- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz Samott #49636 üzenetére
He-he. Ez egy jó kis vetélkedő az OEM-ek között, tovább komplikálja a témát, hogy sosem fix a stratégia. A fejlesztések futnak tovább, egyre kisebb és jobb lesz a LIDAR is, aztán közben persze a kamerák képeit feldolgozó szoftverek sem állnak le a fejlesztésekkel.
Érdekes jövő előtt állunk, akármelyik megoldás is terjed el.
-
-NoVa-
addikt
Én csak úgy a poén kedvéért azt várom, amikor az elvileg kiforrott, megbízható kitesztelt megoldások a forgalomban önvezetve eljutnak oda, hogy a környezet változik meg. Mármint úgy általában az éghajlatváltozás miatt a felhőzet összetétele, vastagsága, szél miatt a légkörben lévő részecskék mennyisége, aránya, és emiatt a fényhőmérséklet úgy kompletten elmászik annyira, hogy a normál fehéregyensúly borul az optikai felismerő algoritmus előtt. Vagy csak a hozzám hasonlóan műszakilag maximálisan igényes, természetes ridegtartó felhasználók cuccain az UV, por és bogarak által megkezdett szenzorburkolat is képes lesz ilyenekre. Én még kilátok a szélvédőn.
-
Samott
addikt
Viszont igy mar ertem anno miert reagaltal olyan hiszterikusan Musk a lidarra tett megjegyzesere. Gondolom akkor mar boven tudtad hogy a volvo ezzel probalkozik. De tenyleg majd meglatjuk hogy jobb lesz-e ez a teslanal.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Sipi-
tag
Csikós Taycan rövidtesztje.
A Tesla ehhez képest egy szekérhttps://www.ferfiakonyhaban.hu
-
-
Samott
addikt
válasz JonesC #49661 üzenetére
Akkor ezt ne nezd meg. Kulonben meg csak megfogalmazta azt amit mindenki elmondott mar: kocsikent jobb a Taycan (nyilvan, evtizedek ota istenitett kocsikat csinalnak). Csak sajnos a villanyos resszen, a lenyegben meg messze vannak a Teslatol.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
Nem vagyok meggyőzve, hogy a kamera alapú távolságbecslés és látószög elég-e AD-üzemben. Kiegészítésként jó lehet a kamera, mert biztosan vannak üzemállapotok, ahol a környezeti zavaró hatások miatt egyik fajta szenzor egyre kevesebb megbízhatósággal működik.
A muslincák és lepkék okozta ragacsos szennyeződések nem egyszerűek. Vagy a durva eső vagy hó. A hó oda is tud tapadni, sebességtől és széliránytól függően. Valamint másik jármű mögött haladva fel is tud gyűlni durván.
A kamerák tipikusan mennek IR-tartományban is, hogy ne függjenek annyira a fényviszonyoktól.
-
npera
újonc
válasz Samott #49653 üzenetére
Jó ideje futnak már tesztek. Az első bejelentett és publikus utakon is futtatott teszt ez volt. Volvo Drive Me, 2013.
Aztán persze futott más projekt is előtte különféle formákban "részben közúton". Tehát profi sofőrrel felügyelve részlegesen AD-módban forgalomban specifikus területeken ahonnan lehet extrapolálni tipikus üzemi alkalmazásokra (szituációk és domborzati viszonyok, valamint útjelző táblák és felfestésekre extrapolálva).
Az egész dikurzust megnehezíti, hogy nem minden projekt hivatalos vagy publikus. A kutatás-fejlesztés nagy része sosem nyilvános, leginkább fekete vagy szürke projektek futnak. Szóval amiről én beszélhetek az a teljesen nyilvános témák.
-
Samott
addikt
Nyilvan akkor meg nem irhattad meg. Teljesen megertem.
Ezek a tesztek nem elkesettek a Tesla altal vegzett adatgyujteshez kepest? Nekik sokszazezer kocsi gyujti az adatokat nap mint nap. Hamarosan nagyobb gyartok lesznek a Volvonal...
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
FőDudu
addikt
válasz A. Crowley #49672 üzenetére
mondd le amig lehet. Hacsak nem az a cel, hogy ures szallodaban nyaraljatok.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
-NoVa-
addikt
Specifikáció!:
[link] -
Jahno
őstag
-
Jahno
őstag
válasz Samott #49673 üzenetére
Aztán kérdés mit tudnak kibogozni a gyűjtésből. Elég nagy katyvasz, de legalább koordináta van hozzá és el lehet képzelni, hogy nagyjából mi a terep Marketing fele szerintem pár hónapja kezdett terjedni youtubeon, szóval azt el kell osztani párral és kb. képet kapunk. Aztán most autó háta vagy kerítés van a képen, az majd valamikor kiderül, de a nyers adatot utólag nincs mihez mérni. Manuális megoldás viszont nem 100ezres méretben gyűjt adatot, viszont használhatóbb. Már amennyire. Szeritem az is használhatatlan
-
Jahno
őstag
válasz Gabibácsi #49680 üzenetére
Ha tovább maradtál volna Borkuckóban, akkor a sokadik pálinka után már meg lehet vitatni dolgokat és előkerülnek a telemetriák (megfelelő QAs és fejelsztői szleng kíséretében, ami mindent is elmond a projektekről, miszerint: "ezzelszopokbazmeg"), csak azt jobb ha nem osztod meg a fészbúkon :-D
-
-
Phülöp
addikt
válasz qnadam #49681 üzenetére
Én olyan kellemes, laza, felhőtlenül boldog életet éltem, amíg azt hihettem, hogy ebben a társaságban senki sem használ névelőt tulajdonnév elé. Így is volt ez közel 20 évig - hiába, régen minden jobb volt.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
újonc
válasz Samott #49673 üzenetére
Ez egy rettentő komplex kérdés. A Tesla módszere nagyon ügyes, mert gyűjti az infót és küldi be a felhőbe, ahonnan aztán elemzik a mainframen és javítják az algoritmust. De ez az infó csak a meglévő szenzorokon alapul. Viszont sok van belőle.
Más OEM viszont több szenzort használ és az a kisebb adatminta mellett jobb minőségű adatot ad.
A Tesla módszere a folyamatosan emelkedő adatmintaszám miatt vélhetően igen magas érettségi fokon van. A végrehajtás során (ADx-módban futva, ahol x a verzió) viszont a jelenlegi megoldásuk nagyon korlátos minőséget ad. Szóval nem elég csak sok lúd, hogy legyőzzék a disznót, képletesen mondva.
Abban biztos vagyok, hogy a Tesla sem ül a seggén, izomból fejlesztik mind a szenzorokat és az algoritmusokat is mind feldolgozás, mind a kocsiban levő szoftver tekintetében.
Erre jön még a mennyire vagyunk bátrak kérdéskör és ott a Tesla keresztülgázolva mindenféle konzervatív megfontoláson előnyben van. Rövid távon szerintem a Tesla a fentieket kihasználva előnyben. Középtávon az AD5 felé már egyáltalán nem biztos.
-
npera
újonc
Dlágaszágok....
Megrendeltem a 18500-as akksikat, hogy mire adott esetben meg tudom venni a Fatshark V3-at legyen akksi az ImmersionRC DVR-hez.
4PCS/LOT New Version Original 3.6V 18500 NCR18500A 2040mAh Rechargeable Battery For Panasonic
Meg vettem vaníliás és erdei gyümölcsös HUEL port.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Politika
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Xbox Series X|S
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Projektor topic
- További aktív témák...
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.