- Windows 11
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Richard!
addikt
válasz SzlobiG #3748 üzenetére
Hát igen... nekem is feláll rá
Szerencsére itt kint elég olcsón meg lehet szerezni, már 9000€-tól vannak. Gyorsban számoltam egy biztosítást, 770€ a legolcsóbb 1 évre...
Pont fordítva van, mint Magyarországon. Ahol drágábbak az autók és olcsóbb a biztosítás. De sebaj, ez már mellékes[ Szerkesztve ]
Eladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html
-
Real_Necro
veterán
Petrányinál mekkora az esélye annak, hogy visszatekert a jármű?
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
TayRol
veterán
válasz Real_Necro #3752 üzenetére
Kisebb jóval, mint máshol. Amúgy ide járok szervizbe (a Kerepesire), lehetnének kedvesebbek de rosszabbal is találkoztam már.
-
Richard!
addikt
válasz Real_Necro #3752 üzenetére
Évi majdnem 50 ezret futott. Kizártnak tartom, hogy ez vissza legyen tekerve. Tudom, hülye logika, de lehet, hogy igazam van
Eladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html
-
-
TayRol
veterán
Hátha ti tudtok valami okosat...:
Mitől lehet, hogy az elmúlt 3000 km alatt a fogyim 1 literrel nőtt? Napi 30 km pálya + 30 km város az adag, illetve hétvégente átlagban 150 km pálya. Eddig is dettó ez volt a napi rutin es kevesebbet evett egy literrel. Klíma akkor is es most is mindig megy. Ja, es 500 km-enkent feldobja az olajcsere üzit miközben 7e km-rel korábban volt csere.
Kicsit sok az a nyári 8.2 liter...
-
SzlobiG
félisten
Jajj...
Ezt már előbb is írhattad volna DPF problémád van ha feldobálja az olajcserét meg a magasabb fogyasztás is erre utal ugyanis sűrűn regenerál és ha megszakítod a regent jó pár alkalommal akkor egy ilyen olajcsere hiba üzit fog dobni. Ez ilyen óvintézkedés mert ha megszakítod a regent, akkor a gázolaj a motorban marad és ezzel hígítva az olajat ami ugye nem tesz jót a motornak. Ellenőrizd az olajszintet amikor kidobja az üzit tuti nívó felett lesz a szinted.
Kezd meghalni szerintem a szűrőd szerencsétlen ezért indíthatja ilyen sűrűn a regent, vagy ami nekem volt a szenzor szarakodik és fals adatokat közöl. Járj ennek utána nehogy komolyabb gondot okozzon, vagy előbb utóbb vészüzem lesz belőle ha hagyod.
Én most nulláztam pont az átlag fogyim 5.6-ot írt kb 1500km-en amibe volt jó sok város meg pálya fele,fele arányban klímával.
-
SzlobiG
félisten
Olajcsere a biztonság kedvéért mindenképp. Aztán diag, majd egy kényszerített regen, de megkockáztatom ezt már nem fogja helyre hozni csak ideig óráig lesz jó. A kipucoltatás érhet valamit, de az se örök élet...
Hiába pályázol egy idő után elhasználódik maga a dpf és cserélni kell. 100-200k között lehet kapni újat már.
Nekem a szenzorok voltak rosszak fals adatokat közöltek az ECU-val és ezáltal mindég indítgatta a regent össze vissza. Ugye én ezt megoldottam azzal, hogy kivágtam a fenébe az egészet és azóta nincs regen semmi baromság.
-
SzlobiG
félisten
Nem tudom ez JMJ milyen lehet és meddig bírhatja.
Műszakin kell ismerős...
Nem lesz többé regen, alacsonyabb lesz a fogyi, hibakódok se lesznek ezáltal.
(#3764) F-ECT$ Túl van ez lihegve.. a kis turbos benzinesek ugyanúgy pufogják ki a korom részecskéket és azokon nincsen szűrő érdekes módon. Nagyon sok autón ki van szedve amúgy nem is gondolnátok én nem is akarok senkit se buzdítani erre mindenkinek a saját dolga mit csinál az autógyártókat hibáztatom, hogy a mai napig nem tudnak egy olyan megoldást kitalálni erre ami probléma mentes az autósokat szívatják, hát engem nem fognak...
[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
válasz SzlobiG #3765 üzenetére
Messzire vezet ez, én azért remélem, hogy előbb utóbb el tudnak terjedni az elektromos autók, amiket megújuló energiával tudunk majd tölteni, és az erőműveket is folyamatosan szigorodó előírásokkal teszik majd zöldebbé.
De most nem véletlenül van DPF az autóban, és ha már nincs jobb megoldás, akkor ezt kell használni. Attól, hogy a kis turbós is környezetszennyező, még nem ment fel téged az alól, hogy jobban szennyezed a környezeted, mint kellene. (Ezt súlyosbítja, hogy még a vizsgán is csalnod kell.)
Dive ever, work never.
-
SzlobiG
félisten
Először is be kell azonosítani, hogy mi a hiba valódi oka, lehet a dpfnek semmi baja mint nálam is volt, hanem a szenzorok mérnek rosszul, vagy a motor nagyon kormol aminek megint csak nagyon sok tényezője lehet, de az esetek döntőtöbbségében a szűrő használódik el.
Amúgy igen első körbe érdemes a tisztítást meglépni, amennyiben a szűrővel van gond, de arról is hallottam olyanokat hogy ilyen egy hónapig ha bírta ugyanúgy eltömődött.
Ahogy írtam kezd diaggal, majd indítani kell egy kényszer regent és figyelni, hogy írja-e az olajcserét, ha igen, akkor tovább kell menni és esetleg levenni a szűrőt és megnézni milyen állapotban van. Diagot akárki megtudja nézni akinek van hozzá kábele ebben én is tudok segíteni.
(#3767) F-ECT$ Ameddig ennyi kőolaj van ne reménykedj, hogy ezek elfognak terjedni ugyanis nem fogják engedni a nagyhatalmak mert nekik nem származik profit belőle, csak a kőolajból és a készlet becslések 50-100 évre menően elegendőnek ítélik tehát addig elég esélyes, hogy a robbanómotorok fognak dominálni. Nem ment fel, de ez az én döntésem volt, majd ha eladom egyszer akkor veszek rá egy használt szűrőt és kész. Halkan jegyzem meg annyira szuperek a magyar műszaki állomások, hogy volt ahol észre se vették hogy nincs dpf az autóba ugyanis megfelelt szal erről ennyit.
(#3769) TayRol Igen, ezért írtam, hogy kb akárki megtudja neked nézni pesten mondeo fórumon sok a segítőkész tag.
(#3770) Real_Necro Amikor pont regent csinál az autó volt ahol megmérték a károsanyag kibocsájtást és megdöbbentő értékeket produkált az autó ugyanis közel se tud elégni az összes felgyülemlett korom és ugyanúgy kijut a levegőbe.
[ Szerkesztve ]
-
Real_Necro
veterán
Egy gépész szaki ismerősöm szerint pont a DPF az oka annak, hogy károsabb a kibocsátott égéstermék az egészségre, ugyanis az eddig "szabadon" kiengedett korom nagy méretű részecskékből állt, aminek tömege is volt, ezáltal hamar leülepedett, elmosta eső, stb...
A mostani még apróbbra "daraboló" hatás eredménye, hogy ez az égéstermék sokáig jelen van a levegőben, belélegezzük, formájánál fogva bele ékelődik a tüdőbe és az emberre gyakorolt hatása sokkal megterhelőbb, mint a régi kormozó autóké. Lehet nem írtam le pontosan, régen beszélgettem már ezzel kapcsolatban vele. Aztán ebből mi igaz és mi nem, azt nem tudom...„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
SzlobiG
félisten
Az elektromos autókra meg van egy nagyon jó rajz ami mindent elmond:
Egy kis statisztika is:
-
DZs
senior tag
válasz Real_Necro #3770 üzenetére
Jól mondta, a mostani dízel füst láthatatlanul mérgez.
[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
válasz Real_Necro #3770 üzenetére
A DPF pont azokat a részecskéket égetné el, amiket ezek az új motorok "gyártanak".
Dive ever, work never.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Real_Necro #3774 üzenetére
csilliárd dollárból k+f-ezett technológia millió dolláros mérnökök által kifejlesztve < gépész(?) szaki(?) ismerősöm kiokoskodta kutyasétáltatás közben de hogy mi igaz vagy mi nem azt nem tudom csak úgy izélte ki a fejibül az okosat
seems legit
-
F-ECT$
titán
válasz SzlobiG #3776 üzenetére
Ezt írtam "én azért remélem, hogy előbb utóbb el tudnak terjedni az elektromos autók". Az amúgy is lehetetlen, hogy pár év alatt minden autó kuka, és mindenki elektromosra vált, de egy 20-30 éves távlatban már van arra esély, hogy az új autók zöme olyan legyen, és addigra fel lehet készülni a nagyobb elektromos szükségletre is.
Egyébként a kőolajnak van más felhasználása is, no meg a járművek egy része megmaradhat benzin / gázolajos üzeműnek is (teherszállító hajók, repülők, infrastruktúra nélküli területen használt járművek, nehézgépek, stb).
Dive ever, work never.
-
szabog74
aktív tag
Hátha van ötletetek: 2007-es 1.4 benzin Fusion gázadásra néha nem reagál (marad előző fordulaton), majd padlógázra rendesen megindul. Fojtószelepet és MAP szenzort tisztítottam. Shell, Mol, Agip benzinnel járok, szinte mindig máshol tankolva. Új akksi van benne. Szűrőket és olajat évente cserélek. Hibakódot nem mutat OBD olvasó és a műszerfali szervíz menü se. Vegyek új MAP és/vagy lambda szondát? Nincsen más ötletem már.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz SzlobiG #3771 üzenetére
Egyes országokban választhatsz, hogy milyen forrásból veszed a villanyt.
Másik országban szinte 100% megújuló energiából van.
Továbbá téged sem gátol meg attól senki, hogy felpakolj 5-10 napelemet a tetőre.
(apámnak borítva van a háza vele, semmi villanyt nem fizet egész évben)⭐ Stella
-
LamaCube
addikt
válasz radi8tor #3781 üzenetére
Azt tudod, hogy mennyire környezetszennyező ezeknek a paneloknak a gyártása és majdan amikor leselejtezésre kerül mennyibe fog kerülni a megfelelő megsemmisítése vagy újrahasznosítása. Szerintem ezekbe felesleges belemenni, arról nem is beszélve, hogy nem mindenki teheti meg, hogy telepakolja a tetőt napelemekkel, mert ugyebár nem 2 forint. Lehet mire megtérül a beruházás ki is kell cserélni az elemeket. Azokról a nem kevés emberekről ne is beszéljünk, akik panelban laknak, ők még azt se tehetik meg, hogy kiváltsák a távhőszolgáltatást. Bonyolult téma ez és egy ördögi kör az egész. Természetesen nem a környezetszennyezés mellett vagyok, de mint mindennek ennek is 2 oldala van.
Ne vedd támadásnak csak úgy általánosságban írom.HyperCube< ModernWarfare 2 baráti kör >Az elv olyan mint a fing, tartja az ember, amíg bírja...
-
SzlobiG
félisten
válasz LamaCube #3783 üzenetére
Igen sajnos a napelem hulladékot se egyszerű kezelni viszont én azt hallottam, hogy a mai termékek már nem csak 5-10 évet bírnak, hanem legalább a dupláját és annyi idő alatt már behozza az árát bőven. Meg kedvező hitelek is vannak rá manapság tehát a villanyszámla helyett a részletet fizeted havonta és amikor lejár onnantól kezdve már hasznot generál a dolog pláne ha túl termeled mert akkor a szolgáltató veszi tőled. Ettől függetlenül mi is akartunk a házra, de nem ugrottunk bele.
-
-
Poultier
tag
Sziasztok!
A következő probléma jött elő tegnap délutántól: menet közben búgó hangot hallunk a bal első keréktől, mikor lehúzzuk az ablakot akkor inkább gumi cuppogásnak tűnik. A gumit néztem, nincs megkopva sehol(Michelin Energy Saver), így kerékcsapágyra tippelek. Találkozott valaki ezzel a problémával az 1-es fókájával?
-
Atlantis
veterán
válasz radi8tor #3781 üzenetére
Akkor apád évekre előre kifizette az áramot. Vannak, akik így döntenek, de nem éri meg és még az is macera itthon, hogy a pluszban termelt áramot a szolgáltató visszavegye. Egyik kollégám tavaly rakatott a házára napelemeket, lett pár újabb ősz hajszála, mire a végére ért és már ő sem annyira biztos benne, hogy a kezdetekben ígért megtérülés tartható-e. Meg aztán a hazai lakosság jelentős része tömbházban él és elesik ettől a lehetőségtől.
Az elektromos autókhoz: az erőművek kibocsátására elég szigorú szabályok vonatkoznak, szóval korábban linkelt kép kicsit hamiskás, mert attól, hogy az erőmű "füstöl", még nem feltétlen káros. Arról nem is beszélve, hogy az erőművek egyre inkább kezdenek átállni, bio-és hulladéktüzelésre, amely hulladékot amúgy tárolni, kezelni kellene, de ilyen módon jól hasznosítható. A biot-üzelőanyagot (ami általában faapríték) meg újra lehet termelni, nem mellesleg ezek a fák életükben még a levegőt is tisztítani tudják. Szóval szerintem jó az irány az elektromos autókkal, amíg az üzemanyagcella elérhetővé nem válik, mert abban még inkább hiszek. Az elektromos autók valódi hátrányának a rövid hatótávot tartom, a sűrű töltésigénye miatt a csillaggarázsos tulajok és ha a hazai, 30-50 éves garázsok vezetékhálózatára gondolok, akkor sok garázstulaj is kiesik a vevői körből. Nem mellesleg drága...még.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Real_Necro
veterán
A tegnap linkelt Mondeo már nincs is fent... szóval lemaradtam róla...
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
SzlobiG
félisten
válasz Real_Necro #3791 üzenetére
A jókat hamar elviszik, akkor érdemes ezeket nézegetni ha már zsebben van a pénz azt gyorsan lecsapni a jó vételekre.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Poultier #3786 üzenetére
én jobbról hallottam, és emellett amikor meg lett forgatva a jobb első kerék, akkor hozta azt a búgós-dinamós hangot... szerelő szerint (azt hiszem) jobb féltengely (csapágy?) csere, ilyen elvileg csak a jobb oldalon van, kb. 15k-t mondott a cserére (+munka)
a bal kerék jó volt.
-
Real_Necro
veterán
válasz SzlobiG #3792 üzenetére
Asszony is ezt mondta ma... (bár tegnap mondta volna, itt dolgozom az Örsön, nem lett volna messze)...
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
mepet
addikt
Szeretnék a 2008-ban megjelent típusú Fiestamhoz olyan cuccot, hogyha megnyomom a csomagtartó gombot, akkor ne csak kinyissa, hanem fel is nyissa a csomagtartót. Ha be is tudja csukni, az még jobb...
Szerintetek létezik ilyen? -
kcsa
veterán
Mondeonál trükköznek a teleszkópra húzott rugóval, lehet hogy a tiédnél is működhet egy hasonló megoldás.
-
SzlobiG
félisten
Ha lenne 10 millám...[link]
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Bestbuy játékok
- Háztartási gépek
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Dragon Age: Origins
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Óvodások homokozója
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen