Olcsóbb-e online bevásárolni?

Szeretjük, ha megfoghatjuk

Szakértők szerint komoly versenyelőnyre tehet szert az a hipermarket, amely jelentős beruházással minél több vevő online elérhetőségét tűzi ki célul, még akkor is, ha az első 3-4 évben veszteségesen működteti a shopot, mivel a következő években óriási boom várható az online kereskedelem területén – nemcsak Magyarországon.

Az amerikai Wal-Mart nemrég indította el komplex online shopját és a Tesco Plc. honlapja mára az egyik legsikeresebb internetes kereskedelmi szolgáltatássá nőtte ki magát Nagy-Britanniában. Franciaországban az Auchan is komoly bevételt realizál az online kereskedelmen keresztül.


A Tesco Nagy-Britanniában működő internetes áruháza nem csak a hipermarketek kínálatát nyújtja, hanem a Tesco különböző pénzügyi szolgáltatásait is: kölcsönt, hitelkártyát, gépkocsi-biztosítást.

 

 

A Tesco online lesz, az Auchan nem

Danks Emese, a Tesco Globál Áruházak Kft. szóvivője legnagyobb meglepetésünkre bejelentette, hogy a társaság Magyarországon hamarosan elindítja online kereskedelmi üzletágát. "Folyamatosan vizsgáljuk az online kereskedelem lehetőségeit a cég számára. A részletekről egyelőre korai lenne bármit mondani, de határozott tervünk, hogy előbb-utóbb elindítjuk az internetes üzletágunkat is" - mondta a szóvivő.

Gillemot Katalin, az Auchan kommunikációs vezetője ugyanakkor határozottan állította: a francia cég egyelőre nem tervezi, hogy beszálljon az e-kereskedelembe Magyarországon. A szóvivő elsősorban a hazai internet penetráció alacsony voltával, illetve a speciális magyar vásárlói szokásokkal indokolta az állítását. Gillemot Katalin szerint a hazai vásárlók különösen kedvelik a hipermarketekben történő "fizikai vásárlás élményét", vagyis azt, hogy megfoghatják, megszagolgathatják a terméket a pultnál, amit az online vásárlás nem képes pótolni.

Többet költünk a hipermarketben, de nem azért, mert drágább

Fogyasztás-szociológusok szerint a hipermarketekben egy átlagos családi bevásárlás alkalmával mintegy 15-20 százalékkal többet vásárolunk az előre betervezett vagy szükséges termékeken felül, szemben a netes beszerzés 2-5 százalékos hasonló adatával. Danks Emese szerint ez az arány kissé túlzó, és a Gazdaságkutató Intézet adatai szerint is legfeljebb 7-8 százalékos lehet a "spontán többletvásárlás" aránya. Mindenesetre tény: az online vásárlásnál jóval kevesebb felesleges terméket veszünk, mivel a termékek fényképe önmagában kevésbé csábító, mint a termék a maga fizikai valóságában. Ha a szinte elkerülhetetlen túlköltekezés mellett még az üzemanyagköltséget és a nagyobb időráfordítást is hozzáadjuk az egyenlethez, akkor kiderül, hogy gyakran jobban jövünk ki, ha a családi bevásárlást az interneten bonyolítjuk le.

Napi Gazdaság

Azóta történt

  • Nyomul a TVnet

    Néhány éven belül az első öt hazai internetszolgáltató közé akarja emelni a TVnetet ifj. Lengyel Tibor.

  • Milliárdos bevételek e-számlázással

    Terjed az elektronikus számlázás, de az archiválás a legtöbb magyar cégnél még gondot okoz.

Előzmények