- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
xy.zsolt
őstag
válasz Morris #156247 üzenetére
Ez így jól hangzik....és száradás után kenem a láncot ahogy szoktam. Lehet egy próbát teszek vele én is....mert sajnos még nem volt olyan patentszemhez szerencsém amit magam tudtam bontani és újra visszatenni....mások meg simán lekapkodják hetente a láncot. Szóval megkönnyítené az életemet egy igazán hatásos tisztító spray
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
INTELligent
senior tag
válasz jjeahh #156192 üzenetére
jjeahh: BR-M395. Fejre volt állítva, igen. Az mondjuk indokolná a jelenséget, mert hogy összenyomható, ellentétben a fékolajjal. Milyen jó, hogy nemrég jött meg a légtelenítő szettem ebay-ről .
Hasaggymeg: ha nyomom a féket, akkor egy darabig nincs fékhatás (a levegő ezt magyarázza). Külön köszönöm a tippet és linkeket. Akkor azt hiszem, hoszabb távon leteszek a féktisztítóról, az izopropil jó lesz, meg még olcsóbb is.
Azt meg tudod mondani, hogy miért kell ré a szilikonzsír? Plusz zárórétegnek, hogy a tömítés mellett ne jusson be kosz a dugattyúk házába?Ha már zsír, akkor milyet érdemes használni csapágyakhoz/tengelyekhez? Mert gondolom a bringás kenőzsírok túl vannak árazva.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Morris #156236 üzenetére
A fene nagy környezetvédelem oltárán sorra feláldozzuk a jó kis gyilkos szereket.
(#156241) ZolkoW...tény,hogy ingázni,túrázni mind1.
(#156252) INTELligent...nekem az volt és bírja 200+°C-ig,és azért kell,hogy a szimering szépen csússzon a dugattyúház belsején.A szerelők csak odacseppentenek a fékfolyadékból aztán csá.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz INTELligent #156252 üzenetére
Zsírból nekem ilyen van, mivel jó és sokáig elég, szerintem megéri az árát.
Légtelenítő szett nekem is ebayről van kínából, ha még nem légtelenítettél soha, akkor pár tipp: ha van régi betéted, inkább azzal próbáld ki légtelenítés után szerintem, én sikerült első blikkre elcsesszem a zsír új betétet . Ha jól látom nálad ezt a csavart kell meglazítani a légtelenítéshez, ezzel vigyázz, mert valszeg a tiédnek is nagyon puha az anyaga és b*romira könnyen elnyalódik, szal csak óvatosan a bikázással. Ha sikerült a betéteket összeolajazni, akkor tuti a tárcsára is jutott olaj és annak a zsírtalanítására különösen nagy figyelmet fordíts, mert nem elég, ha a tárcsa felülete tiszta, a lyukak közé is bemegy az olaj és az már bőven elég, hogy a következő fékbetétet is tönkretegye . Asszem kb ennyi, én ezekkel szívtamFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz jjeahh #156254 üzenetére
Na, pont az ilyen szöszmötölés és a súlytöbblet miatt írtam egy kommentet a FB-ra a minap, hogy outi bringára (!) felesleges a disc....kivéve ha méregdrága karbon kerekének fékfelületét akarja óvni valaki. A terepen használt bringákon nyilván hasznos és megéri az állandó odafigyelést....ajánlott
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #156253 üzenetére
Hasaggymeg, jjeahh: köszönöm szépen!
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz KERKO #156258 üzenetére
7köznapi használatnál egy jó felnifék sem marad el a tárcsától,hisz ott a felnivel tulajdonképp egy 6-700(!) mm-es tárcsát fékezel,még ha nem is akkora erővel. Elterjedését a fékező felület víztől,sártól,szennyeződéstől való védettsége,a fékezés kisebb fizikai ráhatást igénylő kezelése és főleg a kerékgyártók kötöttségeinek felszámolása siettette.Szakszerűbb a fékezést külön kezelni a kerékgyártástól,hisz így minden kereken ugyanazok a jó fékezési felületek alkalmazhatóak,melyek nem utolsó sorban külön cserélhetők a keréktől függetlenül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Morris
veterán
válasz Hasaggymeg #156259 üzenetére
Ha már fék, van értelme a hidraulikus felárnak vagy jó a V is?
A két fenti opció közül a fék miatt ajánlottabb a második vagy van más oka is?
[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Morris #156260 üzenetére
Huszonévig hajtottam egy V fékes Scott montit. Most lett az első hidraulikus fékes montim és azt kell mondjam, álom, v-hez képest. A finomsága, az adagolhatósága messze jobb. V fékkel viszont könnyebb állóra fékezni a kereket, legalábbis nálam még így működik a dolog.
"csak a zene van"
-
Morris
veterán
válasz dgyuri0123 #156261 üzenetére
Értem. Csak ugye nálam a téli tekerés annyira nem opció.
Félek, hogy az állás nem tesz jót neki.Amúgy itt egy másik opció.
A közelben van.
60-as.80k
[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Morris #156262 üzenetére
Téli tekerés nálam sem opció. Nem tartok attól, hogy állástól lenne bármi baja, ha az eső nem veri állandóan. Sajátom 2 hónapja áll a tárolóban. Néha lemegyek, megmozgatom kicsit a fékdugattyút és annyi. De majd megmondják a tutit, akik télen is tekernek.
Ez a bringa sem mai gyerek és a nyereg is szanaszét van repedve, de nem vagyok szakértő. Én sokallom kissé az árát, meg a "korszerűségét" is vitatom.
(#156264) zsocy: Ne haragudj, de erre bármi jó, ami nem esik szét útközben. Tudod... kis Polszki vs Audi esete. Mindegyik elvisz A-ból B-be.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
zsocy
őstag
válasz Morris #156260 üzenetére
Van értelme a tárcsaféknek, de csak adott körülmények között. Pl. montinál ahol száguldasz le a hegyről, vagy sárban, esőben.
Ha te sík úton akarsz menni sokat, normál tempóban, sarat meg csak véletlen látsz, akkor nem érdemes a tárcsát venni. Karbantartani is nehezebb a hidrósat.
Amire neked kell, arra tulajdonképp mindegy melyiket veszed, ha műszakilag mindkettő rendben van és elviszed egy alap szervízre bármelyikkel letekerhetsz sok ezer alföldi kilométert.Ezen az utolsón sajnos pont a lényeg nem látszik, de ami látszik az alapján nem vagyok oda érte, mintha rozsda lenne a hátsó soron és a középcsapágyon, szobabiciklisre állított kormány, szétült ülés, canti fék... Nem mai darab, nem véletlen csak 80.
Ha a 60-as a mérete, akkor ez ráadásul óriási lehet.[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz Morris #156265 üzenetére
Én ezek közül a képek és adatok alapján a 120 ezres szürke KTM-et mondanám a tárcsafékkel és a deore váltókkal.
Az összefoglalóban van lista hogy mit kell megnézni rajta, de mindenképp el kell vinni szervízbe is. Ha 4 éves és nem direkt gyilkolták akkor ennek sok baja nem lehet.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Morris #156260 üzenetére
Az elsőn kétlem, hogy kiemelkedően jó lenne a V fék, szal azt szerintem a földbe tiporja a hidraulikus. De ha van lehetőséged, próbálj ki egy hidrósat valakinél, első fékezéssel rájössz miért jó és szvsz ehhez nem kell sár vagy 40%-os lejtő. Tudom, vannak jó V fékek is, de ha azon a trekkingen minden más Altus szint, akkor kétlem, hogy a fék XTR lenne . Ha jól értem a váltó (hajtás?) is 2 szinttel gyengébb az elsőn, szal a második bringa abban is jobb. Ezek a lépcsőfokok felszereltségben amúgy leggyengébbtől legkomolyabbig: Tourney, Altus, Alivio, Deore, SLX, XT, XTR. Általában komolyabb minőséget Deore-től felfele várhatunk el, de néhány esetben szerintem már az Alivio vagy Acera (integrált hajtókar) is jó... Tourney, Altus szintet én ha lehet inkább kerülném, a célnak lehet megfelel az is, de ha van lehetőséged jobbat venni, akkor inkább vedd azt.
A téli állást szerintem ugyanúgy bírja a hidraulikus, mint a V fék, csak kicsit komplikáltabb szervizelni, de ha nem te szereled a bringád, hanem szervizre bízod, akkor teljesen mindegy. Egy bringát amúgy is érdemes legalább évente egyszer beadni nagygenerálra, olyankor jó eséllyel a fékeket is lecsekkolják.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Morris #156260 üzenetére
Van értelme,hisz visszafelé hiába pillantgatunk,átlép rajtunk az idő...és a fejlődés.
(#156266) zsocy...+1
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Morris
veterán
Ok. Akkor megpróbálom megcsípni a szürkét.
Köszönöm mindenkinek a segítséget -
xy.zsolt
őstag
válasz robee19 #156267 üzenetére
Én töröltem.... kb egy nap elteltével mindent takarítok magam után 11 éve az FB-n. A lényeget leírtam ami benne volt. Igazat adtam annak aki a drága karbolfelnijeit félti...mert hát arra tényleg jó a disc az országúton....de ezt itt is leírtam. Egyébként vannak olyan dolgaim is bringa témában amit még ennél is kisebb csoportban osztok meg Gondolom senki nem kíváncsi arra, hogy Pavel Sivakovot lenyomtam straván egy szegmensen
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz Morris #156273 üzenetére
Én ugyan Sopron mellett vagyok, de nem vagyok nagy bringa expert, annyira biztos nem, hogy magabiztosan eldöntsem, hogy ér-e neked annyit vagy sem...jobban jársz ha magad nézed meg. A képek alapján nekem tetszik. Esetleg mond meg neki mire vagy konkrétan nagyítva kíváncsi....videózza le vagy fotózza le közelről....ez az alap ha valaki elakar adni egy bicót.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
robee19
tag
-
xy.zsolt
őstag
válasz Morris #156273 üzenetére
Még egy javaslat....kérd meg a Mangobike-ot Sopronban, hogy nézzék át a bringát...ezt nyilván a te költségedre...ha ők azt mondják oké akkor mérget vehetsz rá, hogy megveheted. Az egy kitűnő és korrekt bolt, szerviz....én is oda viszem a bringám ha kell. Egy átvizsgálás nem nagy költség....pl olcsóbb mindenképp mint potyára átutazni az országon
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
nagyúr
válasz xy.zsolt #156272 üzenetére
Meg azért ha valaki sokat jár komoly hegyeken és nem 60 kilós akkor se rossz dolog a tárcsa. Nekem volt hogy patkóféknél már majd leszakadtak az ujjaim egy 15-25 km-es lejtmenet végére. Illetve ilyen szituban a felnit nagyon fel tudja forrósítani a betét (ismerős így kapott defektet). Én ezek miatt vettem tárcsás outit, tervben van hogy mennék még komolyabb emelkedőkre vele. Itthon amúgy tényleg fölösleges azt aláírom.
Més que un club!
-
samujózsi
tag
Outira lehet/van értelme visszapillantó tükröt szerelni? Ha igen, milyet?
A cukorbetegségem miatt romlik a perifériás látásom, meg egyébként is -3 dioptriás a szemem, nem sokat látok a mögöttem lévő járművekből ha hátra fordulok.
Most jutott eszembe, hogy bringára is van tükör, csak a koskormányra nem tudom, lehet-e úgy, hogy ne csak dekoráció legyen.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Paxker315
addikt
válasz Napfénysüti #156278 üzenetére
teljesen jól látod, szerintem.
Én a kiszámíthatóságot, jobb modulációt bírom tárcsában, a pillangópatkó amolyan vagy-vagy. De, amíg a hátsó kereket ki tudod emelni az első fékkel, v blokkol a hátsó, addig a fékerő rendben van, itt alfoldon meg kb. teljesen felesleges komolyabb fékekben gondolkozni.De hegy más. Vannak felhasználások, ahová kifejezetten jó a nemfelnit fékezni. Bár annak azért örülnék, ha az opció megmaradna felnifékekre
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
HEAHEA
tag
válasz samujózsi #156279 üzenetére
Halihó! Találtam egy videót bringás tükrökről. [link] Olyat már láttam, ami a kormányra /kormányvégre helyezhető. Egyik jó ismerősömnek olyat használ, ami a szemüveg szárára rögzíthető, itt a videóban is van hasonló. Meg ahogy látom a sisakra való elhelyezésre is van megoldás, meg ki tudja még milyen.
-
nagyúr
válasz Paxker315 #156280 üzenetére
A legjobb egyébként tényleg az lenne ha a gyártók mindkét fajta fékre készítenék a modelljeiket. Sokan vannak akiknek bőven elég a patkó de nagyon a tárcsa felé nyomják a népet.
Én is elég sokat agyaltam hogy melyik legyen mert azért a tárcsaféknek elég jelentős felára van. A tömegbeli plusz engem nem érdekelt, a mostani tárcsás gépem nagyjából 1 kilóval könnyebb mint az előző patkós.
Azért lejtőn lefelé még hazai körülmények között is érzem hogy a jobb moduláció miatt előbb meg tudok állni mint a korábbi bringámmal. Persze ennek kb versenyen lenne némileg nagyobb súlya.Més que un club!
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Napfénysüti #156282 üzenetére
"Persze ennek kb versenyen lenne némileg nagyobb súlya."
Meg ha az életedről lenne szó... esetleg.
"csak a zene van"
-
samujózsi
tag
Köszi srácok, a kapkodásban két dolog kimaradt:
1. Sisakra, szemüvegre szerelhetőt nem akarok, mert veszélyesnek tartom bizonyos helyzetekben
2. A kormányvégre rakhatót nézegettem, de erős kétségeim vannak, hogy abban látni is lehet valamit, mivel nagyjából a szemem vonalában vagy mögötte van a kormányvég.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
xy.zsolt
őstag
válasz ZolkoW #156283 üzenetére
Jó ez a koskormányra szerelhető típus....mondjuk az olcsóbbakban talán tényleg nehezen kivehető a háttér, de lehet csak szokni kell...nekem nem volt még. Viszont itt egy kicsivel drágább, ugyanakkor valamivel nagyobb felületet biztosító tükör....hátha ez elnyeri a tetszését. Ha fontos akkor egy próbát megér.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
nagyúr
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Napfénysüti #156288 üzenetére
Vannak helyzetek, amikor egy jobb fék akár életet menthet, így gondolom.
"csak a zene van"
-
-
Somatom
veterán
Vettem ma egy Bagaboo Jumbo L -t. Komoly cucc. Beleraktam kompletten a régi hátizsákomat, aztán elmentem bevásárolni. Félig lett a táska. Ügyes a bótos srác, mert símán megrendeltetett velem két sárvédőt is, pedig az egyáltalán nem volt tervben.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
samujózsi
tag
válasz ZolkoW #156295 üzenetére
Az csak akkor jó, ha pont egyvonalban vagyok a tükörrel, én meg úgy saccolom, a tükör hátrébb lenne. De majd megnézem, sose foglalkoztam azzal, hogy egy kormányvégre pakolt tükör hol lenne tekerés közben a szememhez képest.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
6030D
Ármester
válasz samujózsi #156296 üzenetére
A fejed el kell hozzá fordítani, és akkor megy. Próbáld ki otthon, hogy beállsz a bringa fölé, mint amikor lámpánál leszállsz róla, és egy kis tükröt teszel oda a kormány végéhez. A fejed el kell hozzá fordítani, de be tudod úgy állítani, hogy lásd mi van mögötted.
Nekem is van egy ismerős, aki kormányvégbe dughatót használ (egy Garmin Varia lámpa mellé!).Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
én azért nem vettem még ilyet, mert úgy gondoltam, inkább szoktatom magam ahhoz, hogy mindig hátranézzek. pedig nyilván kényelmesebb is lehet, és nem utolsósorban gyorsabb. Mondjuk sisakra ragasztható van, de azt meg nem tettem még fel évek óta..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #156282 üzenetére
Mentem már tárcsás montival, outival még nem. Személy szerint outira nem látom túl sok értelmét. Egyszerűbb, igénytelenebb szerkezet a patkó. Egy rendesebb fékezésnél inkább attól félek outin, hogy megcsúszik az első kerék. Sose volt modulációs gondom két forgáspontos fékkel. Főleg nem a mostani recordokkal. Bár a másik outin meg ugyen ez van chorusban.