Új hozzászólás Aktív témák
-
ArGab
őstag
Nos én is valahogy így gondolom. Jelenleg fogynak az utasok, mert színvonal nincs, inkább jár mindenki busszal/kocsival ahol teheti, mert gyorsabb és kényelmesebb. Mi a válaszintézkedés? Akkor járjon kevesebb helyen kisebb vonat ritkábban, ami miatt még kevesebben utaznak. Pedig ezzel csak a fajlagos költség nő, mert ugyanazt a pályarendszert kell fenntartani kevesebb jegybevételből.
Pont hogy fejleszteni kéne még azon az áron is, hogy éveken keresztül plusz pénzt kell beletolni miatta a MÁV-ba, pályákat felújítani, kocsikat, mozdonyokat beszerezni. Egy 160-200 km/h-val közlekedő, klímás, kényelmes, helybiztosított, wifi eléréssel rendelkező vonat sokkal több utast vonzana, akik jelenleg saját kocsival járnak. És minél nagyobb az utasszám és a kihasználtság, annál kevesebbet kell utána beleölni kompenzációként.[ Szerkesztve ]
-
werszomjas
őstag
Igen ez szép és jó, de azért azt se felejtsd el, hogy az ülések a vonaton nem maguktól szakadnak fel, a talpnyomok a falra nem maguktól másznak fel, az üveg nem magát hányja le, a wc nem magát pisili körbe és még sorolhatnám.
Hiába csinálnák meg faszán pl a pályaudvarokat, a "nép" azt is tönkre tenné.
Szóval megértem hogy nem akarnak áldozni rá.Más példa, mikor sorra újítják fel a társasházakat, szépen festik le a falakat, másnap ugyan úgy tele van graffitivel, ugyan ez lenne egy szépen helyrehozott pályaudvarral is, szóval a magyar népre én se költenék.....
Tisztelet a kivételnek, de sajnos mi vagyunk kevesebben.
A késés persze más tészta, egyszer voltam debrecenből-balatonon, visszafele a vonatom több mint 1órát késett, ezáltal lekéstem a budapesti IC-met amivel jöttem volna debrecenbe, mikor végre beértem pestre, 15perc volt még az utolsó gyorsvonat indulásáig, ha 15percel többet késik, nem jutok haza, csövelhettem volna pesten, azóta kocsival járok
üdv
-
Archer
őstag
Mind szép és jó amit írsz de nagyon el vagy tájolva és ezt nem kötekedésképpen mondom. TGV/AGV? A gond annyi, hogy franciák a gyorsvasút problémáját házon belül megoldották az Alstom cég képében, ugyanis az fejlesztette az egész TGV témát. A gyorsvasúthoz az utolsó szem bazaltzúzaléktól újra kéne építeni az egész pályát speciális alapzattal, lefogatással, ami nem kis pénz tekintve, hogy ma Mo.-on 1km hagyományos villamos vasúti pálya megépítése milliárd felett van. Akkor még nem is beszéltünk magáról a szerelvényről, szintén csak példaképp a nemrég beszerzett 25db Traxx darabonkénti ára durván 800-900 millió között van és akkor az nem gyorsvasúti billenőszekrényes csodaszerelvény "csak" egy modern villamosmozdony. Értem amit mondasz és egyet értek vele de nem végletekben kéne gondolkodni. Ennyi erővel építsünk mi is Maglev vasutat.
Különben volt nekünk európai színvonalú vasúti gyártásunk, úgy hívták Ganz-MÁVAG és azok a gépek amiket az gyártott (és Te már rég kidobáltál volna) 30-40 vagy több éve teszik a dolgukat kisebb-nagyobb hibák ellenére. Pedig azok számítógépet még hírből sem hallottak. Az öreg M62-esek ~40 éve vontatják a 2-3000 tonnás szerelvényeket. A remotorizált gépekben a Caterpillar csodamotor meg volt amelyikben már széthullott. Szóval nem kell lenézni a magyarokat, volt itt szakértelem (és meggyőződésem, hogy van is) csak mások voltak az érdekek.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE P850GM 850w 80 Plus Gold (GP-P850GM)
- AKCIÓ ! Macbook Air 13" - 2019, i5, 16/256GB, garancia, doboz, szürke (01)
- Panasonic TX-55GZ950E - Smart OLED Televízió, 55", 4K Ultra HD, HDR10+ - Új, bontatlan - Eladó!
- Corsair RMx White Series RM850x
- ASROCK RX 6800 XT 16GB GDDR6 TAICHI Eladó! 145.000.-