Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • myckey

    veterán

    válasz zizidor #1 üzenetére

    Okolják azt ma is, mármint a nyomkodós szarokat, meg az elkényelmesedett, rohanó világot is, ahol az emberek nem élik meg a pillanatot, a minőséget...de igen...ez a "szósől" fene is érdekes találmány.

    "Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "

  • Necroman_Mk2

    őstag

    válasz zizidor #1 üzenetére

    "Mindez tanulási és mentális krízist okozott a diákoknál, az iskoláknak pedig többet kellett költeni támogatási programokra."
    Azaz ebből a pénzből tudják majd fedezni a szakemberek költségeit gondolta az iskolaigazgató Móricka. Vagyis én ebben a perben inkább a könnyű pénzszerzés lehetőségét látom, mint valódi változás előidézését a Metánál.

    "Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

  • peppa

    tag

    válasz zizidor #1 üzenetére

    Amit írsz abban egy fejlődő folyamatot látok, ahol az emberi figyelemért egyre kifinomultabb küzdelem zajlik. A tv még passzív volt, csak érdekes (jó esetben). A játékok már interaktívak voltak, de még nem személyre szabottak. A social media már a konkrét személyre szabottan válogatja a tartalmakat azzal a céllal, hogy minél tovább lekössön. A legtöbb gyerek alulmarad a gépi tanulással szemben. És most lépünk át a tartalom válogató korszakból a személyre szabott tartalom előállító korszakba. Ha ezt mérlegre teszi valaki, akkor nagyon más súlya lesz ezeknek a függőségek kialakítása terén.

    Ez a fejlődés egyre alacsonyabb erőfeszítéssel egyre fejlettebb képességekhez juttat minket, már fizikai képességeket is tudunk valamilyen szinten fejleszteni. Figyelmen kívül marad az, hogy ehhez milyen szintű morális fejlődésnek kellene párosulnia, hogy jól/jóra tudjuk használni ezeket, ne pedig ki legyünk használva általuk. Szerintem elképesztően nagy mulasztása és felelőssége a Tech szektornak (de a politikának és az oktatásnak is), hogy erről a morális részről elegánsan nem vesznek tudomást, nem kommunikálnak, cserébe övék a pénz és a hatalom.

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz zizidor #10 üzenetére

    Ebből következik az is, hogy azt hitetnek el a tömegekkel, amit csak akarnak, hiszen úgysem néz utána senki.
    Ez a tanulás következménye. Arra programozza az agyat, hogy kétségek nélkül vegyen át információt, és a tudással azonosítja ezt a módszert. Bármilyen szinten, ha elkezd kételkedni a tanuló, persze valószínűleg hibás lesz az elképzelése, lemarad tananyaggal, lényegében kifele lépked az iskoarendszerből, így arra lesz kondicionálva az évek hosszú során, hogy átvegyen információkat. Nehezen észrevehető, max. jól mérhető hogy mennyi átvett információt képes hosszútávon, de inkább rövidtávon tárolni, de amikor a valóságban csinál valamit akkor letér erről az útról.

    Kérek egy számot a jútútú

  • syberia

    veterán

    válasz zizidor #10 üzenetére

    Nagyon jól megfogalmaztad, amit én a kritikus gondolkodás képességének tömeges kiveszésének tartok. Számomra a kovid időszak világított rá legjobban erre a folyamatra, magukat értelmiséginek képzelő embertömegek birkanyájként bőgve rohantak a hamis pásztoraik nyomában.

    Amúgy a fakebook élen járt a cenzúrázásban, de ezért sem lettek elszámoltatva.

    (#12): A média egyre hatékonyabb módszerekkel küzd a szabad gondolkodás ellen, a vírustól való rettegtetést egyik pillanatról vette át a háborús pszichózis, mert az arra fogékony elme manipulálhatósága nem ismer határokat.

    [ Szerkesztve ]

    https://howbad.info/

  • Necroman_Mk2

    őstag

    válasz zizidor #10 üzenetére

    "Ma is sokkal kényelmesebb, ha az embernek nem kell gondolkodni, és ebben a közösségi média élen jár. Van egy csomó influenszer és megmondóember, akiktől készen lehet kapni a véleményt, nem kell gondolkodni, utánajárni, utánaolvasni a dolgoknak."

    Szerintem ez pár évtizede, a tévék aranykorában és a tömeges internethasználat előtt sokkal durvábban jelen volt. Akkor tényleg az volt a mainstream, amit a tévében is mutattak, mondtak, míg ellenvéleményt csak máshol lehetett telálni, azt is sokkal nehezebben.

    #11 Tasunkó Bár az iskolai felelések kapcsán, felszínes vizsgálattal erre a következtetésre lehet jutni, viszont ne feledd, hogy először kell egy alap, egy premissza, ami általánosan elfogadottan és szakemberek által bizonyíottan igaz vagy ahhoz a legközelebb áll. Ha ez megvan, akkor utána lehet kételkedni, még ha az eredmény zsákutca is (mások által bebizonyítva). Történelmi példa: a hun-magyar rokonság, kiegészíve a finnekkel való nyelvrokonság tagadásával.

    "Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz zizidor #12 üzenetére

    A tanulás alig tér el a magolástól, egyébként meg nagyrészt magolással lehet előrejutni az iskolarendszerben, a magolás egy tökéletes módszer. Viszont a tudás megszerzése meg a nyomozás, kutatás, összefüggések keresése, lényegében egy krimihez hasonlít, amit szinte lehetetlen elfelejteni, eléggé különbözik a tanulástól is. Bár vannak átfedések és hasznos tud lenni ha bizonyos dolgokat ügyesen megtanítanak, de például az iskola erről az útról nagyon hamar letér.
    Filozófiai értelemben lehethogy aki ténylegesen elér, elkövet valamit, legyen az egy madáretető, vagy a húr-elmélet, a tanulását sosem veszi hozzá igénybe, esetleg a tanulás során előbukkanó következtetéseit, ami az illető gondolkodásával függ össze, random egy tanulónál, képességfüggő, és teljesen ismeretlen terület. Az említett premissza is a tudás megszerzéséhez kell, amikor egy probléma kapcsán válaszokat keresünk, és az eddig elért eredményekhez nyúl az ember, de egy pillanatig nem tanulja akkor.
    Ilyenmódon a tanulás nem igazán tényező a fejlődésben, csak egy hivatalnoki struktúra fenntartásában, itt nem a tanárokra gondolok, hanem azon a pozíciók halmazára, melyek súlypontja a magasabb iskolázottság felé mozdul. Így arról tud reális képet adni, hogy az adott regionális hivatali struktúra, mennyit tanult. Ha 20%-al kevesebbet akkor azt lehet mondani, régen többet tanultak, egyötödével, ezért nem számottevő hogy most valamennyivel kevesebbet "tudnak" az érettségizők, mert ennek ellenére lehet hogy valójában eredményesebbek lesznek, az is lehet hogy nem.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • stellaz

    addikt

    válasz zizidor #1 üzenetére

    A probléma, hogy ma már direkt ez a cél, és teljesen szándékosan úgy alkotják meg, hogy minél függőbbek legyenek a gyerekek is, meg a felnőttek is.

Új hozzászólás Aktív témák