- F-Secure termékek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Ma volt gépjárműves találkozó. Mindenki hozhatott valami érdekeset, aztán egész nap lehetett nézelődni. Néha be is indítottak valamit.
Imgurról nem tudok képet linkelni, pedig a tutorial szerint csináltam.
Az album link sem megy.
Szerintem akkor én ezt hanyagolom.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz exNauTiLUS #419 üzenetére
Jahno még dátummal együtt fut, szerintem ott valami még parázslik a felszín alatt.
Heppiség van, megtaláltam a kép és link gombokat.
-
npera
újonc
Na.
Tegnap volt a futam. Az esélytelenek nyugalmával indultam. Gyakorlatilag nulla felkészülés. Annyit sikerült, hogy előző héten lepucoltam a láncot a bringán. És 2x eljutottam edző körre, de az közelében nem volt 120 km-nek.
A rajt előtt még otthon a gyerekeket kellett istápolni, éppen el tudtam indulni időben, hogy odaérjek a starthoz. Felpumpáltam a kereket 9 bárra, aztán gyí. Vittem zselét és rawfood szeleteket, meg volt nálam 2 teli kulacs izotóniás ital, a hátizsákban pedig extra porok utántöltéshez. Vittem egy üveg vizet is a hátizsákban, hogy legyen. Aztán azt el is felejtettem és csak vittem körbe magammal...
Most Phülöp remélem nem húzza fel magát
A start kicsit kaotikus volt, mert elvileg tervezett átlagsebesség szerint ment a start, de valójában 2 percenként indítottak kábé 100 embert. Én beálltam egy ilyen boxba, aztán hamar rájöttem, hogy a kábé 35 km/h és gyorsabb figurák közé álltam be. Az első 200 méteren elkezdtek elhúzni durván, aztán szépen szétnyúlt a mezőny.
Egy idő után csak úgy mentem 25-el, nem akartam kihajtani magam az első 5 km-en. Ment előttem egy durván kisportolt kiscsaj, aztán kezdtem felismerni, hogy kábé az én tempómmal megy. Nem álltam be mögé szélárnyékba pofátlankodni, de követtem kábé 20 méterről. Aztán amikor a sokadik gyors konvoj elment mellettünk, aztán beálltam mellé és elkezdtem beszélgetni vele. Aztán innentől kezdve egy mini konvojban haladtunk és beszélgettünk amikor tudtunk. A kiscsaj két barátnőjével ment volna, de azok lesérültek.
Volt depó 50 km-nél, ott megálltunk enni, meg utántölteni, aztán mentünk tovább. Néha ő fogta a szelet nekem, néha én. A vége felé már kellett bátorítani a kiscsajt, mert kezdett begörcsölni, onnantól én fogtam a szelet neki és úgy mentünk. Jó volt, mert ő lassított, hogy ne gőzöljek be és így simán végigmentem.
125 km lett végül 4 óra 50 perc alatt.
-
npera
újonc
Itt úgy volt, hogy 50 km után depó, aztán 75, 100 és a célnál. Amikor vidéken megyek, akkor kábé semmi nincsen. A kis vidéki településeken nincs kisbolt, nincs csap, nincs semmi. Ha nincs nálad elég víz, akkor lehet harmatot csavarni a fűből korán reggel.
A standard edző körömön van egy kisbolt ami még túl korán van. Ott még egy kulacsot sem ittam meg. Aztán van egy benzinkút, aztán pedig a nagy semmi. A nagy semmi alatt szokott elfogyni a víz, ott kell utántöltenem.
-
npera
újonc
BMW kompiláció. A zoknis-papucsos raszta a kedvencem. Olyan kis kitartó és megértő, ahogy a parkolóőr magyarázza neki a díjazást. Most már 300 dollár.....
-
npera
újonc
Nova, eszembe jutottál a héten.
Eddig csak pre-runner sprinteket nyomtunk a SAFe Agile mozgalmon belül, de ezen a héten megyünk élesbe. JIRA egy variációja (másik frontend) alatt kell majd nyomni. User Story, feature, enabler, task és lesz minden ami szemnek és szájnak ingere.
Ezen a héten ment a backlog refinement, kapcsoltuk a cuccokat, meg labelek, aztán csüti és péntek egész napos PI Event lesz. Post-it lapokkal, de páran majd kalapálják be JIRA alá a cuccokat egyből.
És majdnem felnyerítettem a retrospect meetingen, amikor a scrum master anyu elkezdte fejtegetni, hogy ő igazából megtartaná egy ideig a post lapokat a kanban boardon, mert akkor jobban átlátja a dolgokat, mint JIRA alatt.
Itt kábé nyomtam egy mentális fészpalmot.
A mi csoportunknak a hét elején volt valami 240 task (amiből egy csomó feature vagy epic), mára már 300+ vagyunk. És özönlik be a cucc. A product owner már kedden sápadt szépen, aztán szerdára már eléggé szótlan volt.
Én csak belül sikkongatok és kifelé hümmögök megértően....
-
npera
újonc
Beiglibe jó lesz. Ebben tudod áztatni a mazsolát.
Amikor bájglit sütök, akkor veszek a helyi alkoholboltban valami jó brendit, abban ázik a mazsola, aztán beleöntöm az egész miskulanciát az őrölt dióba és mákba.
Egy gond szokott lenni a bejglimmel: a tésztát pergamen vastagságúra optimalizálom, így asszony szerint túl sok benne a töltelék és hízlal. Igen, ez sajnos egy mellékhatás
-
npera
újonc
Megvolt a PI Planning, most akkor hétfőn indul a sprint planning. Aztán pár csoportnak kedden és csütörtökön mini "krízis PI planning".
Nyomtunk olyan riszket is, hogy még lesznek riszkek.
Most akkor nyugovóra térek. Holnap bringa, ha minden jól megy. Vasárnap pancsolás/úszás.
-
npera
újonc
Ruszkik
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #1047 üzenetére
Nem akarok vészmadárkodni. Csak úgy mondom. Ez a kenés szempontjából katasztrofális. Ha rögtön indítás után "nagy" nyomatékot kérsz, akkor az a létező legrosszabb. Akkor még nem alakult ki a stabil kenés, de a nagy nyomatékigény miatt a csapágyak simán fém-fém érintkezésbe futhatnak bele.
Az sem túl jó, ha pár percet melegíted állva, mint a tatterek. Akkor más problémákba futsz bele.
Neked igazából egy BEV kellene. 4 km az durva kínzás.
Volt egy TC cikk erről, ott leírják a részleteket.
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #1057 üzenetére
Nem akarlak meggyőzni, sem minősíteni, ne értsd félre.
Ha mindenképpen autóval akarsz menni az időjárási és domborzati viszonyok miatt akkor a legjobb az, hogy:
- indítás után vársz pár másodpercet, hogy felépüljön az olajnyomás és valami "keringés" beinduljon a motorban.
- finoman adsz gázt, kerülve a nyomatéktüskéket.
- inkább magasabb fordulaton mész alacsony nyomatékigénnyel, egy fokozattal lejjebb váltva mint indokolt. Tehát mondjuk kettesben hármas helyett, ha lassan mész. De a fordulatszámot ne engedd az elején 2500/min fölé.
- ha már megmozdult a hőmérő mutatója (vagy kialudt a kék lámpa), akkor kezd a víz olyan 40+ fokos lenni, ami még mindig rohadt hideg, de a semminél jobb. Innentől már nem akkora tragédia az emelkedő.
- emelkedőn is finoman, inkább alacsony fokozatban, de nem leforgatva még hidegen.
- ha van lehetőség hetente legalább egyszer fusson a kocsi országúton legalább 20 percet egy menetben, akkor ki tudod párologtatni a benzint az olajból, valamint az akksi kap rendes töltést.
- ilyen üzemben és maximum 7000 km-t mennék egy olajjal és szűrővel. Az állandó hidegüzem alatt keveredik az olaj a benzinnel és felhígul a kenőanyag. Ha meghajtod, akkor a benzin kipárolog az olajból, de amíg benne van addig sokkal rosszabb a kenőképessége. Gyakoribb csere segít kicsit, de akkor is meg kell hajtani az autót hetente egyszer legalább, hogy tudjon regenerálódni az olaj.A BEV-től nem leszel kevésbbé hím, ettől nem kell aggódni
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #1073 üzenetére
Van ott már rendes autópálya ami nem a 30-as években a németek által épített betonlapos autókínzó tesztpálya?
Amikor a Rözsóval mentünk arra, akkor a gépkocsi teljesítménye és a belső sávban uralkodó gyorshajtás miatt a külső sávban haladtam, de az valami elképesztő volt. Azt hittem szétesik az autó tőle. El is tört a benzinszűrő műanyag patentja, pedig a franciák valami elképesztő robosztusra és biztonságosra tervezték. Ja, nem
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #1085 üzenetére
Attól, hogy erős az autó még nem kell állandóan a teljesítménycsúcson járatni.
Ezt én is megtanultam a Peugeot 306 1.4 XN gépkocsival. Bár a menetteljesítmények fantasztikusak voltak, de tudtam uralkodni magamon és nem engedtem a csábításnak. Azon a gépen ha padlót nyomtál a rádióban egyes fokú riasztást adtak ki az egész megyére és megszólaltak a polgárvédelmi szirénák. Szóval óvatosan kellett száguldozni.
-
npera
újonc
Nézek nyárra kis táskát vázra (kormány mögé), valamint egy kis hordozható pumpát.
Phülöp és Bujdy most kapaszkodjon meg: le akarok szokni a hátizsákról
0,5 literes Topeak táska (ebből van 0,75-ös is, ami gigantikus.
Van egy nyereg alá rakható táskám, abba menne a belső és szerszámok. A punepa a trikó középső zsebébe vélhetően vagy felrakom a vázra, ha nagyon zavar a zsebben. A kis kormány mögötti táskába mehet pénztárca, szeletek és zselék, meg porok. Nem olyan porok...
Nova, Phülöp és Bujdy, jó választás?
-
npera
újonc
válasz eattila #1106 üzenetére
Itt most junikornos időszak van. Lehetőleg rózsaszín. És persze ruhácska kell, amiben lehet pörögni és akkor lobog. Meg valami kis csinos bugyinkó, lehetőleg glitteres szivecskékkel (vagy egyszarvúval, esetleg szivárvánnyal) és masnival. Ami nem baj, ha rózsaszín.....
Meg a "gyors szandálok", amiben lehet futinkázni ide-oda.
Jaj, édes Istenem, tudtam, hogy ez lesz belőle, csak nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar és ilyen intenzíven...
-
npera
újonc
Hát akkor dlágaszágok.
- Topeak punepa
- Topeak kistáska
- Park Tool gumicserélős "kanalak"
- multitoolAkkor lesz egy külön készlet szerszám az országúti bringához és nem kell ide-oda rakosgatnom a cuccokat edzéshez és melóba járáshoz.
Kéne még egy rendes szerelődoboz is....
-
npera
újonc
válasz #95590400 #1132 üzenetére
Egy sima PFI NA motort nehéz kinyírni, de azért lehetséges. Ha jól emlékszem, akkor Boba 2,4-literes kőegyszerű soros 4-hengerest hajt. Az alighanem elég sokáig bírja.
Egy érzékenyebb cuccot viszont hamarabb ki lehet végezni, mint gondolnád. Csak meg kell találni a konstrukció gyenge pontját és ott járatni kitartóan. A vicc az, hogy sok autótulajdonos puszta jóakaratból, szorgalomból és hozzá nem értésből ezt valósítja meg: szisztematikusan gépet rombol, miközben azt hiszi, hogy ezzel jót tesz.
Bobáról nem feltételeztem ezt, mert a korábbi leírásai alapján nagyon pedánsan ügyel a gépekre. Ha jól emlékszem volt wankel gépkocsija is, amit nem végzett ki, tehát olvasott róla és igyekezett kímélni.
-
npera
újonc
Igen, emlékszem. Ennyire nem akarom integrálni a cuccokat, a hagyományos rendesen kézbefogható leszedőket szeretem. Ebben eléggé oldschool vagyok.
Meg gondoljunk arra is, hogy most teszem meg a hatalmas lépést a hátizsák elhagyásának irányába. Ha még a leszedőt is beleintegrálom a multitoolba az már olyan paradigmaváltás lenne, ami teljesen kizökkent a kis megszokott világomból...
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #1146 üzenetére
A benzint kell alapvetően kipárologtatni az olajból. Amikor hidegindítás van, akkor lemosod az olajat a benzinnel a hengerfalról és vegyül a kettő. Amikor a motor eléri az üzemi hőfokot és az olaj is szépen felhevül, akkor elkezd kipárologni a benzin. Nem azonnal jön ki belőle, de ha mész országúton 70 km/h felett, akkor már a road load elég hozzá, hogy szépen tisztuljon.
A másik dolog a gyertyák tisztulása. Ha kábé 450 fokos lesz a "porcelán" (és a center elektróda környéke), akkor elkezdi leégetni magáról a hamut. Ez is olyan, hogy nem azonnal ég le az egész, de ha legalább ennyi kábé 10 percig, akkor már letisztul.
Ha sikerül egy menetben legalább 20 percet menni országúton, akkor jobban fog működni az egész. Ennyi idő alatt az akksi is kap szépen töltést, egyszerűen ki tudja futni magát szerencsétlen.
Nem annyira az odalépés a fő cél, hanem a folyamatos terhelés országúti tempónál vagy felette. A nyugodt közepes és közepesen magas terhelés a cél, nem a hirtelen nagy gyorsulás. Viszont ha már üzemmeleg, akkor olyat lehet gyorsulni amilyet csak akar az ember, mert akkor már meleg minden. Most nem arra gondolok, hogy 5k RPM-ről ugrasz le a kuplungról és úgy vereted minden fokozatban tiltásig, mert az megint kicsit túl sok neki, persze bírni bírja azt is.
Én még igazából nagyon kevés olyan autóval mentem, amire azt mondom, hogy túl gyenge. A V60 és V70 D2 ilyen volt. Az borzalom. Már az autópálya is sok neki, ott már üvölt a motor és nem megy. De még egy szívó 1.4-es kisautó is "jól megy", ha odalép neki az ember, aztán 40 után a légellenállás sajnos már komoly ellenség
-
npera
újonc
Megfejtettem, hogy a kazetta leoldásához alkalmas körmös szerszám passzol a féktárcsa leoldásához is. Kegyetlen jó, akkor van szerszámom itthon, hogy lecseréljem a rotort
-
npera
újonc
Itt az ötödiken lakó perzsa sráchoz törtek be másfél hónapja talán. Becsengettek valami kamu dumával egy nyuggerhez, az persze beengedte őket és utána seperc alatt felfeszítették az ajtót és utána dolgoztak a lakáson pár órát. Mindent felforgattak, aztán valami combosabb mennyiségű ékszerrel és készpénzzel távoztak.
Mondjuk az ilyet sem értem. Tart otthon egy vagyont, de nincs riasztó, csak egy sima standard ajtó a lakáson. És ráadásul éppen árultak valamit a helyi bolhapiacon és túl sok infót adtak meg képben a lakásról (látszott egy csomó értékes dolog a háttérben). Még azt is beleírták a hirdetésbe, hogy mikor nincsenek otthon.
Gyakorlatilag címre és időre mentek a tolvajok
-
npera
újonc
Holnap svéd nemzeti ünnepnap lesz. Délelőtt kimegyünk a nagy parkba az állatkertes részbe, aztán utána a gigantikus játszótérre. Aztán haza és grillezek. Idén először.
Lesz:
- tarja, már ma este elkezdem pácolni
- szalonnába göngyölt gomba
- szalonnába göngyölt sajttal töltött paprika
- szalonnába göngyölt picit főtt pityókaEstére szerintem már nem jutok el bringázni sehova.
-
npera
újonc
Majdnem elfelejtettem. Vettem 47 koriért egy Tier II rombolót.
Seperc alatt nyomja magából a torpedókat, lehet majd mókázni. Vagy csak két lövéssel lecsattantanak a térképről, mivel 7000 pontos az "élete", tehát nem túl acélos. Bádogból hajtogatták....
Új hozzászólás Aktív témák
- Holnap mutatkozik be a HTC új készüléke
- Politika
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- st3v3np3t3r: Windows 7 frissítése 10-re,ingyen és legálisan!
- Autós topik
- Netfone
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.
- Limitált! Spider Man 2 PS5 Cover + Kontroller ajándék VR2 Sense töltőállomással LEGOLCSÓBBAN A NETEN
- RaidSonic Icy Box IB-DK2241AC
- Asus p5K , Xeon E5450 Core 2 Quad 9650, 4x2GB Kingstone Hyper X 1066Mhz, Geforce Gtx 570
- Használt HP Laptop Billentyűzetek legolcsóbban.
- újszerű - ASUS TUF Gaming B760M-PLUS Alaplap - Garancia - Ingyen Posta