmidt hub is probably slowing me down only 7-seconds per hour.
When charging a smartphone, I am likely losing around 1.5 minutes per hour, which I think is very reasonable given how convenient it is to always have power on tap. A low-power device like a Garmin GPS would likely cost me around 20 seconds per hour in comparison.
That said, dynamo lights are my number one reason for using a dynamo setup, and I’m happy to lose a couple of minutes per hour at night for sheer convenience. But if I was ultra racing at the pointy end of the field, this data would make me consider whether I can get by with battery-powered lights, as I could potentially save 25-40 minutes in an overnight push – which is a decent nap! -
MC Pite
veterán
válasz Friczy #188213 üzenetére
Most azt mondod nekem, hogy a valójában sokszázlumenes (400at 3 órán át tud) fejlámpáim mennyivel rosszabbak, helyette a kormányra tegyek olyat amit az agydinamó hajt meg? Nyilván az hogy ahova nézek, ott mindig világos van fejlámpával, gondolom mindegy, beleértve szerelés, gyalogos részek.
Van kormánylámpám is, erdőbe mindkettőt viszem, aszfaltra jellemzően az egyiket.
A kresz előírásainak egy 2 ledes decathlonos béka is megfelel, mert a rögzített lámpát úgy értik, hogy ne zseblámpát fogj a markodban. .
A elemes lámpákkal való összehasonlítással is inkább hagyjuk egymást légyszíves, én látni szeretek sötétben, elemes lámpákkal ez nem megoldható, nincs elég erejük.
Ha nem trollkodsz, akkor annaknl fogom fel hogy ahol te jársz, elvagy azokkal a lámpákkal. Teszem hozzá, hogy a fényvisszaverők is legalább ilyen fontosak, de tehetsz fel olyan macskaszemet amit ajánl a kresz helyette.Egy jó fejlámpa helyett aki szeretne, vegyen agydinamót szupi dinamós kormánylámpával
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Friczy #188387 üzenetére
Tele a topik Förstemannokkal.
xyzsolt... egy a maihoz hasonló ~25-30km-es köröm alatt (lásd sztráva sintrajz) kábé 20-30x kapcsolom, vagyis még kellene tanuljak félkézzel terepezni. Manitou nem ilyen volt, de Judithal sz@r mászni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Friczy #188811 üzenetére
Ja az nem jó, meg kell szerkeszteni kivágva a lassú szakaszokat!
6030D...ki nem hagynám a feltöltés folyamatát, azért rögzítek lássam a sárga csíkot haladni. ...legalábbis egyelőre.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
#75376384
törölt tag
válasz Friczy #189749 üzenetére
nalam is volt kattogas, de mondtam neki, hogy melyik iranybol jon, lentrol a pedal iranyabol. igy a nyeregcso zsirozas nem volt indokolt. plusz ugye mivel tul sokat kent ra, igy amikor eppen nem csuszott be szinte azonnal, akkor szepen fokozatosan tette azt, zavaro kattogo hangok kozepette (igen utolag, "szerelese" utan kezdett el kattogni az is).
egyebkent pedig a mindenre is jo wd40, amit azota hasznalok. nem kell belole sok es tokeletesen ellatja a dolgat.
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz Friczy #189850 üzenetére
hát, nem tudom te milyen intenzíven tekersz, de 3-4óra 30kmh tempóban az sokaknak nem semmi.
szrobert Én 3 banánnal és 2 energiaszelettel (3-400cal/db) vágnék(gok) neki egy ilyen mutatványnak....úgy, hogy 2órával start előtt nyomok be tésztát is...pl tojásost. Plusz egy presszó kv indulás előtt.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Xbox Series X|S
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Projektor topic
- Mobil flották
- További aktív témák...