-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Horvi
őstag
válasz daninet #88544 üzenetére
Köszi a tippet, még egyszer. Pici késéssel de meg tudtam venni. Ma voltam lidliben és volt időm bóklászni és megláttam a csütörtöki akció keretében 3990-ért szóval le is csaptam rá.
Ha valakinek érdekes lehet a dolog akkor a Fehérvári út-i nagy lidliben van még belőle vagy 15 darab.Hello darkness, my old friend...
-
nagyúr
válasz tordaitibi #93653 üzenetére
És a kezed se lesz már szőrösebb
-
VIPowER
senior tag
válasz tordaitibi #93653 üzenetére
Csak láttam a képed, és bedobtam hozzá egy poénos videót. Ennyi.
-
Lenovo 65W-os lapos dugós adaptert (ADLX65NL) javítanék. Egyszer csak elment a töltés, azt' azóta se'.
Kimeneten megvan a 20V, le se esik, ha rádugok valamit, de a töltést már nem jelzi egy gép sem, amire bedugom (nyilván van több tápom, és a többivel működnek az itthon levő laposok )
Egyáltalán egy kapcsolóüzemű táp mitől csinál ilyet?Mutogatni való hater díszpinty
-
őstag
Nem lehet, hogy a centerpinen futó "bemutatkozás" nem történik meg?
Nem elég a feszültség jelenléte, fel is kell ismernie a töltőt a gépnek.
(Régebbi HP gépeim elmennek a velük egykorú Dell adapterekkel, de a Dell gép nem megy a HP adapterével, pedig a fesz ott is ugyanaz, és kint van a csatin)Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
válasz razorbenke92 #93657 üzenetére
Centerpin nélkül a Lenovo 45W-nak veszi, még úgy is tölt egy T430 (pl.), hogy 12V-t kap a táp külső-belső érintkezőjére. (Ezt onnan tudom, hogy egyszer nem vittem haza tápot... ) (Csak ilyenkor ne legyen bekapcsolva.)
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz tordaitibi #93660 üzenetére
@tordaitibi : @Dr. Szilikát : A teszt : Bedugom a tápot a gépbe. Világít, jelzi hogy van fesz.
Gép bekapcs. Megy.
Akku kivesz. Gép off
Tehát akkuról ment valójában.
És közben asszem jól emlékszem, hogy megvolt a 20V a kimenetenMutogatni való hater díszpinty
-
aujjobba
addikt
válasz aujjobba #93486 üzenetére
Egy kicsit valtoztattam ezen ekkold tanacsai alapjan, de a gondom sajnos eros oszcillacio.
Ha dobok 1000uF-ot a kimenetre akkor csillapodik 50mV peak-to-peak korulre, de erzem nem ez a jo megoldas.
A C3 korul erdemes valtoztatni, vagy a tranyak korul?
Az aramkorlat nem zavar be, a fesz allitas mukodik, de durva az oszcillacio. -
aujjobba
addikt
válasz aujjobba #93663 üzenetére
najo most az van, hogy probalgattam kondikat az opamp korul, egyszer eltunt a gerjedes es azota se tudom visszahozni.
gozom sincs mi lehet, az eredeti allapotban van az aramkor.
kikapcs, bekapcs, kondik kisutese, terheles valtas, rovodre zaras, barmit probalok nem jon vissza a gerjedes. -
tordaitibi
veterán
válasz aujjobba #93666 üzenetére
A létező leg"barátságosabb" hiba.
Bármi. Nyák, alkatrész belül kontaktos, nem látszó de rossz lyukgalván, forrrasztás, bármi lehet.
Vagy gerjedés, amikor hozzáérsz, elindítod vay épp megállítod a kezed kapacitásával.
Eddig irigyeltelek, de már nem
Én a minap egy faék kvarcoszcillátorral órákat szívtam.
Ha megérintettem az ic-t elindult és ment is. Táp ki, be és az Istennek nem rezgett be.
Megoldva de megizzadtam vele. -
nagyúr
válasz tordaitibi #93667 üzenetére
kvarcoszcillátorral órákat szívtam
Ez mennyire költői
-
demars
addikt
Computherm Q3 termosztátban beragadt a relé. Cserélhető?
Nem találtam külön ilyen alkatrészt.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
őstag
válasz demars #93669 üzenetére
Szia!
A régi modell?
Anno egy projektbe ebből merítettem ihletet, és olyan bistabil relét használtam, mint ami benne van.
Egyébként ha valóban ez a modell az, akkor biztos a relé akadt be, és nem a meghajtás? Lévén bistabil, akkor is ott ragad ahol volt, nem csak mint a mono relék.
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
demars
addikt
válasz razorbenke92 #93670 üzenetére
Ez a modell. (Adatlap RF modellt hoz, de ez sima mezei. Pont így néz ki.
Levettem az előlapot, a sorkapocsnál a műszer sípolt,
Megütögettem a kis relét, láttam, ahogy a kis érintkezők mozdulnak. Utána jo lett.
Most működik, holnap cserélem (már zárva volt a bolt).[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
KFORboy
senior tag
Sziasztok !
Maximális tisztelettel kérnék segítséget valakinek a szabadidejéből egy eszköz elkészítéséhez.
Háztartási varrógépem, egy remekmű és imádok rajta dolgozni de szükségessé vált az igény hogy LASSABBRA tudjam bírni az öltés ciklust/sebességét mostani új, finomabb, precíz öltések okán.Varrógép jól karbantarott minden pattent egy Privilege topstar.electric, 230AC motor és a pedálban úgy ahogy ellenállás blvezérlés a sebesség fokozatra, de szeretnék egy csiga lassú 1-2mp/öltés sebességre lekotrollálni de nem passzív kokponenset/ellenállásokkal parasztbúl kontrollálni, inkább ráfűznék egy szabályozható munkaciklusal bíró "modult".
Van csillió szám nagyteljesítményű tranzisztorom, fet, bjt, szilárd testes relé is akár.
A lényeg az volna hogy a jól ismet duty cycle alapelvèn volna-e mód a motorrs menőàrsmot korlátozva a szélességet varisztorral, potenciométerrel meg egy okos kapcsolással és egy timerrel (pl 555) egy olyan valamit alkotni amivel lineárisan vagy csak fix belőtt értèkkel felülírni a pedáltól kapott dolgokat úgy, ahogy nem a pedál fűti el magát se nem a motor ég le ha én a normál és gyors sebesség mellett szeretnék egy csigalassú módott a finomabb folyamatokhoz
(?)
Miként nétne ki ennek a kapcsolássa?
(Persze ha DC lemne s sztori akkor nem lenne gáz de sajna az, én meg kicsit butàn értem magam a témában sok időt megspórolna nekem az ha valaki megosztaná s tudást!
Előre is köszönöm megtisztelő segítségetek !
Cartman: -Tyű || Butters: - Dupla TYŰ !
-
nagyúr
válasz KFORboy #93673 üzenetére
Nem válasz a kérdésedre, de: ennek a gépnek van egy tekerőgombja oldalt, amit lehet kézzel tekerni? Nem tudsz rá kitalálni kívülre egy külön DC motoros szíjhajtást, ami pont a megfelelő sebességgel forgatná?
Az AC motorokhoz sajnos nem értek, de amit szeretnél, nem hiszem, hogy lehetséges, mert szerintem alacsony fordulaton nem lenne nyomatéka a motornak.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz KFORboy #93673 üzenetére
Ilyen varrógépekben kommutátoros univerzális motor van, ezért is lehet a pedállal szabályozni, amiben "széntabletták" vannak egy csőben sorakozva.
A pedállal a tablettákat összébb préseled, az ellenállás csökken, motor gyorsul, illetve végül egy érintkező át is hidalja az egészet.
Amit te keresel, egy triac fázishasító (szokványos fényerőszabályzó) is PWM lényegében és ilyen motorokkal kompatibilis.
De attól még erre is érvényes, hogy nagyon leszabályozva túl gyenge is lesz a motor. Bár ilyen elven mennek a hálózati kézi fúrógépek, jól működik éppen az is. Lehet ugyanakkor érzékelni bizonyos remegést is (100 Hz), amikor le van szabályozva, a rövid impulzusok okozzák.
[ Szerkesztve ]
-
Audience
aktív tag
válasz Dr. Szilikát #93675 üzenetére
Ha ezzel párhuzamosan az áttételt is változtatja akár le is tudja lassítani.
-
ekkold
Topikgazda
válasz tordaitibi #93667 üzenetére
Csak nem a 4060-assal, meg a 10-11 láb cseréjével?
Eladó: https://www.hobbielektronika.hu/apro/apro_159350.html
-
aujjobba
addikt
válasz ekkold #93677 üzenetére
Figyu tudsz kerlek egy kis fenyt gyujtani a tapegyseg temaban?
Tehat gerjed de nagyon.
Most ha beteszek egy 68uF low-esr elektrolit kondit a 358-as kimenete es test koze, akkor onnantol mar csak azt a ripple-t es azon a frekvencian latom, ami az asztali kapcsi tapombol kijon.
Ez igy megoldas lehet, vagy csak sebtapasz, es teljesen rossz iranybol kozelitem a problema gyokeret?Enelkul egy olyan furesz van a kimeneten, aminek nagyon gyors a felfutasa, lefele lassabb, 10-15kHz kozotti, akar 1.5-2V amplitudoval.
Sipol is.
A legfurabb hogy tegnap ez valami varazslatos modon egy idore eltunt, addig tapicskoltam a nyakot es probalgattam kondikat kulonbozo konstellaciokban.[ Szerkesztve ]
-
cech19960320
tag
Sziasztok!
Mivel megfelelőbb topicot nem találtam, így itt kérdeznék először.
Kérlek ha tudtok jobb topicot, irányítsatok oda!A kérdés:
Adott egy Sellő feliratú, 3 kerekű elektromos "robogó". Az a tipikus, időseknek vásárolós fajta. Pontos típust nem tudok.
Az akkuk benne már az utolsókat rúgják. [kép] [kép] [kép] [kép]
Az akku típusa megvan, rendelni tudok.
Viszont nekem gyanús, hogy ez eredetileg 4 akkuval lehetett szerelve, már csak azért is, mert pont úgy van kialakítva, hogy beférne a 4.. Jól tippelhetem?
Az ilyen elektronikának, villanymotornak mindegy, hogy 36 vagy 48V-ot kap?
A gyanúm másik oka az az, hogy van amúgy egy kapcsoló ami elvileg a kis és nagyteljesítémnyű (sebességű) mód között váltana, de mióta a családban van ez a jármű, az a gomb lényegi változást egyik állásban sem okozott.
Ha lehet, és beletennénk egy 4. akkut is, azzal érnénk el érdemi hatótávnövekedést? (Sebesség, teljesítménynövekedés nem cél)Köszi előre is!
-
mezis
nagyúr
válasz cech19960320 #93679 üzenetére
Üdv.!
Erre itt azt írják, hogy 48V.
Néha a csatlakozók környékén feltüntetik a feszültséget, áramot.mezis
-
ekkold
Topikgazda
válasz aujjobba #93678 üzenetére
Nézd, az a rajz röviden: kuka Azért küldtem át más rajzokat, hogy próbáld megérteni hogyan működnek, és abból indulj ki. Nézd meg mi miért van az áramkörben , és hogyan van méretezve. Ne akarj minden megoldást újból kitalálni, mert nem fog sikerülni 100 év alatt sem, esetleg csak akkor ha az alapelveket már jól érted.. Részletesebben:
A mostani áramköröd kb. ezer féle dolgotól gerjedhet, akár a nyákterv is lehet rossz, de a működési elvvel is bajok vannak. Áramkorlátot pl. nem célszerű úgy készíteni, hogy lehúzza a vezérlő feszültséget, hanem egymástól függetlenül kell tudni a szabályozóelemet vezérelniük (a fesz és az áram szabályzásnak) , úgy hogy az domináljon amelyik alacsonyabb értékre húzza. A visszacsatolás célszerű ha kevés fokozatot fog át, vagy gondosan tervezni kell, a fokozatok sebességét, hogy ne gerjedjen. Ezért szoktak kondit tenni az opamp kimenete és az invertáló bemenete közé - ez általánosságban 10pF - 10nF között szokott lenni valahol, attól függően mennyire kell gyorsnak lenni a szabályzásnak, és attól függően mennyire gerjedékeny az áramkör.
Előfordulhat olyan is, hogy bár a nyákterv megfelel a kapcsolási rajznak, de rossz az alkatrészek elrendezése, pl. nem vették figyelembe a tervezéskor a panel vezetősávjainak ellenállását és induktivitását. Ilyesmi is simán vezethet gerjedéshez, és igen nehéz helyrehozni újratervezés nélkül. A kapcsolásodon látszik, hogy tervezéskor sok dolog nem lett figyelembe véve, pl. mi történik (hogyan reagál) ha nem üzemszerű körülmények közé kerül a táp, pl.
- mi lesz ha a kimenetére nagyobb feszültség kerül a beállítottnál?
- mi lesz ha a kimenet fordított polaritású feszültséget kap?
- reteszelődhet-e az opamp? (az áramkör felépítése nem védi meg ettől)
- mi fog történni ha induktív terhelés kerül rá (pl. villanymotor), és visszarúg a táp felé (ott van közvetlenül osztó nélkül az opamp bemente)
- stb... (még sorolhatnám)[ Szerkesztve ]
Eladó: https://www.hobbielektronika.hu/apro/apro_159350.html
-
ekkold
Topikgazda
válasz aujjobba #93678 üzenetére
Folytatás: Nemrég levelezgettem valakivel, aki az egyik általam tervezett tápot építette meg. A nyákterv (bár a kapcsolási rajznak megfelelt) tele volt hibákkal, olyanokkal amitől ki is nyiffanhat némelyik alkatrész. Írtam egy hibalistát, azt javította, átküldte, megint írtam egy hibalistát, stb, stb... kb a 15. kőr után (hónapokkal később) tudtam azt írni, hogy ok. ezt a panelt már van értelme legyártani. Amúgy azóta már működik, de ehhez baromi sok idő, és sok-sok kitartás kell - és eleve egy legalább nagyjából jó tervből kell kiindulni. De egy oszcillátorból pl. eléggé sokára lenne ilyen módszerrel olyan szabályozható táp, ami jól működik.
Eladó: https://www.hobbielektronika.hu/apro/apro_159350.html
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz cech19960320 #93681 üzenetére
Eleve más töltő kell hozzá, az eltérő töltési végfeszültség miatt. Ebben a kategóriában nem a járműben szokott lenni a töltésszabályzó, mint telefon stb. esetében, hanem a tápegység maga a töltő, de ezt ellenőrizheted is.
Elvileg a korrekt megoldás, hogy eltérő a motor tekercselése is, hiába BLDC a link szerint és a 10 km/h sebesség szoftveresen korlátozott.
De az akku optimális kihasználására szerintem úgy illene, hogy eltérő legyen a motor is. Vagy ezt meg kellene érdeklődni a feltüntetett telefonszámon.
Másik dolog az akku haldoklása. A soros darabok közül lehet csak egy hibás, ezt én nem tudnám "kibírni" vizsgálat nélkül, hogy melyik esik össze először, vagy tényleg gyenge már a többi is.
-
cech19960320
tag
válasz Dr. Szilikát #93684 üzenetére
Oj, ez alapján azt hiszem, jobb, ha 3 akksi kerül ki és 3 új beszerelésre
Ami most benne van, az kb 5-7 éves lehet. Ami feltűnő, hogy már alig tud felmenni 1-1 emelkedőn. -
tordaitibi
veterán
válasz aujjobba #93686 üzenetére
Tervezésről nem, a működéséről talán
Az alap a zener dióda+előtétellenállás. Hátránya, nagyáramú kivitelbe durva veszeteségek, nincs visszacsatolás a kimenetről.
Ennek továbbfejlesztett változata, egy tranzisztor bázisát "fogjuk meg" a zenerfeszültséggel.
Nagyságrenddel kisebb nyugalmi áramfogyasztás, de még mindig nincs visszacsatolás a kimenetről, ergo a stabilitási tényező max. bétaszoros, zárlat esetén pukkan az áteresztő. Nincs túláramvédelem.
Tovább fejlesztve,
megtörténik a kimenet figyelése, a beavatkozó elem a T3, így a kimenti stabilitás sokkalta jobb.
Túláramvédelem nincs.
A bevatkozó, hibajel erősítő megvalósítható műveleti erősítővel, a nagyobb nyílt hurkú erősítés miatt még jobb lesz a stabilitás.
Nem mellékesen ez magával hoz számos problémát, az erősítés megnövekedése miatt gerjedések, lengések lehetnek, ezek lassítása, csillapítása a tervező feladata. Átesni sem kell a ló túloldalára mert akkor lassan követi a változásokat a rendszer.
Ezen e képen már van egy primitív túláramvédelem is.
Érzékelő és beavatkozó eleme a T2 tranzisztor.
Hátránya, maximális áramnál áramgenerátoros módba megy át a táp, a disszipáció hatalmas lesz, nincs áram szabályozási lehetőség, a figyelőellenálláson komoly teljesítmény megy veszendőbe nagyobb áramoknál.
Az áteresztő elemet meg tudja védeni a zárlattól, de túldisszipálástól nem
Van ún. foldback, visszahajló karakterisztikára is lehetőség megfelelő méretezéssel.
Lényege, a maximális kimenő áramig stabil, majd exponenciálisan esik a kimenő áram, így a disszipáció ésszerű keretek között tarható.
Az áramfigyelés korszerűbb megoldása, a szokottnál 1-2 nagyságrenddel kisebb áramfigyelő ellenálláson eső kis feszültséget erősíteni kell és ezt használni beavatkozóként. Így a figyelő ellenállás disszipációja és a rajta eső feszültség is 1-2 nagyságrenddel kisebb, 0,6V/több10W helyett 10-50mV/0,5W tartományba kerül.
Nagyáramú tápnál nagyon nem mindegy.
Pl. így.
. Ezeket kombinálva tervezhető, építhető saját kútfőből is minden igényt kelégítő analóg tápegység.
Igaz a tendencia az SMPS technológia felé megy ma már, de van amikor annak a kimenőfeszültsége és a táp zavarkibocsátása nem megengedhető, a táplált berendezés működésben anomáliákat okozhat.
Ilyen esetben létjogosult az analóg megoldás, sőt nincs is más lehetőség.
A túláramvédelem jelenlegi legkorszerűbb megoldása a hall szenzoros, galvanikus elválasztású (bárhol bármi mérésére használható független kimenetek), ultragyors reagálással rendelkező külső áramkörök. Előnye a mikroohmos tartományba eső azaz gyakorlatlag nulla átmeneti ellenállás, több 100A méréshatár picike fizikai méretben, a tranziensek gyors lekövetése, +- polaritás azaz váltakozó áramra is alkalmas működés.
Pl. egy ilyen [link]
Forrás az alábbi linken (meg a saját fejemből de ezt inkább nem linkelem )
nagyon hasznos írás:
[link] -
-
aujjobba
addikt
válasz tordaitibi #93687 üzenetére
Azt gondolom ezek az alapok az en tervemben is megvannak.
Itt a V_set bemeneten jon a kivant kimeneti feszultseg, az I_set bemeneten az aramkorlat.
Az INA180 meri a sonton eso feszultseget (1/1 aranyban a rajta eso fesz a kimeno arammal), azt hasonlitja az LM393 az I_set ertekkel, tullepes eseten a V_set-et lehuzza testre, ezt (is) kifogasolta ekkold.
Az LM358 hajtja a ket 3055-os bazisat meghajto MJE243-at, visszacsatolast pedig a kimenetrol kap.
A Qclp1 es Qcln1 tovabbi tularamvedelem, nagyjabol 3A-nel lehuzza a 358 kimenetet, ezt ki is probaltam, rovidzarba nem doglik bele.
A Q2a es Q2b aramgeneratort alkotnak, egy minimalis 1mA koruli kimeneti terhelest gerenalnak, hogy ne lebegjen a 358-as invertalo bemenete. -
Panthera
őstag
Sziasztok.
Nálam landolt egy konyhai mixer. Meg lehet megállapítani, hogy biztosíték / cserélhető alkatrész ment csak tönkre vagy leégett?
-
ekkold
Topikgazda
válasz aujjobba #93689 üzenetére
Ez olyan mintha semmit sem értettél volna abból amit leírtam.
Próbáld meg így módosítani, akkor a fesszabályzás talán nem fog gerjedni:
Persze az áramszabályozó rész most is úgy sz @r ahogy van. Pl az INA nem fog tudni a tápján kívül eső feszültséggel dolgozni. El ellene döntened, hogy túláramra lekapcsolni akarsz, vagy korlátozni. Az LM393 nem opamp hanem komparátor, vele elsősorban kapcsolni lehetne, de akkor kellene hiszterézist beállítani, hogy ne gerjedjen folyamatosan. Ha szabályozni akarnál, akkor opamp kellene ami le tudja húzni a teljesítményfokozat elején (Q1 bázisán) a feszültséget, pl. egy diódán keresztül. Akkor már hasonlítana egy táphoz, de továbbra is egy oldalnyi problémát fel lehetne sorolni, hogy miért nem jó.Eladó: https://www.hobbielektronika.hu/apro/apro_159350.html
-
aujjobba
addikt
válasz ekkold #93691 üzenetére
Koszi a javaslatokat.
Hogy erted azt, hogy az INA nem tud a tapjan kivul eso fesszel dolgozni?
Tudom, hogy a 393 nem opamp, igazad van vagy hiszterezis kellene, vagy opamp ami a Q1 bazisat huzza.
Beszereztem a Tapegysegek amatoroknek konyvet, tanulmanyozom, es a te semaidat is amiket korabban adtal.
-
Panthera
őstag
Üdv!
A jelölt zsugorcső alatt szerinted lehet biztosíték vagy inkább más áramköri elem? Nem tudom kinézni. Szakadásvizsgáló a felsőnél szakadást jelez a kimenetein. Az alsó ebből a szempontból ok.
A felső másik szögből (az ellenállást szintén nem tudtam kimérni); ez 300k értékű lenne?
[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
válasz ekkold #93694 üzenetére
Megcsinaltam a modositasokat, attol eltekintve, hogy most a V_set felere all be a kimenet, a gerjedes megszunt.
Koszonom ujfent!
Az aramhatarolassal kezdek valamit es belemelyedek jobban.Egyebkent ez az, az elrendezes nem optimalis azt is latom, messze van a tranyaktol a kimenet, hosszuak a savok, a kovetkezo prototipus jobb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Panthera
őstag
Induktivitás az, egy vékony hosszú hengerre van feltekerve. Erre gondoltam én is, csak ilyen kialakításban nem szoktam látni.
Az létezhet hogy nincs benne biztosíték?
Vagy cseréljem ki az ellenállást a sárga zavarszűrővel együtt? (Nem tudom, utóbbi milyen gyakran megy tönkre?) Elvileg túl lett terhelve a gép.[ Szerkesztve ]
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz Panthera #93698 üzenetére
A működés tesztelése szempontjából nincs jelentősége a zavarszűrő kondenzátornak és tekercsnek.
Utóbbi rövidzárral helyettesíthető, amikor az ember már úgyis "ideges" és csak szeretné tudni, hogy mekkora a kár, azaz jó a motor vagy sem, hiszen ez a lényeg.
A kondenzátor csak ne legyen zárlatos értelemszerűen, amúgy "nem fontos" ebben a szakaszban még.
-
E.Kaufmann
addikt
Sziasztok!
Néznék valami megbízható 7/24-es használatra szánt 12V->5V tápmodulokat, és elém ugrott az UBEC kifejezés. Ahogy néztem, drónokba szánt modulok, hogy a motorok ne zavarják a rádiós részek táplálását és állítólag jó hatásfokúak, valamint SBC tematikájú webshopokban is árulják. Ezek tényleg jók lehetnek állandó használatra max 1A terhelés mellett (papíron 3A-tól indulnak, de hiszi a piszi)?Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ZIDOO médialejátszók
- EA Sports WRC '23
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen egeret válasszak?
- Óra topik
- A Lian Li kompakt AIO-k mellé szánt tornya újragondolta a szellőzés módszertanát
- Itt az első olyan, MI-re kiélezett laptop, ami ellenáll a környezeti hatásoknak
- Filmgyűjtés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen