- Disney+
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Facebook és Messenger
- F-Secure termékek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz KERKO #155863 üzenetére
Ha még nem volt meg a lánctakarítás/kenés, akkor azt is csináld meg és szedd ki a kerekeket, ha gyorszáras, csavard ki a tengelyeket, törölgesd meg alaposan az egészet, pici zsír rá és mehet vissza. Nálam az ilyen recsegések mindíg a pedál, lánc, nyeregbilincs, nyeregpálca, nyeregcső és gyorszár miatt voltak. Szal szerintem első blikkre ezeket érdemes alaposan megtisztítani.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Maximum1
őstag
válasz KERKO #155865 üzenetére
Középagycsapágy?
Milyen hajtása van?
Hollowtech 2 van akkor elég csak a tengelyt kihúznod és újrazsírozni, meg a homokot letörölgetni a csapágyról.Még a pedál lehet, vedd le pucold meg a homoktól, zsírozd meg a menetet és úgy tedd vissza.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz KERKO #155867 üzenetére
nem is a csapágyak szoktak recsegő hangot adni, inkább a menetek, egymásba préselődő dém alkatrészek. A középcsapágy tipikusan ilyen rész, de ott is a menetek újrazsírozása, meghúzása (persze szétszedés,kitakarítás után) gyakran segít. A nyeregcső, de még a nyereg feje, nyeregpálcák is frekventált zajforrások. A teleszkóp szerintem kábé a legritkább esetben, de ki tudja.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz KERKO #155865 üzenetére
Nehogy már teleszkópot cserélj ezért! Próbáld helyben állva előidézni hátha leszűkíted a kört.
(#155846) ZolkoW...már nem kell sokat várj,lassan szeptemberben kezdődik és 4 hónapot fog tartani a péntek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz KERKO #155874 üzenetére
Én mikor tisztítom,kenem a becsúszókat fel szoktam ugorni és teljes súllyal (80+kg) ráterhelek a kormányra így mozgatva ki a 8-9 cm-t a tízből.Úgy biztos reccsenne,ha éppen az a baj,ugyanakkor értem a vasat is a csontban,nekem is volt.
(#155875) Maximum1...de érted,legalábbis ha már szereltél párszor tudod,hogy roppant nehéz tisztítani,kenni miközben centiméterekre a tisztított,zsíros felülettől hull a sár és kosz,ami a végeredményt is könnyen kompromittálhatja.Egy sáros alkatrészt megbontani végül akár több kárral is járhat mint haszonnal.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz KERKO #155917 üzenetére
Nyugodtan cseréld ki a kormány csapágyat, lehetőleg cartridge (golyóskosaras) legyen vagy inkább ipari (zárt) csapágyas. Mivel nem drága alkatrészről beszélünk én rögtön kukáztam volna és mehet bele az új. Ahogy írod javult, de mivel már nem teljesen jó, így mindig ropogni fog egy kicsit. Ahogy írtad tele volt szutyokkal, ami ki is koptatta.
[ Szerkesztve ]
-
Bullitz
aktív tag
válasz KERKO #155941 üzenetére
Helyben igen, kerületen belül.. Patika állapotban van a gép.
Tegnap mentem is vele egy kört, csak mikor visszaraktam az első kereket a helyére valamit elbénázhattam mert a fék hozzáér, valamint eléggé lötyög is, szóval majd viszem beállíttatni, meg azt vettem észre hogy az első váltó nem igazán rakja át a sebességet néha, de lehet azért mert nem nyomtam ki a váltó pöcköt rendesen. Én még a régi tekergetőshöz vagyok szokva Elviszem beállításra, átnézésre, esetleg fék cserére, aztán meglátjuk, szerintem elég jó kis canga lesz a következő 2-3 évre. Viszont azt már most észre vettem, hogy a 85 kg-s súlyom alatt rendesen beleng a teleszkóp elől, szóval azt lehet cserélni fogom egy olyanra ami fixálható. De most boldogság van, ennyiért szerintem eléggé jól fel van szerelve és a méret bőven elég a törpe 172 centimhez.HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
Bullitz
aktív tag
válasz KERKO #155958 üzenetére
Hát a leírások alapján az én bringám majdnem újszerű. ezen semmi nem kotyog, csak amit leírtam, de az meg lehet user error. A fékkel viszont egyértelműen valami nem oké, az első fék olyan mintha alig lenne benne a bowden, és nem is feszíti meg igazán, csavargattam én tegnap este még ott a fékkarnál de lóf*szt nem ért, úgy hogy majd neki esek ha lesz is időm rá.. mindenesetre átnézetni átakarom, de csak úgy, hogy előtte képbe legyek nagyjából az állapotával, mert nem akarom hogy tudatlanul lehúzzanak.
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
6030D
Ármester
válasz KERKO #155985 üzenetére
Felesleges. A linkelt vagy hasonló mosóba ha benzint teszel, és átpörgeted 10 mp-ig, esetleg tiszta benzinnel megint, akkor már szinte fémtiszta lesz a lánc.
A műanyag mosót viszont tönkre teszi, így inkább a brigéciol. A 2000 is jó, vagy ha nagy a dzsuva, akkor a d3. Utána lemos, töröl, kész.
Aztán wax, és el kell felejteni a fenti procedúrát, használni kell, nem nézegetni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz KERKO #155989 üzenetére
Nyilván bele nem látok, de nekem teljesen fémtisztának tűnik benzines mosás után a lánc, ha meg belül mégsem az, az életben soha nem fogom észrevenni úgysem.
A gyertyaolvasztós waxolással nekem az a bajom, hogy egyrészt időigényes és le kell venni a láncot hozzá, szal így már annyit szöszölnék vele, mint az olajakkal, akkor meg fölöslegesen váltottam wax-ra... mivel a wax-nak számomra az egyik nagy előnye az lenne, hogy sosem kell levennem, takarítanom a láncot, csak kenem amikor száraz és kész. A másik gondom vele, hogy a láncot nem csak a futófelületen keni, hanem az oldalát is, ami 2-3 kör után megfeketedik és ott marad, + összekeni a fogaskoszorút is rendesen. Szal ez a módszer a waxozás legnagyobb előnyeit kinyírja
De persze mindenkinek más válik be, nem vagyunk egyformák, így van ez jólFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rétisün
veterán
válasz KERKO #156009 üzenetére
komplett csapágy érdekelt volna, szerintem nem egészséges ezeket szétszedni, és a golyókkal játszani.
meg amúgy is ráfér a komplett csapágy cseréje, párszor megáztam a bringával (volt, hogy egy bringázás során 3X :-) )
de ahol ma néztem, ott ilyen csapágyat nem is láttak
na mindegy, körülnézek a neten, valahol csak lesz, szerintem semmi extra, FSA tapered kormánycsapágy
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz KERKO #156258 üzenetére
7köznapi használatnál egy jó felnifék sem marad el a tárcsától,hisz ott a felnivel tulajdonképp egy 6-700(!) mm-es tárcsát fékezel,még ha nem is akkora erővel. Elterjedését a fékező felület víztől,sártól,szennyeződéstől való védettsége,a fékezés kisebb fizikai ráhatást igénylő kezelése és főleg a kerékgyártók kötöttségeinek felszámolása siettette.Szakszerűbb a fékezést külön kezelni a kerékgyártástól,hisz így minden kereken ugyanazok a jó fékezési felületek alkalmazhatóak,melyek nem utolsó sorban külön cserélhetők a keréktől függetlenül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz KERKO #156476 üzenetére
Meg kéne nézni, hogy a fék a dugattyúnál, a kábel csatlakozásnál, vagy máshol nem ereszti-e az olajat, vagy máshonnan nem jut rá szennyeződés.
Az első teló becsúszóját esetleg szoktad valamilyen kenőanyaggal ápolni? Az is lefolyhat a villa lábán pont rá a fékre, ha nem törlöd le időben.
Ha koszt kap valahonnan arra nem megoldás se az új betét, se az új tárcsa. -
jjeahh
nagyúr
válasz KERKO #162310 üzenetére
Nekem 75mm hely van hátul a guminak, 21mm felnin használok 29x2.25" gumikat, bőven van sárférőhely, tervben van, hogy valamikor belepróbálok egy 2.35-ös külsőt is, szerintem elférne. Sőt, ma már inkább 25-30mm felnis kerékszettet vennék... Amúgy xc bringa? Abban kicsit fura lesz egy 2.4-2.5" enduro-DH gumi szerintem. Első váltód van-e? Legkisebb lánckerékre váltva nem érne bele a gumiba? Mert nálam lehet már a 2.35" is beleérne.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG