-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Real_Necro
veterán
Irtam korabban mar... iden koltoztunk videkre, ahol ellottem a szabadsagaim nagy reszet... egyszeruen nincs tobb, nem tudok elszakadni sajnos cegtol... hetvegen meg gondolom nincs markaszerviz aki bevizsgalna... persze m9st szombaton is melo, vasarnap meg mar csaladi unneples... ha 2-3 ora alatt megfordulnek oke is lehetne, de egy napom jelenleg ha vert izzadok, akkor sincsen ra... nem beszelve arrol hogy masodmagammal kellene mennem, ha el is akarom egybol hozni...
Igen, szar ez igy, de a tenyen mit sem valtoztat...„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
TayRol
veterán
válasz Real_Necro #4801 üzenetére
Kerdezd meg, hogy állod a benzin penzt meg egyebet, el tud-e jönni valameddig (vagy Pestig)
-
Dorien
veterán
válasz Real_Necro #4801 üzenetére
Betegszabadság nincs felétek?
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 89.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
DNReNTi
őstag
Lehet hülye kérdés: MK3 Mondeo-ban van lehetőség fényszóró magasság állítására manuálisan, tehát nem a műszervalon lévő tekerentyűvel? A jobb oldali tompítottam lentebb vetít mint a bal. Ez a jelenség már izzócsere előtt is megvolt, úgy voltam vele lehet rosszul van összepattintva, és megoldódik a csere után, de nem. Megoldható ez otthon, vagy irány a szervíz?
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
DNReNTi
őstag
-
tomiii.
aktív tag
Beteszem ide is, most búcsúztunk haverom autójától (eladásra került) és búcsúképek közül, most annyira megtetszett pár, hogy agyba-főbe nyomatom mindenhova, mert azért büszke vagyok arra, hogy megvételkor a kutyának sem kellett, majd most pár munkaóra után 2 nap alatt alku nélkül elvitték úgy, hogy nem alkudtak egy forintot sem. Szóval jó viszont látni interneten.
westcoastog: Neked ez jó lett volna.
-
DeFranco
nagyúr
srácok csak rászánom magam, már hetek óta rágom ezt magamban.
szóval ráz a kocsi (mk1 fl fóka) valamiért 100 fölött, nem tudom mi lehet, lehet felni is, bak is, agy is, akármi is. lemezfelnim van, már azzal vettem a kocsit 3 éve, cöcögnek rá, hogy há' kicsit üt de nem vészes, 5-10-15-ös súlyok kerülnek fel centrírozáskor, semmi vészes.
mégis úgy gondolom, hogy lehet a felni lesz a ludas, mert álláskor a kocsi egyébként nem ráz különösebben. téli- nyári gumival is csinálja (egy felniszettem van, azon cseréltetem).
ez pont az a rohadt hiba, amit nem derítesz ki máshogy mint cserélgetéssel, de mivel a következő lépés az lenne, hogy vagy veszek egy zsír új felniszettet, vagy kicseréltetem az összes bakot, lehet potyára, megpróbálnék még valamit...
azt szeretném kérni-kérdezni, hogy ha volna közületek budapesten olyan, akinek most épp pihen a felnire szerelt gumija, tudja hogy a szett amúgy hibátlan, biztos nem ráz, és hajlandó lenne kölcsönadni (nem viszem el persze, csak átcseréljük és megyünk egy nagyobb kört a legközelebbi pályán nagyobb tempónál, és vissza) egy próba erejéig, az nagyon sokat segítene. hogy mikor kerülne erre sor, azt nem tudom, de értelemszerűen jó lenne még a gumicserés hullám előtt, mert ha tényleg a felni(k), akkor meg kellene rendelni az új szettet, mert így egy lábon még görgőztetni sem tudom ezt.
-
Goose-T
veterán
válasz DeFranco #4811 üzenetére
Én szívesen kölcsönadom a garnitúrámat, 15-ös lemezfelnik téli gumival. A könnyűfém felnik még rajta vannak nyári gumival a kocsin, nem cseréltettem le, talán 2-3 hét múlva. Eljössz a nyóckerbe, segítesz bepakolni, viszed, próbálod, segítesz visszapakolni a pincébe, és jó lesz.
A Mondeo felnik egyébként valószínűleg nem jók rá, mert azok öt csavarosak az MK3 óta, a Focus MK1 kerékagya meg négy csavaros.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
DeFranco
nagyúr
válasz Goose-T #4814 üzenetére
köszi szépen, foglak keresni ezzel kapcsolatban, még agyalok valamin...
@hurenzon:
@TayRol:@radi8tor: definiáljuk a normális gumist... volt hogy 3 helyen centríroztattam ki egymás után, az utolsó egy ajánlott, elvileg tuti hely, éreztem is változást... egy ideig... vagy nem tudom... tök változó hogy mikor mennyire ráz nehéz összehasonlítani. mindenesetre ahány gumis annyi félét mutatott a gép, szóval sok sikert megtalálni az etalont. 4-5k/próba áron. sőt a tuti helyen az utolsó alkalommal másik álláson centrírozták a gumit, nem is lett jobb még annyira sem mint előtte...
futóműves nem nagyon tudna vele mit csinálni, legalább is nem tudom hogy mit tudna rajta nézni a hümmögésen kívül amit eddig a futóművesek csináltak a kocsi alatt. nem tudom van-e valami diagjuk rezonanciára.
de egyébként igen, nekem is a centrír volt az első tippem, mondom, ahány gép annyi félét mutat, mondják is hogy hát nem 100-as a felni (de még jó, mind szerint). lehet nem is ez, hanem más, viszont a kocsi árának jó részét nem szeretném elkölteni a próbálkozásra.
@jozsi: ide nézz be: [link]
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #4818 üzenetére
A kerekeket cserélgetted már a tengelyeken?
Anno MK6 Fiestán volt olyanom, hogy bizonyos együttállások esetén berázott. Aztán kiderült hogy egy service bulletint vagy mi a halált is kiadtak a témában, hogy a gyár szerint is előfordul, és valami központosítógyűrűt is adtak ha panaszkodik az ügyfél. Persze ha nem panaszkodik, akkor így járt...
-
DeFranco
nagyúr
szisztematikusan-tudatosan nem, de kavargott már mindenhogy a gumicserék alkalmával, volt hogy centrírkor is anyázott az ellengumis, hogy miért a rosszabbikat rakták előre és hátra rakta...
de ha a felni ráz, akkor mindenhol ráz, és nem szeretném hogy akármit is szétcsesszen nekem (kerékagy stb.), azzal nem vagyok kisegítve, hogy én kevésbé érzem. most is simán elviselhető, más ennyit észre sem venne, vagy tenne rá.
engem viszont zavar, főleg a tudat, hogy minden megtett kilométeren ezen agyalok, meg az egyenesfutáson.
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #4820 üzenetére
Nekem balra húz az autó. Pont csak annyira, hogy kellemetlen legyen. Jobbfajta futóművesnél voltam, alig kellett valamit állítani, nem változott. Nemsokára jön a nyári-téli csere, akkor majd megnézem újra, de emlékeim szerint már tavaly télen is ezt csinálta... De hogy ezzel mit kezdjek?
-
berek21
senior tag
válasz DeFranco #4818 üzenetére
Lehet hogy hülyének nézel majd, de próbáld meg a következőt. Emeld meg az autót, lazíts a kerékcsavarokon, húzd meg újra, de egy nyomaték kulcsal. Természetesen a gyárilag előírt nyomatékkal. Nekem segített mikor azt hittem hogy fékezés közbeni rázás a féktárcsák miatt van.
LG Velvet eladó!
-
DeFranco
nagyúr
válasz berek21 #4823 üzenetére
nem nézlek hülyének, túl van húzva, a gyári érték azt hiszem 90NM ez most (legalább) 110-re van húzva általam.
Nekem van nyomatékkulcsom, azzal szoktam ráellenőrizni a gumisra, meg 50-100 km-el a kerékcsere után utánhúzni, ha 110-re állítom, akkor a 16 csavarból 2-3-ra tudok ráhúzni kb. egy nyolcad fordulatot, tehát nagyjából e körül húzhatják ők is.
Lazábbra nem merem hagyni, mert ha 10 évig ilyen bikára húzták meg (minden gumis csak ráb*ssza a légkulcsot, aztán már aki nyomatékkulccsal húzza meg, az is ráhagy, saját szememmel láttam), félek, hogy a gyári értéken már nem fogná meg rendesen (a túlhúzás okozta deformitás miatt) és elhagynám az anyákat, rosszabb esetben a kereket.
Ez lehet hülyeség, csak próbálok logikusan gondolkodni.
@kcsa: ha jó, minek cseréled? nekem egy éve a 12 éves gátlókon még 70% körüli értéket mértek, ami teljesen jó (újonnan se 100%-ról indul)
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #4825 üzenetére
Kicsit göröngyös úton kopog, és megőrülök tőle. Mivel más alkatrész nem lóg, nem mozog, ezért csak ez az egy lehetőség maradt. Meg egyébként se hiszek teljesen a mérés eredményében, volt olyan 75%os gátlóm (gömbölyű Swiftben) ami érezhetően elpattogott, csere után sokat javult.
-
DeFranco
nagyúr
stab összekötő rúd szokott kopogni (bár nekem is kopog egyébként hátul valami)
szerintem azt, ha gatyul a gátló, érzed. azt nem tudom megmondani, hogy mit érzel, vagy hogy a mérésen kívül hogy lehet kiszúrni, és nagyon kíváncsi is lennék rá (nézek itt most mindenkire), mert a hátsó gátló nekem is kezd gyanússá válni. amikor beült mögém egy ~65 kilós ember kicsit meglepődtem mekkorát mozdult a kasztni. igaz nem vagyok hozzászokva hogy beüljenek mögém lehet ezért volt. amikor löktem egyet a hátulján oldalról hármat rugózott (jobb-bal-jobb) az szerintem ok. fékezéskor nem hintázik, nem bólint.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #4827 üzenetére
Ezeket a köröket megfutottam már, csak a gátló maradt. Nem csodálkozom, annyira nem is fáj a tudat hogy egy 10 éves aktív elem bedöglik (csak az ára fáj ). Home-made módon, legkevésbé sem tudományosan tesztelni nem oldalra taszajtással tudod, hanem ha lenyomod a seggét (mondjuk nyitott csomagtérnyílásban), és hirtelen felengedve ha kb. 3-4 alkalommal (vagy még többször) hosszan beleng, akkor az már gyanús.
Fékezéskor pedig muszáj hogy bólintson, különben nincs rugózásod
Nekem hátul szilentek voltak szétverődve, ezek már javítva, azóta hátul síri csend van.
Ha nagyon gázos a gátló állapota, azt (én) hamar kiszúrom, pl. anyám az öreg fiestájával boldogan furikázott, nekem meg halálfélelmem volt mert elpattogott kanyarokban. Kérdeztem is, hogy nem zavarta-e, de ő észre sem vette. Jellemző
-
DeFranco
nagyúr
-
Goose-T
veterán
Bátyám MK3-as Mondeojában most a szervoszivattyú fingott ki, és kiderítette, hogy egy VW Polohoz való párszáz forintos szimeringgel tökéletesen meg lehet javítani, mert csak az szokott szétmenni benne. Először vett egy bontott szervoszivattyút, csak utána jött erre rá, így megjavította mindkettőt, és most van egy tökéletesen működő eladó szivattyúja.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
mtade
aktív tag
Februárban vettem, május környékén volt dízelesnél, hogy a porlasztók tuti jók legyenek, mielőtt eladom az Mk2-t. Akkor volt 1 rossz porlasztó, megcsináltaák. Október van, lett még 2 gyanús...
Kormányművem kopog, valamitől nem úgy megy, ahogy kellene, de még így kevesebb pénzt költöttem a javításra február óta, mint akár az Mk1re, akár az Mk2re az első évben.... Szóval a franc tudja.Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
kcsa
veterán
válasz Goose-T #4834 üzenetére
A legnagyobb gondom, hogy nincs garázsom, vagy zárt hely, ahol el tudnék szerelgetni. Emiatt sok dolog nincs kész, vagy kénytelen vagyok sz.rni rá. Első ülést is ki kellene venni, és a tömést átnézni/ragasztani, érzem hogy nem százas. Meg is tudom csinálni, csak panelház előtt?
-
Goose-T
veterán
Megértem, én sem állok neki autót szerelgetni több okból sem:
1. Nem értek hozzá.
2. Nem is érdekel különösebben.
3. Magasabb az órabérem, mint egy autószerelőé.Hely még talán lenne, de én már a szokásos éves olaj/szűrőcseréhez is oda szoktam adni a szerelőmnek, nem vacakolok vele.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
DeFranco
nagyúr
na, srácok, akkor most megint egy kis segítség kellene...
meg tudja valaki mondani nekem, hogy mi a különbség az mk1 fóka és az mk1-mk2 mondeo 14-es lemezfelni paraméterei között?
az osztókör stimmel (4x108) a szélesség is (5,5) a központi furat és az ET szám kellene, de tutira.
legjobb lenne valami gyári adat, de csak netes szedett vetett adatokat találok.
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
hurenzon
senior tag
Mk1 kombi üzemanyag szűrő kell valakinek ?
-
DeFranco
nagyúr
válasz SpaceKombajn #4847 üzenetére
erre mi a forrás? azért kérdezem, mert a neten találtam ezt a méretet is meg mást is.
@radi: neked van ide kapcsolatod?
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen