- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #277489 üzenetére
Az a baj, hogy ha kész bringát akarsz venni akkor nem mindig lehet kisakkozni azt olyan jól, például itt is nem olyan rossz az a kerék, messze nem az alja amit a Cube (meg mások) ráaggatnak az alsóbb ársávban, de az is lehet, hogy igen, vagyis isten tudja. Van aki a Fulcrum kerekekre esküszik, de szerintem azok csak a felső kategóriában jók, ahogy a Bringalandban is "nyugtattak" mikor méltatlankodtam.
#277490
zsola32...meglehet lesz aki nem ért egyet velem, de szerintem igen, miután volt dolgom mind2vel.( volt [link] és van [link] ) Előbbi beázott, tönkre ment a szabadonfutója majd mikor garanciálisan kaptam új teljes kereket egyenesen Olaszországból már első menetnél vacakolt a szabadonfutója újra. Pedig nejem 52 kilós (nő, ugyebár ), nem egy Förstemann. Szóval mikor lecseréltem nem volt pofám ingyen sem odaadni ajándékba senkinek. Röhej, ráadásul megszólalásig olyan volt mint a mostani 700DB, ugyanakkor nem állítom, hogy nem javítottak rajta, de erősen gyanús.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
válasz Ixion77 #277496 üzenetére
Próbáltam. Nekem is van 60mm peremmagasságú karbon szettem.
Milyen tanulmányokat linkeljek? 200 wattot itt a többség nem tud tartani hosszabb távon, nemhogy többet, aminél esetleg jobban látszana a drága kerékszettből adódó marginális különbség. Merev, alu kerekek vannak nagyon jó áron, nem csak 1000 euró felett. Könnyebb egy drágább kerékszett? Igen! De jelentkezzen az, aki ne tudna fél kilót fogyni zsírból, és amúgy itt is érvényesül, hogy alig nyer az ember pár száz gramm spórolással 1-2 percet 100 km-en, forgómozgás ide vagy oda.
Persze sokkal egyszerűbb a technikára fogni bármit vagy pénzért sebességet venni. A konzumidiotizmus leple alatt sok pénzt el lehet költeni, de szerintem ez zsákutca. A kerékpározás az új golf.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #277501 üzenetére
Van aki a Fulcrum kerekekre esküszik, de szerintem azok csak a felső kategóriában jók
ott meg mindegyik kónuszos, nem? -
Lacerta
aktív tag
válasz Ringman #277500 üzenetére
Jó kis összeállítás, köszi!
Csomagtartóból használtam már párat, itt konkrétan a Cube megoldása ami érdekel, azaz hogy tényleg annyira f*s-e, mint látszik, amellett, hogy csak önmagával kompatibilis?
Ha veszek valamit, és Cube lesz, akkor vagy megveszem gyárilag csomagtartóval, vagy csak Cube kompatibiliset tudok rátenni.
A Kathmandunál látom a megerősítést, de a Nature olyan, mintha csak a sárvédő tartaná elbillenés ellen a csomagtartót.
Látok a külön kapható ACID csomagtartóhoz adott felszerelő készletben egy íves támaszt, amit nyilván akkor kell használni, ha nincs sárvédő a bicajon, ilyet viszont nem látok a Nature Allroadon. Most akkor vagy tényleg csak a műanyag sárvédő rögzíti a csomagtartót, vagy a sárvédő alá van a rúd becsúsztatva, és nem látszik. -
-=RelakS=-
veterán
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #277492 üzenetére
Ha van időd és kedved (na meg tuCC kicsit angolul is) akkor írj nekik, kérdezd meg, hátha kiokosodunk miért is kell oda alumínium (ha egyáltalán az, mert én még mindig nem vagyok meggyőződve ). Én már kérdeztem tőlük és választ kaptam olyanokra, hogy mennyi a vázam súlya XL-es méretben, vagy mivel préselik be a gyárban a középcsapágyat.
#277502
balintbaba...az a baj, hogy sok esetben szó szerint használhatatlan az OEM kerék, ha egy picit is igényesebb vagy. (Én aztán tényleg nem a "mindent egyből lecserélek" típus vagyok, mégis igazat kellett néhány esetben adjak azon fórumtársaimnak akik első perctől erre bíztattak. )#277503
Ringman...ha jól csalódok nem, ott a Bringalandban is olyant javasoltak mikor gariztatni vittem a 77-est mely szettje többe került akkori saját és nejem bringájánál együttvéve,
mely zárt csapágyasnak tűnt. Akkor a sztár rácset még úri huncutságként ott figyelt kettévágva a polcon, ebben már az volt.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #277506 üzenetére
Írok nekik. Bár már biztos megtették, egyik agree tulaj kicserélte a csavarokat, aztán volt szervizben a bringa és ott meg vissza rakták a gyári alukat. Megint ki kellett cserélnie..
Többeknek a feje szakadt le, cube szerviz nem tudott mit kezdeni vele, a vázat is "összekaristolták neki" miközben próbálták kiszedni. NEm sikerült nekik elküldték hogy: lakatossal kéne próbálkozni.Már megrendeltem a csavart, én alin nem láttam M5x7mm nem találok alin ami hatlap vagy torx fejű lenne, de lehet nem voltam alapos. Mindegy, megrendeltem a sram M5x7mm est torx25 (majd a menetrögzítőt leszedem róla), ennek a feje is elvileg jó lesz szélességben..a többi csavart okénak látom, nincsennek nagy nyomaték igények így sztem rendben lesz. lesz munka vele így elsőre, ez a kábel kihúzgálás nem jött be.
Nyereg + külső+belső csere lesz a többi marad egyelőre. Majd talán valamikor kap egy felnit új agyakkal.
Am nagyon kényelmes a kormány fogása, jó a bandázs anyaga is, finom érzet. Karbon kormány...jó ez kopkopkop[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz balintbaba #277502 üzenetére
Én hülye kezdőként nem a teljesítményért, hanem csakis a megbízhatóságért cserélek (meg mert most olcsó volt a DT felni ) . Nem akarok szezon közben heteket várni a garis javításra. Az én (vagy az itteni többség) szintjén szerintem a karbon felnire sincs igazán szükség. De azért a Cube másfél millás bringájára ne rakjanak már gyárilag vacakabb kereket, mint egy feleannyiba kerülő Canyonra.
-
-
SteveAd
tag
válasz Hasaggymeg #277506 üzenetére
#277502
balintbaba...
A majdnem 2 millas Speci Tarmac SL7 (105Di2) is pl. az alap DT Swiss R470 alufelnis (no name agyas) kerekszettet kapja (ugyanazt mint a feleannyiba fajo Speci modellek, amelyek azert meg igy is suroljak alulrol az 1 millat). Szoval a legtobb gyarto nagyot sporol az OEM kerekein, ha igazan jo kereket szeretnel, iszonyatosat kell felfele ugrani arban.
Eppen ezert erdemes egy jobb kerekbe beruhazni elso upgrade-kent. Akar alu is, nem muszaj a karbon, csak ha aero kerekre gyur valaki. DT Swiss 1400-as szeria vagy Fulcrum R3/R0 (Campa Zonda/Shamal) pl. megvan 4-600 euro korul, es sokkal tobbet hoz ar-ertek aranyban mint egy 105>Ultegra ugras pl.Nekem pl. maszashoz sokat segit egy konnyebb kerek, de nyilvan sikon mas a helyzet, ott kellhet egy magas profilu karbonkerek ami dragabb.
-
mauimagic
aktív tag
válasz balintbaba #277502 üzenetére
Jöhetnek a tanulmányok, engem érdekel!
BTW, a gyárilag kb 2200g-os kerékszettem meg a 700+ grammal könnyebb műanyag között nem érzek egetverő különbséget.
Sőt, egy vakteszten szerintem meg se tudnám mondani mi van épp alattam, ha nem lenne más a racsnihang.
Sőt a Stravan se tűnik fel...Érdekes módon, mikor megvettem, működött a placebo hatás, viszont hónapokkal később besz@rt a hátsó agy, emiatt visszatettem a gyárit és nem tűnt fel.
Ettől függetlenül szar dolog egy használt bringa árát kerékszettre locsolni, majd bevallani magadnak, hogy sok értelme nem volt, úgyhogy mégiscsak inkább GAMECHANGER egy karbon kerék, kéném az eddigieket törölni
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz balintbaba #277502 üzenetére
"Milyen tanulmányokat linkeljek?"
Semmilyet. A lényeg számomra az, hogy próbáltad. Én ugyanis nem. A cikkek többsége azt írja, hogy egy kerékpáron a leginkább érezhető upgrade egy jobb kerék, és a gyáriak ratyik. Nekem a gyári 2kg+ WTB STX i23 kerekek vannak fent. Egy Elite Wheels 29er pro33 carbon kerékszett csak 1.4kg, és akcióval megkapható lenne €600 alatt. Azt még megfizethetőnek tudok minősíteni, ha valóban érezhető, lényegi előnyt biztosít."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
dom1n0
senior tag
válasz parandroid #277489 üzenetére
Hát nemtudom, de ha meglesz a következő outim, megy mellé a swisside hadron classic is ahogy lehet
Ui. természetesen a GP5000 gumikkal[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #277514 üzenetére
Ohó, a placebot nem szabad alábecsülni, én mikor lecseréltem kerekeimet (Cube Alexrims ~2300gr vs. Mavic Crossmax ~1900gr) úgy nekilendültem felmenni egy rövid sziklakerten ahol addig soha nem sikerült, hogy egyből egy bordám és egy szinte új immár összecsukhatóvá tört Sony Xperia XZ Premium bánta a próbálkozást. ...első kör volt, gyors end of placebo.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #277506 üzenetére
+Tin
Én alapvetően parandroid felvetésére reagáltam, ott az 500-2000 eurós kerekeken volt a fókusz, nem az olcsó OEM-eken. Azt megértem, ha valaki jobban szervizelhető, megbízhatóbb kerékszettet akar, de az bőven van 500 euróért és alatta is.
SteveAd: egyetértünk. Nagy ugrás az groupseteknél csak akkor van, ha valaki elektronyost vesz bovdenes helyett. Di2-val vagy AXS-sel szerelt bringához nem nagyon jár jó kerékszett, vagy akkor már a 2 milliós kategóriában nézelődünk. Kivéve persze a jó öreg Decathlont.
[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
válasz Ixion77 #277515 üzenetére
Már nem tudom, hogy vmelyik versenyen mondta e szakértő, vagy bringás nyilatkozta, vagy olvastam vhol, de az a mondás volt , hogy nagyon frankó a karbon kerék olyan 40km/h fölött Namost aki nem versenyzik, az nemtom milyen százalékban megy ennyivel, de gyanítom, hogy elég kicsiben. Mondjuk ettől a fórumtól amúgy is kerékbuzulós lesz az ember, én is vettem egy PR1400-at, de nekem jó az alu, nemkell karbon
-
dom1n0
senior tag
Szerintem full szerencse függő.
Én most pl. akartam venni Castelli gatyát, mert volt 25% rá a holokolonál, ma felmentem megrendelni, vége lett az akciónak.. pedig 35k-nál a 25% nem mindegy
Ugyanez van szerintem guminál is, ha éppen kifogod valahol akkor valamivel olcsóbb, de pl. bike-discount.de-n elég jó áron szokott lenni mindig. -
Ixion77
őstag
-
-
nagyúr
válasz lsebestyen #277443 üzenetére
nekem van gyorszáras tárcsásom, és eddig nem a fék miatt gond a gyorszár. zömében az első kereket szedi le az ember, és eddig azt elég jól vissza tudtam rakni, nem változott a fékhatás.
viszont amikor a hátsót kellett leszedni, akkor utána be lehetett újra állítani a hátsó váltót is. ez meglepett, de ezek szerint a 2x11nél már elég keskenyek hozzá a hátsó fogaskerekek, meg a lánc, hogy inkább annak fájjon, ha nem ugyanoda van visszatéve. meg az ugye aszimmetrikus súlyelosztású, mert racsni és fogaskoszorú csak egy oldalon van rajta, ergo a láncot is szét kellett szedni, különben a hátsó váltó rugója még húzza is magával az egészet. szóval nem olyan dolog, amit annyira szívesen csinálnék az út szélén.de aztán az is lehet, hogy az én fékemben (tkr/hy) hosszabb a dugattyúk útja, ezért nagyobb a rés. mondjuk jó vastag tárcsa is van hozzá.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
jjeahh
nagyúr
Hasaggymeg! Specialized Fast Trak Grid 29" folding tire 2Bliss Ready T7 60-622 (29x2.35) black jó áron.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz Lacerta #277464 üzenetére
cubenak saját kitámasztója van. a vázon ki van furatolva előre neki a hely. viszont kb. arany árban van 8-10e jó magyar forint.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
zsola32
őstag
válasz Hasaggymeg #277501 üzenetére
Köszi az infókat
Éreztem hogy jó a DT vonal... lehet hogy megválok a Fulcrum kerekektől.
Igazából nem kristályosodott még ki a történet, hogy milyen gumit pakolok a "másodlagos" kerékszettre. Alapból 28-as gumik lesznek a Scultura-n, a Speederen 28-as és 32-es gumik vannak. Meg van egy 25-ös gumiszettem, lehet hogy az menne a Fulcrumra, talán az fog kevesebbet menni. Nem vagyok elég okos a témában, de jó ha van egy pót kerékszett, ha bármi történne a DT kerekekkel a Sculturában.Vagy van egy "B" opció, ebben már adtatok tanácsot korábban.
A Fulcrum átütőst átalakaítom QR-re, és megy a Speederre, a gyári "noname" mellé, és lesz két DT kerékszettem a Sculturához. (ER1600 és E180)0 lehet hogy ez lenne a legjobb megoldás. -
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #277485 üzenetére
Teljesen minőségi benyomást tesz rám a csapágyazása, a hátsó kerék tuti iparis... A lényeg hogy állítottam rajta, teljesen finom cucc. Szerintem minőségi, van olyan mint a dt350 érzésre ahogy forgatom a tengelyt, meg ahogy forog a kerék mostmár. Majd az idő megmondja milyen tartós cucc.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #277523 üzenetére
Az enyém is koppintás volt, bár nem ratchet. Olyan is...1000 km-t se bírt ki a gyári csapágy, kb 100km-t a kazettatest. Azt küldték újra gariban. A vége új agy lett, kár vele szarakodni.
Ha összeadom a sok balf@szakodást, ennyiből vehettem volna egy normális kerékszettet, ami az EU-ban készült és nem Xiangongcheng-alsón intézik a gariját, plusz nem kell minden csapágyat azonnal cserélni.
Ha találsz fórumot, ahol valódi userek írják le a tapasztalataikat és nem a lyutyúberek "pártatlan" tesztjeit veszed alapul, akkor persze lehet jó amit kinéztél.
Merthogy papíron meg review-k alapján az enyém is best buy volt...egyébként meg inkább "you got what you paid for"[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz velizare #277525 üzenetére
Valamit nagyon érdekesen csinálsz. Láncot szétszedni?
Annyira biztos nem feszíti, de ha mégis akkor elöl le kell venni a lánckerékről úgy már nem fogja. Mindig ütközésig be kell tolni a kereket, lehet segíteni úgy ha közben ránehezedsz a nyeregre. Ha ferdén teszed be akkor a váltót hiába állítgatod olyan irányba nem lehet kompenzálni.zömében az első kereket szedi le az ember
Az nem attól függ melyik lesz defektes? Márpedig Murphy szerint a hátsó lesz gyakrabban mert azt macerásabb szerelni Ja és kopni is gyorsabban kopik a hátsó gumi tehát azt gyakrabban kell cserélni. Ide vágó információ: első keréken Pirelli P Zero Road 35,184.8 km ... lassan cserés[ Szerkesztve ]
Jester
-
Csokicsibesz
tag
válasz mauimagic #277530 üzenetére
Lehet nem lesz népszerű a véleményem, de szerintem a közeljövőben (3 éven belül) lesz olyan kínai gyártó, aki valamelyik nagy gyártónak fog szállítani saját név alatt. Egyszerűen már akkorára nőttek ezek a Kínai cégek, hogy valamelyik át fogja vinni az ingerküszöböt. Már Eurobike-on is ott vannak ezek a cégek.
-
nagyúr
válasz Jester01 #277531 üzenetére
patentszem a keresett szó. én nem szeretem, ha a vázon lóg a lánc, jót tenni nem tud vele, inkább szétszedem.
defektnél egyértelmű, de lekopogom, ezen nekem még nem volt, nekem a szállítás jutott eszembe hirtelen, én ahhoz szoktam az egyik kereket leszedegetni.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
őstag
válasz Csokicsibesz #277532 üzenetére
ezt kifejtenéd? kinek a saját neve alatt fog ki szállítani?
a Specialized most is a kínai Giant-nél készítteti a nem EU-ba érkező bringáit (az EU-s bringák taiwaniak) de a Scott is a magyar Giant üzemben bérgyárttat. és ez csak a jéghegy csúcsa, szinte minden Kínában készül“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-=RelakS=-
veterán
Tavaly beszéltünk a Magicshine CBL 1600 lámpáról, most Trace Velo is kipróbálta [YouTube]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
őstag
válasz Csokicsibesz #277535 üzenetére
jaa, értem
hát ilyen már van, a Prologó az ugye Velo például, de a Maxxis is Cheng Shin Tires, (sőt, első szerelésű CST is van)
ez mindig függ attól, hogy a kínai gyártónak mennyire van ingerenciája a saját márkanevét befuttatni, az ugyanis extra pénz, míg az OEM/ODM az tiszta biznisz.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Tin
veterán
válasz zsola32 #277528 üzenetére
Én se tudom, mit vegyek. Hajlok a GP5000 All Season változatra a megerősített defektvédelem miatt, engem az a pár watt különbség nem érdekel. És amúgy is belsővel fogom elsőre összerakni. A méretet nem tudom még, a 35-ös kényelmes lenne a vegyes használat miatt, de 30 alá nem szívesen mennék. A 35-ös is 33-as igazából, a 32-es meg 31 a mérések alapján. Plusz ez reflex csíkos, mínusz 1 probléma.
A 35-ös 55€, a 32-es viszont az r2-nél csak 45€. Az már jó ár érte @all?
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Csokicsibesz #277535 üzenetére
Ezt szinte kizárnám. A kínai karbon kerékszettek egyszerűen cikik egy komolyabb bringán. Egységsugarú John/Hans nem "égne" vele szerintem.
Inkább a gyártók sajátmárkás kerékszettei lesznek olcsóbbak, ha úgy jön ki a matek.Ne abból induljunk ki szerintem, hogy itt a fórumon minden sz@rt az Aliról rendelünk. Nagy volumenben ezt a szovjetek, posztszovjetek, dél-amerikaiak nyomják, 1st world nem annyira.
-
balintbaba
tag
válasz mauimagic #277541 üzenetére
Szerintem ebben most éppen változás van. Los Angelesben már lassan cikibb Zipp-pel menni, mint Winspace Hyperrel, egyszerűen azért, mert a kínaiak kezdik lehagyni a nyugati gyártókat. Ha a van rá hajlandóság kínai részről, és be akarnak törni erre a piacra is, akkor előbb-utóbb el fogunk jutni Csokicsibesz felvetéséig a valóságban is.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
Megjött a Merlin Malt G2X vázszett, beazonosítani a méretet, évadot nem tudom mert a weboldalon található geometriai táblázat egyik elemének se felel meg, valamint a vázon sincs jelzés (vagy csak én nem találom)
Viszont tetszik, hogy ilyen a logó rajta (a weboldal fotóin csak festés látható):
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #277532 üzenetére
Már van, szinte az összes karbon kereket bérgyártók szállítják a nagy márkáknak is, pl. amilyen az Ican. Engem az idegesít, hogy a bérgyártók titkolóznak, hogy kinek szállítanak, a "nagy" márkák is titkolják, hogy ki gyártja nekük a cuccokat. Ha nem titkolnák, akkor attól a gyártótól, amelyik pl. a Mavic-nak szállít, lehetne venni olcsóbban saját márkás jó minőségű kerékszetteket. Én pl. a Boodun téli cipőmet azért mertem megrendelni kínából, mert egyrész volt már tőlük nagyon jó minőségű kesztyűm, másrészt nem titkolják, hogy bérgyártanak olyan márkáknak, mint a Northwave, Kailas, IXS, Fox, Merida stb. és egy ilyen bérgyártó nem engedheti meg magának, hogy a saját márkája vacak legyen. Elégedett is vagyok vele, jobb minőség, mint az előző Diadora cipőm volt.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz balintbaba #277544 üzenetére
érdemes meghallgatni chris miller china cyclinggel készült podcastját, többek között arról is van szó, hogy a pro teamek is kacsintgatnak a kínai termékek felé: [link]
-
Ixion77
őstag
válasz Csokicsibesz #277535 üzenetére
Az Elitewheels már elkezdte marketingelni magát a nyugati csatornákon is.
A fórumhozzászólások közül nem igazán lehet tudni hogy melyik a valós, de általánosságban csupa jót olvastam róluk a hubok tekintetében is.
A fő kérdés az, hogy érdemes-e egyáltalán lecserélni az OEM kereket, vagy felesleges költeni rá mert úgyis csak placebo.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."