- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
Ez volt már? GloFo 7nm "roadmap"
Ahogy AMD-t ismerjük kimaxolja a 700 nm2-t a Tier1-es lapkájával és Tier2 lehetne Vega20 ~mostani Vega10 die shrink. Bár a saját oldaluk szerint Navit tervezik 7 nm-re és Vega 11, 12, 20-ról hallgatnak.
AMD plans to follow its "Vega" architecture with the introduction of "Navi" and its subsequent next-gen architecture, both of which are planned to be built using 7nm process technology.[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Nekem úgy tűnik kezdetben csak professzionális piacra szánják a Vega 20-at.
Vega 10 pionír a hardver, ahová kell a magas compute teljesítmény oda eladják, gyorsítónak (Mi25 - 2017.06.27), majd olcsóbban szabadúszóknak/tartalomkészítőknek (Vega FE 2016.06.30.) végül eléri a kiskereskedelmet RX Vega 56, 64 (2017.08.07/14.). Befut a Radeon Pro WX széria is (2017.09.13. nyilván driver reszelgetés mellett, ami feltehetően prioritást élvez).
Ha már van egy vállalható pro driver jöhetnek rá az új kisebb lapkák (Vega 11, 12 FirePro/RadeonPro). Jövőre pedig talán a HPC szegmensbe szánt akárMI Vega20.Oliverda nyilván kellene, de Navit éppen ezzel fémjelzik. Annak a 250-300 mn2 lapkának meg ideje is. Tekintve hogy a mostani Vega 10 mekkora és mekkora lapka ellen küldték.
Úgy értem a kezdeti készletet elpasszolják profi gyorsítónak/drágább kártyának, ahogy felfut a gyártás és olcsóbb lesz jöhet gamereknek.[ Szerkesztve ]
-
namaste
tag
válasz Petykemano #32567 üzenetére
Talán az AVFS nem a fő szabályozó, hanem másodhegedűs és csak vészhelyzetben (pl. leesik a feszültség, magas hőmérséklet) avatkozik be.
-
#85552128
törölt tag
A lehető legjobb irányba tart a driverfejlesztés: AMD Radeon RX Vega Block Chain Driver Tested Shows Solid Ethereum Mining Gains
This driver is not intended for graphics or gaming workloads
Optimized performance for Blockchain Compute Workloads[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
lehet, hogy van, lehet hogy nincs, egyelőre nem derült ki. legalábbis én nem látom a dirt4 kapcsán, hogy mitől lenne. ugyanis ugyanazzal a feature szettel ment a kártya dirt4 alatt is, mint minden más játék alatt. nem volt aktív olyasmi, ami máshol le lett volna tiltva. sőt, mivel az egész csak fhd alatt ilyen, ahol mértek dirtöt, de fhd-t nem (pcgh), ott ezt szóvá se tették.
hogy melyik voltával fog versenyezni a vega, az meg legyen az amd problémája.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
JordyG
tag
válasz #85552128 #32706 üzenetére
Hát ha másban nem, akkor ezen a vonalon kell mutatni valamit. Kell a vásárló mindegy milyen okból, és árfelhajtás.
- Nem ezen kéne farigcsálni, de tudjuk hová lehet eladni millió számra és ezzel ez már nem is titkolt vonal. Mi meg várhatjuk a csoda(át) (drivört).
: vernék kettőt mind két kezére egy bottal. (Fúj, piszkos a körmöd.) - A sok gémer dumáért, hogy milyen fontos. - Ha pénzről van szó, mindegy honnét jön, mert nincs szaga és nincs rá írva, viszont ahonnét több jön, azt kell tolni.
-
do3om
addikt
válasz nubreed #32684 üzenetére
Hány hsz-emt törölték mert ezt nem hittem el és kétkedésemnek hangot mertem adni, az idiótább félék jöttek a bant neki szöveggel. Most kérjék nyugodtan a teljes cenzúrát, csak BF1, meg az autós játék tesztje legyen amit törvényesen berakhatnak ide.
Vagy visszahozzák a sz-eimet amik mégsem voltak anyira tévesek mint egyesek irdatlan hülyeségei? Remélem kicsit magukba néznek és elgondolkoznak, bár kétlem.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
#45185024
törölt tag
válasz velizare #32707 üzenetére
A Legnagyobb osszeeskuvés elmélet ever LINK
Lisa Su ceo says radeon is for gamers yet only miners can afford it. Did she lie about production increase during last investor call about increasing supply or GlobalFoundries blocks production because they are owned by same investors as nvidia? -
.LnB
titán
válasz TESCO-Zsömle #32713 üzenetére
Van itt másoknak is olyan stílusa és az még is el van nézve. (nem rád gondolok természetesen zsömi, csak ne legyetek már teljesen vakok.)
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
smkb
őstag
válasz TESCO-Zsömle #32709 üzenetére
Ha akkora compute csip, akkor miért nem bír professzionális tesztekben a GP104 alapú P5000-es Quadroval sem az FE, a P6000-es GP102-meg másik univerzum? Pedig e két gpu egész jól elboldogul a gaming szegmensben is.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Ne tőlem kérdezd, nek vagyok szakember. De maga a GCN a compute-ról szól, ami időnként jó volt gaming-re is.
Nincs jó helyzetben az AMD, sose volt, aztán ha 10 év múlva jön egy trösztellenes eljárás a konkurenciára, akkor lehet majd utólag hümmögni, mint mikor Intel-t vágták meg kontinensenként 1 milliárdra...
De akkor már nem fog számítani. Távol álljon tőlem az ilyen fokú pesszimizmus, de amit meg tudnak tenni, azt meg is teszik. Lásd: Int l, vagy ott az nV legutóbbi próbálkozása, hogy megfejje a Samsung-ot a Qualcom-on keresztül...
A nemrég felvázolt összeesküvés-elmélet fényében mindjárt más színben fest az nVidia azon kijelentése is, hogy nem tartanak a Vega-tól. És akkor még a FE is 7 pecsétes titok volt.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert az GTX 1080 sem bír el a Quadro P5000-rel, ami ugyanaz a hardver, mivel nincs meg a hozzá való driverben az az optimalizálás, amiért az extra pénzt elkérik. A Frontier Edition egy félprofesszionális termék, ami csak azért kerül 1000 dollárba, mert hiányzik a certifikáció a professzionális programokhoz, és az optimalizálás ezek zöméhez.
A Radeon Pro WX 9100 fogja ezt megkapni, de hiába lesz ugyanaz ez a hardver, mint a Frontier Edition, 2000 dollárt fognak érte kérni minimum.
A csúcskategóriába a Radeon Pro SSG jön 7000 dollárért, de az igazából olyan munkafolyamatokat céloz, amiket a Quadro P6000 vagy akár a GP100 be se tud tölteni, vagy ha betölt, akkor sem lesz folyamatos a munka.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
válasz TESCO-Zsömle #32716 üzenetére
Idétlen összeesküvés elméletek helyett:[link]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #32693 üzenetére
Ha mondjuk a geometriai rendszerek átdolgozása nem jön be Vega és az érkező Volta generációban, akkor el kell kezdeni egy olyan memórián dolgozni, ami záros határidőn belül lehetővé teszi az 3-4 TB/s-os memória-sávszélességet.
A tipikus probléma az, hogy a gyártók nem tudják skálázni a háromszög feldolgozásukat. Nem azért ragadtunk le 4-5-6 tri/clocknál, mert nem lenne négyszer ennyire szükség, hanem azért, mert hiába építenénk négyszer ennyi feldolgozót a lapkába, a gyakorlatban az effektív feldolgozás nem javulna.
Ez azért nem látszik, mert a szintetikus tesztek nem veszik figyelembe, hogy a játékok hogyan dolgoznak. Vesznek egy egészen alapvető jelenetet, amivel szimulálják a peaket. Ebben a környezetben mondjuk vertexenként van egy háromelemű lebegőpontos pozícióvektor, ami egy vertexre 16 bájtot eredményez. Ez egy mai ~1500 MHz-es órajelű, négy geometriai motoros GPU-val 96 GB/s-os terhelést jelent a memória-sávszélességre. Na most egy játék nem ilyen. Ott van azért normál és tangensvektor, ahogy textúrakoordináta is, tehát egy vertex az tipikusan 48 bájt, vagyis a sávszéligény kapásból 288 GB/s-ra nő. És akkor ebből számolhatod azt, hogy ha szimplán hardverből megdupláznánk a geometriai motorok számát 4-ről 8-ra, akkor ezzel a sávszéligény 576 GB/s-ra ugrana egy olyan piacon, ahol igazából jó esetben építhető 600 GB/s-os VGA. És ebből ugye egy tipikus munkakörnyezetben jó 200 GB/s pazarlás lenne, mert végül nem fog látszódni a háromszögek nagyjából fele, tehát nyugodtan ki lehetett volna vágni a hozzájuk tartozó, szintén haszontalan csúcspontokat, rögtön az input assembler mögött, csak egyetlen szabványos shader lépcső sem teszi ezt lehetővé. Ezért is startoltak rá a motorok az utóbbi időben a kivágásra, mert hardverből már egy ideje nem jön a javulás, tehát csak úgy tudják növelni a geometria részletességét, ha csúcsra járatják a kivágást.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
válasz TESCO-Zsömle #32713 üzenetére
És ez hányszor el lett már mondva... nem a negatív véleménnyel van a gond, hanem a kárörvendő és gúnyos stílussal...
www.smart-bus.hu
-
#85552128
törölt tag
válasz TESCO-Zsömle #32709 üzenetére
Ööö nem az a baj, hogy computera, hanem specifikusan olyanra ami "véletlenül" ott segít ami az utóbbi hónapokban elszipkázta a kártyákat a vásárlóktól. Pl. miért nem hagyják meg ezeket a Frontiernek ? Vagy miért nem várnak vele pár hónapot ? Első nap "mining optimalizáción" törik a fejüket miközben állítólag a fő Vega featurek közül több nem működik és ezért lassabb játékokban, elég érdekes húzás, mintha nem is próbálnák ott eladni a kártyákat, ahova papíron érkeztek.
Az RX-nek van egy alap mining teljesítménye ha tetszik vihetik, ha, nem, viszlát! Nyilván ettől a 64 ugyanúgy szar marad miningra, de ha így haladnak a 400$-os 56-nak kb. búcsút lehet inteni ahogy kb. hónapok óta Polaris10-et sem kapni MSRP-ért, max elvétve.
Persze ha az a cél, hogy ellegyen adva a kártya akkor érthető (nem, mert jó árazással vennék a P10 meg a Vega56-ot a gamerek is), csak utólag nem kell majd sírni (meg a statisztikák hitelességén lovagolni), ha gaming téren nem tudnak értelmes részesedést kovácsolni és a fejlesztők is nV-re optimalizálnak.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #32722 üzenetére
Ez a driver nem a Vegához készült, hanem egy általános frissítés, amit már korábban megígértek. Arra reagál, hogy az eddigi GCN GPU-k teljesítménye a DAG szintjének növelésével esik. Ez azért baj, mert a kevesebb memóriával, úgy kb. 4 GB-tal rendelkező Radeonok teljesítménye masszívan romlik. De szimulált 199-es DAG esetében már a 8 GB-os hardverek is problémásak ebből a szempontból. A Vega esetében ezt nagyon egyszerű kezelni a HBCC szegmens aktiválásával, de a korábbi hardvereknél ilyen trükk nincs a meghajtóban erre a problémára, és ez az új meghajtó tulajdonképpen a DAG szintjének emelésével is megtartja a tipikus bányászteljesítményt. Ez például annak, aki egy Radeon RX 470-es 4 GB-os farmot üzemeltet igen fontos, mert azok a hardverek az év elejei teljesítmény felére képesek az emelt DAG szinteken. Mostantól a teljesítmény jóval kisebb mértékben romlik, szinte csak százalékosan, hasonlóan a GeForce-okhoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lenox
veterán
A csúcskategóriába a Radeon Pro SSG jön 7000 dollárért, de az igazából olyan munkafolyamatokat céloz, amiket a Quadro P6000 vagy akár a GP100 be se tud tölteni, vagy ha betölt, akkor sem lesz folyamatos a munka.
Mar az amd marketingje szerint. A valosagban ennek azert eleg nehez alkalmazast talalni, amit pl a 8k videorol irnak a websiteon az azt mutatja, hogy cssk talalgatnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából elég könnyű. A filmek esetében a tartalom tervezésének vizualizálása csak azért fér bele a VGA-k memóriájába, mert olyan apró szeletekre bontják, hogy beleférjen. Ezzel szemben ilyennel például sok stúdió nem is foglalkozik. Egyszerűen megveszik gigantikus szerverfarmot, izmos CPU-kból, és azon megoldják a feladatot. Ugye nyilván Hollywoodban erre van sokszázezer dollár, és ha van pénz, akkor nem akarnak 16/24/32 GB-os memórialimitekkel szívni. Ez viszont a kisebb stúdiókat hátrányba hozza, nekik muszáj ezt választaniuk, mert nincs pénz sokszázezer dolláros szerverfarm kiépítésére. De valószínűleg ilyennekel már Hollywoodban is egyre kevésbé fognak foglalkozni 2 TB-nyi memóriával a GPU mellett. Főleg azért, mert egy ilyen farm üzemeltetése jóval drágább, mint egy munkaállomásé.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Cathulhu
addikt
Elvonatkoztatva az AMD-s resztol nekem ebbol az jon le, hogy lehet kicsit tobb CPU es RAM hasznalattal de az nVidia is abszolu alkalmas real time 8K vagasra, ami megint csak fail AMD marketing, mert ha igaz (sose probaltam) akkor pont a celkozonseg rohogi korbe oket a hamis claimjeikkel, akik pontosan tudjak mi mire alkalmas.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Z10N
veterán
"Arra reagál, hogy az eddigi GCN GPU-k teljesítménye a DAG szintjének növelésével esik. Ez azért baj, mert a kevesebb memóriával, úgy kb. 4 GB-tal rendelkező Radeonok teljesítménye masszívan romlik."
"Ez például annak, aki egy Radeon RX 470-es 4 GB-os farmot üzemeltet igen fontos, mert azok a hardverek az év elejei teljesítmény felére képesek az emelt DAG szinteken."
Erre varnak sokan osszel, hogy lehessen vegre ujbol ertelmes aron kapni 470/480 4GB-t.
"ez az új meghajtó tulajdonképpen a DAG szintjének emelésével is megtartja a tipikus bányászteljesítményt"
"Mostantól a teljesítmény jóval kisebb mértékben romlik, szinte csak százalékosan"De akkor ebbol se lesz semmi. Meg hasznaltan se lesz a regi arazasa.
Ui: Jobban tenne az AMD ha atnevezne a
GamingEvolved-t Mining Evolved-re.[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
nagyúr
-
lenox
veterán
Mutass mar legyszi errol valami linket, youtube videot, hogy pontosan mire gondolsz. Mert tartalmat pl. ugy szoktak tervezni, hogy valaki rajzol latvanyterveket, azokat osszevagjak, esetleg valami egyszeru animaciot beraknak. Ehhez meg csak eros grafkartya se kell, nemhogy ssd rajta, meg nem kell 8k legyen. Tehat nyilvan nem erre gondolsz, mint tartalom tervezes, de akkor mire?
Nyilvan amugy a website-on raw video lejatszasrol/editalasrol van szo, ami nem ez.
-
lenox
veterán
Aha, de ez megint csak egy marketing duma volt. A valosagban egy mondjuk 40 perces musorhoz kell 10 oranyi forras. Az amd szerint ugye 5 GB/sec-kel pl. lehet az ssd-rol streamelni, akkor ez 10*60*60*5GB=180 TB. Nyilvan nem fer fel 2 TB ssd-re, szoval erre nem jo. Amugy ha valaki megnezne, hogy milyen 8k kamerak vannak, kb. egy van, ami redcode raw formatumot hasznal, aminek az adatsebessege 300 MB/sec. 10 oranyi anyag amugy meg ezzel is 10 TB, tehat ez sem ferne fel az ssd-re, de amugy meg 300 MB/sec-et kb. barmirol be lehet streamelni, tehat pont semmi pluszt nem jelent a 2 TB ssd a grafkartyan.
Amugy 5 GB/sec-et nyugodtan be lehet streamelni PCIE-en keresztul, tehat egy ilyen player jellegu alkalmazashoz nem kell, hogy a kartyan legyen az ssd, ezert mondom, hogy eleg nehez megtalalni azt az alkalmazast, aminel a latency is ilyen fontos, hogy nem mindegy, hogy a PCIE melyik oldalan van az ssd. -
stratova
veterán
Itt tán annyi előnyt látni (ha ezt nem emészti fel a VGA többletfogyasztása) hogy SSG-nél értelemszerűen(?) alacsonyabb a CPU és RAM használat. Bár a cikk szerint még itt sem kiforrott a driver, kíváncsi vagyok mennyit tudnak hozni rajta.
There were some big differences between the systems and what parts of the PC were being used, depending on the card doing the 8K scrubbing and editing. AMD's new Radeon Pro SSG was pushing nearly 5GB/sec from the SSDs on the Radeon Pro SSG, while the CPU usage was just 14% and the RAM usage only 24%. NVIDIA's system didn't need a 2TB SSD drive to reach 8K real-time editing, but the CPU and RAM usage numbers were much higher. I didn't snap a photo of this, but I remember the CPU usage getting closer to 30% while the RAM consumption ramped up to 50%.
Eleve nem úgy volt hogy szeptember második felére lesz RadeonPro/FirePro driver WX9100-hoz pl?
[ Szerkesztve ]
-
lenox
veterán
válasz stratova #32738 üzenetére
Ez megint csak onnan jon, hogy aki nincs ebben benne az nem tudja, hogy mi tortenik valojaban. A redcode raw egy tomoritett formatum. Az nv eseteben real time kicsomagolas es processing volt, az amd eseteben meg elore kicsomagoltak a 2 tb ssd-re, es onnan mar tomoritetlenul streameltek. Egyreszt nyilvanvalo, hogy ha mar kitomoritetted, es azt jatszod le akkor nem hasznal annyi eroforrast, masreszt az is nyilvanvalo, hogy egy rendes workflow-ban olyat csinalnal, hogy a rendes nagy storage-rol jatszanal le, es nem kezdened ugy minden 5 perces video lejatszasa elott, hogy szepen lassan felraknad az anyagot a kartya ssd-jere. Amugy en csinaltam a vilagon az elso olyan rendszert, ami redcode raw-bol 8k 60p-ben le tud jatszani, ezt a temat elegge vagom.
-
nubreed
veterán
Ebből nekem az jön le, hogy a legjobb bányász kártya lesz/lett az 56 és a 64 is elég jó rá, de mivel az 56 kevesebbe fog kerülni, gondolom, hogy a bányászok lerabolják a készletet. Tehát megjöttek az új mining királyok, aki Vega 56 -ra ácsingózott ésszerű áron, az valószínűleg elfelejtheti. A bányászat miatti kereslet miatt, durván túl lesznek árazva, úgy ahogy az RX 580 a reális 90k Huf helyett most olyan 140 körül megy.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
-
Z_A_P
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.