Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz schawo #27 üzenetére

    Pech, de a Sensaura-hoz semmi köze sem volt az Aurealnek. Egy teljesen más HRTF megvalósítás, ráadásul régebbi is, mint az A3D, ugyanis 1991-ben vált publikussá. Az Aureal 1995-ben jött létre.

    A számítások egy része valóban a CPU-n zajlott, aminek elsődleges oka az volt, hogy akkori megoldásokkal nem lehetett egy kellően erős DSP-t integrálni egy hangvezérlőbe. Egyrészt a chip mérete lett volna elfogadhatatlanul nagy, másrészt a költségek. Mindemellett egy ilyen chip már aktív hűtést igényelt volna. Az A3D legnagyobb korlátja a lassú DSP volt. Ha csak az A3D 2.0 által támogatott hatvan elsődleges reflexiót akarnád számolni sw-esen, az még a mai CPU-k esetén is durva teljesítményveszteséget jelentene játékok alatt. (Az EAX meg ugye nem számolt semmiféle reflexiót, csak paraméterezett reverb-re volt képes még az utolsó változata is.)

Új hozzászólás Aktív témák