- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Maximum1
őstag
válasz dom1n0 #270098 üzenetére
Cube-nál milyen méreted volt/van?
50, 53, 56, 58, 60, 62 a méret.
Az 53 nekem rettentő kicsi az 56 meg már picit nagy, 55 lenne a jó.
Bianchi is páratlanban méretez 53, 55, 57 stb...chubby2o6 grat a szetthez, radar engem is érdekel.
Nekem varia van, de most néztem az árát, elmennek a p....ba , 30ezer különbség az már valami, kíváncsi lennék érezhető e felhasználásban.[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz Csokicsibesz #270091 üzenetére
Nekem is csak azért van Edge 1030, mert két (három?) éve akciósan csak 300 eurót kértek érte. És akkor még csak valami 370 Ft körül volt egy euró is.
Szerk.: Visszakerestem, 3 éve volt (2020 november). Ha jól rémlik, akkoriban még 500 fölött volt az akkori csúcs 1030 Plus. Bár ez is olyan dolog, hogy asszonynak a 130 Plust is 110 euróért vettük, azóta sem láttam annyiért, most nemrég vol akcióban 120-130 között, és azóta eltelt 2 év, és ez ugyanaz a modell még mindig.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Maximum1
őstag
válasz parandroid #270102 üzenetére
" És akkor még csak valami 370 Ft körül volt egy euró is."
Cuki hogy így írod, pedig euróban kapod a fizudat.dom1n0 én is cseréltem rövidebbre 90mm, lejjebb nem megyek, így is elég ideges lejtmenetben.
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz Maximum1 #270103 üzenetére
90 alá én sem mennék, (nekem) az már túl ideges
Más:
Most vasárnap a Cube-al mentem, nagyon fasza kis nyugodt bicikli, ha ennyire nem akarják elvinni, megfogom tartani és jólesz szerintem már jövőre a fiamnak is akár, ha még nő 3-4cm-t, el-kótya-vetyélni nem fogom fillérekért.... -
nagyúr
tour '24
lesz benne murvás szakasz is, meg nem párízsban lesz a befutó se.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Dyde
aktív tag
Sziasztok!
Lidl-ben most kapható [link] kerékpárállvány-ról, és lámpáról van valakinek tapasztalat? Lámpa jó lehet, vagyi inkább Ali? -
arcitec
addikt
válasz Csokicsibesz #270099 üzenetére
Amúgy azért némileg a jövedelmek is növekedtek, tehát az a 2x több az nem ül..
Ennyit az értelmezésről.
Amúgy meg trollság ide, vagy oda, kell ami feldobja topik "forgalmát" ennyi előnye van, ha netán indulatokat vált is ki. Legfeljebb pörög az infó, én nem sértődök ... peace ..
Egyébként nekem is 1030 plus van a navigáció jó, csak sokszor a tervezése az ami baromi lassan áll fel, meg előfordult az is, hogy elszállt. Semmi sem tökéletes sajna.
A Fenix órájuk ellenben az már közel az ...[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #270113 üzenetére
Szerintem ez egyénfüggő nem gazdasági kérdés. Ha valakinek belefér a keretbe és ki is használja akkor vegye meg a Garmint. Nekem nem kellene, mert nem használnám ki sosem, így fölösleges kiadás lenne csak, így nekem nem érné meg. Én még a 40ezret is soknak találtam a Bryton 320-ért, 200 körül biztos mást vennék inkább. Jó mondjuk a 40ezer sem 40 volt, mert mellé a 2 plusz szenzor még +24ezer +Sport Mount 11ezer, úgy végül 75ezerbe jött ki az egész.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Az állvány már híres és lassan alap darab. Nem ipari felhasználásra teljesen jó. Én legtöbbször váltó beállításra szoktam elővenni, sima szerelésre nem mindig kell. Én például a kormánycsapágyat is ezen szereltem be, pedig én a beütőcsészét szó szerint beütötte gumikalapáccsal, simán bírta. Persze ellentartottam a vázat, de nem lazult ki semmi.
A lámpa az valószínűleg valami OEM gyártmány, sok dolgot nem lehet elrontani fajta. 3 év garancia van, rá így bátran meg lehet venni. Ilyen semmi extra, alap lámpák.
-
Ringman
nagyúr
There is a misconception that newer, narrower chains commonly found on 1X drivetrains are not as durable as previous drivetrains. Zero Friction Cycling has done a lot of testing in this space and has found that 12-speed chains are actually the most durable chains ever created, and not by a small margin either. This is due to advancements in materials engineering, metal hardening and coating treatments.
More than 30 chains have been tested by Adam on a converted smart trainer (250w resistance, 90RPM) with lubrication and contamination controlled. The test is stopped when the chain reaches 0.5% wear (or elongation), as this is the point when the chain starts to accelerate wear on your cassette and chainrings.
High-quality 12-speed chains are lasting 4000 to 6800km in this test, with equivalent 11-speed chains running closer to 3000km.
For 8, 9 and 10 speed chains, the accelerated wear starts at 0.75%. As chain wear is not linear, the best estimates allow us to add 20% extra kilometres to those shown in the graph above, which would mean an Ultegra 10-speed chain will wear at ~3300km and an Ultegra 9-speed chain at ~2500km.
If these numbers look a bit low, it’s because the chains were tested with contamination to simulate real-world conditions. You can reduce chain wear by riding in dry environments, by keeping your chain super clean and by using a wax lubricant. -
ZolkoW
őstag
Van most FLR akció az ebike-on, nyári cipőkre... van is, ami tetszik, de úgy vagyok vele, amíg a mostani szét nem szakad, végülis minek növeljem a.... lábnyomom?
Viszont ránéztem a téli csukákra, igazából nekem az XLC (38e), és esetleg a vétel óta 25%-ot drágult FLR defender lenne, ami innen van még a lélektani határomon, ha ezek nem lennének, én inkább tekernék taposóval... hasonlóan vagyok a kompjúterekkel is, futóórát meg már elkezdtem nézegetni, de valószínűbb, hogy nem veszek. Nem a csóróságom akartam reklámozni ezzel, csak így vagyok kalibrálva. Rám se lehetne építeni komplett modern gazdaságot .Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
attiss66
senior tag
Egy alu hajtómű lánctányérnak mi az előnye, hátránya, egy acél lánctányérral szemben?
-
RexpecT
addikt
válasz RexpecT #269588 üzenetére
Meg is hozta ma a DPD az USWE Airborne 3-at.
Érdekes árazási rendszere van amúgy a BikeInn-nek. Nekem még 23 ezerért sikerült megcsípni, másnap már 26 ezer volt, most meg majdnem 36 ezer. Direkt leellenőríztem amikor rendeltem. Akkor még 6 darabot engedett beletenni a kosárba, annyi volt nekik készleten.
Btw a táska rohadt jónak tűnik, főleg amennyiért sikerült megcsípni,
Így már lesz értelme montira is biciklis mezben menni, mert a mez zsebekhez hozzá lehet férni a táskától. Maga a pánt kialakítás is rohadt jó, főleg azoknak lehet nagyon előnyös, akik ugratgatnak is, mert tényleg nem mozog.
Az ivózsákról egy gombnyomással el lehet távolítani a csövet, így az esetleges ujratöltés egyszerűbb, mert nem kell újrafűzni a szopókát .[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #270035 üzenetére
Schwalbe Pro One tubeless-t használtam bő 1 évig, most GP5000 van, a nem tubeless verzió Vittoria latex belsőkkel. Utóbbival nem sokat mentem, pár száz km-t gurultam vele. Ha csak olyan jó, mint a GP4000-ek voltak vagy épp olyan tartósak, mint a GP4000 4-season, amelyekből több szettet vásítottam már el az elmúlt 10 évben, elégedett leszek!
[ Szerkesztve ]
-
attiss66
senior tag
válasz RexpecT #270125 üzenetére
Hát a könnyűségre/úgyse nagyon számottevő a montin a különbség/ nem adunk a lánctányérnál, ha drágább is és gyengébb is. Így már nyugodtan cserélem majd acélra az eredetileg alu lánctányért. Persze az országútimnál számít, mert az eleve könnyű bringa.
Először bosszankodtam, hogy nem lehet ugyanolyan csere alulánctányért kapni, ahonnan veszem a hajtóművet, de mostmár nem.[ Szerkesztve ]
-
Mclovin
senior tag
Sziasztok.
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, kíváncsi lennék mások véleményére is.
Sajnos volt egy bringa-bringa balesetem augusztus végén, ahol nem én voltam a hibás. Szemben érkező hölgy utolsó pillanatban berántotta a kormányt elém és frontálisan ütköztünk. Nekem és neki sem lett baja komolyabb baja, én előre repültem egy szántóföld mellé érkeztem füves részen, fejemet sem csaptam oda (persze sisak volt rajtam), pár zúzodással megúsztam. Viszont a bringám (Focus Mares AX 2016) kapott rendensen. Generálra el kellett küldenem, két tárcsa kuka. A legnagyobb baj, hogy az alu váz alcsó cső részén kapott, keletkezett a váz síkjából kifelé 'álló' hupli. Ha szeretnétek, küldhetek róla képet is, de kb ilyesmi áll fent nálam is mint ebben a videóban. Repedést nem találtam.
Bevallom azóta kicsit elment a kedvem a tekeréstől, csak a retro montimmal mentem pár kört. Viszont jövő évben szeretnék újra többet tekerni. Ti mit csinálnátok ha a helyemben lennétek?
- Tekerjek tovább a bringával, csak csekkoljam folyamatosan vázat? (90% aszfalt megyek, kevés terep)
- Váz felejtős, max görgőzni jó lehet. Keressek egy vázat second hand vagy újonnan (ha valaki tud olcsó és vállalható vázat gravel/outi vonalon, ne tartsa magában. Outi esetén jó lenne, ha 30-32mm gumi is elférne) és rakjam rá a mostani cuccokat? Shimano 105 5800, hidrós fék.
- Váz felejtős és bontsam a bringát, áruljam ki az alkatrészeket és vegyek egy használt bringát, hasonló felszereltséggel?Nem utolsó szempont az utóbbi kettő eshetőségnél, hogy melyik lehet inkább pénztárca barát megoldás. Köszönöm!
-
-
Mclovin
senior tag
válasz ZavaBalazs #270130 üzenetére
Kicsi a világ Igen én voltam. Komoly személyi sérülés nem történt szerencsére, pedig érzésre nagy perecelés volt. Még a ruhám sem szakadt ki, bezzeg a bringa..
-
attiss66
senior tag
válasz Mclovin #270129 üzenetére
Én kijavíttatnám a vázat, ha valaki meg tudja pöpecre. Az én karbon utimnak egy rendőrségi parkolóból gurult rá oldalról kocsival egy nő. Szerencsére csak kisebb repedések lettek a karbonon, a biztosító fizette a kb 110e-es javítást. A karbonjavító azt mondta, darabokból is összepakol egy karbonvázat és olyan stabil lesz, mint az új. Most teljesen jó. Amikor vizsgálta a vázat, régi repedéseket is felfedezett/az előző tulajtól úgy lett véve/, azokat is javította.
Gondolom, ha a karbont így ki lehet javítani, akkor az alut is, nem?[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
válasz Maximum1 #270133 üzenetére
ez nem dedózás, ezek a tények
(elég vicces srác vagy egyébként, bejön ez a humor)
ja és vettem is egyet, ha már ákciós voltna jó, segítek egy picit... leírom dedós nyelven Neked: figyelni kell a Decathlon oldalát, online rendelésre ad 10 százalékot az árból, az vásárlás árát természetesen felírja a rendszer, így a kuponokhoz is lehet később
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz attiss66 #270122 üzenetére
Alu könnyebb, nem rozsdásodik. Acél nehezebb, jobban bírja a strapát, kevésbé kopik. De Alu és alu közt is van különbség. Egy 6061 T6 és egy 7xxx alu más keménységű. Ugyanígy a kínai noname alu tányér hamarabb elkopik, mint egy márkásabb társa, de ez sem törvényszerű, mert vannak jó kínai lánctányérok is.
Egyébként van egy másik fontos különbség is. Az alu precízebben van megmunkálva, így több lánctányéros felállásban a váltás minőségét is meg tudja határozni.
Jester01: Ki lehet kapcsolni az automatikus frissítést, nálam is inaktív. Feldobja, hogy van új elérhető frissítés, de nem kezdi magától telepíteni.
attiss66: Sajnos alut nehéz szakszerűen javítani. A heggesztés során hő éri az anyagot így gyengül. Újra kell edzeni és a feszültséget is kiszedni az aluból. Máriusz nevű emberke akiről hallottam Facebookon, hogy csodákra is képes, de baromi sok pénzért. Annyiért meg már vázat kapni. A javítás után még ott a festés is, az is plusz pénz.
Én inkább elengedném és vennék használt vagy új vázat ha van. Ha nincs vagy nem éri meg, akkor másik bicikli. Az alkatrészeket nem adnám el, inkább vennék gyengébb felszereltségűt és azt tuningolnám velük.[ Szerkesztve ]
-
attiss66
senior tag
válasz Fall-N #270138 üzenetére
Ja, értem, az aluváz javítás más, mint a karbon.
A jó kínai lánctányérokat hol találjuk? Véletlen műve, hogy kifogjuk, vagy valami alapján behatárolható? Tudsz példát mondani vagy linkelni jó kínai lánctányérra? Ja, a legtöbb Schimano is ott készül, nem?[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz attiss66 #270140 üzenetére
az egyik legjelentősebb kínai gyártó
a kínálatuk maximuma (legjobbja) = kb Shimano Deore szint, de bőven Shimano szint alatt is van kínálatuk
kínai szemmel nézve felső kategória, innen Európából inkább a középkategória (messze nem kínai/indiai dzsunka)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Fall-N #270138 üzenetére
"Máriusz nevű emberke akiről hallottam Facebookon, hogy csodákra is képes, de baromi sok pénzért."
leszögezem, hogy fogalmam sincs a témáról, csak pár havonta mindig elém keveredik ez a hirdetés, ez alapján nem biztos, hogy erőltetném.#270136Maximum1: azt hiszem, hogy ez az akció október 19-ig volt érvényes.
#270132Mclovin: hát nem volt kicsi, az biztos. emlékszem, hogy a kormányod kb 90 fokkal elforgatva, mondhatni lapra szerelve állt. közben megkerestem, itt találkoztunk. azóta itt valamiért én is extra óvatosan kerülöm az embereket, pedig semmiben nem más, mint bármelyik másik útszakasz, meg hát nem én borultam
tavaly nekem is volt egy esésem, párhuzamosan parkoló autók közül lépett a biciklisávra csak a másik irányba(???) körülnézve egy nagymama 2 unokával, féktávon belül. szerencsére olcsón megúsztam, fékváltókar gumicsere + egy heg a mutatóujjam tövében. de ott azóta is úgy megyek át, hogy mániákusan fürkészem a parkoló autókat, hogy honnan ugrik ki megint egy ilyen zseni... asszem ez ilyen.wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Tin
veterán
válasz ZavaBalazs #270143 üzenetére
El se hiszem, nem esik az eső... persze csak 10-ig, de végre el tudok ma menni. Megyek is felkészíteni a bicót.
-
őstag
válasz -=RelakS=- #270142 üzenetére
van egy srác, aki bringás és remekül hegeszt alut, Vácott elérhető: Király Tamás
nagyon baráti áron dolgozik, legalábbis eddig nekem ez volt vele a tapasztalatom. messze nem olyan áron, amit Fall-N "jósolt" hogy annyiért már váz vehető, sokkal inkább töredékéért. (Fall-N-nek úgy tűnik nem saját tapasztalatból, hanem a Facebookon felszedett "tudásából" fakad a véleménye, meglátásom szerint már nem első alkalommal)
élő és jó példa: volt egy alu trekking (622) villám, 1" nyakkal. a Tamás csinált belőle nekem egy 12" gyerek bringához villát, azaz lerövidítette és mérethelyesen felhegesztette a papucsokat. ha jól rémlik nem került egy tizesbe se....“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Mclovin
senior tag
válasz ZavaBalazs #270143 üzenetére
Igen, ez volt a szakasz. Sajnos a hölgy kb középen haladt, párja mellett (mert közben persze dumálni kell) és jött szemben... Nem is előre nézett és rám húzta az utolsó pillanatban. Itt kb olyan széles az út hogy akár négyen is elférnek, hárman meg röhögve. Pont itt perecelni, egyszerűen vicc. Egy sík egyenes, széles szakasz. Párja meg elkezdett baszogatni, hogy azért ha lassabban megyek elkerülhető lett volna. Na itt majdnem eldurrant az agyam...mentem kb 20-23 km/h-val, ami itt semmi tempó. Persze ő megúszta egy centrírozással.
Amúgy egyetértek, ezen a szakaszon nagyon sok a suta bringás, gyalogos. Ha lenne sisak kamerám szerintem 3-4 necces esetet/ ride simán lehetne rögzíteni.
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
-
ZavaBalazs
őstag
-
Mclovin
senior tag
válasz ZavaBalazs #270149 üzenetére
Szerencsére nem volt fasz utána. A füvet kaszáló közmunkások telibe látták szerencsére és kár lett volna bármit is magyarázkodni.
Ha új budget vázat néznék, akkor eddig sok opciót nem találtam. Ridewill vázai pofásak és árban nem is vészesek. Használt esetén hatalmas mázli kellene, hogy a méret és minden technikai paraméter megfeleljen egy átépítéshez.