- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #133695 üzenetére
Na, majd egyszer ha nagyon ráérek akkor Amszterdamról nincs átfogó táblázat, de csak úgy a hecc kedvéért megnézem mennyi P+R helyük van. Eleve körben jó a vasút közlekedés, mellette parkoló, vasút mellett villamos, szóval nehéz összemérni mindenféle szempontból. És elmúlt években bevezették az ingyenes P+R-t, ahol akár 3 napa is ott lehet hagyni az autót. Az a nem semmi. Abból van úgy 20-30 biztos, de mélyebben nem mentem bele. Külön tanulmányt lehetne írni belőle úgyis.
Vagy ha bicajt bérelsz, akkor ingyenes a parkolás. Szóval valamit fizetsz, de azért ott pálya mellett lecsapni az autót és 2 kilométeren belül van a munkahely vagy bármi, megint más arány, mint Kelenföldtől vagy Kökitől kiindulni, aztán neki a világnak.
Most havercsajjal kellene összefutnom, kocsival kb. 20 perc az út, de kitaláltuk, hogy akkor igyunk már meg 2 fröccsöt a megspórolt üzemanyagon. Aztán vakarjuk a fejünket, meg tömegközzel ismét 1+ óra a tervezet. És van közte némi átszállás, 99es klasszikus busz, ilyesmik. Még van időnk vakarózni, de lehet fél úton találkozunk és nem fröccsözünk.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #133701 üzenetére
Tegnap még a parkolás volt. És akkor minden lámpa előtt ha van 4 autó, az már dugó, ugye? Szóval mégis nullázzuk le tiltsuk be? Vagy akkor csak nappal, mert éjszaka max. a Barba Negra kihajtója lesz piros és időnként az Aréna környéki utak? Kellene dinamikus KRESZtábla, meg csak akkor fizetsz a parkolásért, ha pirosat mutat a Waze :-D
Persze, hogy göcsölünk, tolod itt agilisbe, azt sem tudjuk mit de fél naponta változnak a feltételek. Én csak azt szeretném tudni, hogy hol mi vár ránk, de hát azt úgy látom nem lesz egyszerű kideríteni. Lényleg, hogy kussoljon és fizessen a paraszt, eddig értem.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #133708 üzenetére
Amúgy simán lehet, megalakulnak fejben és bármit bevezetnek, csak nem minden mérhető és nehéz összehasonlítani a "mi lett volna ha" opciókat. Bicajosok lassan ki fogják találni (ha nem hozzák a számokat), hogy azért nincs forgalom, mert alkalmatlan rá a terep. Ezzel el lehet lenni 10 évet simán, aztán már senki nem emlékszik semmire, mi beletörődtünk, vissza nem akarják csinálni, még 10 évig megy a vergődés és max. Soros vagy valami lesz.
Itt még érdekes, hogy vidéken a stadionok/arénák sokszor P+R parkolók is, meg amúgy is jó helyen vannak üresen. Most itt nézegetem a csepeli csodát, akár jó is lehetne valamire, bár ugye megint minden az idő, mert mire elérsz a HÉVig, arra bent vagy a város közepén és nem kell mással sem szopódni. Haver meg minden ilyen stadionnál azzal példálózott, hogy csak nekem lesz jó és a szolgáltatásai meg a környék fejlődése, ésatöbbi. Egyelőre azt mondom jól néz ki, kicsit fejbeverték a környéken a dzsumbujt, de ahhoz nem kellett volna ekkora baszt odatenni és lebetonozni a fél kerületet. Szolgáltatásai meg kiderülnek, nem vagyok benne biztos, hogy nekem is jut belőle vagy állandó vendég leszek ott is. Csak ez is olyan, mint Samott-féle járjál vonattal/oszkárral megoldás, aztán ha 3 év múlv akipróbálom akkor azzal jön, hogy nem ezt mondta/ne ugráljunk rajta/bébébébééééé. Így meg kicsit nehéz, mert 2-3 évig épül a stadion, 2-3-X év múlva jutok el odáig, hogy megpróbáljam megnézni.
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #133703 üzenetére
Persze, meg a vicces lakok talicskaban toltak egy tucat mobilt a mellekutcaban, akkor is. De miert a kivetelt, meg a bugot keressuk? Amikor az ulloirol a nepligetnel 2 auto tudott kifordulni a hungariara mert minden iranyba beallt az is piros volt. Na az a dugo. Nyilvan nem nyari esteken fordul elo az ilyen.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #133704 üzenetére
mi is kimentunk egy dohanyboltba egyik MIT-n, es egy 3.5tonnas tgk 3/4-d raktere ment be csak abba az egy boltba csak kolas termekbol
penztaros pult mellett 4 hutogep ment tele üditovel, meg 4 sörrel
kivi lennek hogyan hordana be azt a mi kis falusi gézuka oda cargo bicajjal, a Teca kiskocsmajanak foirgalmabol kiindulva
vannak olyan boltok, ahol ennyi hutot naponta 2-3x ujra kell pakolni, es nincs naponta aruszallitas ezekbe
vhol hatul meg mennek kulon előhűtők is, hogy ne a raktarbol ramoljak be, mert annak kene 1-2 ora amig elhul
egyiknel egy regebbi hutolada volt beallitva erre a feladatra es a jeges vizbe volt betarazva elore, amit majd a penztarnal levo hutobe atpakolnak
azaz 2x ramoljak at az egesz arut, raktarbol az elohutobe, aztan abbol a kinti hutobe
de igy kb mindig tudnak hideg uditot vagy sört adnitöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz Samott #133710 üzenetére
Fizetek SZJAt, ÁFÁt, iparűzési adót, nyugdíjbiztosítást, egészségbiztosítási valamit, szochót, ehot, közös költséget, szakképzési hozzájárulást, társasági adót, megy némi lóvé az IMnek, kamarának meg a mittomén még mire. Ja városban parkolás, gépjármű adót aminek most nem tudom mi a neve és a jó ég tudja még miféléket. Távközlési különb adó, extraprofit címszó alatt kiszabott egységáras szarok, környezetterhelési díj, termékdíj, trnazakciós illeték, kamatadó, vám ( az legalább néha nulla, csak az ügyintézési díj 400 forint). Lehet már valamit kivezettek vagy átneveztek és én tudom rosszul, passz. Jön, fizetem, majd ha Carmageddon errenéz akkor megmondja a frankót.
De még mindig nem tudjuk mit szeretnél.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #133712 üzenetére
de ilyen idoszak a vilag minden varosaban van
az a rohejes, hogy ez a nap 5-10%-t jelenti csak, es a nap tobbi 95-90%-ban meg tok jol jarhato
de tuti ezen kell nyekegni, valoban
mintha amugy a tomegkozlekedesi eszkozok ugyanekkor ugyanott pl az 1-s vili, ha mar Hungaria krt, ne lennek takkra agyig
ja de
arra mi a megfejtes?
az napi 160k utast szallit
azert nem tudjak ennel tobben is haszanalni, mert az nem birja kapacitassaltöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #133713 üzenetére
Pont a PepsiCocát és többieket is emlegettem, hogy nem csak csipsz van és az is mennyiségben fogy, meg szép lenne nagy kocsival Vecsésről/Budaörsről behozni a falu határába, ott átlogsiztikázni bicajokba, bontani a szállítólevelet, új rendszert bevezetni és termelni. Persze :-D Bele sem gondolt, csak hisztikézett. Embertelen és felmérhetetlen mennyiségekről van szó, bár az útvonalak miatt lehet van valami elektronikus összehasonlítás. Igaz addig nem jutottunk el, hogy milyen jellegű áruból vajon hány kilóig terhelhető egy cargo bicaj és a pilóta. Az még érdekelt volna, akkor hamar át lehet konvertálni 3.5/7 tonnásba. Nem is tudom mikor jártam kora reggel a belvárosban, mikor estére töltik fel a készleteket, az úgy szép látvány.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #133715 üzenetére
Es? Ezeket az adokat mindenki mas is fizeti, nem? Mit akarsz ezzel mondani?
En nem akarok semmit, csak leirtam hogy ami a svedeknel van az idovel nalunk is lesz (fizetos parkolas az ott lakoknak is). Aki nem tudja megfizetni az feladja az autozast es ettol kisebb lesz a forgalom azoknak akik meg tudjak fizetni az autozas luxusat. Peldat is hoztam, a jozsefvarosban el is indult ez a folyamat. Nem azon mulik hogy en mit szeretnek. Vagy hogy te mint nem.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz zetor2000 #133714 üzenetére
nemtom hol ujul meg perpill, de itt mar ujra jar az 50-s kb ket hete
de a sinje ugyanaz a 35+ eves maradt csak a felsovezetek tarto oszlopokat cserltek ki, meg a vilimegallo peronokat igazitottak meg a CAF-khoz
....csak itt mar qrvara az M3 metronak kene jarniatöbb drón kell ;P
-
Samott
addikt
válasz Jahno #133717 üzenetére
Nem tudom honnet veszitek ezt a bicajos baromsagot. Miert szalmababoztok ezzel? A belvarosaban is vannak uzletek, most is megoldjak oda a szallitast, annak ellenere is, hogy az egesz fizeto ovezet.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #133712 üzenetére
És ott parkol bárki? Az egy áteresztő csomópont, mint pár másik. A város alap gondja a csillagpontos felépítés, hogy kintről a tankok könnyen bejussanak szétverni a lázadásokat. Így a forgalom is könnyen bejut minden sugárúton, hogy ott beduguljon. Ez koncepcionálisan elcseszett alap, amit sok sok ház elbontásával, és újratervezéssel lehetne hatékonyabbá tenni, na arra sem lesz itt pénz soha. Helyette megy a tüneti kezelés, de amíg akár kocsival, akár BKV-val érinteni kell szinte bármilyen két pont között a Deák környékét, ott ette meg a fene.
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #133722 üzenetére
Ne legyel mar Jahno. A parkolas meg a dugo ugy fugg ossze, hogy ha le tud parkolni akkor bemegy kocsival, ha kevesebb hely lesz (marpedig kevesebb hely lesz hiszen a belvarosaban is szamoljak fel a parkolohelyeket) akkor nem is erdemes autoval elindulni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz Jahno #133704 üzenetére
Amszterdam nekem érdekes volt, tavaly ilyesmi időben voltam kinn.
Oda verdával behajtani kábé a csoda.
A rendszámok színezettek, mint itt, és ami megfelelő színű, az bemehet a legbelebb-belvárosba, ami meg nem annyira, az marad a külső kerületekben.Nyilván mentő-rendőr-tűzoltó kivétel.
Áruszállítás ott kábé délelőtt 11ig lement, párszor láttam egy "Horeca" feliratú 5tonnás kistehert az első sör-töményet áruló kocsma mellett. 6:30-9:30ig az esti szemetet (tonnaszám termelődik) viszik el a kukások (szerintem egy se holland), mellette meg mossák a járdát.
Nappal a ~1M turista járja a belvárost, issza sört, szíjja a jointot, este hajtja a lányokat a Nyíregyháza utcában (ja, ott ~csak magyar csajok vannak/voltak), termeli a szemetet.
Holland szerintem nincs a belvárosban.
Kaja-pia-kvshop az arab-kínai-egyéb távolkeleti kézen van, akik viszik a boltot azok meg afrikaiak és/vagy kelet-euróoaiak. Bolti eladó is ez a vonal.
Riksás már nincs, csak nagyon kevés, mert rájuk szállt a hatóság. Megoldható persze, mert "az interneten foglaltam" dolog még működik.A belváros lábbal bejárható, 1-2 óra séta az egyik végétől a másikig. Ha kiljebb mennél, van, vagy sok metró, talán 5-6 is. Villamos is akad, mindenfelé, jönnek sűrűn, van utasinfó rendszer is. Tömegközös buszt nem láttam, de van ingyen komp, mert a város egyik részében van egy öböl, azon jár át komp. Asszem 6 percenként ment, és 3 perc volt az út. ~600férőhelyes, autó nincs, de ~300cangást láttam.
Ott g*cisok a bicikli(s). És mennek, mint a barom, nem olyan sáv jutott nekik, mint itt, hogy az autó sávból lett egy festékcsíkkal elválasztva, hanem rendes sáv van nekik fenntartva. Ha hülye turistaként ott gyalogolsz, akkor jóeséllyel elgázolnak.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz eattila #133725 üzenetére
Ja, ja, csak azt nem annyira szeretem.
Tegnap volt kolleganő 60, vagy akkor ünnepeltük, aztán hát nem épp alkoholmentes volt a nap vége. Bár volt egy volt kolega, aki verdával jött - ő pont soproni alkoholmentest ivott.
Mi meg rendes sört.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
hobizoli
nagyúr
válasz zetor2000 #133724 üzenetére
ez az, hogy a tomegkozelkedesi infrastruktura ott sokkal adottabb ehhez, pedig joval kisebb a varos
Amsterdamban 1.5x annyi km metrot epitettek tomegkozlekedni autozas helyett, pedig csak fele annyian lakjak
aranyaiban nezve ugyanehhez itt ~120km-s vonalhossznak kene lennie
de ha mar Stockholm-t nezed a 1millio per 105km-s szamukkal akkor itt mar 180km-nek kene lennie Bp-n
na ezeknek a toredeke van csak
....es erdekes modon nem vasutat eroltettek be izombol, mert a havercegnek az a fo profilja, meg a szijarto apjaek is abban bizniszkednek, hanem azt amire "szukseg" vantöbb drón kell ;P
-
npera
újonc
Menet közben esett ki az akksi a kínai BEV-ből....
Teljesen frankó, úgy értem mi lehet a legnagyobb baj ezek után?
-
npera
újonc
Már 422 km van a bejárós kecskében, Strava log szerint. Május 21 óta ennyi volt a melóba járás, plusz még egyéb kisebb utak, amiket nem mértem. Csomagot felvenni, boltba elszaladni és hasonlók.
A bringa parkolását megoldom, a melóban garázsban áll, itthon meg a sufniban lóg a plafonról...
-
-NoVa-
addikt
válasz npera #133731 üzenetére
Ugyan. Volt nekik egy gyerek policy is, aztán mikor 2008-ban Chengdu régióban földrengés volt, és pont az állami iskolák építésekor szarták telibe a szabványokat, akkor nagy kegyesen feloldották a policyt azoknak a szülőknek, akiknek a romok alatt maradt az egy szem utódjuk. Majd most is lesz valami, akikel eltalál egy égve csúszó akkulemez az utakon, azok kapnak két hét extra szabadságot.
-
npera
újonc
Csak hogy relevanás is legyek. Itt egy svéd cargo bike, ilyesmiket látok itt-ott a belvárosban. Erősen kiemelik, hogy 6%-át fogyasztja egy kis elektromos furgonnak, de elég ránézni, hogy lássuk a kapacitásban a különbséget.
The bike had a light cargo 4-5 trays of bread and 1-2 trays of mail.
A Nissan e-NV200 was used as the test electric van. The battery of the van was fully charged before the routes were driven. The automatic air conditioning system was set to 20°C, the steering wheel heating was activated and the stereo turned on.
Különféle utakon tesztelték Göteborgban, vannak térképek. A vicc az, hogy én errefelé vélhetően bringáztam már különféle okokból, tehát nem teljesen ismeretlen a terep.
Azt kell mondjam, hogy persze el lehet bohóckodni egy ilyennel és 4-5 tálca kenyér és 1-2 doboz levél mázsás súlyát példásan cipeli, de egy furgonba azért "picit" több fér és akár hűteni is lehet a szállítmányt.
-
Samott
addikt
válasz npera #133736 üzenetére
De azt ugye erted hogy ez csak egy tereles volt a temaban. Jelenleg budapest belvarosa egy nagy fizeto ovezet, megse cargo biciklivel toltik fel a boltokat. Meg szegeny viz/gaz meg villanyszerelok se kenytelenek ilyesmivel jarni. Attol hogy fizet valaki a kozterulet hasznalataert meg nem az az alternativa hogy biciklire kell ulnie. Vagy a beteg nagyit azzal kell vinnie a gyogytornaszhoz. Hanem hogy neki is fizetnie kell azert, amiert mindenki masnak arrafele.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz zetor2000 #133735 üzenetére
ezekkel nalunk is egy kulon "Horeca" nevu reszleg foglalkozik, es nem azok, akik a boltokba jarnak
jellemzoen ezekhez mennek a 250ml uveges kiszerelesek
meg a portfoliojaban van kávés megoldas is
regebben a Lavazza volt a kulsos kaves partnerceg, a Costa meg mar sajat
a Finlandia is a ceghez kerult most mar, nem csak disztribucios szinten ahogy korabban, a Rézangyal pálinka meg mar tobb eve, de jo par masik premium rovidital disztribuciojat is a ceg latja el
meg asszem sör reszlege nincs a cegnektöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #133737 üzenetére
de attol, hogy kifizeti, mi valtozik?
semmi
egy ujabb bőr
csinalnak belole vmi hasznosat?
te is tudod elore, hogy igazabol nem is celjuk
de teged az miert zavar ennyire, hogy vki a 6.ker-ben lakva eves fix dijert free parkolhat?
te fizetsz erte a lakohelyed elott kozteruleten?
nem hinnemtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #133736 üzenetére
gondolj bele, amikor egy 3.5t furgon 3/4-t becuccoljak üccsiből egyetlen sarki kizsbóótba', akkor egy ilyesmi teherbicajokkal mennyiszer kene ehhez fordulni
es akkor ez meg csak 1 fele aru egy beszallitotol
meg nincs dedikalt raktar a belvarosban ehhez
aztan majd jonne meg a kenyeres meg a tejes, meg husos... aztan 10-12 ilyen kis jomunkasember reggeltol-estig foroghatna
plusz a husos-tejesnel combja lebenulna 0.5km utan, hogy a hutokompresszort is meghajcsa izombol
bar edzesnek tuti jo lennetöbb drón kell ;P
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #133739 üzenetére
Pont ez a lenyeg: en nem kozteruleten tarolom a szaromat. Hanem a sajat foldemen. Ertsd: vettem hozza garazst es nem a kozt terhelem vele.
Ugyanugy utban van, ugyanugy foglalja a helyet az ott lako kocsija mint az aki ugyeket intezni megy oda. Megis csak az egyik fizet erte. Mert az az eves fix adminisztracios dij egy vicc. Linkeltem a jozsefvarosban elkezdtek emelni az arat, rogton kiderult, hogy ~1400 auto megse kell oda... nem lenne jobb ha ennyivel tobb zoldterulet, vagy eppen korzo lenne helyettuk?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz Samott #133737 üzenetére
Nem tudom mi a terelés. Megmutattam egy cargo bike megoldást, amit láttam is élőben. Ettől függetlenül az árufeltöltés nagy többsége furgonnal megy itt is. Ugyanis az tud tömeget és térfogatot vinni.
A kisebb furgonok is kábé 3x ennyi cuccot visznek, de a még éppen 3,5t alatti emelőplatformos furgonok rohangálnak kábé mindenhol IS a városban. Ezekkel lehet hűtött friss árut vinni, ezek tudnak közel tonna cuccot vinni hamar és megbízhatóan. Jó móka a cargo bike valami nem túl komoly etapon lehetőleg nem túl komoly emelkedővel és tipikusan kis tömeg/térfogat szállítása esetén.
A kényszerítve egyre drágábbá tett autózással kapcsolatban már elmondtam, amit akartam. Nem célom ismételni. Neked minden adott, hogy ne érintsen, a város nagy többsége pedig iszonyatosat szopna. Értem a gondolatmenetet, de nem értek egyet vele, hogy ezt egyoldalúan bevezetve eljönne a kánaán.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #133740 üzenetére
Ja-ja, teljesen jól értem. Gyakorlatilag meg lehetne csinálni a szerencsétlen riskás lótifutit cargobike üzemben.
Shanghaiban sok ilyet fotóztam, van egy komplett albumom.
Akkor azok csinálnák a dugót, mert kábé 13 db cargo bike kellene egy furgonhoz. Sehogy nem jönne ki a logisztika, viszont iszonyatosan durva közelekedési káoszt és baleseti statisztikát generálnának.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #133723 üzenetére
És ma két helyen volt piros, egyik a Kvassay elején baleset miatt, másik az Árpád híd alatti sáv, mert felújítanak és le van zárva. Időben nem sokat tett hozzá, fél belváros üres, Nefeljecs utca felében parkolni is lehetett. De ha a céges parkolóba megyek akkor mehetek, ha a Dob utcai galériába szállítok képeket meg gírosz húst, akkor nem mehetek? Egyre bonyolultabb nekem ez a logisztika :-D
Csiganyál és teljes .gpx/kml/egyéb, itt nálam, mert Keleti mellett volt némi várakozásom is:
-
Samott
addikt
válasz npera #133742 üzenetére
Nem te terelsz, hanem ez az egesz biciklis vonal csak tereles volt a temaban. En soha nem mondtam, hogy biciklire kell atulnie minden autosnak. Plane nem hogy az aruszallitast is ezzel kellene megoldani. Csak nekialltak ezzel is szalmababozni a temaban.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz npera #133736 üzenetére
Pont az NV200 volt a vita másik alapja, mert ugye akkor vettünk egy dízel verzióst és Gyafi az utolsó szál szögről is írt táblázatot, hogy hova mentünk, mennyit futott, mi volt a befektetés. Persze ezt sem akarták érteni, hogy az autó bekerülési költségébe beleszámoltuk a raktárborítást, fóliázást, tetőcsomagtartót és minden mást, így "csak" valami 5 millióval lett volna olcsóbb, mint az elektromos verzió no meg első 2 hónapban rögtön 5nél több olyan útja volt, amit elektronyossal nem lehetett volna megoldani. És utána is sok más. Most ha azt nézem, hogy a furgonos kis csomaggal 27nél több ügyfélhez nem jut el és az befér egy ilyenbe, akkor az jó. De ha azt, hogy 1 darab sofő munkadíjával le lehet szállítani 3 tonna árut, akkor megnézhetjük erre a teherbicajra méretezve is. 10 kellene és lassabb, meg átrakodás? Egye fene hűtéstől eltekintünk, bltos meg majd hülyét kap, hogy nem elektromos békával tolják az emelőhátfalról a raklapos kólát a rámpára, hanem ilyenből kell kézi erővel kipakolni és akkor jönnek még 30 fordulóval, amit papírmunkázhat, ellenőrizhet.
Aztán a meglévő dolgokat is szépen át lehetne variálni, itt pld. a lebensmittel felirat egy aranyos ajtó, függőlegesen mozgó teherlifttel és mehet rá az ember magasságú kóláspakk, kutyakaja, meg bármi. Meg szoktam én bámulni minden szart a városban:
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #133741 üzenetére
ertem, csak te egy bp-n kivul laksz, nem bp-n belul
szerinted kit erdeklsz bp-i szempontbol?
miert akarod videkrol megaszondani azt, hogy ha neked igy van, akkor masnak is ugy legyen egy masik telepulesen egy masik megyeben?
itt is vannak kertes hazak es qrvara nem allnak be mindennap a garazsukba, de meg az udvarukba sem
belvarosban van egy csomo ures telek meg lebontando rom epulet a bevarosban
30+ eve sem volt surgos helyukon mas ertelmes dolgot csinalni
Corvin-nal szemen ahogy ki lehet jonni a Dohany utca felol a Rakoczi utra, minimum 3 evtizede van egy ures saroktelek
egy ideig volt ott egy fizetos parkolohely, mert neha ott alltam meg
pl lehetnenek helyukon parkolohazak, es csak ott lehetne parkolnia a kornyeken lakoknak is
maris nincs auto az utcan, aztan akinek megis azzal van dolga az ott fizet
na?
de nem az ilyen kompromisszumos megoldst keresed te sem, hanem a hogyan basszunk ki minnel tobb mindenkivel tipusut
erdekes, Becsben is vannak belvarosban parkolohazak sokkal-sokkal tobb hellyel, mint idiotaisztan fovarosaban
miert ezt csinaltak ott ok is nem basztak ki siman a kerulet hatarra betontomboket meg behjatani tilos tablicskukat, nem is ertem...
pedig az mennyivel egyszerubb lett volna
okos magyarok majd megmutatjak a labancoknak is, a kipcsák-kuruczok hogyan csinaljak tutiba' ezt istöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Projektor topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- Vicces képek
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.